December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ supernurse: Hier was het eerste tandje ook net rond 6 maanden, maar viel het uiteindelijk allemaal best wel mee. Bij S. komt het tweede tandje er nu ook meteen achteraan.

@ laartje: Lekker zeg, allemaal op woensdagmiddag thuis. even een lekker familiemiddagje!

Ons manneke 'kruipt' iedere keer achteruit. echt heel grappig om te zien. Hij manouvreert zich namelijk soms echt op plekken waar hij maar op 1 manier in kan komen en dat lukt hem dan!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Grappig Jufkyjo, heb jij bijna al vakantie?

en wie gaan er allemaal op vakantie? Wij niet iig. We gaan t weekend met Justin naar Duinrell. Kleintjes gaan n dagje naar mijn vader en stiefmoeder.

3. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Patroeschka. Wij gaan drie weken kamperen in Oostenrijk. Net de bevestiging binnen gekregen voor de 2e camping. We gaan een weekje richting Salzburg, aan een meer zitten, dan een paar daagjes naar Wenen en dan in Duitsland naar een hele leuke camping langs een meertje. We gaan 'pas' 15 augustus, dus nog even wachten, Maar ik heb er heel veel zin in. Vooral nu Luc steeds meer kan.
    Mannetje slaapt nu, erg verkouden. Sneu hoor. Nou maar wat warm houden en hopen dat het snel overgaat voor hem. Hij is er wel vermoeid onder en had een onrustige nacht.

4. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@Juf : we zien je wel weer verschijnen ;).

@Patroes : hier is het voornamelijk krijsen / huilen als madam naar bed moet en ze wil niet maar mama of papa loopt wel weg. Duurt meestal maar even gelukkig, 1-3x ofzo troosten en madam slaapt.

@Suzanne : ik hoop voor jou dat het verdere verloop net zo gaat als hier, de 6 maanden sprong hebben we niets van gemerkt behalve dat ze ineens veel meer kan, en haar tandjes heeft ze weinig last van, alleen 's avonds mekkert ze wat meer dan anders in bed maar ja dan staat er druk op natuurlijk. Heb ook maar Dentinox gehaald om er op te smeren, straks maar eens doen. Hier zie je ze nu echt goed trouwens, zo leuk! Steken ong. 1 mm boven haar tandvlees uit hihi.

@Laartje : gelukkig valt het mee met Luc alhoewel zo'n verkoudheid erg vervelend is. Hopelijk knapt hij snel op! Lekker een dagje thuis met z'n 3 gisteren dus :).

@vakantie : nope dit jaar niet, de bruiloft kost al handenvol geld dus we spenderen de 4 weken lekker relaxt thuis met z'n 3, zo nu en dan een dagje hierheen of daarheen en verder niets. Heerlijk!

@hier : Valerie gaat steeds beter eten, ben trots! Fruithap en warme maaltijd 's avonds gaan bijna een hele grote pot op, en boterham tussen de middag een kwart tot een halve met margarine en beleg. Echt goed!

5. vakantie:
    wij gaan 1 1/2 week naar frankrijk camperen
    hebben wel een tent gehiird anders moet je zo veel mee sjouwen

hier:
    alles goed, beetje druk, hebben druk weekend gehad vorige week dus loop giga achter met klusjes
    morgen samen met smoeder een jrukje voor isa maken
    zal het resultaat komen laten zien

xxxxxxxxxxxxxx

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Shadow, hoe gaat het met de voorbereidingen van jullie trouwerij? al druk?? en goed joh, al zo veel eten.. Daar kunnen die van mij nog wat van leren.

Anno, zo, kamperen.. dat durf ik de eerste 3 jaar niet aan hoor haha. Maar wél leuk, vooral voor Julia!

7. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    goodmoring denk zal ook eens wat plaatsen
    met kiara gaat het ook super
    weegt nu 7040 gram !
    op 75 gram na een kilo aangekomen in een maand tijd

@ shadow leuk dat je gaat trouwen !
    hier ook 10-11-11
    kan niet wachten en jij
    al voorkriebels?> is alles al geregeld?..
    en mooi dat het goed gaat met v

@ andere dames..
    hoooi hooi

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ahhh nu wil Devin uiteraard niet slapen.. terwijl de fysio over een uurtje komt.. en dan wil ie echt niks vrees ik :( Hij moppert ook zóveel.. al maanden eigenlijk. Eens horen of zij denkt dat er iets vast zit oid?!

