hoihoi wat is er weer veel gekletst, gezellig. Net klaar met werken en helemaal uitgeput. Ga morgen wel ff alles goed lezen en reageren. groetjes
Man is even aan t fietsen met Justin en Carmen, nu werd Devin al weer wakker ^^ nog geen 3 kwartier geslapen, dus heen geweest en speen terug gegeven, want zo kan t echt niet. Moest de babyfoon uit doen van mn man haha. Anders zit ie met 10 min beneden.
.. helaas wilde ie niet meer slapen. Ze zijn beide snot verkouden. Gelukkig pas donderdag hun prikken en naar het cb, neem ik aan dat t dan weer beter gaat.
Hier ook een lekker verkouden... Dinsdag heeft Mike weer controle bij de ha voor zijn oren/longen. