December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    goedemorgen allemaal
    hier een redelijke nacht achter de rug. Koorts lijkt weer wat te zakken, krijgt nog wel paracetamol. Vannacht zelfs weer 50 cc gedronken en net 100 cc. Hoop dat het zo door blijft gaan.
    Denk dat hij een buikgriepje te pakken heeft. Moest gisteravond echt overgeven. Hij laat verder heel veel scheetjes (kan dit door paracetamol komen).

@jufkyjo wat fijn dat hij goed eet. Elk kind heeft zijn eigen groeilijk dus maar niet teveel van die curve aan trekken lijkt mij.

@patroes: wat fijn dat je morgen al naar de KA kunt. Hopelijk kan die wat betekenen voor jullie.

veel liefs Suzanne

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Jaaa Carmen zegt papa :) ze deed papa na, hij heeft goed geoefend met dr ;)

3. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    oh wat leuk zeg. Kan niet wachten tot Hielke mama zegt, lijkt mij zo bijzonder.

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Supernurse, bij de januari mama's zoekt de mama van dorianne de mama van hylke, van in het zh in groningen. Ben jij dat?

Beterschap voor alle zieke kindjes!

5. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ patroes; wat superleuk zeg!

@ supernurse: hoe is het nu met hielke??

@ hier vannacht een vreselijke nacht gehad. Hij heeft echt iedere keer lopen spoken. Bah.... Ik denk dat er weer een tandje aankomt, dan slaapt hij meestal een paar nachten wat minder... Vandaag nog even lekker shoppen voor ons kleine manneke.

6. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    goedemorgen

@lauwie: ik denk niet dat ze mij bedoeld. Woon in Friesland en werk in ziekenhuis in leeuwarden.

@jufkyjo wat vervelend dat je een slechte nacht had, laten we hopen dat het een tandje is.

Hier gaat het weer wat beter. Koorts is weg en Hielke lijkt ook weer ietsje beter in zijn vel te zitten. Heeft net zelfs een hele fles leeg gedronken. Huilt nog wel wat zielig, maar goed. Geen idee wat het geweest is. Geen tandjes of iets te zien.

Is het bij jullie ook zulk slecht weer?? Had gehoopt nog even naar buiten te kunnen maar lijkt er voorlopig nog niet op.

groetjes Suzanne

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou de hele middag zoet geweest in het zkh.. Devin niet te genieten (maja kunnen ze zien hoe ie is ;) ) in het kort.. Kinderarts vind de ontwikkelingsachterstand (nog niet) alarmerend, maar noemt Devin gewoon 'sloom/rustig' heel t verhaal vertelt (dat ie slecht eet en drinkt, overstrekt, heel vaak verhoging heeft etc etc) Ach zegt ie 'thuis is een thermometer vaak anders als hier of ergens anders' ^^ dus wij gezegd dat ie ook getempt is bij de gastouder en dat ie daar ook heel vaak tegen de 38 (en soms hoger) aan zit.. Nou dan moest ik maar even voordoen wat ik deed ^^ Dus ik Devin tempen en jawelll 37.9. En toen was het ineens.. Ik wil urine hebben en hij moet bloedprikken. Morgen krijgen we de uitslag al.

8. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Supernurse, fijn dat het met hielke wat beter gaat.

Patroes, wat raar dat ze dat niet gewoon meteen geloven. Wel fijn dat devin ook daar verhoging had en nu dus toch serieus genomen werd. Ik hoop dat je morgen wat meer duidelijkheid krijgt.

9. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Patroes wat een gedoe. Hopelijk komt er niks verontrustend uit het onderzoek.
    Hier ook onrustige dagen en kortere nachten. Luc zijn boventanden zijn nog steeds bezig met doorkomen. Het schiet maar niet op. Hij heeft er echt heel veel last van. Al 2 dagen chagie. Veel huilen wil opgetild maar toch weer niet. Pfff.
    Maar goed morgen ben ik vrij wil ik voor het eerst met hem gaan babyzwemmen. Ben benieuwd hoe dat gaat en hoe hij het vind.

x

10. kreeg ineens geen meldingen meer
    typ nu met 1 hand dus ff kort berichtje

@patroes hopelijk geen rare dingen te vinden maar een oplossing die erg makkelijk is en devin helpt

hier alles goed, isa heeft zelfs 2 nachten de laatste voeding overgeslagen, helaas nu al 2 nachten weer niet.
    komt vast goed

xxxxxx

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Uitslag is binnen. Niks ernstigs (gelukkig), een kleine verhoging van de leukocyten? te zien, wat bijv kan wijzen op een virale luchtweg infectie oid. Dus iets wijzer geworden (dat t niet ernstig is iig).. over 2 maanden weer terug komen. Máár als t dan nog niet (veel) beter gaat, wil ik dat ze m echt binnenstebuiten gaan keren hoor.

12. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Fijn nieuws Patroes! En je hebt gelijk hoor dat je hem over 2 maanden binnenstebuiten laat keren als het zo blijft. Hopelijk blijft devin de ingezette ontwikkeling doorzetten.

13. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoi allemaal
    @patroes: wat fijn dat er een keer goed naar Devin gekeken is. Jammer dat je hier eerst zo voor moest aandringen. Gelukkig maar dat er niets ernstigs uit gekomen is. Goed in de gaten blijven houden.

@laartje: hoe was het babyzwemmen?? en zijn de tandjes al helemaal doorgekomen. Hier nog niets te bekennen.

@anno: jammer dat de nachten wisselend gaan. Bedankt nog voor je lieve berichtje laatst.

@hier: Hielke is weer aardig opgeknapt. Het ''ritme'' dat we hadden is weer ver te zoeken. Lukt momenteel ook niet om hem fruit en groente hapjes te geven. Denk zelf dat hij nog teveel melk krijgt en daardoor geen trek heeft. Misschien kan iemand mij helpen met het krijgen van een beetje eetritme.

Hielke krijgt tussen 22 en 23 laatste voeding. Komt dan nu ineens weer rond half 3 (daarvoor ook al een keer maar dan voor aandacht en een knuffel). Meestal redt hij het dan tot 7 uur. Dan probeer ik rond half 10 een fruithapje. Paar hapjes en dan is het gebeurd. Daarna maar op bed. Rond 12 uur (soms eerder) weer een voeding en dan tegen 16 uur weer (tussendoor even op bed proberen). Probeer dan rond half 6 weer een groente hapje, vaak zonder succes. Tussen 19 en 20 voeding en dan op bed.

groetjes Suzanne

14. @supernurse graag gedaan
    ons ritme is zo:
    6.00 bv
    9.00 fruit (1 1/2 stuk)
    11.30 bv en boterham
    14.30 soepstengel
    16.30 bv (sloeg ze vandaag over)
    17.30 groente
    19.00 bv
    soms erna nog bv net nog om 21.00

ik geef fruit en groente er tussendoor omdat ze anders niet eet en nu vreet ze
    zit vandaag dus ook maar op 3 voedingen
    slapen is lang geen ritme geweest
    sinds een week of 2 slaapt ze overdag 2 keer en dat gaat goed
    succes

xxxxxxxxxxxxxxx

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Patroeschka, heb je nog uitslagen van devin gehad vandaag?

Supernurse, hoe is t nu met hielke?

Laartje, jort heeft ook zo'n last van doorkomende voortanden! Gaat luc ook zo hard met tanden? Jort heeft al 3 tanden, 3 puntjes door en 2 bobbels. Nog even en hij heeft gewoon al 8 tanden! :$

Anno, hoop dat de nachten weer goed gaan!

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Oh zie dat er nog een pagina is en mijn berichtje een beetje achterhaald is..

Patroes, fijn dat ze niks ernstigs gevonden hebben!

Supernurse, ik krijg er ook bijna geen eten in. Was bij mijn dochter ook en die eet nu prima dus ik ga er maar weer vanuit dat het vanzelf wel komt. Mij helpt het om m zelf te laten eten, dan raak ik niet gefrustreerd van de hele tijd met een lepel voor zijn mond hangen en proberen er wat in te proppen.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind het best rottig om minder flessen te gaan geven.. dan ben ik bang dat ze tekort drinken.. Als ik zelf meer als 5 uur niet drink, heb ik écht dorst.. Mn sm zei ook al dat er best meer tijd tussen kan hoor dus wij willen t nu zo doen;

5.30 fles 200 cc
    9.00 fruithapje
    12.00 wat stukjes brood en fles (200cc?)
    15.00 rijstewafel (paar stukjes) en wat water proberen
    16.00 fles (200cc?) deze hoeft zeker dan niet?? maar ik vind dus van 12.30 ong tot 18.30 veel te lang duren zonder drinken (water drinken ze vrijwel niks van..)
    17.30 wat groenten hap
    18.30 Fles (200cc?)

18. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Patroescka, als ze geen water drinken hebben ze vast ook geen dorst. Of drinken ze om 16u wel veel melk als je dat aanbiedt?

19. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    bedankt voor jullie reacties. Ik vind het ook heel erg moeilijk om minder voeding te geven (melk) ben zo bang dat hij tekort komt.
    De eerste voeding van vandaag kreeg hij om 4 uur. Ik wil rond 8 uur weer proberen. ik merk dat ik leren moet om het los te laten. maar goed is niet echt makkelijk.
    fijne dag allemaal
    groetjes Suzanne

20. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Ik vond minder drinken geven ook lastig. Bij het cb zeiden ze inderdaad ook als hij geen water wil heeft hij ook geen dorst. Ik heb een tijdje roos vicee gegeven in plaats van water. Dat dronk ons manneke wel.

En nu lig ik wakker in bed en slaapt ons manneke nog heerlijk. Normaal is hij al wakker maar nu dus nog lekker niet.
    Vandaag een lekker- thuisdagje. Gisteren ben ik veel weggeweest en dan slaapt ons manneke meestal niet super goed dus vandaag maar even inhalen die slaap.

Deel Deze Pagina