En de hapjes gaan nog steeds waardeloos. Aldoor kokhalzen (terwijl ik t voorproef en t zelf heerlijk vind).. groenten of fruit, maakt niet uit. Dus straks eens een potje proberen.. :s

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Hallo allemaal
    Wat gezellig dat er weer meer gekletst wordt. Zal proberen om op iedereen even te reageren.

@laartje: ik hoop dat Luc weer een beetje opgeknapt is, niets aan als ze ziek zijn.

@jufkyjo: Hoop dat het doorkomen van tandjes hier ook mee gaat vallen, zo sneu anders. wat leuk dat je zoontje al begint met kruipen, best snel volgens mij.

@patroes: Wij gaan in september een week met mijn broer en zijn gezin op vakantie. Waarschijnlijk naar Limburg toe. Helaas zit er even niet meer in (man heeft vorige maand veel schade aan auto veroorzaakt en daar ging ons vakantiegeld)
    Lekker dat jullie even met alleen Justin weggaan, goed dat jullie dit doen

@shadow: gelukkig dat jij geen last hebt gehad van de 6 maanden sprong. Ben bang dat het hier wel anders is. Hielke heeft altijd erg veel last van sprongetjes en veranderingen.
    Ben benieuwd of je alles al geregeld hebt voor de bruiloft.

@anno: Leuk dat jullie naar Frankrijk gaan, in een tent nog wel. Ben benieuwd hoe dit gaat. Is je jurkje voor Isa al af?? Ben uiteraard erg benieuwd naar het resultaat.

@lovepeet: leuk om weer eens wat van je te horen. Lekker dat alles goed gaat en dat kiara zo goed groeit.

@patroes: hoop dat het goed gegaan is bij de fysio, altijd erg vervelend als ze dan zo moe zijn, dan wil het ook vaak niet zo goed. Ook balen dat de hapjes nog zo moeizaam gaan. Heb je al eens geprobeerd om de hapjes iets dikker te maken met een liga koek die je verkruimeld? Die tip las ik laatst ergens.

@hier: weer een erg beroerde nacht gehad. Elk uur eruit geweest, Hielke had het niet naar zijn zin. Maar goed...
    Hij ligt nu heerlijk even te slapen, heeft het blijkbaar toch nodig.

groetjes Suzanne

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Liga mogen ze nog niet.. Maar t maakt niet uit.. raad eens.. haha nu at Carmen een half potje worteltjes op. Ik met mn goede gedrag uren in de keuken staan.. en dan eet ze wél een potje.. grr ;)

Devin heeft net weer fysio gehad. Vorige keer heeft ze hem beoordeeld en zat ie iets onder de ontwikkelingslijn, maar nu zit ie er al méér onder.. Ze heeft m weer beoordeeld en ze is (net als ik) bezorgd over zijn ontwikkeling.. Dinsdag krijgt ie een andere beoordeling en aan de hand daarvan wordt actie ondernomen..

11. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    jeetje wat vervelend zeg dat Devin zijn ontwikkeling niet helemaal goed is. Hoe merk je dat aan hem en wat willen ze hier aan gaan doen??

Het is wat dat ze liever uit een potje eten:p maar goed ze eet in ieder geval is. Ze moeten toch ergens mee beginnen

groetjes

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hij ligt stil op zijn rug, pakt geen speeltjes om hem heen alleen boven hem, houdt zich vaak stijf. Als hij op zn buik ligt, graaft ie meteen zn koppie in t boxkleed en huilt dan. Hij moppert ook megaveel, al maanden. Het besef van zijn beentjes/voetjes heeft ie nog niet. Heeft nog geen eetreflex etc

13. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    oke klinkt inderdaad niet helemaal zoals een baby van 6 maanden zou moeten zijn. Jij kunt het natuurlijk ook goed vergelijken met Carmen. Hoop dat het wat meevalt en dat de fysio iets voor jullie kan doen.

fijne avond allemaal

groetjes Suzanne

14. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Patroes wat vervelend voor jullie zeg. Dat is wel erg naar. Gaan jullie hem laten onderzoeken?

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Patroeschka, wat vervelend dat jullie je zorgen maken over de ontwikkeling van Devin. Wat gaat er nu gebeuren?

Heb ff een dipje over het slechte slapen. Komt mijn vriend ook weer met een verhaal van een baby van een vriend die van 7 tot 7 slaapt. En wat wij dan verkeerd doen. Lijkt wel of de hele wereld met baby's goed of best ok slaapt en ik sta echt op het punt van instorten door 6 maanden zo slecht slapen.

