hoi dames, ik meen me te herinneren dat ik hier ook ooit mee postte omdat ik ook een decembermama ben . Pfff.... Aangezien ik toch weer regelmatig op het forum zit en wel actief meeklets met de 30+ mama's ga ik ook hier weer mee kleppen . Als dat nog mag hahaha en jullie nog weten wie ik ben . Zal vanaf de volgende post wel reageren op iedereen hoor, even een kleine update hier ; Met Valerie gaat het erg goed! Groeit als kool, eet als een bootwerker en is errrrrg ondeugend! Ze kan op d'r buik rollen alleen is ze daar meestal te lui voor. Terug op d'r rug kan ze ook wel maar ja waarom zou ik dat doen als ik blijf gillen helpen papa en mama wel haha. Tandjes zijn aan het doorkomen, zesde ziekte achter de rug, weegt ong. 6,5 kilo ofzo en is om en nabij de 66 cm. Oh ja en tijgeren wil ik ook! Alleen lukt dat nog niet goed maar met veel kreunen en steunen hopen we vooruit te komen. Tot snel dames .
hey shadowcat leuk dat je er weer bent en fijn om te lezen dat het met valerie zo goed gaat hier trouwens gisteren bij cb gewogen en isa was 500 gram gegroeid in een maand dus die doet het goed. ze weegt nu 6200gr xxxxxxxxxxxxxxx
Goedemorgen allemaal Zal weer even op iedereen reageren. @patroes: wat fijn dat het ook beter lijkt te gaan met Devin zijn hoofdje. Hopelijk mag hij ook helmloos verder. Hielke slaat zichzelf ook regelmatig. heb zelf het idee dat hij nog niet altijd gecontroleerd beweegt. Over dat rollen, elke baby doet dit wanneer hij/zij er aan toe is. De een heeft er ook meer interesse voor. Doet Carmen het al wel?? @anno: wat heerlijk dat Isa zo goed slaapt, hopelijk blijft ze dit even volhouden. En ze is weer mooi gegroeid, fijn hoor!! @shadowcat: wat leuk dat je weer mee komt kletsen. Fijn om te horen dat het zo goed gaat met Valerie. Ze is ook goed gegroeid!! @lauwie: hahaha maar Jort was bij de geboorte natuurlijk ook al een lekkere stevige man!!! @hier: Heb zelf het idee dat Hielke wat last heeft van zijn oortjes. Trekt hier veel aan, vooral tijdens het drinken. Oortje zijn soms best wel vies en moet ik regelmatig schoonmaken. Misschien toch maar even langs de huisarts. Heeft iemand hier ervaring mee?? Verder slaapt hij momenteel weer erg slecht. Vannacht ook weer 2 keer voor voeding gekomen. E werd vanochtend wakker met een flinke poepluier. Heb het idee dat hij daarom soms ook erg onrustig is s'nachts. Hebben jullie jullie mannetjes ook een beetje verwend voor vaderdag?? Oppas had een schilderijtje gemaakt van Hielke zijn voetjes, zo lief. Verder had ik een mok besteld (zoals wel meer waarschijnlijk) daarnaast lekker ontbijt op bed. fijne dag allemaal veel liefs Suzanne
Even snel berichtje. Hier alles oke na een winderig weekend in Zeeland. Was wel weer erg blij mijn mannen te zien hoor. Luc was helemaal enthousiast zo lief. Brabbelt de oren van je hoofd. Wat fijn dat Hielke geen helmpje hoeft! Yippie. Ik ga nu even spullen uitpakken en was draaien, maar mijn mannetje ligt op bedje op zijn buikje te slapen (heeft hij zelf voor elkaar gekregen). Voor het eerst valt hij zo ook in slaap. Ziet er lief uit. Dus even snel een fotootje. Liefs en tot snel
Lief zeg! Carmen draait idd al maanden van rug naar buik (andersom durft ze niet meer, alhoewel het heel soms wel gebeurd).. ze brabbelde vandaag ook meer ipv alleen maar het gillen haha. Voor de rest.. groentenhappen gaan nog steeds niet echt goed, vandaag andijvie met wat aardappel en water gehad maar viel bij Devin niet in de smaak (wat wel?) en bij Carmen ging t matig. Morgen nog een keer andijvie en dan ga ik eens beginnen met fruithapje, misschien appricieren ze dit beter..
@Anno : Isa goed gegroeid lees ik wel . Mooi! @Lauwie : oei oei al dik 7 kilo met 2 maanden?? Amai.. @supernurse : hmm geen ervaring met erg vieze oortjes, controleer wel regelmatig en maak ze ook af en toe schoon maar het is niet overmatig heb ik het idee? Gewoon idd even langs de huisarts gaan, ze hebben zo gezien of er iets aan de hand is natuurlijk! Anders, kan het misschien dat er een tandje aan het doorkomen is? Kunnen ze ook last v.d. oortjes hebben, flinke poepluiers etc. Hier voor m'n eigen lief niets voor vaderdag gedaan, ik had ook niets voor moederdag hij vindt het onzin haha. We zijn alleen langs zijn pa gegaan, de mijne zit op Kos. @Laartje : lieve foto! En welkom thuis . @m'n buddy! Patroes : he jammer zeg dat de hapjes nog niet echt goed gaan. Hopelijk gaat het binnenkort beter! En iedere baby rolt en doet idd wanneer ze er aan toe zijn, Valerie kan goed op haar buik rollen maar is hier meestal te lui voor haha. Andersom gaat iets moeilijker maar kan ze ook wel. @hier : erg rustig. Ze begint de zwaartekracht te ontdekken haha. Niks leuker om iets op de grond te gooien om te kijken hoe papa en mama het weer oppakken .
hoi meiden hier zijn de tropenweken aangebroken; het afronden van het schooljaar. Dat kost altijd enorm veel energie en tijd wat betekent dat er weinig forumtijd over blijft. Als het weer wat rustiger is, kom ik weer gezellig meekletsen.
goh, huilt jullie kleine ook zo als je wegloopt? En vooral bij het slapen gaan? maaaaan.. haha net een speenvarkentje dan, zó krijsen..
@ Patroeschka, Luc huilt de laatste tijd ook wel veel en hard als hij in bedje ligt. Maar is meestal na een minuut of tien weer over gelukkig en dan slaapt hij heerlijk. Misschien komt bij jou kids de eenkennigheidsfase er al aan? @ Jufkyjo ik ken het helemaal, ik ben er ook druk mee. Verslagen schrijven enzo voor in de dossiers alles afronden. Lang niet zo druk als jullie leraren, maar weet hoe hectische het is daar af en toe. Succes met de laatste loodjes en dan lekker heel lang vrij. Fijne avond allemaal tot snel
hoihoi denk inderdaad dat het trekken aan zijn oortjes komt door een tandje. net even heel goed mijn best gedaan om zijn onderkaakje te bekijken en het lijkt erop dat ik een klein bultje zie. Volgens mij is dit een tandje dat doorkomt. Slapen gaat hier helaas nog steeds erg slecht. Op advies van de oppas bedje op een andere plaats neergezet. Kunnen het altijd eens proberen. Hielke rolt alle kanten op, kan hem geen moment meer alleen laten. Hij huilt altijd wel als hij mij niet ziet, doet dit al zolang ik mij kan herinneren, toch een soort verlatingsangst denk ik. fijne avond allemaal groetjes Suzanne
hallo allemaal Ik heb het vermoeden dat er hier een tandje aan zit te komen. Hielke wil amper drinken, drinkt max 120 cc per keer uit de fles terwijl hij meestal wel 200 cc wil drinken. daarnaast duimt hij ineens weer meer. Zijn er hier moeders die dit herkennen???? Hoe lang mag ik dit '' slechte'' drinken aankijken?? Heb niet het idee dat hij echt te kort komt. drinkt nog zeker 5-6 keer per dag. (ook een aantal keren aan de borst en dan weet ik niet hoeveel hij drinkt). groetjes Suzanne
Hij drinkt echt wel genoeg hoor. Mijn doerakken drinken dat ook (misschien met een uitschieter er boven)..
Suzanne, ik dacht ook meteen aan de 6 mnd sprong! Jort is vandaag een half jaar! Vanochtend cb. Hij weegt nu 10 kilo (en 70 gram) en is 72 cm!
hoihoi Ben inderdaad ook bang voor een sprongetje. Gaan daarom vrolijk door. Lijkt of k toch een klein puntje zie, dus misschien sprong en tand tegelijk. @lauwie: wow wat is hij gegroeid zeg!!! groetjes
Hoi Allen Raar dagje vandaag. Luc super verkouden en hoesten, kdv belde of we hem op wilde halen, ze vonden het eng. Als ze hem te slapen legde dat hij zoveel hoesten. Dus man lief naar huis om hem op te halen. Ik had opeens een korte dag en dus waren we opeens zomaar op een woensdag met z'n 3e thuis. Met Luc valt het allemaal wel mee gelukkig. Hij wil alleen nu niet slapen en zweet veel (geen koorts), drinkt ook niet heel fantastisch. Maar hij lacht nog en is druk aan het oefenen met zitten. Nou ik ga nog een poging doen, tandjes poetsen en naar bedje Fijne avond en nacht allen.