December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Patroeschka, fijn dat devin nieuwe dingen leert! Enneh ik schreef zijn naam de hele tijd al goed hoor ;). Het sprongetje is toch tot 26 weken na de uitgerekede datum? Dat was zondag. Misschien komt t niet zo nauw :D

Laartje, wat gaat luc hard! Hier ook al bezig met tand 5!

Anno, fijn dat het zo goed gaat!

Supernurse, wat geef je nu voor hapjes? Ik ben begonnen met of fruit of groente op een dag en na een paar dagen/ week fruit èn groente. Als hij bijna 7 mnd is krijgt hij ook een broodkorstje en vanaf 7 mnd stukjes brood met boter en iets van beleg. En de avondmaaltijd kun je dan ook gaan uitbreiden met pasta/rijst en later ook met ei/kip/vis of zacht vlees. Zo ben ik het van plan.
    Volgens mij is het vanaf 6 mnd niet zo erg als ze wat minder drinken. Opvolgmelk mogen ze bijv maar 700ml van. En bij bv kun je ook wat te eten geven na de bv.
    Fijn dat Hielke goed gegroeid is!

2. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allen
    Luc is vandaag precies 7 maanden oud, weer een mijlpaal bereikt!

@ Supernurse. Fijn dat je mag uitbreiden met eten. Wij zijn begonnen met groeten, eerst worteltjes 3 dagen achter elkaar en toen sperzieboontjes ook 3 dagen achter elkaar. De week erop met zacht fruit begonnen, peer. Maar ook appel die we eerst even kookte en daarna pureerde. Luc eet nu super goed 's ochtends een beetje fruit en 's avonds wat groente met soms een beetje aardappel erbij (zoete aardappel is zijn favoriet). Meestal geeft hij zelf wel aan wanneer hij genoeg heeft gegeten. Ik maak meestal zo'n 100 gram (kook meteen voor 3 dagen en bewaar het in plastic bakjes) dat eet hij dan wel op.
    Hij krijgt nu ook af en toe een berenkoekje voor 6 maanden, vind hij heerlijk om op te knabbelen. Ook komkommer vind hij fijn. Hij schraapte dan met zijn twee tandjes lekker de komkommer af. Soms in de ochtend maak ik van wat opvolg melk pap, maar eigenlijk alleen als hij rond 7 uur wakker word, anders vind ik het wat te vroeg voor mezelf om pap te gaan zitten maken.
    Het gaat bij hem niet ten koste van de fles hij krijgt nog steeds vier keer per dag 180 ml (aangemaakt dus 200 ml) fles.
    Zo ziet ons eetschema er ongeveer uit:
    06:30 fles
    10:30 fruit
    11:30 fles
    15:30 Koekje oid
    16:30/17:00 fles
    18:00 warm eten
    22:30 fles

En tja uiteindelijk gaan ze minder melk drinken en meer vast voedsel eten, dat hoort erbij. Ik ben van mening dat ze het best zelf aan kunnen geven waar er behoefde aan is.

Hier nog een foto waarop ons mannetje net zelf zijn worteltjes naar binnen heeft gewerkt!

3. schema is bij ons nu zo:
    6.30 bv
    9.00 fruit
    11.30 bv en boterham met smeerkaas of pate
    16.30 bv
    18.00 groente met aardappel
    19.00 bv
    22.00 bv

ik geef bij de boterham eerst bv zodat ze iig genoeg drinkt

xxxxxxx

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Yesss, Devin sabbelde vandaag voor het eerst aan een broodkorstje én heeft roosjes bloemkool gekregen! Carmen moest er weinig van hebben, maar Devin ging aldoor met zijn handje met korst naar zijn mondje en er weer uit, naar zijn mondje etc.. Zo lief. Hij was vanochtend werkelijk uit zijn doen, niet te genieten, niet alleen mopperen maar ook huilen.. zie geen tandjes oid maar denk echt dat dit t sprongetje is, ook omdat ie nu hoge(re) geluidjes gaat maken.

5. wat goed van devin!!!!

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En gelukkig.. Devin is vrolijk :) :) :) ben zo opgelucht.. nu afwachten of hij zich nog meer ontwikkelen gaat, zo ja dan licht ik de fysio in :)

7. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoi allemaal
    sorry dat ik ff een paar dagen niet geweest ben. Hielke zit midden in zijn sprong, echt om gek van te worden. Slaap niet meer dan 3 uurtjes per nacht en werken gaat wel door. Ben dus ff op en zit er ff doorheen (schijnt erbij te horen)

Fijn om te lezen dat het met Devin beter gaat, hoop dat het ff doorzet!!!

groetjes Suzanne

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    OOh Supernurse, weet psies wat je doormaakt.. heel zwaar dan he. Hier is ie dus net voorbij. Net zat ie op schoot bij mn man en brabbelde heerlijk :) voorheen was t alleen maar HMM HMM HMM en dat op een sjaggie toon. Wat een verschil dan ineens! Carmen was vandaag niet echt in dr hummetje.. leek wel alsof ze niet helemaal lekker was, gaf ook vaak wat terug en hoesten dan.

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Pfff supernurse, dat is zwaar zeg! Sterkte! Hoop dat het aankomende nacht beter gaat!

Patroeschka, fijn zeg dat devin zo vrolijk is nu!

10. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    dank jullie wel.
    Ben al de hele avond weer in de weer. Wil de hele dag al niet drinken. Net met moeite er een fles in gekregen. Net op bed gelegd en maar hopen dat hij gaat slapen.
    Gelukkig weet je van een sprongetje dat het altijd tijdelijk is, dat maakt het iets makkelijker.
    Ben benieuwd wat hij straks allemaal voor nieuwe dingen kan. Hij begint steeds meer zijn knietjes onder zijn billen te duwen, heel erg grappig.
    fijne avond allemaal en hopelijk allemaal een goede nacht
    veel liefs Suzanne

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    supernurse, hoe gaat het nu? hier ook weer hele slechte nacht gehad. vraag me af of het toch nog van het sprongetje/onrust komt of door tand 5 en/of 6.

12. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    Helaas weer een slechte nacht gehad. Van slapen kun je niet echt spreken. Ik heb geslapen van 22.30 tot 1 uur en daarna was het gebeurd. Uiteindelijk bij mij in bed in slaap gevallen en hierdoor zelf weinig gerust. Hopen dat het vannacht beter wordt.
    groetjes Suzanne

Ps geen tandje in zicht dus waarschijnlijk echt door sprong

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier een ziek meisje.. dus ik heb ook 2 helse nachten achter de rug. Is het de 1 niet, is het de ander wel.. Maja ik kon vandaag wat slaap meepakken want ze waren alledrie naar opa en oma. Ik heb van 9 tot 3 geslapen ^^

14. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Wat fijn dat Devin toch de goede kant op gaat. hoop dat dit patroon door blijft zetten en hij gewoon iets trager is dan carmen.

supernurse, wat balen van je nacht, hoop dat het vanavond beter gaat.

Gisteren even bij mijn ouders geweest en lag hij te jammeren in de box, hij was een beetje moe en kon niet goed in slaap komen. Aangezien we bijna weg zouden gaan niet in het bedje daar gelegd. wilde mijn moeder bij elke poep en zucht naar hem toe om hem op te pakken :x Ik wilde hem juist even laten liggen omdat hij niet in paniek was. 3 tellen later was hij al weer stil namelijk. Mijn moeder rent om de haverklap ernaartoe, zo iritand. Als er iemand naar toe gaat ben ik het wel of mijn man. Nu ga ik met mijn ouders op vakantie dus er worden even heeeeeeele goede afspraken gemaakt.

Toen we thuis waren en hij in bed sliep werd hij ineens brullend wakker, we denken dat hij gedroomd heeft omdat hij nooit zo wakker wordt. Na even troosten ( nah ja even ;) sliep hij gelukkig weer verder.

Tandje 2 is bijna door maar tot dusver nog geen last gelukkig :D

Zijn er nog meer dames die er eigenlijk nog wel een bij willen hebben? Ik wel en mijn man ook, liefst zo snel mogelijk, wil de leeftijden een beetje bij elkaar houden, vind ik wel zo prettig voor ze (al maakt dat eigenlijk helemaal niet uit). We hadden niet verwacht dat het zooooo ontzettend leuk zou zijn. We hebben wel het idee dat, omdat Jayden zo vreselijk makkelijk is, we het straks iets lastiger krijgen. Twee makkelijke baby's is wel errug luxe niet? :p

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    PBA leuk dat jullie er over denken. Maar hier echt niet meer.. vind het al zwaar genoeg zo met 2 baby's en een kleuter. Ik heb dan ook niet echt makkelijke baby's (ook zeker niet de moeilijkste) maar vind t welletjes zo.

Hier is Carmen nog steeds ziek. Devin krijgt verlatingsangst.. dus in bed is t bij allebei een grote brulpartij. Als je heen gaat is t ook niet goed, dus we laten ze nu maar even huilen, zo moeilijk dan..

16. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Lauwie en supernurse, hoe ia afgelopen nacht gegaan?

Patroes, balen dat je meisje nu ziek is. Wat een goed nieuws van devin! ( sorry van de naam )

Pba, wij weten nog helemaal niet of we eigenlijk wel een tweede willen. Mijn man denkt van niet, ik twijfel nog, maar zeker nu nog niet. En wij hebben nu ook een enorm makkelijk manneke en twee van deze zal wel niet lukken net zoals jij zegt dus.

17. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier al enkele onrustige nachten. Luc heeft koorts gehad zaterdag, oplopend tot 40 graden, maar zondag weer weg. Vanochtend na een onrustige nacht werd hij weer wakker met koorts, 39,1. Nu gelukkig alweer wat gezakt maar 38,6. pff. Arm mannetje. Denk dat het door zijn tandjes komt. Ook enorme spuitluiers.
    Hopelijk komen ze snel door dan is dat ook weer klaar voor even.

Vervelend al die onrustige nachten en zieke kindjes, hopelijk knapt iedereen snel op!
    Straks solliciteren op een kinderdagverblijf. Ben benieuwd. Heb er zin in!

@PBA Wij zouden ook nog graag een kindje willen maar voorlopig niet hoor. Geniet heerlijk van mijn mannetje en we moeten dan eerst verhuizen enzo. Dus de komende 3 jaar genieten we eerst lekker van dit ventje. Dan zien we wel weer verder.

18. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    Wat vervelend dat er een aantal zieke kindjes zijn, niets aan. Beterschap..
    Laartje succes met solliciteren, je laat wel even weten he hoe het gegaan is.

Hier vannacht een slaapnacht gehad, heerlijk, eindelijk, waren we weer even aan toe. Is inmiddels al wel de hele ochtend gillen, maar vooruit dat hoort er dan ook weer bij.

Wij willen nog heel graag een broertje of zusje voor Hielke, maar nu even niet. haha. We hebben onze handen nog vol aan Hielke en straks eerst maar even beetje uitrusten etc. Zien we over een half jaartje wel weer.

groetjes Suzanne

19. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Solliciteren ging goed gisteren. Vandaag of morgen hoor ik of ik door ben naar de 2e ronde. Dan mag ik een halve dag meelopen op de groep. Afwachten maar.
    Laatste werkweek op school erg rommelig.
    Maar vannacht een hele goede nacht gehad. Luc heeft heerlijk geslapen van 09:00 uur tot half 7. We hoefden er niet meer uit en hij heeft gelukkig geen koorts meer.
    Zonnetje gaat ook nog schijnen, mooie dag dag dus.

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Laartje spannend zeg.. toi toi toi morgen :)

Devin heeft nog verhoging, vannacht had ie 38. Dus t was al weer aan t zakken.

Enn
    Haha heb net de halve schoenenwinkel leeggekocht met gattino schoentjes, nu was ik maar 10 euro per paar kwijt! ^^ :)

Deel Deze Pagina