16. @patroes verveldn zeg, hopelijk kan de fysio jullie wel verder helpen, knuffs

@lauwie je doet niets verkeerd hoor
    isa was op een week na 7 maanden en sliep toen door, lees 22.00 tot 6.00
    nu gaat het steeds iets beter, nog even volhouden het wrodt vast snel beter

hier:
    isa is ziek, overgeven en koorts.
    het jurkje is af maar ik kom morgen of straks wel ff showen, hij is wel leuk:D

xxxxxxxxxxxxxx

17. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi

Lauwie, ik weet precies hoe jij je voelt, hier namelijk precies hetzelfde. misschien helpt het je maar mijn mannetje slaapt ook erg slecht. Moet er gemiddeld 3 keer per nacht uit en slaap zelf elke nacht maar een paar uurtjes. Ik vind het soms ook erg frustrerend om te horen dat het bij anderen allemaal goed gaat. Maar denk dat altijd maar zo, onze tijd komt ook en later lachen we er om.

Anno wat vervelend dat Isa ziek is, beterschap. Ben benieuwd hoe het jurkje geworden is.

groetjes Suzanne

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin was tot zijn 2e jaar een slechte slaper en zijn nichtje van 5 maanden jonger sliep gewoon van 7 s avonds tot 8 a 9 uur s morgens.. waren we ook vaak jaloers op hoor! En C of D word soms s avonds of s nachts nog een keer wakker (meestal niet hoor) maar na een fles slapen ze gelukkig wel weer..

19. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Hallo Dames,

ik kom ook weer even gedag zeggen. Mijn computer deed raar en kon een lange tijd niet meer hier terecht. Nu even op een andere computer. Heb alles even vluchtig gelezen maar vind het van de ontwikkeling van devon erg vervelend. ik hoop dat het iets eenvoudigs is dat zo op te lossen is. Zoals jij schrijft met wat hij doet (of juist niet) is dat niet zo best. Natuurlijk doen ze alles op hun eigen tempo en verschild het per kind. Ik hoop in ieder geval dat het meevalt en dat hij straks zijn zusje gaat inhalen.

Met Jayden gaat het goed, super zelfs. Hij is altijd vrolijk maar als ik de camera pak om die smile erop te zetten gaat hij ineens serieus kijken. Lekker handige drol. Vorige week is zijn eerste tandje doorgekomen. Dat was op vaderdag en dat was ook nog eens onze trouwdag. Papa had voor het eerst met hem gezwommen (hij wil niet in een duf klasje meedoen en laat dat aan mij over haha) dus het was een geslaagde dag. Hij heeft er zelfs geen last van gehad en we kwamen er per toeval achter. Dag ervoor niets te zien. Zo bizar snel als dat gaat.

Hij doet pogingen om te gaan kruipen. vandaag leunde die op zijn armen en deed zijn billen omhoog en duwde met zijn voetjes zich zelf weg. knietjes eronder vind hij nog moeilijk. Wel rolt hij het halve huis door. Ook onze hond is op dit moment reuze interesant voor hem en gaat nu ook er naar schaterlachen. erg leuk allemaal. Hem verschonen is op dit moment een drame. Niet omdat hij het zo erg vind maar omdat meneer echt alle kanten op gaat. Ik moet hem zowat in de houdgreep houden om in ieder geval zijn luier goed vast te zetten. Hij draait alle kanten op en doet zijn billen omhoogzodat de luier weer wegschiet. Maar goed daar zullen er wel meer last van hebben.

Zijn hoofdje is bijna goed. Vorige meting was 107%, dat was een maand geleden. Woensdag gaan we weer en dan de laatste keer. Je ziet er duidelijk verschil in. Dit wordt dande eind meting. Hij ligt nu zo vaak op zijn buik dat doet ook wonderen.

Ik moet zeggen hoe ouder hij wordt en hoe meer hij gaat beseffen, hoe leuker het wordt. Ik geniet er steeds meer van.

Werk heb ik helaas nog niet gevonden, wat we financieel echt wel nodig hebben maar vind het heerlijk om met Jayden thuis te zijn.

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Meiden, bedankt voor de lieve woorden! Zit er af en toe een beetje doorheen. Kanminder hebben door het slaaptekort en het zorgt ook voor wat irritaties in de relatie. Het zal allemaal wel beter gaan over een tijdje, maar ik vind het nu best een zware tijd!

Patroeschka, hoe was de beoordeling/controle van Devin vandaag?

Deel Deze Pagina