Hey meiden! Ik ben ook een december-2010-mama! Zal dat jullie nog wel wat gezellige schrijvers kunnen gebruiken. Ben mee gaan schrijven met de jan mama's omdat ik nooit zo snel ben met dingen (zwangerschap niet snel zat, geen haast met bijvoeden en buggy etc) maar omdat mijn zoon(tje) wel snel is met vanalles vind ik het wel leuk om hier ook af en toe mee te schrijven! Heb een dochter die in augustus 3 wordt en een zoon Jort. Die is nu 4,5 mnd en al 9 kilo en 68 cm, flinke vent dus. Hij probeert op rug en buik te rollen en soms lukt dat. Verder zijn de nachten hier nog waardeloos. Zijn we hier niet de enige in zag ik. Waardeloos he, slaapgebrek?! Nou, fijne moederdag vandaag!
@Lauwie Welkom, gezellig. De nacht zonder Luc is goed gegaan. Wel was ik zelf om kwart over 6 wakker. Maar realisserde me toen dat hij er neit was. Toen heb ik snel nog even lekker mijn ogen dicht gedaan. Pfff wel heftig hoor. 2 bruiloften achter elkaar. Vandaag ook nog klein mannetje van een vriendin die een dagje kwam. Mannen staan nu pannekoeken te bakken, mm lekker. Na studiosport maar lekker naar bed denk ik. Fijne moederdag allemaal.
hoihoi @lauwie, welkom, wij kunnen inderdaad wel wat moeders gebruiken hoor die af en toe mee kletsen. Wat heb jij al een flinke zoon zeg, heerlijk heeft hij wat reserve. Wel vervelend dat je nachten nog beroerd zijn, voed jij zelf nog?? Kan er over meepraten (en meer met mij) want hier zijn de nachten ook nog niet al te best. Ben jij ook aan het werk momenteel??? @anno: wat heerlijk dat je een goede nacht gehad hebt, helpt dus wel om wat meer met regelmaat te voeden @laartje: lijkt mij erg raar zo ineens een nachtje zonder kind, wel fijn dat je een fijne dag gehad hebt. @hier: vandaag een heerlijk rustig dagje gehad, echt even lekker genoten van het mooie weer. Vanmiddag eind aan het wandelen geweest. Vanavond bij mij ouders gegeten. En morgen weer aan het werk fijne avond allemaal veel liefs Suzanne
Bedankt voor jullie welkom! Anno, heerlijk dat je doorgeslapen hebt! Hopelijk vannacht weer! Laartje, hoe waren de bruiloften? Supernurse, ik geef idd nog bv. Heb het bij mijn dochter heel lang volgehouden (22 mnd!) en wil mijn zoon ook nog een tijd blijven voeden. Ik ben sinds april weer aan het werk, maar ben in overleg met de bedrijfsarts begonnen met kortere dagen. We hebben namelijk wel een pittige tijd achter de rug. Na 1,5 week na de bevalling ben ik met meer dan 40 gr koorts opgenomen in het zh, borstontsteking die pas na 4 dagen ab minder werd. Ik bleek er ook longontsteking bij te hebben. En net toen ik na bijna een week zh naar huis dacht te mogen, bleek mijn zoon het RS virus te hebben. Hij was nog maar 2,5 week en ik vond dit erg heftig om steeds de alarmen van de hartdips op de monitor te horeb. Naast dat dit er emotioneel ingehakt heeft, is hij eigenlijk altijd verkouden en is dat volgens mij een van de redenen dat hij slecht slaapt. Daardoor heb ik ook niet echt op kunnen knappen van het zelf ziek zijn. Het rustiger beginnen met werken was wel een goede beslissing en per volgende week werk ik weer volledig. Ik ben ook echt verbaasd over hoe groot jort is ( en dat ondanks zijn ziek zijn!). Hij begint al aan de maat 74. Werken jullie allemaal? Hoeveel dagen werken jullie? Hoe vinden jullie de combi werk en kind? Is jullie december-baby de eerste? Hoe vinden de oudere broers/zussen het? Wat heeft jullie kindje aan met dit weer? Welke kledingmaat zitten ze? En hoe was jullie moederdag?
Werken jullie allemaal? Hoeveel dagen werken jullie? Hoe vinden jullie de combi werk en kind? Op het moment nog niet, zit nog in de ziektewet sowieso wegens complicaties na de bevalling. Is jullie december-baby de eerste? Hoe vinden de oudere broers/zussen het? Nee, hier zijn het de 2e en 3e en Justin vind het geweldig! Is gelukkig ook niet jaloers oid, is gewoon heel gek met ze! Wat heeft jullie kindje aan met dit weer? Welke kledingmaat zitten ze? Rompertje korte mouwtjes vandaag en een t shirtje en korte/3kwarts broekje en sokjes. Hier mt 68, soms 74 En hoe was jullie moederdag? Leuk! Lijkt wel een interview.. haha Hier een goede nacht gehad! Carmen had om 21.15 haar fles gehad en sliep tot 4.00, daarna door tot 7.45! Devin had om 21.30 zijn fles gehad en heeft geslapen tot 6.00, daarna door tot ik hem wakker maakte om 8.00 om naar opa en oma te gaan.
