December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Haha als de kinderen thuis zijn, heb ik vrijwel geen tijd voor mezelf of t huishouden ;).

C en D zitten vandaag voor t eerst samen in de box. Kan niet zeggen dat ze vandaag goed te spreken zijn en ook nog heel weinig geslapen..

2. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Fijn dat Luc weer beter gaat laartje.

Hier heb ik ook al weinig tijd voor mezelf of het huishouden. Maar dat zal de eerste 18 jaar wel zo blinven gok ik haha.

Jayden begint toch echt mama te zeggen, het was eerst mamamamamamamama dus tja zegt hij nu gewwoon wat maar het lijkt nu door te zetten, zo leuk. Beseffen doet hij het nog niet. Papa zegt hij nog niet wel baba.

Volgende week wordt hij geknipt wat het haar komt in zijn oogjes. Het is wel een jongen dat van ruw spelen houd zeg. Gooi hem de lucht in en al dat soort rare spelletjes en hij is helemaal blij. Malle jongen.

3. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    goedemorgen allemaal
    Bij ons is het huishouden ook niet op streek. Probeer de vloer zo schoon mogelijk te houden en de was bij te houden en de andere dingen gebeuren alleen als ik er tijd voor heb... en jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik altijd tijd te kort kom.

Hielke doet het verder hartstikke goed en wat is hij de laatste weken veranderd zeg. Kan duidelijk merken dat zijn sprong voorbij is. Hij kan nu ineens zelf gaan zitten en blijft ook zitten, hij kruipt het hele huis door en probeert zich overal aan op te trekken.

Helaas gaat het eten en drinken hier nog steeds erg matig. Met name de melk wil hij niet meer hebben. Dus maak hem nu steeds maar wakker tegen 22.30 uur zodat hij dan nog wat drinkt, zijn er meer die hier last van hebben??

Hebben jullie de kindjes al meegehad op de fiets. Hier nog niet, zit hij nog niet goed genoeg voor vind ik, dus moet nog even geduld opbrengen.

Hoeveel slapen jullie kindjes nog overdag?? Hielke slaapt 's ochtend ander half uur en dat was het. Ik leg hem 's middags wel op bed maar hij slaapt bijna nooit, ook niet als ik met hem ga wandelen.

groetjes Suzanne

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Carmen vorige maand al, maar die was toen al vlot met zelfstandig en stevig zitten. En Devin nog niet, hij kán even los zitten (met hulp ;)) maar die zie ik misschien over een maand voorop gaan.

En slapen? haha Carmen 2x 3 kwartier zo ongeveer. En dan van 18.45 tot tusen 4.30 en 5.45 en Devin slaapt nog steeds veel.

5. fiets: isa al bijna 2 maanden kleine stukjes

slapen: isa slaapt 2x2uur en dan van 19.00 tot 6.00-7.00 uur

verder alles goed hier, druk, vanmorgen gezwommen en morgen lekker naar de speeltuin zaterdag gaan we een dagje met z'n 2 weg.

xxxxxxxxxxxx

6. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Jayden kon echt goed zitten toen hij 8,5 maand was. Met 9 maanden op de fiets gezet, prachtig vind hij het.

Melk drinken blijft een drama, maar hij krijgt net genoeg binnen om geen vitamine D bij te geven. Soms moet dat nog wel. Joghurt eet hij goed en dat is ook vocht. Soms wil hij wat sap maar soms ook niet. Beetje schipperen maar hij doet het er goed mee dus het zal wel eigenlijk. Zolang hij maar de 500 ml vocht haalt ben ik tevreden. De laatste dagen gaat het weer even iets beter.
    Hij krijgt in de ochtend pap en de avond ook anders komt hij er met melk niet aan.

Slapen wisselt een beetje bij hem. Soms wilt hij voor de lunch nog even slapen, al wordt het al wat minder. Tussen de middag slaapt hij gevarieerd van 1 uur tot ongeveer 3 uurtjes. Ligt er vaak aan wat hij de dag ervoor heeft gedaan.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat een drama met slapen zeg.. :(

8. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hier vandaag ook een drama slaap dag.
    hele ochtend niet willen slapen, was alleen maar aan het spelen in bed. Tussen de middag een uurtje geslapen en de rest van de middag vet chagrijnig waardoor hij niet wilde eten. lag hij eindelijk weer op bed en slapen ho maar. af en toe best vermoeiend hoor.....

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    .. en nu is Carmen ziek. Koorts en ontstoken oogje, verkouden. Vannacht op slot met haar beneden gaan liggen en ze was met een minuut al vertrokken. Sneu hoor. Man is veel werken en vind t dan echt afzien met 3 kids. Maar we zijn de dag weer doorgekomen ;)

Idd supernurse t is echt vermoeiend af en toe. En dan nog een mopper baby maakt t hier in huis echt niet gezelliger..

10. @patroes beterschap voor carmen

moet eerlijk zeggen dat het me 100% is meegevallen 2 kids.
    ik geniet vooral, en soms is het idd even druk en hectisch maar vooral met julia, lekkere peuter.
    dus heb niets te klagen. gelukkig maar

xxxxxxxxxxxx

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Fijn Anno!

Hier ben ik ook ziek. Carmen is evengoed naar opa en oma zodat ik zo mn bed weer in kan duiken. Bllg

12. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    goedemorgen

patroes en carmen ik hoop dat jullie weer een beetje opgeknapt zijn, niets aan om ziek te zijn.

Hier net fruithapje gegeven, ging beetje tegen zijn zin in, en toen ineens kwam de hele hap er met golven uit. Snap niet dat het allemaal uit zijn lijfje kwam. Hele stoel, tafel, vloer, kleding alles zat er onder. :(
    Dus zo eerst maar even flink aan de poets als hij slaapt.

groetjes

13. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    he bah zeg, altijd vervelend als het er weer uit komt of als ze ziek zijn, en als je zelf dan ook nog ziek bent komt het al helemaal niet uit.

Jayden had vandaag zijn eerste knipbeurt. Was ook wel nodig want zijn haren kwamen al in zijn ogen. Hij heeft zich keurig gedragen en vond het wel wat allemaal.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) foto vd kapper? hier gaan c en d ook maar eens binnenkort. Knap voor hun verjaardag ;)

Ahh supernurse, vond ie t niet lekker? of is hielke ook ziekjes?

Hier nog steeds allebei ziek. Ook ontstoken oogjes, dat ziet er echt niet uit.. En Devin begint ook al.. maja wat doe je er aan he.

15. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    tuurlijk heb ik foto's gemaakt. Zal ze even op de computer zetten en plaatsen. (was thuis gedaan trouwens). Eerste haartjes zijn bewaard, wel zo leuk.

16. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo even bijgelezen.
    Luc slaapt nog 2 keer. Heel structureel tussen 9 en half 10, minimaal een uur soms anderhalf en rond 2 uur weer een anderhalf uur. Dan 's avonds rond 19:00 erin en wakker rond 06:30 - 07:00 uur.
    Maar de laatste tijd erg vervelende nachten.Luc huilt dan bijvoorbeeld elk uur eventjes worden wij wakker van, hij slaapt dan wel weer verder. Zal hij indrukken moeten verwerken??? Ik merk dat hij in de ochtend ook veel minder uitgerust is en na z'n fles zo nog een uur verder slaapt tot half 8 8 uur soms. Hij heeft erg onrustige nachten. Hopelijk gaan die snel weer over.

17. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    goedemorgen
    Hielke is nu echt ziek geworden. Snotterig, loopneus en natuurlijk heel zielig, huilerig, niet willen slapen, niet willen drinken.
    Moet vanmiddag met hem naar het CB, ben benieuwd of hij gegroeid is en hoeveel.

Ben benieuwd naar de kappersfoto, hier echt nog niet nodig. er zit wel wat haar, maar is zo blond en kort dat je het nog amper ziet. Dus die kapper kan hier nog wel even wachten.

Is iedereen verder weer een beetje opgeknapt??
    En gaan de nachten al weer wat beter, hier nog niet echt. Veel wakker, heeft vannacht maar bij ons in bed geslapen en om half 3 terug gelegd in zijn eigen bedje.

groetjes Suzanne

18. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    O ja foto haha. Komt er aan hoor.

19. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Net vreselijk huilen hier. Hij was gevallen en met zijn mond op de tafel terecht gekomen. Dikke lip nu en tand door de lip. even flink gehuild (ik ook bijna zo sneu) net toch nog willen eten en drinken al is het minder en gespeeld en gelachen. Nu lekker slapen. Hoop dat het meevalt en zijn tand niet beschadigd is. Net voor de zekerheid mijn schoonzusje gebeld die op de SEH werkt in het ziekenhuis. Alle signalen waren goed en dit is gewoon om geen zorgen om te maken behalve zijn tandje dan maar daar kan je niks aan doen zegt ze. Uitwendig ziet het er goed uit namelijk maar wat de wortel doet kan je niet zien, met een paar dagen zien we dat pas.

20. hallo,

hier ook weer een teken van leven van mij
    drukke dagen gehad en nu even rust
    dochterlief kijkt sesamstraat en isa slaapt.
    vanmiddag eigenlijk nog even naar de winkel maar ik heb geen zin

@pba oei dat is schrikken, gelukkig lijkt het mee te vallen

isa heeft trouwens sinds vorige week haar eerste tandje, zou ook eens tijd worden haha

xxxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina