December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik zwaai even, we zijn weer terug van een heerlijk weekend en is zeker voor herhaling vatbaar

xxxxxxxxxxxx

2. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Hoihoi

Wat fijn anno dat je weekend zo lekker geweest is. En volgens mij heb je het ook wel aardig getroffen met het weer.
    @laartje: ik zou hem dan inderdaad ook maar weer wakker maken voor de nacht. Doen we hier ook nog steeds en bevalt het allerbeste.

@hier: Hielke heeft vanochtend mango gehad en vond dit werkelijk heerlijk. was echt boos dat het op was (kreeg maar 5 lepeltjes om rustig te beginnen). Morgen maar weer.
    Hij ligt nu heerlijk even te slapen, weet niet wat mij overkomt. Zal even lekker door het huis heen (geeft mij altijd een goed gevoel als alles weer aan kant is)

fijne dag allemaal

veel liefs Suzanne

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Supernurse, al wat gehoord van hielke's hoofdje?

Anno, jee das helemaal goed als ze met rapley zo goed eet!

Hebben jullie kindjes ook zoveel last van de 6 maanden sprong (gehad)? Jort is helemaal uit zijn doen!

4. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    goedemorgen
    @lauwie: wat lief dat je aan Hielke zijn hoofdje denkt. Ik krijg vandaag de definitieve uitslag, heel spannend dus. Zal het jullie gelijk laten weten.
    Hielke heeft nog geen last van zijn sprong. Wel is hij 's avonds na een uurtje slapen steeds wakker en is hij in de nachten ook weer erg onrustig. Maar goed dat hoort ook wel een beetje bij hem.
    fijne dag allemaal

groetjes Suzanne

5. @supernurse en al de uitslag???

@lauwie heb de 6 mnd sprong niet echt gemerkt.

hier alels prima, nu we thuis zijn heeft isa het doorslapen meteen weer door
    sliep van 7 tot half 7 met om 10 uur een voeding.
    daarna nog geslapen tot half 10.
    ze eet echt super de laatste dagen, een banaan of boterham is zo weg.
    vandaag maar soepstengels meegebracht, kan ze ook een keer knabbelen.

xxxxxxxxxxxxx

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Anno, ook niet met het niet doorslapen? kan er ook mee te maken hebben hè!

Hier had Devin echt wel een maand lang een boksjaggie humeur en wilde de laatste week al helemáál NIKS NIKS NIKS. En nu is ie veel beter te genieten, 'brabbelt' meer en slaapt weer heerlijk :) Ze hebben overigens doorgeslapen vannacht !

7. @patores ja maar het echt doorslapen heeft ze nooit gedaan tot 1 1/2 week geleden dus dat was het ook niet echt.
    misschien dat ze nu 3 keer kwam ipv 2 keer haha

xxxxxxxxxx

8. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat de kleintjes eindelijk wat doorslapen.
    Hoop zo dat Hielke zijn hoofdje goed is. Luc zijn hoofdje is ook nog wel wat scheef, maar al zo bijgetrokken. Wordt steeds beter.

Bleh ik zou gaan sporten vanavond maar helemaal geen zin na dag hard werken.... Ik moet alleen nog steeds enkele zwangerschaps kilo's kwijt raken. En dat buikje ik irriteer me rot. Meer meiden hier last van?

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    Wat een reacties vandaag, leuk hoor.

@anno: wat heerlijk dat Isa zo goed slaapt. Maak jij haar wakker om 22 uur voor een voeding of komt ze dan uit zichzelf??

@patroes: wat heerlijk dat ze allebei doorgeslapen hebben, heerlijk even een goede nacht maken

@laartje: is luc zijn hoofdje ook opgemeten?? Helaas heb ik ook nog last van een zwangerschapsbuikje. Huid is erg slap en de ruimte vult zich snel. Gewicht zit hier wel goed. Ben hetzelfde als voor mijn zwangerschap, maar ja voed ook nog steeds zelf

Hele dag gewacht op een telefoontje van de fysio maar helaas helemaal niets gehoord. Wel balen hoor, moeten we nog langer wachten op de uitslag. Ze is er vrijdag pas weer, dus dan gelijk zelf maar even bellen. Verwacht dat de uitslag nu tussen de 108 en 110 % zit. Twijfel geval dus. Gelukkig zie je de afplatting niet heel erg meer bij Hielke. Wel is zijn schedelbasis wat scheef, maar dit verhelp je ook niet meer met een helm.

Verder heb ik sterk het gevoel dat mijn borstvoeding terugloopt. Kolf overdag zodat hij de fles krijgt en kolf steeds minder. Ik probeer hem 's avonds wel aan te leggen, maar dit wordt steeds meer een gevecht, hij heeft liever de fles. Mensen die hier ervaring mee hebben???

groetjes Suzanne

10. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Supernurse: Met Luc zijn we (vanaf 6 weken) naar de osteopaat geweest. Hij had zo'n enorme voorkeurshouding. Die was na een maand of 2 wel groot en deels weg. Doordat hij meer bewoog in bed werd zijn hoofdje automatisch wat ronder. Vanaf 6 weken hebben we ook een klein onderleggertje met gierst onder zijn hoofdje gelegd (op advies van CB). Dan werd de drukverdeling op zijn hoofd gelijker ipv gewoon op een matras. Nu is het zo goed bijgetrokken. Het is nog wel iets scheef. Hebben het verder nooit op laten meten. Het ziet er goed uit en ach een klein beetje scheef is straks niks meer van te zien met zijn haar erover heen.

Ik ben ook nog maar 2 kilo verwijderd van mijn gewicht van voor mijn zwangerschap. Maar het lijkt allemaal zo anders verdeeld! Komt vast wel goed maar ja ik ben zo ongeduldig met de zomer voor de deur. Ik ben nu gezond aan het eten en snoepjes laten staan. Zal ook wel helpen.

Wat een regen vandaag echt balen, moet eigenlijk even een shirt ruilen, maar ja op de fiets in de regen mmmm nog even kijken of het nog droog gaat worden.
    Fijne dag vandaag.

11. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    ben benieuwd wat de osteopaat gedaan heeft aan zijn voorkeurshouding. Dat van die gerst is nieuw voor mij.
    Ik denk dat niemand een symetrisch hoofd heeft dus een beetje afplatting maakt inderdaad niet uit.

is hier ook echt vies weer. Moet straks werken...

veel liefs Suzanne

12. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Supernurse. De osteopaat heeft zijn nekje wat en schedeltje wat losser gemaakt. Luc heeft lang ingedaald gezeten, waarschijnlijk met zijn hoofd naar een kant. Zijn nekje en schedeldelen aan de achterkant zaten daardoor wat vast. Door zachte bewegingen en massage heeft de Osteo de doorstroming verbeterd en werd het weer soepel. Ik was erg blij mee.
    Ik kom met Luc bij een antroposofisch consultatiebureau, vandaar het Gierstonderleggertje. Ik dacht ik he. Maar opzich wel logische oplossing uiteindelijk. Je zorgt voor een gelijkmatige drukverdeling van het hoofd.
    En inderdaad als je op kalige mannen gaat letten zie je vaak dat hoofden niet allemaal rond zijn.

Ben benieuwd wat de fysio zegt morgen.

13. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    joepie!!! Uitslag fysio is bekend. Nu 108%, officieel een twijfelgeval maar zijn hoofdje is in een hele korte tijd zoveel verbeterd dat we verwachten dat het vanzelf nog verder verbeterd, geen helm dus.
    Oh we zijn zo blij:p:p:p

14. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    zal morgen even op de rest reageren hoor, maar ben nu zo moe dat ik gelijk mijn bed in kruip (net klaar met werken)
    groetjes

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Er is niet veel bijgeschreven hoor haha. Maar toppie joh! Bij Devin knapt t ook al reuze op. Over een 2 weekjes nog een keer fysio en een meting maar wij zien al veel verbetering..

Nog een vraagje.. Devin slaat zichzelf heel vaak op zijn borstje met gebalde vuist.. doen jullie kindjes dit ook? Hij houdt zich ook nog steeds erg stijf..

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oja en hij doet nog geen poging tot rollen oid. Hij heeft wel een goed fijne motoriek en pakt wel speeltjes die naast m liggen, maar op zijn zij kantelen of iets in die geest, echt niet hoor..

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Supernurse, wat fijn!

Patroeschka, jort slaat zichzelf zo op zijn voorhoofd. Dat steekken is hier nieuw. En hij rolt nu veel van rug naar buik, maar deed dat 1,5 mnd geleden voor het eerst en toen een hele tijd niet. Maak je je zorgen?

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    sorry vriendin nog ingelogd
    xx anno

19. sorry nu wel goed

isa slaat haarzelf tegen haar hoofd en trekt aan haar haar.
    omrollen doet ze beide kanten op sinds een week of 3 denk ik

hier lekker geslapen
    isa sliep netjes om 7 uur
    om 8 uur nog een keer wakker en toen om half 11 wakker gemaakt en geslapen tot 7 uur

xxxxxxxxxxxxxx

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Lekker Anno.. Hier heeft Carmen ook om 19.00 dr laatste fles gehad en kwam om 05.30 weer. Devin had om 22.00 een dikke fles gedronken en kwam om 06.15 weer. Dus de laatste fles schaffen we nu af (mits Devin overdag vrij aardig tot goed heeft gedronken. Vanaf maandag over op opvolgmelk nutramigen nr2

Deel Deze Pagina