December 2010 mama's deel 1!

Discussie in 'De mama's' gestart door anno103, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hadden vanmiddag sinterklaas/pakjes'avond'. T was druk en geslaagd, maar dan merken we aan Devin dat t teveel is en is ie niet te genieten en slaapt ie veel overdag. Carmen daarentegen krijste net een uur lang (met 2x heen gaan wat niet hielp) en slaapt nu. Ze zijn gruwelijk verwend iig. Devin heeft een fp schoolbus met geluid gekregen en Carmen een fp koektrommel/vormenstoof met geluid en samen een liedjes boek, stapelbekers, een liedjes cd, een liedjesboek en gips voor hun hand afdruk gekregen. Justin een knikkerbaan, 2 avi 1 leesboekjes, spiderman autootjes, een garage, pietpiraat douchegel en luchtje hihi, mikado spel, soort dr bibber, knutseldoos, computerspelletjes voor v tech, stenen schilderen, skibril en warmtekleding en 2 paar schoenen (spiderman en bob de bouwer) dus ze zijn flink verwend zeg!!! ^^

2. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    jeetje wat een cadeaus, leuk hoor. Lijkt mij best lastig om nog iets te verzinnen zo snel na hun verjaardag.
    wij vieren het zondag pas, dus nog maar even afwachten wat ze krijgen van de Sint.

3. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    We hebben het zaterdag gevierd. Het was erg gezellig. We hadden niet zoveel mensen uitgenodigd. Alleen wat familieleden en goede vrienden. Was al meer dan genoeg voor hem. We hadden het in 2 etappes gedaan in de ochtend en in de middag. Kon hij tussendoor slapen, dat was nodig ook, hij was helemaal op elke keer. De cadeautjes vond hij super, alleen wel een beetje veel. We hebben nu meteen wat opgeborgen, zodat we wat kunnen afwisselen. Wij hebben hem een tafeltje en stoeltjes gegeven, kan hij straks lekker aan zitten en spelen. Ook een trekhondje, daar is hij helemaal weg van. We hebben hem niet zulke grote cadeaus gegeven. Hij kreeg zoveel en we hadden zoiets van, we kijken eerst even wat hij krijgt en kopen daarna nog wel wat we nog nodig hebben.
    Het was een geslaagde dag. Gisteren Sinterklaas gevierd, is hij ook weer verwend. Hij heeft hele stoere schoenen gekregen van z'n opa en oma.
    Ik zit nu 2 dagen thuis met mijn been omhoog. Ze hebben mijn grote teen geopereerd. Zit ik dan thuis, alleen, wel even erg wennen maar kan ik lekker even lezen en een beetje (bij) slapen. Verdoving nog niet uitgewerkt (ben om 10:00 uur geholpen) ben benieuwd of de pijn erg is als de verdoving uitwerkt. We zullen zien......
    Gaan jullie nog sinterklaas vieren?
    xxx Lara

4. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoi laartje
    hoop dat de pijn niet al te erg wordt. Ook wel eens lekker denk ik om alleen thuis te zijn.
    Jullie hebben groot gelijk dat je eerst even hebt afgewacht wat hij al kreeg, is vaak toch veel te veel.
    wij gaan het zondag vieren.

5. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    @laartje: hoe gaat het nu met je??

Hier gaat alles rustig,net 2 nachtdiensten achter de rug en nu weer lekker terug in het ritme komen. Straks even naar de kapper, even knippen en kleuren. Ben ik weer helemaal netjes voor alle feestjes straks:p

gaat het met iedereen verder goed??

groetjes Suzanne

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja hier gaat t (nu) goed, eerst waren C en D 2 dagen ziek, en daarna waren mijn man en ik aan de beurt, pff. Maar weer opgeknapt en nu alle was wegwerken wat zich opgestapelt heeft van 5 man ^^ en vanmorgen 2 uurtjes gewerkt als vrijwilliger op reintegratiebasis.

7. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    oh wat vervelend patroes, wat hebben jullie gehad??
    Wij hadden het een paar weken geleden, allemaal aan de dunne en overgegeven, dan krijg je idd heel veel was. Maar fijn om te horen dat het weer beter gaat.

Wat leuk dat je weer langzaam wat uurtjes gaat werken, wat wil je straks gaan doen??

groetjes

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Precies wat jij omschrijft, alleen Devin had koorts en geen overgeven en diarree. De rest hier wel..

Devin is zonder avondfles naar bed, hij weigerde pertinent..

Carmen had haar eerste bloedneus vandaag, gevallen..

Ik weet nog niet wat ik wil doen, omdat ik niet weet wat ik straks kan doen, lichamelijk. Eerst dit maar eens rustig opbouwen.

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoi hoi

@patroes: och een bloedneus, wat sneu:( maar goed dat hoort er bij als je klein bent, met vallen en opstaan............
    Hoeveel melk krijgen je kindjes nog? Hielke voor het slapen geen fles hebben, maak hem rond 22 uur wakker en dan drinkt hij max 70 cc. Vaak is het 's nachts veel wakker, vanochtend toch maar weer een fles gegeven (en had juist afgesproken met pedagoog dit niet meer te doen), ben soms ook wel bang dat hij niet genoeg drinkt.

@hier: vandaag weer werken en dan het weekend lekker vrij, even helemaal niets doen zoals het nu lijkt, heerlijk.

groetjes Suzanne

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ivm dat ze nog geen toetje krijgen, krijgen ze nog hun fles. Ze krijgen hier de avondfles wat ze willen, we dringen niets aan zeg maar. De ene x is t nog wat jij zegt 70 cc en de andere x dronk Devin nog 240 weg ^^. Maar hij had doorgeslapen tot gewoon 6 uur.

11. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Hier krijgt Jayden en een toetje. En een papfles voor het slapen gaan. Hij heeft er nog erg veel behoefte aan dus laat het voorlopig zo nog maar even. Er zijn al zo veel veranderingen voor hem in een korte periode.

Maandag al de eerste afspraak bij de verloskundige. Vreemd dat ik al zo snel langs moet komen. Normaal is dat veel later bij "normaal" zwanger worden toch. vorige keer was natuurlijk met hormonen, weet niet of dat er mee te maken heeft. Deze verloskundige had ik bij Jayden ook.

12. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ben ik weer. Heb twee dagen verplicht omhoog moeten zitten met beentjes omhoog. Dag drie ook nog maar thuis gebleven en wat rond gestrompeld. Donderdag toch maar gewerkt en vandaag was het alweer weekend. Dus een raar en rustig weekje. Luc was die drie dagen bij opa/oma/opvang. Dus opeens was ik thuis, helemaal alleen! Dat was wel even vreemd. Maar gek genoeg ook wel even heerlijk. Beetje bijgeslapen, boek gelezen, filmpjes gekeken.Vandaag heerlijke mamadag gehad. Lekker kerstspulletjes gekocht bij een heel leuk winkeltjes. Allemaal houten dingen. Van het weekend maar even een boompje aanschaffen.

Hier krijgt Luc nog onregelmatig zijn fles. IN de ochtend gaat het nu goed en krijgt hij pap, tussen de middag een flesje dreumesmelk en in de avond een toetje en dan meestal geen fles meer. Maar als hij niet zoveel gegeten heeft, gaat er altijd nog wel een fles in. Hij slaapt nu gelukkig ook weer wat langer, dus heeft hij geen ochtend fles meer. Ik kijk gewoon waar hij behoefde aan heeft.

@PBA spannend nu al naar de vk, zal je het hartje al kunnen/mogen horen?

Mensen nog leuke plannen voor het weekend?

xx

13. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    weekend plannen = werken. Zo als elk weekend helaas. Maar ach mijn man werkt dan ook dus wat is weekend nu eigenlijk voor ons haha.

14. Ik lees trouw mee hoor maar kreeg geen brichtjes dus nu weer bij

Isa wil uit bed, had vandaag maar half uurtje geslapen dus die ga ik snel halen

xxxxxxxxxxxxxx

15. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hoihoi
    hoe gaat het met iedereen/? Hier een druk weekend achter de rug. Zaterdag was er kerstmarkt en zondag hebben we nog sinterklaas gevierd en oh oh wat is Hielke verwend. Het enige dat hij momenteel echt leuk vind is een bal en auto.
    Waar spelen jullie kindjes graag mee???

groetjes Suzanne

16. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Jayden speelt met van alles waar je maar goed mee kan meppen.

Gisteren naar de VK geweest voor de eerste controle. Was wat vroeg zo te zien. 6 weken en een vruchtje met een beginnende hart activiteit. Was voor mij eigenlijk bijna niet te zien. Ze was positief over hoe alles eruit zag dus zal wel goed zitten neem ik aan. Over 2 weken weer een echo.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Goed nieuws PBA, kun je het al bevatten? nog zo'n uk er bij?

Hier speelt Carmen graag met onze schoenen en zeult er de hele dag mee rond, geeft ze constant aan mij en zegt 'dan' (dank je wel) evenals puzzelstukjes, Carmen speelt met van alles, poppen vind ze ook helemaal t einde! Devin speelt graag met kranten en in zijn loopstoel vind ie geweldig want dan komt ie ergens.

Hier is t sprongetjestijd denk ik, zo slecht eten, slapen en sjaggie zijn, OMG echt niet leuk meer :(

18. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hey
    fijn dat alles goed leek PBA, altijd spannend.

Leuk dat Carmen en Devin zo lekker spelen, kan heel goed sprongetjes tijd zijn. Mag hier nog wel even wegblijven. :p

Vandaag visite gehad van 2 vriendinnen en hun kids, gezellige drukte hier in huis, Hielke ligt nu voor pampus in zijn bedje (anders duurt dit veel langer).

groetjes Suzanne

19. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Langzaam maar zeker begint het muntje te vallen. Begin me nu vooral om de practische kant me zorgen te maken. Jayden is dan 20 maanden als de kleine uk wordt geboren. vind hem enigzinds nog een beetje klein en jong voor een peuterbedje. Hij gaat naar de zolder toe (die nog steeds af moet) en kleine uk krijgt zijn huidige kamertje. Ga ook niet verven. Gaat prima als het een meisje blijkt te zijn. Zit dan ook met de commode. Hoe ga ik dat oplossen. Jayden moet ik uiteraard nog verschonen maar de commode staat in de babykamer. Hij is erg luidruchtig met verschonen en kan dat daar niet doen als hij/zij slaapt (wat in de eerste maanden een groot deel is). Pffft, waar een mens zich al druk om kan maken.

Ik had ook een blad meegekregen van de verloskundige, dus braaf gelezen. Staat er een stukje over de eerste minuten van de baby hoe speciaal het is als deze meteen bij je komt en hoe goed dat is. De tranen biggelde over mijn gezicht omdat ik dat niet heb meegemaakt. Lijkt nu meer los te komen. Wil het straks ook zooooo anders maar goed er was geen optie maar het doet me gewoon zeer.

20. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pba wat fijn dat controle positief was. Spannend hoor. Wat een emoties komen er los dan he bij het lezen van zo'n stukje. Maar dat mag best hoor! Het is ook lastig als het niet gegaan is zoals je het graag had gewild. Maar Jayden heeft vast daarna heel veel liefde gekregen en aandacht. Dus die eerste minuten zijn gewoon ingehaald hoor! En hopen dat het nu anders gaat, wie weet. Je hebt er zo weinig over te zeggen. Toen is dat de beste optie geweest en heeft ervoor gezorgd dat Jayden nu een gezond ventje is. Dat is het belangrijkste toch?

Ik heb even zitten denken over de kamer van Jayden. Je hebt zijsteunen die je voor een peuterbedje kunt monteren. Dan kan hij in ieder geval niet uit zijn bedje vallen. Of deze van de Ikea GULLIVER Bedframe met lattenbodem - IKEA Als hij dan wat groter is kan het hekje eraf of het bedje omgedraaid. Maar misschien weer eng dat hij eroverheen kan klimmen? Moeilijk moeilijk. Ze hebben ook deze bedjes SNIGLAR Babybed - IKEA zijn niet duur, voor de tijd dat hij er nog in ligt...
    Ik weet niet of je een ladekast wil voor op zijn kamer? Als je er dan een koopt die op heuphoogte is kan je bovenop een aankleedkussen leggen, die kan je dan gebruiken als commode?
    Of even op marktplaats neuzen.

Ik ga zo Luc ophalen van het kdv, ben net thuis van het werk. Morgen nog en dan heb ik een heel lang weekend. Ik vlieg vrijdag naar Frankfurt en kom maandag pas weer terug. Weg zonder man en kiddie. Ben benieuwd. Maar ik heb er zin in. Er woont daar een vriendin, dus ik ga met haar lekker kerstshoppen.
    Tot snel xx

Deel Deze Pagina