Werken jullie allemaal? Hoeveel dagen werken jullie? ik werk 3 dagen op een kdv Hoe vinden jullie de combi werk en kind? heerlijk, ik hou van mijn werk en mijn kids gaan met mij mee en zijn dan op andere groepen terwijl ik op een babygroep werk Is jullie december-baby de eerste? Hoe vinden de oudere broers/zussen het? nee, isa is onze 2e dochter, zij is van 11 nov maar ik was eigenlijk 3 dec uitgerekend isa kwam heel onverwacht al met 36+6weken we hebben nog een dochter, julia van sep 2008 julia vind het helemaal geweldig en is helemaal gek op haar zusje Wat heeft jullie kindje aan met dit weer? Welke kledingmaat zitten ze? met warm weer draagt isa een romper en een luchtig jurkje ze heeft nu net maat 62 isa is een dun meisje, woog met 5 maanden 5340 gram En hoe was jullie moederdag? moederdag was leuk, lekker een relaxed dagje met mooie knutsels van de meiden. hier verder alles prima, lekker gewerkt vandaag en nu op zoek om een paar daagjes weg te gaan, misschien naar plopsaland xxxxxxxxxxxxx
Werken jullie allemaal? Hoeveel dagen werken jullie? ik werk 3 dagen in het ziekenhuis Hoe vinden jullie de combi werk en kind? ik vind de combinatie soms best pittig, mede omdat Hielke nog niet doorslaapt Is jullie december-baby de eerste? Hoe vinden de oudere broers/zussen het? Hielke is geboren op 31 dec en dus op de valreep nog een december baby. Het is ons eerste kindje Wat heeft jullie kindje aan met dit weer? Welke kledingmaat zitten ze? meestal een romper en thirt met lange mouwen. Bij erg warm weer alleen een romper en broekje. Hielke zit in maat 62-68. Ligt aan het merk En hoe was jullie moederdag? leuk, verder niet veel aan gedaan. groetjes Suzanne
Patroeschka, wat was er gebeurd na je bevalling? (als je zin hebt om het nog een keer te vertellen?) anno, onze kindjes zijn bijna even oud. Mijn oudste is ca 2 wkn ouder en de jongste ca 5 wkn jonger. Zie je je meiden dan ook tussendoor? Is het dan niet moeilijk om je aandacht op andere kinderen te richten? Supernurse, ik vind die nachten ook pittig hoor! Heb je ook onregelmatige diensten? Dat lijkt me helemaal zwaar! Ik vind kleding met dit weer nog wel eens zoeken omdat hij steeds verkouden is. Hier is de oudste ook echt een trotse grote zus, die naar mijn zin el iets te wild knuffelt met haar kleine broer. Maar vervelend om steeds in te grijpen/ er wat van te zeggen want het is zo goed bedoeld. Vandaag voor de 3e keer naar de osteopaat geweest met jort. En hij moet nog een keer terug. Vind het wel zielig dat hij huilt als de osteopaat aan zijn nekje zit.
hoi @lauwie: ik werk ook onregelmatige diensten, hoef alleen voorlopig geen nachten te werken ivm borstvoeding. Wat heeft je zoontje met zijn nekje?? Mijn zoontje heeft het KISS syndroom, zijn nekje zat helemaal vast en had hij een behoorlijke voorkeurshouding. Wij zijn ook bij een osteopaat geweest en zien eindelijk verbetering. @hier: vandaag lekker dagje vrij, even lekker genieten van mijn kleine mannetje. groetjes SUzanne
supernurse, volgens de osteopaat zit zijn nekje vast naar achteren. en later kreeg hij ineens een beetje voorkeurshouding. hij bleef ook lang darmkrampjes houden. van kiss hebben ze heel veel last toch? zielig! jort was gelukkig alleen wat onrustig. hoeveel behandelingen heeft hielke gehad? is het nu helemaal over? ik voelde vanavond gewoon al een tandje door onder , dat is toch wel heel vroeg? of hebben jullie kindjes ook al tandjes?
