December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    in princiepe ben ik aangenomen, moeten het alleen nog rond krijgen over het salaris maar dat komt wel goed. Ik was er 2 maanden geleden geweest maar toen boden ze nog veel minder (iets meer dan het minimum, ja daaaag) en nu toch wel een stuk hoger en meer uren. De aanhouder wint zeggen we maar.

Ik heb geen oorzaak van de koorts helaas, geen vlekjes, geen bultjes in het tandvlees, wel aan de dunne en erg mopperig vooral met op bed leggen. Niet huilen wel zeuren om het zo maar te noemen. Heb het nummer van de HAP al klaar liggen en heb vast gegeten mochten we weg moeten kan dat zo.

2. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    wat vervelend zeg, hoop voor je dat de koorts inmiddels wat gezakt is. Hielke heeft ook 3 dagen hoge koorts gehad zonder reden, was gisteren weer gezakt en vandaag onder de vlekjes (6de ziekte), misschien dat hij dit ook heeft.
    Succes ermee en ik hoop dat je een beetje redelijke avond/nacht hebt.
    groetjes Suzanne

Ps is hier nog niet echt beter. Hielke wil vandaag weer niets drinken 150 totaal gehad vandaag, krijg er echt niet meer in:(

3. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Temperatuur was iets gezakt maar hij weigerde om ook maar iets te drinken. Tich maar HAP gebeld en mocht langskomen. Mogelijk een virusje te pakken. Zag er verder nog oke uit. Goed in de gaten houden was het. Ondertussen is zijn temperstuur weer gestegen.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Supernurse bij Devin hielp t nog wel eens om slapend een fles te geven?

En wat een zieke kindjes allemaal zeg.. Devin had vandaag en gisteren 37.8. Maja dat heeft ie bijna altijd dus of dat normaal is?

5. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    goedemorgen
    Ben erg benieuwd hoe het met Jayden is PBA, hopelijk hebben jullie een beetje goede nacht gehad.

@patroes: slapend de fles geven is hier nooit een succes, probeer het wel maar meestal draait hij in zijn slaap zijn hoofd weg of slikt hij gewoon niet.

@hier: een redelijke nacht gehad. Hij wilde gisteravond eerst niet slapen, om 23 uur toch weer op bed gelegd met goed resultaat. Vannacht 2 keer wakker, heb ik hem bij mij in bed gelegd en heeft hij iets gedronken. Net weer een fles gegeven en 70 cc gedronken, wachten dus maar rustig af.
    Verder is hij druk bezig om te experimenteren met kruipen. Is druk bezig om op handen en knieen te gaan zitten, maar oh wat is dat nog moeilijk, zo mooi om te zien, en een willetje dat hij heeft...
    Net eerst maar weer terug op bed gelegd, hij was zo ontzettend chaggie....

groetjes

6. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Supernurse, schattig dat ene kleine witte puntje. Is je mannetje alweer wat opgeknapt van de zesde ziekte? Ik heb geen idee wat het is, dus ga zo even googlen.

PBA, Jayden ook ziek. Wat sneu zeg. Wat fijn dat je waarschijnlijk een baan hebt per 1 aug. Dat is ook al bijna. Super hoor. Is het nu al definitief rond??

Laartje, fijn dat het slapen beter gaat. Wat een mail zeg, dat is inderdaad schrikken. Ik merk dat zulk nieuws nu harder binnenkomt dan toen ik geen kind had. Nu voel je toch wat een moeder voelt...

Buikslapen, hier slaapt S. altijd op zijn buik.
    Hier staat S. de hele tijd aan mijn broek. Hij gaat op zijn knieën zitten en trekt zich aan mijn broek op tot staan en tilt dan een beentje op alsof hij wil gaan klimmen. Hij lijkt daarmee aan te geven dat hij op schoot wil.
    Gaan jullie kindjes al zelf zitten?? Of doen ze een poging tot?? S. doet al weken een poging tot en ik heb het hem nu 2x zelf zien doen, maar ik heb het idee dat hij er geen moeite voor doet om dat te oefenen omdat hij daarmee niet iets meer kan. Staan heeft meer zijn interesse omdat hij dan ineens bij andere dingen kan lijkt het wel. Herkenbaar??

7. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hey jufyjo
    de zesde ziekte is 1 van de 6 vlekjesziekten (mazelen, bof, rode hond etc). Wordt veroorzaakt door een virus. Eerst hebben ze een paar dagen hoge koorts en daarna als de koorts weg is, krijgen ze ineens vlekjes. Die heeft hij nu nog.

Wat gaat jouw zoon snel zitten en staan zeg!!
    Hielke doet wel pogingen om te gaan zitten maar slaagt hier niet in. Ook zit hij nog niet echt stevig als ik hem vast hou.

groetjes Suzanne

8. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    moet er wel bij zeggen dat mijn zoontje natuurlijk ook een paar weekjes jonger is, misschien dat hij over een paar weken ook wel zo ver is.

9. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Bedankt supernurse voor de uitleg. Dan weet ik ook wat me nog te wachten staat.
    Er wordt door meer mensen gezegd dat we een snelle hebben, maar ach het is nu eenmaal zo. Je kunt er toch niks aan doen. Wat leuk dat Hielke probeert te kruipen. Echt grappig dat ze proberen om iets te gaan doen maar eigenlijk nog niet zo goed weten wat.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier zit Carmen al een week (of 2) op handen en knietjes en gaat dan 'rocken' van voor naar achter haha. Ze kan al even alleen zitten maar dan moet ik er wel bij blijven hihi, hoewel ze zich goed weet op te vangen als ze valt. En Devin weten jullie inmiddels.. die doet nog niets helaas. Maakt wel meer contact (gelukkig) en kan speeltjes ook van opzij pakken. Voor de rest moppert en moppert ie alleen maar, ik word er erg nerveus van als ik dat de hele tijd door hoor, maja.. kan er niets aan doen helaas.

11. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Jaaaaaaa, ik heb de baan. Moet financieel wel wat inleveren maar goed je kan niet alles hebben. Ga zo even rekenen of we misschien kindgebonden budget kunnen aanvragen.

Jayden heeft best goed geslapen vanacht. Om 5 uur werd hij even wakker, mopperde wat en sliep na een paar minuten weer in.

Ook bij het CB geweest vandaag en werd nog even extra nagekeken wat wel fijn is. Ondanks dat hij zo beroerd is, is hij volgens hun erg vrolijk en levendig. Kan je nagaan hoe hij is als hij gezond is haha. Ook is het een snelle qua motoriek. Praten dat wil hij alleen nog niet, maar goed je kan niet ales hebben he. Net even gewandeld, lekker weer ervoor en even een frisse neus halen is ook gezond.

Hij is nu 69 cm en weegt 7980 gram. Volgt netjes zijn lijn.

12. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Patroes, lijkt me ook lastig als devin constant moppert, gelukkig ontwikkelt hij zich nu toch wel, ook al is het wat langzamer. En wat jullie een 'rockgirl' hebben.

Gefeliciteerd pba dat je de baan hebt! Super en maandag al aan de slag?
    Altijd fijn dat je mannetje weer 'goedgekeurd' is door het cb.

13. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Ja zo als het er nu uitziet maandag meteen al beginnen. Dat wordt weer wennen zeg, pfffff. Gelukkig is mijn man thuis kan die lekker voor Jayden zorgen, maar die middag al veel in de planning staan dus hoop dat ik niet al te moe wordt haha. Ach daar ga je niet dood aan.

Net jayden gemeten en was 36.9. Ben benieuwd of het zo blijft nu. Dit is zijn normaal waarde namelijk. Werd wel schreeuwend wakker en was alleen te troosten tegen mij aan. Misschien eng gedroomd???

14. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Inderdaad even wennen als je al zo lang thuis bent, maar ook wel weer leuk denk ik.
    Sneu hè als ze zo schreeuwend wakker worden. Hier was dat gisteravond het geval. Misschien gedroomd of geschrokken van het onweer? Ik heb geen idee maar troosten was lastig

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    PBA gefeliciteerd met je nieuwe baan! :)

Hier terug van het CB. Carmen is 70 cm en 7975. En Devin is 72 cm en 7945. Ontwikkelingsachterstand vinden ze nog niet schrikbarend. Maar de hoge temp vind ze niet normaal.. Ik zei dat dokter niet op b12 wilde prikken, vond ze maar raar en vond ook dat ik wéér moest bellen!

16. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Ook lastig Patroes, dat je zo van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Ga je nu ook maar weer bellen?

17. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Lastig zeg patroes. Dus jij ook vandaag weer naar het CB geweest. Wat grappig allemaal op dezelfde dag geboren en nu weer op dezelfde dag naar het CB. Er zat volgens mij eerst een groter verschil tussen die van jou en mij maar dat is nu nihil.

Temperatuur is helaas weer omhoog geschoten. Pffff, vermoeiend hoor. Net even lekker gebadderd en dat was leuk genoeg om er een ...bende van te maken.

18. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi

@pba: wat vervelend dat de koorts weer terug is. Hopelijk knapt hij toch snel op. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Zal zeker even wennen worden voor je

Hier gaat het helaas nog steeds niet beter. Drinken lukt voor geen meter. Zodra hij de fles ziet begint hij met drinken tot max 50 cc. Daarna verzet hij zich heftig, gilt en weigert te drinken. Zou dit evt ook kunnen duiden op spruw?? Ik kan niets in zijn mondje zien. Ga mij wel zorgen maken. Hij is behoorlijk aan het afvallen. Vriendin en mijn moeder viel het vanmiddag gelijk op. Hij is al een pond afgevallen!!!

@patroes: wat zijn ze beide goed gegroeid!! Wel vervelend dat je steeds overal achter aan moet. Hopelijk werken ze straks wel mee.

19. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Pba en supernurse, hoe gaat het vandaag met jullie kleintjes?

20. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Hij heeft nu wisselend koort/ geen koorts dus in grote lijnen gaat het goed. Alleen drinken is een grotere drama. Dat was al niet makkelijk maar nu is het helemaal feest.
    Vanmorgen de dokter gebeld en aangezien het iets is gezakt en ik op de goede signalen let en hij gisteren is gezien door de arts op het CB hoeven ze hem nu niet te zien. Wel als het maandag of dinsdag niet over is. Hij heeft wel behoorlijke natte ontlasting zeg. Rompers kunnen om de haverklap in de was erdoor.

Het is toch verder nit te geloven, moet ik maandag werken ben ik me toch in een schoenenzaak onderuit gegaan, niet normaal gewoon. Ging schoenen passen want heb nieuwe werkschoenen nodig en het tapijt hield op en werd zijl. Nu dacht ik dat de schoen een anti slip zool had maar blijkbaar niet. Gevolg, enkel gekneusd, blauwe knie en een pols die bijna niet te bewegen is. Zwaar gekneusd denk ik. Nu moet ik straks nog naar mijn werk toe maar de pols is mijn werk om het zo maar te zeggen. Dat is toch echt niet te geloven. Baal, baal, baal.

Deel Deze Pagina