December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Anno, zijn de tandjes nu door? Hier is volgens mij van de 2e ook een puntje door. Hoop dat ie nu ook weer makkelijker in slaap gaat vallen overdag (en misschien zelfs doorslapen 's nachts ;))

Laartje, ja met dat verre rijden zitten wij ook nog. Jort zit zelden in de mc dus voor die ene keer maak ik me daar niet druk om. Ik denk dat wij halverwege ergens overnachten.

Jufkyo, wat relaxed zeg! Ik vind het nog pittig als avondmens met een zoon die vaak om 6u klaar is met slapen. Vooral omdat hij 's nachts ook nog wel (minstens) 2x wakker wordt. Verder is het ook een heel relaxed mannetje. Alleen die nachten.. Snel slapen dus maar!

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Schattig supernurse!
    Ben heel benieuwd hoe dat hier straks zal gaan! Mijn dochter vond er aan het begin niks aan (en is nu een goeie eter :D)

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hallo mama''s
    hoe doen jullie dat m,et het slapen?.

kiara gaat om 9 uur naar bed ( eerder is ze er niet in te krijgen )
    en krijgt om 12 uur nog een fles dan word ze om half 5 / 5 uur weer wakker

terwijl zei voldoende voeding krijgt

4. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoi lovepeet
    leuk om weer eens wat van je te horen. Hoe gaat het met jou en Kiara??
    Je vroeg over het slapen: Hielke gaat meestal rond 8 uur op bed en wordt om 23.00 uur wakker gemaakt. hij slaapt dan tot ongeveer half 4. Dus lijkt wel wat op jouw ritme.
    Ik baal er soms wel van dat hij nog niet doorslaapt, maar ach accepteer het maar gewoon, wel het makkelijkste. Voed jij zelf of geef je FV?/? dat maakt misschien nog wel uit.
    succes ermee
    groetjes Suzanne

5. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ supernurse: Wat een leuke foto. en hij zit al echt heerlijk te knabbelen op het koekje zeg.
    Balen dat je vriend (of man...weet niet meer zo goed wat je typte, sorry) tegen een paaltje gezeten heeft.

@ slapen: hier ging dat al vrij snel goed. 's Nachts zijn we er niet vaak uit gegaan. We hebben de avondfles steeds vroeger gedaan en uiteindelijk was dat om half 9, maar hij werd er zelf niet wakker voor. We hebben toen de fles van 19.00 uur pap gegeven en de fles van half 9 weggelaten en dat ging prima.
    Ik voel me zo 'schuldig' om op te schrijven dat het hier zo gemakkelijk gaat als ik lees dat jullie er soms nog 2x per nacht uitmoeten.

6. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    jufkyjo niet schuldig voelen hoor, elk kind is anders, en de een treft het met sommige dingen net iets meer dan de ander.

Morgen mogen we weer naar het consultatiebureau, ben benieuwd of hij gegroeid is, denk niet heel veel.

groetjes Suzanne

7. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    altijd leuk supernurse om weer te kijken hoe groot hij alweer is. waarom denk je dat hij niet echt gegroeid is?

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Jufkyjo, gewoon lekker van genieten! Klinkt heerlijk, maar ik wil toch niet ruilen ;)

Lovepeet, hier ligt ie er tussen 19.30 en 20 u in en merk ik wel wanneer ie wil drinken. Vaak rond 3u en rond 6 u en soms rond 23 u.

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoi
    Weet niet waarom ik denk dat hij niet veel gegroeid is. Hij groeit wel hoor, alleen de eerste periode ging dit erg snel, en voor mijn gevoel nu veel minder. Zal er om 10 uur heen dus dan zal ik het wel horen.

groetjes Suzanne

Heb hielke gister om 20 uur voor het laatst gegeven, hij had het toen niet in zijn hoofd om in bed te gaan slapen, daarom om kwart voor 9 nog maar een slok. Daarna in slaap gevallen tot half 4. Dus een prima nacht. Toen gevoed en om kwart over 7 weer. Gaat er dus op lijken. Als ik hem voor de nacht nog wel een keer wakker maak verstoor ik hem denk ik want dan komt hij ook tussen 4 en 5.

10. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat alle nachten langzaam langer worden. Wij doen in de fles van half 11 2 eetlepels rijstebloem. Daar slaapt hij heerlijk op.
    Nu allebei de tandjes een puntje te voelen. Fijn voor hem heeft hij er niet meer zoveel last van (als het goed is) straks naar cb. Nu Luc nog even wakker houden, precies een afspraak als hij eigenlijk een slaapje moet doen. Ach slaapt hij straks goed. Ook weer inentingen, hopelijk is hij er minder ziek van als vorige keer.
    Ben benieuwd wat hij weegt en hoe lang hij nu is. Wordt vervolgd.....

11. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo alweer terug van het CB Hij heeft zijn 2e prikjes gehad en hoefde maar heel eventjes te huilen. Hij weegt inmiddels 7160 gram en is 65 cm lang. Yippie weer gegroeid en aangekomen.
    Nu slaapt hij heerlijk.

