Hoi ik ben ook een trotse december 2010 mama! Ik zou graag mee willen kletsen. Lees al een tijdje mee en vind het wel leuk om mee te kletsen.
hoi macmazsy leuk dat je ook mee komt kletsen, altijd gezellig. Kun je ook iets meer over je zelf en je zoontje vertellen?? @tyra als je een foto toe wilt voegen kies je op meer opties en dan staat er beheer je bijlage, dan kun je een foto toevoegen. groetjes Suzanne
Tyra, welkom hier! Macmazsy ook welkom hier! Nou hier ziekenboeg (geweest), ben zelf ook niet lekker. Heb ook eindelijk een intake bij het vermoeidheidscentrum. Ben zo vermoeid en heb allerlei andere klachten die ik jullie maar bespaar ben benieuwd wat er uit komt. En mn fysio had leuk nieuws (niet). Volgens haar heeft fysio weinig zin meer omdat ik wrsch last blíjf houden van mn si gewricht (zo iets iig) en dit niet meer helemaal over gaat dus heb net een sec opinion aangevraagd in de hoop dat t wel mee valt .. Fysio van Devin was heel tevree, vooral qua gedrag dus vooruit gegaan. Hij kan bijv 'auw' zeggen als ie n poes of hond of als t maar een dier is haha.. Carmen is een draakje hoor af en toe, niet (goed) willen slapen en de laatste dagen 'slaat' ze ^^
Zal even wat vertellen over mezelf en mn kleine bengel Ik woon in Maassluis. werkend in de kinderopvang. 26 jaar en gelukkig getrouwd en trotse mama van Mikey. Mikey is van 01-12-2010 vind het zelf een prachtige datum om te zien. Het is een heerlijk vrolijk mannetje die in de afgelopen 14 maanden al aardig wat over zich heen heeft gehad. Al vanaf het begin een klein zorgenkindje. Hij is grotendeels van zijn korte leventje ziek geweest... Nu inmiddels 4x lagere luchtweginfectie gehad, 1x bovenste luchtweginfectie, 1x dubbele oorontsteking en hij blijkt astmatisch te zijn. Tussen 4 en 9 maanden was het geen pretje. Altijd benauwd, hoesten en zijn ontwikkeling stond helemaal stil. Hij lag alleen maar ziek te zien. Met 9 maanden kwamen we erachter dat hij astmatisch is en nu met de puf is het een wereld van verschil. Hij heeft tussen 9 en 11 maanden alles geleerd (rollen, zitten, kruipen, optrekken aan tafel/bed) Nu wel weer in een periode van veel ziek zijn. Met dit weer speelt zijn astma goed op. Bijna elke verkoudheid gaat over in een luchtweginfectie en hevige benauwdheid. Vorige week zijn we er ook achter gekomen dat hij een liesbreuk heeft. Vandaag de echo gehad en ook de arts daar gaf aan dat hij een liesbreuk heeft (nav foto's en mijn verhaal). Hoe dit afloopt is dus nog even afwachten. Even genoeg over ons! Zal ook even een foto toevoegen van het kleine bengeltje! Bekijk bijlage 217935
welkom macmazsy, jeetje wat heeft je ventje al veel meegemaakt. Vandaag toch maar even voor de zekerheid de tandarts gebeld voor jayden. Hij drinkt en eet wat slechter sinds zijn val. We hoeven niet langs te komen maar als er iets veranderd van kleur bij zijn tand dan wel voor de zekerheid. Omdat er niks gebloed heeft is er meestal niks aan de hand daarmee. Hij zal alleen wat beurs zijn in zijn mond en dat kan wel anderhalve week aanhouden. dus... dat weten we ook weer. Ze willen de kindjes ook niet traumatiseren omdat het gewoon echt niets is voor zo'n gup. Maar dat dachten we ook al.
Jeetje mac mazsy, dat is niet niks zeg. Ik kan me voorstellen dat er niets ergermoet zijn dan als je kleintje ziek is. Gelukkig doet de puffer zijn werk en weet je waar hij last van heeft. Ik hoop voor je dat er betere tijden komen en hij zich alleen maar beter gaal voelen. Hoi Patroeska, fijn dat je klachten serieus worden genomen. Ik herken wel wat van je klachten. Ik heb na de bevalling bijna een jaar met ernstige bloedarmoede gelopen. Ik zei steeds tegen mijzelf; kom op elke jonge moeder is vermoeid. Maar mijn spieren begonnen te verzuren en te verkrampen. Bloedonderzoek wees uit dat mijn HB dramatisch laag was. Nu maanden staaltabletten gaat het stukken beter. Ik hoop dat er bij jou ook iets uitkomt wat te behandelen is. Want constant op je tandvlees lopen houd niemand vol. Veel succes! Wat fijn dat het met Devin goed gaat zeg! En vwb slaan. Heb zojuist mijn eerste tik van mijn zoon gehad. Duh? Stond wel ff te kijken. Heb hem boos toegesproken en even van mij weggehaald en hem even genegeerd. Hij zoekt alweer toenadering.....boef! Tja het opvoeden is officieel begonnen. Ik ga proberen om een foto te plaatsen via de computer, via de mobiel lukte dat niet. Groetjes Tyra
hoi allemaal @patroes: wat naar dat de fysio niets meer aan je rug kan doen. Ben je al eens bij een osteopaat geweest?? Soms werkt die behandeling wel. Mijn moeder heeft zelf jarenlang rugklachten gehad, was uitbehandeld tot de osteopaat in beeld kwam en ja hoor weg klachten. Fijn dat Devin ook vooruitgang boekt. @macmazsy: jeetje wat heb jij al veel meegemaakt met je zoontje, lijkt mij een hele zorg. Desondanks ziet hij er wel erg vrolijk uit op de foto, al een hele kerel. Vervelend dat hij nu ook nog eens een liesbreuk heeft, wat kunnen ze daar evt aan doen?? @pba: hopelijk eet jayden snel weer beter. Kan mij goed voorstellen dat je liever niet naar de tandarts gaat met hem. @tyra, leuk he dat opvoeden. Als ik Hielke hier straf kijkt hij mij altijd verbaasd aan met 2 grote ogen en begint dan heel lief te lachen. van binnen smelt ik dan gelijk maar goed als ik begin te lachen heb ik toegegeven dus moet het echt inhouden. hier gaat alles verder zijn gangetje, eten en drinken gaat nog steeds erg slecht maar goed maak mij er niet te druk om, als hij honger heeft komt het wel weer groetjes Suzanne
@Supernurse; Vervelend dat Hielke zo slecht eet en drinkt. En Mike is idd een heel vrolijk opgewekt mannetje ondanks alles wat hij al heeft meegemaakt. Gelukkig maar. Het had ook anders kunnen zijn. Vandaag de uitslag van Mike zijn echo binnen. Er waren geen afwijkingen te zien, maar nav de symptomen en foto die ik had gemaakt lijkt het verdacht veel op een liesbreuk. We krijgen nu een doorverwijzing voor de kinderchirurg.
Hoi Allemaal Wat gezellig dat er weer meer mensen komen bijkletsen. Hier drukke week gehad.En o wat is Luc aan het boeven zeg! Probeer van alles uit. Als hij zijn zin niet krijgt gaat hij soms heel hard zeuren. Maar ik probeer hem dan maar te negeren. De ochtenden zijn helaas weer vroeg voor ons. Meneertje word weer om 06:00 uur wakker. Wil dat een fles en schreeuw het uit. Daarna slaapt hij meestal nog wel tot een uur of 7 gelukkig. Maar die fles he. Ik weet niet of die nou echt nog nodig is. Hij scheeuwt wij geven! Word hij zo niet verwend/gewend? Hoe doen jullie het in de ochtend? Vandaag trouwens een heerlijk mama-dagje. Luc slaapt nu al anderhalf uur en ik heb even alle was weggevouwen. Straks lekker op de fiets even Haarlem in. Jullie nog leuke plannen voor dit weekend?
Net als Hielke wil Luc ook vaak zelf proberen zijn toetje te eten. Gelukkig gaan we na het eten altijd in badje
@Laartje; Leuke foto! Mike doet zijn prakje zelf eten, maar toetje nog niet. Maar eens proberen... Wat de ochtend fles betreft. Mike wordt ook vaak rond 6.00 wakker. Ik geef hem dan een schone luier en knuffel even met hem. Dan leg ik hem nog even terug in bed en slaapt hij tot ong. 8.00 verder. Mocht hij blijven huilen, krijgt hij wat water voor de dorst. Flessen krijgt Mike sinds hij 1 jaar is niet meer.
Hoi allemaal, storm krijgt s'morgens nog 210 en na zijn middag slaapje nog 180. Hij drinkt het heerlijk op en ik vind hetprima, slecht is hetniet in iedergeval. Storm heeft het ook een poos gehad dat ie om 06:00 wakker werd, niet schreeuwen of huilen maar wel heel wakker brabbelen. Tijdje terug deed ie dat ook om 03:00. Manlief uit bed en flesje maken (de schat) Toch maar even nagevraagd en kreeg als advies hem s'nachts niet te voeden. Het is normaal dat hij wakker wordt s'nachts omdat ze overdag nu zoveel bewust meemaken ze meer dromen en ze moeten leren om weer zelf in slaap te komen. Dat advies heb ik opgevolgd en voilla slaapt weer heerlijk 12 uurtjes aaneen. Storm wilde tot voor kort echt om 18:00 uur naar bed en sliep dan tot 07:00. Maar toen hij steeds vroeger wakker werd hem ook iets later naar bed. Storm is erg gevoelli. Voor geluidjes dus als mijn man gaat werken word Storm altijd wakker, hoe goed hij ook zijn best doet om zachtjes te doen. Jeetje eten jullie kindjes allemaal zelfstandig? Wauw zeg. Durf dat nog niet aan bang voor vlekken Misschien hem toch maar de voordeel van de twijfel geven. Geven jullie de kindjes alles geprakt of gepureerd? En lepelen ze dat zelf uit hun bordje? Knap hoor. Wij "voeren" Storm nog. Maar waarschijnlijk komt dat door mijn à gst dat het een grote puinhoop word. Groetjes Tyra
@Tyra; Mike eet zijn brood zelf. Hij krijgt de stukjes wel aangegeven, anders gaat hij proppen. Zijn fruit stukjes eet hij ook zelf uit het vuistje en maak 's avonds een prakje. Hij doet zelf de lepel naar zijn mond met eten, ik schep het nog wel op voor hem. Als hij de hap heeft genomen dan geeft hij de lepel aan mij zodat ik hem weer kan vullen. Hij probeert het soms zelf te doen, maar dit lukt nog niet. Slapen jullie kindjes trouwens allemaal door 's nachts? Mike slaapt nog steeds niet door... Hij wordt vaak 1 tot 2x wakker 's nachts. Nu de laatste dagen toevallig rond 00.00 en dan slaapt hij tot 6.00. Maar van 19.00 tot 7.00 gebeurd zelden. Ik lig zelf dus ook altijd al rond 21.30 in bed vanwege de gebroken nachten.
Eten: Devin kan net zelf stukjes rijstewafel en brood etc naar zijn mondje brengen. De rest geef ik zelf (avond en toetje). Melk krijgen ze nog uit hun fles. Bekertje lukt ook al vrij aardig maar wel met hulp. Carmen eet wel zelf al maakt ze er een zootje van hihi. Dus we helpen haar wel vaak (als ze dit al toe laat) ^^ Slapen doen ze klokje rond, hoewel ze gisteravond bijv allebei om 21.15 huilden. Maar zij was dr knuf kwijt en Devin zn speen. Daarna hebben ze al 3 dagen achtereen tot over 7en geslapen, weet niet wat ik mee maak en geniet er echt van ! S middags heel wisselend. Devin vaak nog 2 slaapjes. 1 van 2 uur en 1 van 3 kwartier. En Carmen 1 slaapje meestal van (bij ons) 3 kwartier en bij opa en oma zo 2,5 uur (grr).
Mike slaapt overdag ook nog 2x ong een uurtje. 1x red hij echt nog niet. Vanochtend was hij om 09.00 pas wakker en is dus pas na zijn boterham naar bed gegaan. Heeft toen van 12.00 tot 13.30 geslapen. Maar om 16.30 is hij dan zo moe... Hem rekken tot het avond eten werkt niet. Hij is dan alleen maar aan het huilen. Dus vaak dan nog een powernap voor het eten en iets later naar bed.
Luc eet brood zelf en fruit, als hij daar zin in heeft. Het is een lastige periode met eten. Hij wil weinig hebben. Maar goed dat zal wel een fase zijn. Eerst een vreetzakje en nu even niks. Ik maak me er al niet meer druk om. Daar gaat hij toch niet meer van eten Luc slaapt meestal rond half 10 een uur tot anderhalf en dan na het broodje rond half 2/2 uur ruim anderhalf uur. Rond 19:00 richting bedje. Dan slaapt hij meestal tegen half 8. Hij brabbelt en speelt nog wat met zijn knuffel. Maar soms slaapt hij al binnen 5 minuten. Huilen doet hij gelukkig niet meer bij het naar bed gaan. Alleen dus geen 12 uurtjes achter elkaar. Maar morgenochtend is het stil in huis in de ochtend dus wie weet slaapt hij dan iets langer.
jeetje wat wordt er weer veel gekletst (had ik niet verwacht). Jayden eet zijn brood zelf en ben nu langzaam aan het oefenen met zelf met de lepel eten, tis nog niet zo'n succes maar ach...
Net voor t eerst zonder (melk)fles naar bed. Ze hebben een tuitbeker gehad (wat best goed ging) met wat slokjes sap. Ben benieuwd..
Isa eet alles zelf, maar die heeft natuurlijk ook a la rapley leren eten dus doet dat al vanaf 6 maanden. Eerst voerde wij nog wel haar toetje maar dat wil ze niet meer dus mag ze lekker zelf doen. Ze drinkt zelf uit een gewone beker en vreet gewoon super veel, vandaag in totaal 4 1/2 boterham op en ze had nog wel meet gelust. Slapen hier helaas wat minder, gaat om 7 uur naar bed maar vaak al om 6 uur wakker, helaas. Overdag soms 1, soms 2 slaapjes, scheelt per dag! xxxxxxxxxxxx