hoihoi @lauwie: Hielke heeft inderdaad behoorlijk veel last gehad van zijn nekje. Hij had er echt pijn aan. Dus veel huilen, weinig slapen en soms echt ontroostbaar. Is wel even een heftige periode geweest, heb in het begin niet echt op een roze wolkje gezeten. Maar het gaat gelukkig iets beter. Hij heeft nog wel een voorkeurshouding en hierdoor een plat hoofdje. Zoals het nu lijkt moet hij over 2 maanden een redressiehelmpje op. We zijn nu 7 keer bij de osteopaat geweest en we kunnen eindelijk zeggen dat zijn nekje los is. Zijn nekje zat links vast waardoor hij alleen maar rechtuit en naar rechts kon kijken. De kinderfysio komt nog wel wekelijks bij ons thuis om oefeningen te doen. Nou ik kruip lekker mijn bedje in, wekker gaat weer om 5 uur morgenochtend. veel liefs Suzanne
Ben ik ook weer. Bruiloften waren geslaagd, maar wel vermoeiend hoor. 2 Achter elkaar. Gelukkig hadden we de zondag even om bij te komen. Al kwam toen het zoontje van een vriendin. Ze is 31 weken zwanger en mag niks meer doen ter voorkoming dat haar vliezen breken. Dus komt zoontje regelmatig gezellig bij ons. Maar na 2 bruiloften wel een beetje vermoeiend. Lekker pannenkoeken gebakken dat dan weer wel. mmmm Maar goed nu weer werken deze week (was weekje 'vrij') Ik zal ook eens wat vragen van Lauwie beantwoorden! hihi. Werken jullie allemaal? Hoeveel dagen werken jullie? Ik werk als Kunstzinnig Therapeut (zzp-er) op het speciaal onderwijs. Daar werk ik 2 dagen en 1 dag op mijn praktijk in Haarlem. Hoe vinden jullie de combi werk en kind? Ik vind mijn werk heel fijn, maar af en toe in combinatie met de rest heel pittig hoor. Ik wil wat meer vastigheid mbt werk. En ben opzoek naar een baan voor 3 dagen. Dan blijf ik 1 dag als therapeut werken en 3 dagen voor een baas. Zodat mijn man ook 4 dagen kan gaan werken en we allebei een dag met Luc hebben. Het zoeken naar een baan, werken en het huishouden af en toe best veel. O ja en dan moet ik eigenlijk ook nog sporten en lijnen. Maar de laatste twee staan een beetje op een laag pitje.... Is jullie december-baby de eerste? Hoe vinden de oudere broers/zussen het? Luc is onze eerste. En ik vond het zo leuk om moeder te zijn! Wat heeft jullie kindje aan met dit weer? Welke kledingmaat zitten ze? Luc draagt nu 62 maar wordt al aan de krappe kant maar 68 soms nog wel groot hoor. Ligt aan het merk. Lekker dun broekje, rompertje korte mouwen en katoenen shirtje met lange mouwen. Of rompertje lange mouwen en t-shirt korte mouw. Weet het ook niet zo goed. Luc is ook nog wat verkouden (al heeeel lang en nog steeds niet helemaal weg) Thuis met dit weer vaak lekker met rompertje aan in box. Vind hij geweldig voetjes opeten enzo! Heb wel hele leuke korte broekjes maar vaak vind ik het nog wel wat te koud. Sleep steeds vestjes en sokjes overal mee naar toe voor als hij het koud krijgt. (Ben benieuwd wat Luc nu weegt. Volgens mij groeit hij als kool. Vorige keer woog hij 6770 gram en was hij 63 cm. Dinsdag naar het CB) Het duurt nog even maar hebben jullie al plannen voor een zomervakantie? Ben wel benieuwd wij twijfelen wat we gaan doen. Toch kamperen, huisje, vliegen??
hoihoi vandaag even lekker een dagje vrij geweest, heerlijk even genoten. Helaas zit hielke midden in een sprongetje en was dus niet de gezelligste (wel de liefste hoor). Daarnaast gaat hij steeds vaker draaien van zijn rug naar zijn buik (met veel stimuleren uiteraard). Doen jullie kindjes dit ook al Morgen weer een dagje werken, moet er echt nog even zin voor maken. Volgende week mag ik weer naar het consultatiebureau toe, ik ben erg benieuwd, heb zelf het idee dat hij niet veel gegroeid is, borstvoeding is wat aan het teruglopen ben ik bang (ben ook regelmatig behoorlijk gestresst door werk, en kolven lukt niet bijzonder goed). Dus tips zijn altijd welkom. Allemaal een hele fijne avond/ nacht en morgen een fijne dag gewenst. veel liefs Suzanne
@supernurse lekker een dagje vrij! alleen aanleggen helpt maar als hij nog mooi wat uurtjes tussen de voedingen laat heeft hij genoeg hoor. omrollen doet isa al een tijdje, nu probeert ze van buik naar rug maar haar arm ligt dan in de weg hihi hier ook weer naar het cb geweest isa weegt 5700 en is 63 cm lang verder was alles weer helemaal goed xxxxxxxxxxxxxxx
Luc heeft het omrollen ook ontdekt, alleen van rug naar buik, zit zijn arm ook in de weg. Grappig om te zien hoe ze zich zo ontwikkelen. @Supernurse vervelend dat de borstvoeding wat terug loopt. Stress helpt dan inderdaad niet echt. Waarom lukt het kolven niet zo goed? Heb je geen toeschietreflex of komt er weinig uit? Zal wel fijn zijn als je nog even door kan voeden. Fijn weekend iedereen alvast.
Meike draait sinds 2 weken ook van rug naar buik, om de haverklap...hihi. Terug kan ze alleen als haar armpje goed ligt xxxxx