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Lekker op gewicht Laartje!

Lauwie, ik had een fluxus (veel bloedverlies) na de bevalling en ook omdat ik niet veel kan rusten met een tweeling duurt het herstel gewoon langer. :)

Tandjes hier bij beide nog niet, hoewel ik zomaar vermoedt dat Carmen de eerste zou zijn, die kwijlt er over, alles in dr mond maja aan de andere kant, dit doet ze ook al een maand..

Draaien van buik naar rug deed Carmen al met 3 maanden. En van rug naar buik doet ze nu een week of 2 a 3. Is heel vlot volgens de fysio.

Slapen/doorslapen NEE haha helaas.. maja is ook lastiger met 2 kids natuurlijk (3 eigenlijk zelfs) ;) Ze krijgen als ze eerder als 20.00 een fles hebben gehad, nog om 23 a 0.00 een fles. En anders laten we ze liggen. ze komen meestal nog 1x op een nacht. Nu moet ik er bij zeggen dat wij nog steeds H.A. voeding geven wat licht verteerbaar is, en voor de rest nog helemaal geen bijvoeding.

13. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi

@laartje: wat fijn dat Luc weer zo goed gegroeid is. Hopelijk krijgt hij geen last van zijn prikjes en slaapt hij lekker.

@patroeschka: leuk om weer wat van je te horen. Is wel vlot inderdaad dat draaien. Gaat het verder goed met je??

Hier net op het consultatiebureau geweest en zie banner, hij groeit goed. Nu 7800 gram en 66.5 cm (had wel net voeding gehad, dus beetje gesmokkeld:p) Ook weer prikjes gehad, niet leuk, echt gillen. Gaat gelukkig nu al weer beter. Hopelijk wil hij ook nog even slapen, we wachten af.

groetjes Suzanne

14. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Supernurse fijn dat hij goed groeit en is aangekomen! Altijd fijn vind ik om te horen.
    Luc slaapt nu als een blok, nog geen last van de prikjes tot nu toe. Hij slaapt alleen wat langer, maar dat is niet erg kom ik ook nog even ergens aan toe. Moet nu echt even wat huishoudelijke klussen doen en dan zelf even lekker op de bank met een boek, voordat de kleine man weer wakker wordt.

15. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Fijn dat Luc en Hielke weer goed gegroeid zijn en mooi aangekomen in geweicht!
    En die prikjes... altijd zo sneu bij die kleine beentjes...

Hier vandaag weer naar het kdv na 2 weken vakantie en ook dat ging weer prima. Morgen een half dagje naar het kdv want ik ga morgenmiddag lekker op tijd naar huis.

16. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Hielke lijkt geen last te hebben van zijn prikjes. Slaapt nu heerlijk, straks toch maar wakker maken voor de nachtvoeding.

Lekker Jufkyjo, en lekker dat je morgen op tijd naar huis kunt.

Ik ''mag'' morgen ook weer werken, en heb oh zo veel zin (NOT). hahaha, klinkt goed he

vanmiddag nog even bij het autoschadebedrijf langs geweest. Schade bedraagt in elk geval 1000 euro, geen vakantie dus dit jaar voor ons:( baal enorm maar ja tis even niet anders.

Fijne nacht allemaal, hoop dat alle kindjes lekker slapen

groetjes Suzanne

17. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    jammer, geen vakantie, maar ja een auto die weer helemaal heel is is ook wel erg fijn!

Pfff, vanmorgen heb ik me verslapen. S. lag heerlijk te kletsen in zijn bedje.... en mama lag dus nog gewoon te slapen... oeps.

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hihi Jufkyjo.. was je evengoed op tijd ondanks dat je je had verslapen?

Hier gaat er eindelijk ietwat ritme in komen denk ik :)

Duurt alleen nog zo lang voor we mogen bij voeden.. heb vandaag bij de action potjes gekocht voor 25cent per stuk. Van die kleine beginners potjes. Ze eten toch natuurlijk niet meteen een potje leeg, dus dit is mooi om mee te starten (en uiteraard vers hoor!)

19. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    HIer een moeilijke dag gehad. Hielke had slecht geslapen, denk door de prikjes. Ik moest vandaag werken en was ontzettend druk. Hielke was bij mijn schoonouders die hem overladen hebben met prikkels. Heeft over de hele dag maar 250 cc gedronken. En hij is nu dus overstuur. Bij mama op schoot is het goed maar verder wil hij niets.

Heerlijk Jufkyjo dat je zo goed geslapen hebt, hopelijk was je nog wel op tijd.

groetjes Suzanne

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En Supernurse hoe is de nacht gegaan? heeft ie zijn slaap (en eten) wat ingehaald?

Hier ging t vrij aardig. 23.00 Devin en 23.30 Carmen laatste fles en toen om 5.30 Devin en 7.30 Carmen weer.

Deel Deze Pagina