Hoihoi Daar was ik ook weer even. Vandaag weer een erg vermoeide dag achter de rug na een alweer erg korte nacht. Moet zeggen dat ik er voor het eerst echt even doorheen zat. Kon hem wel in slaap kijken, maar helaas dat hielp niet. Hielke net maar een fles gegeven en ja hoor 210 cc gedronken. Net met moeite in slaap gekregen (toch nog maar even aan de borst) en nu maar hopen op een beetje nachtrust want mijn wekker gaat rond 5 uur weer. Zal even proberen te reageren op iedereen.. @damiana: wat heerlijk dat je ventje het zo goed doet. Is ook al flink gegroeid. Ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet. Gaat het met jou verder ook goed? @lauwie: zolang de wandelwagen nog lukt is dat altijd beter toch. Hielke wil ook graag dingen zien maar het lukt nog steeds om hem in de wagen te leggen. Al hoewel het steeds krapper wordt. Ben benieuwd hoe dat in de buggy gaat, laten jullie de kindjes gewoon in slapen?? Wel fijn om iemand te hebben die weet het voelt (gesloopt zijn) en te weten dat je niet alleen bent. Dat vind ik het fijne aan dit forum. @laartje: wat een heerlijk mannetje om te zien zeg, lekker vrolijk en wat kijkt hij lekker wijs de wereld in. Hopelijk heb je de mug te pakken, niets aan, gelukkig maar dat hij er geen last van heeft. Heerlijk dat hij even naar je zusje gaat, ben benieuwd hoe jij dat ervaart. @patroes: nu snap ik waarom je wacht met bijvoeding, je hebt groot gelijk hoor. Wat vervelend dat je Pfeiffer hebt, kan er ook nog wel bij. Lijkt mij erg naar en al helemaal met de kleintjes erbij. Heel veel succes/sterkte, hoop voor je dat het meevalt, is en blijft een rotziekte. Hopelijk allemaal een fijne nacht!!!! veel liefs van Suzanne
en uiteraard ook even een spammetje van mijn kleine mannetje. Hij heeft zijn duimpje gevonden en dat vind ik zo fijn. Moest nu steeds pinken om aan zijn zuigbehoefte te voldoen en nu doet hij dat lekker zelf
@ laartje: Wat een vrolijk mannetje!!! @ patroes; pfeifer met 3 kids is niet echt handig... maar ja, daar heb je zo weinig aan he. @ supernurse: balen dat het slapen niet zo goed gaat. Kun je niet een keer je man ofzo eruit laten gaan zodat je 1x een hele nacht kunt bijtanken?? Misschien helpt dat om er weer even tegen te kunnen. wat een scheetje om te zien. En wat schattig dat hij nu lekker op zijn eigen duimpje zuigt. Het begin van de week is hier altijd erg druk omdat ik dan dus 4 dagen werk. Deze week moest ik ook nog 2 avonden naar school, dus dat was extra veel. Hoeveel groente geven jullie je kids 's avonds?? Hier eet meneer namelijk met gemak 125 gram groente/aardappel op.
Mijn kleine mannetje is ziek , meer dan 39 gr koorts met pcm. Heb nog beroerder geslapen dan normaal en heb dus een pittig dagje met een zielige baby en een ineens jaloerse peuter.
@Supernurse wat een lieverdje. Lekker zo op z'n duimpje zuigen. Hopelijk worden je nachten snel langer, kan me voorstellen dat je echt helemaal op bent. @Lauwie wat vervelend een ziek kindje, goed uit laten zieken en even niet naar buiten. Knapt hij vast snel weer op. Maar is altijd zielig dan zijn ze opeens weer zo klein. @Jufkyjo Luc eet meestal zo'n 100 gram geloof ik. Ik maak het zelf en meet niet alles af doe het vooral op het oog. Maar rond de 100 gram zal het zitten. En hij vind het een feest om te eten! Zo heb een onwijs drukke dag gehad vandaag. Luc ligt gelukkig al een uurtje lekker te slapen. De laatste nachten gaat het heel goed. Morgen een dagje vrij en hopelijk is het weer dan ook zo lekker zoals nu kunnen we even lekker wandelen. Meestal ben ik zo druk ondanks dat ik vrij ben (als zzp-er altijd werk ) Maar heb besloten morgen alleen even wat werk te doen tijdens zijn middagslaapje en de rest van de dag gewoon echt even vrij te zijn.
hoihoi hier weer een nachtbraker... Net een onwijs grote poepbroek gehad (lees alles van top tot teen onder de poep) en nu een klaarwakker mannetje. En maar hopen dat hij zo nog wat wil slapen. zal morgen de rest even lezen en beantwoorden, ben ik nu wat te moe voor. veel liefs Suzanne
@ laartje: wat doe je voor werk?? En heerlijk dat je jezelf vandaag een lekker dagje vrij geeft!!! Hier ziet het weer er al best goed uit! @ supernurse; gets, dat is 's nachts echt niet prettig (overdag al niet, maar 's nachts helemaal niet). Hopelijk heeft Hielke nog lekker geslapen. Ik ga vandaag weer mijn laatste dagje van deze week werken. Mijn moeder komt S. over een kwartiertje hier ophalen. Dat is echt fijn; geen sleur 's morgens. Hij ligt dus ook nog heerlijk in bed. Zometeen even online wat kleren voor ons mannetje bestellen (40% korting) en daarna op naar mijn werk.
Nou meiden, de assistente belde net dat ze nog meer uitslagen had en mijn vit b 12 is te laag en ik heb ook nog foliumzuur tekort.. t kan niet op.. vanmiddag langs om de eerste injectie te halen en te bespreken over of ik nu wel of niet Pfeiffer heeft (was ineens wat onduidelijkheid over?) en hoe het nu verder moet.. Op zich goed nieuws want aan de b12 kunnen ze wat aan doen natuurlijk. Sorry voor het even ego berichtje.
Lekker veel wind vandaag. Luc vind dat geweldig als we gaan wandelen. Hij schatert het uit! We hebben heerlijk anderhalf uur gewandeld en wat boodschapjes gedaan. Toen hem in bedje gedaan, was hij na drie kwartier klaar wakker! Tja dat was niet de afspraak. Nou ja nu net hem een fruithapje gegeven en even gespeeld. Hij is nu zichzelf aan het omdraaien, tenminste hij doet een poging. Hopelijk slaapt hij straks nog wel even wat langer. @Jufkyjo Ik ben kunstzinnig therapeut en werk als zzp-er op speciaal onderwijs. Super leuk werk. @Supernurse wat vervelend zo'n nacht, hopelijk wilde hij daarna nog wat slapen. @Patroes jeetje wat een gedoe allemaal voor je. Maar waarschijnlijk wel fijn als ze eenmaal weten wat je tekort komt en er wat aan gaan doen. Zodat je straks weer helemaal de oude bent. Gebrek aan bepaalde vitaminen kunnen inderdaad erg veel klachten veroorzaken! Succes.
De ha denkt aan een bacterie. Als ie morgen nog koorts heeft met ab beginnen. Patroeschka, hoop dat je snel opknapt nu ze weten wat het is. Ben me vast weer even aan het verdiepen in bijvoeding. heb op bv.com al een schema gevonden vanaf wanneer ze wat mogen, maar zoek nog info over wanneer je 3 dagen hetzelfde moet geven en wanneer je naar 2x per dag (groente en fruit) over gaat. Iemand een handig linkje? En hier nog iemand die rapley gaat doen?
@lauwie wij doen nu ook weer rapley en het gaat super, bij de oudste ook gedaan en wat het fruit/groente betreft ik doe altijd de eerste 6-7 dagen alleen groente dan fruit en nu vandaag voor het eerst ook een korstje door rapley krijgen ze toch nog niet zo veel binnen dus zie ik het vooral als een extra oefen moment. isa eet nu na 3 weekjes rapley een 1/4 peer, 4 boontjes en nu dus al bijna een heel korstje xxxxxxxxxx
@ patroes: Inderdaad aan B12 terkort is wat te doen. Mijn man heeft dat ook en die moet iedere 5 weken een spuit laten zetten (en dat zijn hele leven waarschijnlijk), maar ja anders is hij inderdaad ook echt uitgeput. @ laartjes: Ik heb niet meteen een beeld bij kunstzinnig therapeute, maar werken op een SBO lijkt me wel heel leuk. @ lauwie: Hopelijk knapt je mannetje snel op. Bijvoeden; Ik ben begonnen met 3 dagen groente en de 3 dagen erna andere groente. Daarna ben ik ook fruit erbij gaan geven. Ik gaf dan groente die hij al gehad had met nieuw fruit en zo steeds afgewisseld. Nu gaat het zo makkelijk dat hij soms ook wel eens 2 nieuwe dingen op 1 dag krijgt. Ik heb ook gedacht aan rapley, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. Ik kan niet echt zeggen waarom ik er uiteindelijk toch niet voor gekozen heb, was meer een gevoel. @ anno: Fijn dat het nu ook weer zo goed gaat met bijvoeden. Vanmorgen al lekker met de kleine man gaan zwemmen. Hij vond het vandaag niet zo leuk. Hij huilde steeds en bibberde ook heel erg aan het einde. En de rest van de dag wordt een hh-dagje…. Daar heb ik meestal echt geen zin meer in na 4 dagen werken… maar ja, het hoort erbij.
Dat geloof ik Jufkyjo! Hier af en toe wat hulp van moeders/zusje en mijn schoonouders (die ook gastouderopvang doen) en dan nog redt ik t niet.. Alleen de globale dingen. Bijvoeding.. gaan wij morgen mee beginnen YES.. We gaan beginnen met de rijstebloem. Kijken dit een weekje aan en dan gaan we de groenten 1 voor 1 introduceren.
@jufkyjo Als kunstzinnig therapeut werk ik met kunstzinnige materialen zoals tekenen, boetseren en schilderen. Daarmee vertaal ik hulpvraag. Bijvoorbeeld bij kinderen met ADHD doe ik veel concentratieoefeningen mbv tekenen. Met autistische kinderen werk ik met boetseren van emoties en er een kleur aangeven. Maar ook meer rust krijgen of juist actiever worden. Met kunstzinnige therapie doe ik het allemaal . Leuk allemaal bijvoeden. Ik probeer soms wel wat grotere stukken zo aan Luc te geven, maar vind het maar eng hoor. Hij zit dan te kokhalzen soms. Dus tot nu toe maar wel geprakt, steeds minder fijn dat wel. Hij geniet er heerlijk van. Vandaag helemaal op van het kdv, hij ligt al sinds half 6 op bed!! Net fles gehad. Ben benieuwd hoe het gaat verder deze nacht. Morgen lekker weg. Fijn weekend allemaal. x
Vanmiddag high tea wegens mijn moeders verjaardag. Gezellig met mijn moeder (uiteraard haha), zusje, 2 stiefzusjes en 2 schoonzusjes.
@ laartje, op een creatieve manier helpt kinderen vaak goed. Wij hebben/ maken daar vaak te weinig tijd voor vrij. Hoe was je nacht?? @ patroes: veel plezier vanmiddag!! En leuk hoor om te gaan beginnen met bijvoeden. Ze vinden het vast heerlijk. Vandaag een beetje een luierdagje... ik ben nog moe... Misschien vanmiddag even op pad voor een nieuwe keuken, maar dat hangt er vanaf hoeveel zin we daarin hebben.
@jufkyjo: ben je goed geslaagd voor kleertjes voor je de kleine??? EN nog gekeken voor een keuken?? @patroes: wat vervelend dat je bloeduitslagen niet helemaal goed waren. Gelukkig is er wel wat te doen. Hopelijk voel jij je er sneller wat beter door. Was de high tea gezellig @laartje: wat grappig dat je mannetje de wind zo lekker vind. Heb je hem dan in de buggy of nog in de wandelwagen bak??? Je werk klinkt erg leuk. @lauwie: hopelijk knapt Jort wat op. Ik heb eerst maar even gegoogled naar die rapley methode, had er namelijk nog nooit van gehoord. Klinkt wel goed. @anno. ben ook erg benieuwd hoe die rapley methode jou bevalt. EN wanneer geef je iets, tussen de voedingen???? @patroes: wat fijn dat jullie ook met bijvoeding mogen beginnen. Ben benieuwd hoe dat gegaan is. Geef je dit dan voor de nacht? @laartje: fijn weekend.
Zou ook nog even vertellen hoe het hier gaat. We hebben een aantal hele beroerde nachten gehad. Hielke was veel wakker, veel kramp en had totaal geen slaap 's nachts. Ook overdag sliep hij erg weinig. Geen idee hoe het kan. Denk dat het misschien wel komt omdat hij overdag heel veel indrukken te verwerken krijgt. Merk dat het erger is op de dagen dat hij bij een oppas is. Daarnaast komt hij wel 2 keer per nacht voor een voeding. Gisteravond heb ik hem om 23.00 uur wakker gemaakt voor een voeding. BEsloten om hem een fles afgekolfde melk te geven zodat ik wist hoeveel hij gedronken had. Hele fles (190 cc) leeg. Laatste helft wel half slapend. Bij mij aan de borst houdt hij dan op met drinken. En ja hoor vandaag melden hij zich pas tegen half 6. Ga het vanavond dus maar weer proberen. Hij drinkt volgens mij liever uit de fles momenteel, is aan de borst erg onrustig. Ook wij zijn begonnen met bijvoeding. Hij heeft nu 5 keer worteltjes gehad. Hij krijgt ongeveer 4 volle lepels. MOet zeggen dat het steeds beter gaat, knoeit minder en lijkt het ook wel lekker te vinden. Wel zijn de krampjes terug, erg vervelend. groetjes Suzanne