December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    jeetje wat een verschil eerst een hele nacht en daarna weer 2 keer. Jij voed ook nog steeds zelf toch??

Ik denk dat wij ook een klein rondje lopen op een rustig tijdstip.

Rustig aan meid, ook goed om je eigen rust denken

groetjes Suzanne

2. ja voed nog volledig zelf
    hopelijk de komende 6 maanden nog :D
    en idd lekker verschil he
    ooit zal ze toch wel doorslapen?

xxxxxxxxxxx

3. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    tuurlijk, altijd positief blijven.
    ik ga ook proberen om volledige borstvoeding te blijven geven.
    hoop dat het gaat lukken, in elk geval tot hij 6 maanden is.
    groetjes Suzanne

4. ik durf het bijna niet te zeggen maar ze heeft doorgeslapen!
    van half 11 tot half 7

xxxxxxxxx

5. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anno 103 wat super fijn dat ze heeft doorgeslapen zeg.Hier was het vanochtend plots weer kwart over 5 dat meneer honger had. Maar daarna gelukkig nog even geslapen tot 7. Dat is fijn.
    Morgen marktjes afstruinen met Luc in de draagzak. Niet in de stad maar in de wijkjes eromheen. Anders is het veel te druk.
    Veel plezier iedereen.

6. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    @anno, wat heerlijk zeg eens een goede nacht. Ik mocht afgelopen nacht ook niet klagen. Om 23.00 uur laatste voeding gegeven en Hielke kwam toen pas tegen half 5 weer. Voor ons doen dus ook een fijne nacht.

@laartje: lekker dat hij na de nachtvoeding weer gaat slapen.

@hier, vandaag lekker een rommeldagje. Vriendin op visite en lekker aan het wandelen geweest. Wat kan een mens daar van opknappen zeg. Vanavond toen Hielke op bed lag even de keuken een grote beurt gegeven, en nu eerst maar even languit op de bank wachten tot 23.00 voor zijn laatste voeding.

Allemaal veel plezier morgen met Koninginnedag.

groetjes Suzanne

7. hoi hoi

net naar de koninginnemarkt geweest, lekker wat dingetjes gekocht, altijd leuk
    stoeltjes voor de kids voor buiten, wat bolero's enz

vannacht: helaas weer een nachtvoeding om half 4
    maar ik heb het gevoel dat ze snel gaat doorslapen aangezien ze het nu af en toe doet

xxxxxxxxxxxxx

8. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    wat fijn dat je goed geslaagd bent. Hier gisteren ook even de stad in geweest, was voornamelijk troep wat ze verkochten, dus niets gekocht.
    Hielke is ook niet helemaal fit, loopt de hele dag te niezen en klinkt ook wat vol. Zijn er nog dames die tips hebben wat ik beter wel of niet kan doen??
    Zelf ben ik ook niet helemaal fit, last van mijn buik.
    Vandaag maar even een rustig dagje.

Zou wel lekker zijn anno dat Isa door gaat slapen. Ziet er bij Hielke nog niet echt zo uit. Kwam vannacht om hal 1, 2 uur weer klaar wakker en 3 uur weer wakker. Uiteindelijk kunnen wachten tot 5 uur voor voeding, tussendoor er wel een aantal keer uitgeweest om hem weer in slaap te krijgen.

groetjes Suzanne

9. jaaaa hier vannacht weer doorgeslapen van half 10 tot 6 uur
    knap he
    ik hoop zo dat ze het vol gaat houden

iedereen nog lekker genieten van de zonnige zondag!!

xxxxxxxxxxxxxxx

10. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    wat heerlijk meid. Ik hoop het ook voor jullie.
    Geniet van het mooie weer!!!

11. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje het is nu brullen als we naar bed gaan. Ging altijd zo goed maar nu moet hij al huilen als hij op het aankleed kussen ligt en z'n slaapzakje aan moet. Daarna in bed 20 minuten huilen. Soms weet ik het ook even niet meer. Daarna slaapt hij lekker in dat wel. Maar wel moeilijk hoor. Weet niet zo goed wat ik eraan kan doen..

Luc doet mee met baby van de maand verkiezing. Willen jullie op hem stemmen.

12. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    oh wat vervelend laartje. Hoe laat breng je hem naar bed??

Veranderd de ontlasting bij jullie kindje ook na het starten van een fruithapje?? Wij hebben vorige week 2 dagen een paar hapjes peer gegeven. Hielke zat zo te smakken en mee te kijken bij het eten dat we het toch maar een keer wilden gaan proberen.
    Hij heeft nu echter weer veel kramp en ontlasting gaat moeizaam en is een stuk dikker. Ben gelijk weer gestopt met fruithapje

groetjes Suzanne

13. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Supernurse
    We brengen hem meestal rond 7 uur naar bed. Maar het is niet alleen bij het avondslaapje ook overdag. Alleen duurt het huilen dan maar 5 minuten en slaapt hij gauw in. Misschien heeft hij het gewoon even nodig en wil hij alle indrukken van zich afhuilen ofzo...

Luc heeft nu, na 2 weken fruit en groentehapjes juist veel zachtere ontlasting (hij had eerst last van harde ontlasting). Dus wij zijn er wel blij mee oppeens bijna elke dag een poepluier! In het begin moesten zijn darmpjes ook wel wennen hoor. Maar ja wat wil je na eerst alleen maar melk. Als daar oppeens wat anders in komt moeten de darmen daar aan wennen. Ik zou het langzaam opbouwen. Paar hapjes en dan drie tot vier dagen gewoon hetzelfde geven. Dan kunnen de darmpjes er langzaam aan wennen. Wij hebben de eerste week alleen maar peer gegeten. Nu eet hij ook worteltjes. Hij geniet er echt van.
    Succes.

14. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    oh dat is wel mooi dat zijn ontlasting er beter door geworden is.
    Wij hebben vorige week elke dag 2-3 hapjes peer gegeven. En Hielke heeft nu ontzettend veel moeite met zijn ontlasting. We hebben besloten om er dus maar even mee te stoppen.

Wel raar dat hij dat alleen bij zijn avondslaap heeft. Maar ja veel kindjes hebben het nodig om in slaap te vallen. Hielke heeft het juist andersom. 's avonds na de voeding valt hij vaak al bij mij in slaap. OVerdag is het erg moeilijk om hem te laten slapen, lukt vaak ook niet.

Hij heeft overigens vannacht een supernacht gemaakt, van 23.30 tot 5.45 uur, wist niet wat mij overkwam. Hij was ook erg moe door zijn ver koudheid

groetjes SUzanne

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hey meiden ben er ook weer eens.

Carmen is een hele pittige tante die nu een week van rug naar buik rolt en andersom. Ze kan kríjsen joh, wow.. we hebben ze van slaapkamer verwisseld zodat Justin niet of minder snel wakker word want wat een volume heeft die dame! Slapen is waardeloos, hooguit s morgens va 5.00 (want dan is de dag begonnen) een half uurtje a uurtje en s middags ook een half uurtje a uurtje. Dan rond 19.00 naar bed tot 5.00. En Devin.. die slaapt megaveel, tegenovergestelde van Carmen. Denk dat die hooguit overdag in totaal mét voedingen 4 uurtjes wakker is ^^ We zijn overgegaan op 4 voedingen omdat als we evengoed een late fles gaven, ze evengoed s nachts kwamen en nu drinken ze gewoon iets meer in de fles. Devin drinkt nu lekker gelukkig, als hij moe is eet ie niet en als hij niet uitgeslapen is, ook niet. Dus dat is altijd zoeken met hem. Maar laatst had ie al 220 cc gedronken!

16. @patroes wat fijn dat het zo goed gaat met de kids.
    o slapen van 7 tot 5 wil ik ook!!!!

hier weer rotnachten, soms slaapt ze door maar meestal gewoon rond 3 uur een voeding.
    dus van 22.00-3.00
    3.30-6.30
    ben best wel moe ondertussen, verder doet isa het goed, is altijd vrolijk en blij

xxxxxxxxx

17. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je nog gebroken nachten hebt. Dat breekt je wel op ja. Ik ben blij dat ik nu even bij kan tanken 's nachts.
    Vandaag en morgen hebben we twee bruiloften en gaat onze lieverd voor het eerst uit logeren bij opa en oma. Kunnen wij feesten. Wel raar hoor. Maar gelukkig zie ik hem morgenochtend nog even om te knuffelen.
    Fijn weekend allemaal

18. oeh de eerste keer logeren is altijd spannend

vandaag krijgt isa om de 4 uur te eten
    als ze slaapt maak ik haar wakker
    hopelijk helpt het haar om door te slapen

xxxxxxxxxxxxxx

19. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    wat gezellig dat er weer wat meer gekletst wordt

@patroes: wat vervelend dat Carmen weinig slaapt. Gelukkig drinken ze wel goed. En vind dat ze al hele nachten slapen.

@anno: laat het een troost zijn, Hielke komt ook altijd nog voor een nachtvoeding. Ik geef hem overdag ook om de 4 uren (hoef hem alleen nooit wakker te maken, hij slaapt bijna nooit overdag) en sindsdien slaapt hij 's nachts wel iets beter.

@laartje: ik had vandaag ook een bruiloft. Ik durfde het nog niet aan om Hielke uit logeren te studeren. Bovendien zit ik dan steeds met kolven etc. Ik ben dus maar eerder naar huis gegaan, wel jammer maar ja hoort er bij.

@hier: gaat langzaam de goede kant op. Er komt 's nachts gelukkig iets meer tijd tussen de voedingen, nu gemiddeld 6 uren, dus dat is wel heel erg lekker. Ik geef hem overdag wel wat vaker de fles ipv aan de borst drinken. Ik merk dat hij dan meer drinkt en het langer volhoudt. Denk dat hij bij mij aan de borst sneller moe is van het zuigen en dan lekker gaat sabbelen.

groetjes Suzanne

20. nou gisteren dus echt om de 4 uur gedaan en gisteravond ii glief gaan slapen
    toen kwam ze om 10 uur-3 uur en half 8
    daar kan ik mee leven
    dus we houden het er even in zo

fijne moederdag alvast voor iedereen!!!

xxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina