December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi hoi

hier ook alles zijn gangetje, isa had maandag koorts maar gelukkig weer over, ik denk tanden
    verder, check mijn banner, alleen een nega test vanmorgen dus we wachten nog af

xxxxxxxxxxxxx

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Spannend Anno!

Devin, zn gangetje. Heeft de fysio al een paar x voor niets laten komen want er was niks met m te beginnen.. Maar we moeten over anderhalve week weer naar de k.a. Hij kan nu los zitten en that's it, omrollen niet, op zijn buik wil ie niet etc.

3. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Jezus wat groeit dit kind ineens snel zeg. Slaat bijna maat 74 over. Gaat alweer richting de 80 terwijl hij heel lang in 68 bleef hangen. Schoen maat ook al maat 21 (aangemeten voor de zekerheid). Niet normaal meer. Qua gewicht blijft hij wel wat hangen.

Ook is hij al een aantal dagen flink aan de dunne. Het loopt niet de gehele dag door maar als hij poept ka je je lol op. Gisteren was wel heel erg. Tijdens het eten zat hij te poepen, we zaten nog te grappen tegen hem dat hij als hij zo doorgaat de luier vol zit. (was even geleden al verschoond dus leeg). Haal ik hem eruit zit ALLES onder de poep, jak. Gelukkig waren we dit keer met z'n 2en dus dan is dat makkelijker. Maar echt alles zat onder. Dus toen maar een extra badje ingepland en even alles soppen. Vanmorgen voor de zekerheid de dokter gebeld maar het heerst op dit moment. Hij is niet ziek gelukkig en drinkt zelfs goed. Hij hij vandaag ors voor het eerst op dus ben benieuwd. Stiekem kunnen we er wel om lachen eigenlijk.

4. helaas ongi geworden, op naar de volgende ronde

@patroes lastig zeg met devin, hopelijk kan de ka iets meer doen

hier verder alles goed

xxxxxxxxxxxxxx

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zo PBA, idd een buffeltje dan, hoe zwaar is ie nu?

Hier nog steeds last van mn keel..? was al vanaf vorige week zondag ziek. En t word maar niet beter, eerder slechter.

6. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat heerst er van alles! Vandaag veel kindjes op het kdv ziek en ook enkele collega's. Ik heb gelukkig(even afkloppen) niets te pakken nog. Laten we het zou houden. Luc was erg in z'n hummetje met z'n papa vandaag, zo leuk. Maar ook wel weer heel blij toen hij mij zag. Ook heel leuk ;)

Wat Doe ik Luc aan op de fiets: Een dikke jas en een mutsje op als het hard waait (maar dat doe ik ook omdat z;n oren nog zo aan het rommelen zijn). Hij zit stil dus even een laagje meer aan dan jezelf is dan wel lekker.
    Ik heb laatst trouwens bij de Kruidvat van de Deryan een zak gekocht voor op de fiets. Daarin kunnen zijn beetjes en romp. Als het regent zit er ook een poncho in en is hij helemaal ingepakt en droog. Heerlijk ook tegen de wind en kou. Ik ben er erg blij mee , aangezien we nogal veel fietsen. Dus misschien een tip!

Ik moet morgen nog een dagje werken, maar voor diegen die vrij zijn, alvast een fijn weekend.

7. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Patroes, hij weegt nog zo'n 8,5 kg. Bijna niks aangekomen in een maand tijd alleen maar groeien in de lengte. Ook erg veel aan ht oefenen met langs de tafel lopen, en dat vreet ook energie natuurlijk.

8. hoi hoi

isa is vandaag voor het eerst gaan slapen zonder voeding van te voren
    we merkte dat ze die niet meer nodig had
    als ik niet thuis ben krijgt ze een fles halfvolle melk en drinkt dan 50cc, en bij mij drinkt ze erg kort en gaat draaien en doen
    nu wat water gedronken en toen met wat moppers lekker gaan slapen

morgen meeting van de dames van sept 08 forum, leuk!!!

verder alles zijn gangetje
    isa gaat overal aan staan, gek kind ze kan nog steeds niet van liggen naar zitten
    maar wel van liggen naar staan en dan zitten haha
    ach waarom makkelijk doen als het moeilijk kan

zo heel verhaal maar hoe is het met iedereen??

wij zijn al bezig met de 1e verjaardag van isa, gaat zo snel
    nog 4 weekjes

xxxxxxxxxxx

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    goedemorgen allemaal
    Leuk dat er weer wat meer gekletst wordt hier.
    Jeetje over 4 weken al jarig, weten jullie al hoe jullie het gaan vieren?? Wel grappig dat ze eerst gaat staan om daarna te kunnen gaat zitten, haha

Hielke gaat hartstikke goed. Er komt alleen nu een tandje boven door en dat is te merken. Slaapt erg slecht, erg huilerig, wil niet drinken etc. Verder is hij gisteren voor het eerst echt mee geweest op de fiets, prachtig vond hij het. Verder staan hij overal tegen aan, maakt nog geen pasje. Gaat lekker zitten en kruipt de hele kamer door.

groetjes Suzanne

10. we vieren het gewoon thuis met familie en vrienden
    hopelijk vragen veel mensen tips voor kado's want ik wil zo min mogelijk speelgoed, kom er al in om.

hier een drukke maar leuke dag gehad met de sept 08 mama's!!!

xxxxxxxxxxxxxxxx

11. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden
    Zo hele familie ziek geweest hier. Maar gelukkig alweer wat aan de beterende hand. Maar veel eten kan ik nog niet. Morgen middag weer werken dus vannacht nog even lekker slapen.

Ja Luc is ook over 6 1/2 e week jarig, de 1e December. Leuk hoor. We vieren het denk ik klein, met familie en wat goede vrienden. Luc snapt het toch niet en anders word het snel teveel voor hem denk ik. We hebben wel wat leuke dingen op z'n lijstje staan (ik schrijf af en toe al wat dingen op die ik tegenkom dan heb ik wat te vragen voor hem als het zover is!). O.a een loopfietsje en een 4 seizoenenslaapzak. Wollen/zijde rompertjes (heerlijk voor de koude winter en vrij prijzig, dus leuk om te vragen). Silly Billyz slabben, bepaalde voorleesboekjes. Genoeg te vragen voor hem.
    Ik ga er lekker optijd in zo. Het is ook al zo donken! Over 2 weken alweer wintertijd! brrrr.

12. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! Hier nog een decembermama, mag ik ook meekletsen?!

Mijn dochtertje is dus ook inmiddels alweer 10 maanden, het aftellen naar haar eerste verjaardag is voor mijn gevoel nu echt begonnen. Aan de ene kant ontzettend leuk, maar ik vind het toch ook weer lastig om die babytijd los te moeten laten hoor.

Leuk om te lezen wat jullie kindjes allemaal al kunnen/zeggen/doen.

Dochterlief was een stuk langzamer met alles dan m'n zoontje, maar sinds ze 8 maanden is gaat ze als een speer! Zelf zitten, optrekken in de box, staan aan de tafel, langs de tafel lopen, overstappen naar de bank en weer terug... Het gaat zo hard allemaal... Soms, als ze verdrietig is, dan zegt ze mmmmmm-ma! en bedoelt ze ook duidelijk mama.

Gelukkig gaan de nachten sinds kort weer een stuk beter, want wat was het heftig de afgelopen 8 weken zeg! Ik heb meer niet geslapen dan wel, maar het lijkt erop dat er weer wat meer rust is gekomen nu. Inmiddels heb ik gisteren ook weer een boventandje ontdekt dus misschien dat die er wat mee te maken had?

Nou ja, heel verhaal, ik hoop hier gezellig mee te kunnen kletsen maar duik nu maar gauw m'n bedje in!

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Welkom hier Mommylove!

Vind Devin ook nog een 'baby' vergeleken met Carmen hoor. Carmen zegt 'die en da (daar) papa en mama' (en onverstaanbare dingen haha) en als je vraagt 'waar is Justin's vliegtuig' kruipt ze er heen en wijst t aan enzo. Wijsneusje. Ze staat af en toe al (per ongeluk) los. Vind t ook knap hoor, ze is 3 weken te vroeg geboren en is zo vlot.

Devin gaat heel langzaam vooruit. Hij kan nu zijn billen op tillen als ie ligt. En draait wat om zijn as als ie op zijn buikje ligt. Als ie maar vooruit gaat en niet achteruit!

En wat gaat t hard he meiden. Bijna al weer een jaar ^^

14. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoi allemaal
    @mommylove gezellig dat je mee komt kletsen. Leuk dat je dochtertje goed gaat. Dat moeilijke slapen kan heel goed komen door een sprongetje of tandjes hoor!!

@patroes: wat knap van carmen zeg. Fijn dat Devin vooruit blijft gaat. al is het op zijn eigen tempo, dat maakt niet uit.

Eerste verjaardag lijkt mij zo leuk. Weet alleen nog niet hoe we dit gaan doen. Hij is natuurlijk op oudejaarsdag jarig en dat is toch altijd een rare dag. Dus nog maar even goed bedenken.
    Heb ook nog niet echt over kadootjes nagedacht.. wel een goed idee om nu vast dingen op te schrijven.

Gaat hier met slapen gelukkig steeds beter. Hij slaapt de nachten eindelijk door!! Heerlijk hoor hier kan ik wel aan wennen. Overdag slapen gaat nog steeds erg wisselend. Merk dat het ook vaak onrustig voor hem is. Hij is soms bij mijn schoonouders, ouders en bij oppas. En ja iedereen doet het net op zijn/haar eigen manier, blijft lastig maar kan het niet anders organiseren.

fijne dag allemaal

groetjes SUzanne

15. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    @laartje, fijn dat je weer beter bent, niets aan om ziek te zijn.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier na ruim 2 weken keelpijn en een bijholte ontsteking, al méér keelpijn, denk dat ik een keelangina te pakken heb en die vrees ik altijd (heb ze 2 a 3 x in een jaar) :( en dat doet zooo zeer.. en morgen zijn de kleintjes thuis, hopelijk kan ik een beetje functioneren met wat paraatjes.

17. hoi hoi

even snel een berichtje van mij
    ben vandaag een dagje vrij en de meiden naar het kdv
    heb het hele huis gepoetst, van zoler tot beneden
    heerlijk, alles is schoon en opgeruimd

isa gaat deze week ineens hard.
    kan nu zelf van staan naar zitten en ook eindelijk van liggen naar zitten dus die is los

morgen alleen met isa zwemmen, mijn smoeder gaat normaal mee maar die kan niet ivm ongi, heel heftig altijd.
    die gaat met julia lekker naar de bossen
    ook wel eens lekker om iets met isa alleen te doen

ben flink verkouden maar gelukkig geen keelpijn meer.

xxxxxxxxxxxxxxxx

18. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    @patroes, beterschap, hoop dat je snel weer opknapt.
    @anno: was het zwemmen leuk?? en is het alleen goed gegaan, vind ik altijd een heel karwei, wij willen zondag weer gaan zwemmen.

Hier gaat alles zijn gangetje, niet veel te melden eigenlijk. Tand nummer 3 (boven) is nu eindelijk door, mannetje is gelijk een stuk vrolijker.

groetjes

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier nog niet gezwommen met de kleintjes (is ook veel werk en alleen doe ik het niet en kan t ook niet). Begin november gaan wij er tussenuit dus dan wel zwemmen.

Keelpijn word al iets beter gelukkig, werd ook wel tijd.

Hier prikjes gehad. Devin 8815 gr en 75 cm en Carmen 8820 gr en 74 cm. Scheelt niks dus (kan ook niet anders, ze krijgen t zelfde hihi).

20. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    wat een mooie gewichten zeg. fijn dat het weer iets beter gaat.
    lekker dat jullie binnenkort even weggaan, al plannen waar naar toe??
    groetjes

Deel Deze Pagina