December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi goedemorgen allemaal
    Ik snap er even helemaal niets meer van, misschien dat jullie het weten. Hielke gister rond 23.00 uur wakker gemaakt voor een fles. Ik had vlak daarvoor gekolfd en besloten om alles in het flesje te stoppen en dan maar zien wat hij hiervan op dronk. Zat 235 cc in de fles en meneer heeft 225 cc gedronken!!!
    Echter na 4 uurtjes melde hij zich al weer voor voeding, dit lijkt mij haast onmogelijk toch???

fijne dag allemaal

groetjes SUzanne

2. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Het eerste wat bij mij opkomt is de vraag of er dan wel genoeg voedingsstoffen in de borstvoeding zitten... maar heb eerlijk gezegd geen idee.

3. @supernurse rapley bevalt goed, geef op vaste tijden de bijvoeding zodat er misschien eindelijk ritme in komt
    dus om 9.30 fruit
    11.30 korstje
    17.30 groente
    alleen voor de groente maken we haar wakker maar voor de rest geven we het net eerder of later als ze moe is of slaapt.
    zit nu nog op zo'n 5 a 6 voedingen

en wat je bv betreft niet gaan denken dat er te weinig in zit!!!
    bv is 99%van de tijd precies wat het moet zijn en zo niet is er vaak een duidelijk reden voor
    aan je verhaal te horen, weinig slapen, kramp enz zit hij en in een sprong en de kramp aan het verwerken
    kramp kun je het beste wegdrinken
    mijn oudste heeft hele erge buikpijn gehad, zijn we mee naar het zkh en alles geweest.
    zij werd alleen aan de borst rustig
    en als je een fles geeft bevredigigen ze niet altijd alle zuigbehoefte.
    troost je, isa doet het vaak zo
    19.00 voeding naar bed
    20.00 voeding en verder slapen.
    01.00 voeding en slapen
    6.00 voeding en wakker.
    ik zou eens proberen om hem niet meer wakker te maken
    als ik isa om 23.00 uur wakker maak komt ze nog gewoon om 01.00 uur.
    hopelijk heb je hier iets aan
    knuff

xxxxxxxxxxxxxx

4. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    Dank jullie voor jullie lieve reacties.
    Zelf heb ik het idee dat zijn sprongetje al geweest is.
    Ik heb zelf ook het idee dat hij echt troost zoekt bij mij.
    Hielke drinkt gemiddeld 6 keer per dag. Daarnaast 1 keer per dag paar hapjes groente, nog niet echt veel.
    Ik heb hem inderdaad een poos niet wakker gemaakt en soms helpt dat en soms ook niet. Ga hem vanavond maar niet wakker maken, kijken wat hij nu doet.
    Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes Suzanne

5. succes meis
    ik weet hoe je je voelt
    isa wil 's avonds niet slapen
    's nachts komt ze nog 1 a2 keer
    mag van mij ook wel afgelopen zijn
    ach ooit gaan ze doorslapen ;)

xxxxxxxxxxx

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    vraag is.. wanneer haha ;) Justin was ook geen doorslaper. Gelukkig deze 2 tot nu toe al beter!

Wij maken ze vanaf nu niet meer wakker voor een fles, kijken wat ze gaan doen. De papfles krijgen ze s morgens.

En zoveel drinken kan best hoor. Devin drinkt overdag heel weinig, maar net heeft hij dus een fles van dik 200 gedronken en gister 230 cc!

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    supernurse, voor jou niet fijn, maar ik vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met slechte nachten. nu hij ziek is is het helemaal dramatisch. ik snap dus wel hoe je je voelt!

jort knapt eindelijk een beetje op (niet te merken aan de nachten overigens). zijn koorts is weg, alleen nog verhoging. maar nu drinkt hij weer heel slecht :(

8. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    daarom is dit forum ook zo super fijn. Je kan even je hart luchten en het is best fijn om te weten dat je niet de enige bent.

gisteravond heb ik hem niet wakker gemaakt, hij had 20.00 uur gedronken en toen kwam hij om 3 uur. Best netjes dus. Daarna was het helaas wel mis.

groetjes Suzanne

9. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    vervelend zeg dat de meeste met van die gebroken nachten zitten.
    Ik kan er vannacht over mee praten... Ons mannetje had het erg gezellig in zijn bedje. Hij heeft de hele tijd liggen spelen. Dan lag hij te kletsen en lol te hebben met ziczelf. Uiteindelijk was hij zo druk geweest dat hij op zijn buik met zijn hoofd tegen de tralies lag en dan was het huilen. Hup, kon één van ons uit bed om hem om te draaien en dan ging hij even slapen en na een uurtje ofzo begin het riedeltje weer opnieuw....

10. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Allemaal
    Zo wij hebben een heerlijk weekend gehad en kunnen er weer even tegenaan! Ons mannetje heeft het heerlijk gehad bij z'n tante. Hij is nu helaas snot verkouden maar goed dat is bijna ieder baby'tje op de opvang en dus steken ze elkaar lekker aan.

Vervelend van alle gebroken nachten. Klinkt lullig maar ik ben blij dat het bij ons al zo lang goed gaat. Het zou me echt enorm opbreken met werk erbij enzo. Dus echt respect voor alle moeders die er nog uit moeten in de nacht. Maar met de vaste voeding tijd die eraan komt zal het wel snel beter worden en voor je het weet zijn die nachten verleden tijd!

Heeft iemand nog een tip voor leuk speelgoed voor deze leeftijd? Iets waar ze echt iets mee kunnen? Ik vind het lastig hoor.

11. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsss Luc slaapt al 2 uur, weird normaal maar een uurtje of ander half in de ochtend!
    Ben benieuwd wanneer meneer wakker gaat worden

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik is moeeeeeeeee. Devin wilde niet meer slapen na zijn fles van 23.00 (die fles schaffen we nu maar af, dat wilden we eigenlijk al doen) en was wakker tot 1.30. Om 6 uur waren ze beiden klaarwakker PFF. En vandaag een (&*%*) dag want ze willen NIKS NIKS NIKS :(

13. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat shit zo'n K*T dag balen hoor! Hopelijk vanavond een betere avond en nacht. Good luck meis.

14. ik ben er ff snel

speelgoed: isa vind haar knisperdoekje met labeltjes helemaal super

slapen: o bah, isa heeft 2 avonden normaal de slaap gepakt en nu was het weer drama maar ze slaapt
    afgelopen nacht 2 nachtvoedingen
    ik wil slapen!!!!!

morgen weer lekker weer, nog 1 dagje werken en dan lekker weekend

xxxxxxxxxxxxxxxx

15. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    @laartje wat fijn dat je weekend leuk was en dat je weer helemaal opgeladen bent, af en toe erg belangrijk.

@Patroes: hopen op een betere nacht... kan er helaas ook weer over meepraten.

@anno: hopen op een betere nacht

Hier gaat het helaas al niet veel beter met slapen. Afgelopen nacht om 3 uur wakker voor voeding. Viel bij mij in slaap toen ik hem in bed terug legde echter klaarwakker en niet meer in slaap te krijgen. Nog een slok gegeven en weer slapend weggelegd waarna hij gelijk weer wakker werd. Hij was klaarwakker en druk aan het spelen. Toen ik hier niet op inging was het hard huilen geblazen. Uiteindelijk maar met hem naar beneden gegaan omdat iedereen er wakker van werd. Half 6 bij mij op schoot in slaap gevallen en in bed kunnen leggen. Uur later kwam hij weer voor voeding. Ik was gelukkig vandaag vrij zodat ik niet al te veel hoefde te doen. Morgen weer werken dus ik hoop echt op beterschap. Met manlief overlegd en besloten om hem toch weer om 23 uur wakker te maken en dan een fles met een schepje rijstebloem te gaan geven, we gaan het toch maar proberen. En nu maar hopen dat hij niet teveel kramp krijgt.

Speelgoed, hier wordt eigenlijk alles leuk gevonden. Moet zeggen dat knisperboekje en babygym wel favoriet zijn. Verder is alles wat hij in zijn mond kan stoppen leuk. Daarnaast vindt hij de spiegel steeds interessanter worden.

Ik hoop dat iedereen een beetje een goede nacht krijgt.
    veel liefs Suzanne

16. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Suzanne, ik zou eerst overdag een schepje rijstebloem in de fles geven om zo te kijken hoe hij er op reageert. Als hij vannacht krampjes krijgt, zit je helemaal..

C en D zijn naar de gastouder. Justin is ziek thuis. We gaan zo nog even samen liggen. Misschien als t wat beter met m gaat straks, gaat ie vanmiddag nog naar de gastouder want ik ben op.

18. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vannacht ook een gebroken nacht, ik werd wakker met een dik en gezwollen oog! Na die constatering in de spiegel en net weer lekker in bed begon Luc te huilen. Hij wilde drinken! Gisteren had hij al 5 voedingen gehad en vannacht dus nog 1 en vanochtend wilde hij gewoon weer ene bordje pap. Kleine vreetzak is het soms. Vast even een lekkere groeispurt.
    Ik ben maar even naar de dokter geweest voor mijn oog, kon laat terecht, dus heb ik de rest van de dag maar vrij genomen. Heerlik. Luc op kdv en ik even tijd voor mezelf. Administratie, ouders bellen (van de kinderen aan wie ik therapie geef) boodschappen en spullen inpakken. Want morgen gaan we weer weg. Heerlijk, maar nu lekker met z'n 3en. Voor het eerst. In een huis.
    Dus genoeg te doen nog.
    Fijne dagen allemaal en tot snel.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Laartje, veel plezier!

20. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Veel plezier laartje!!
    En voor de anderen ook een lekker weekend!!

Wij zijn het weekend lekker veel zwemmen en buiten!

Deel Deze Pagina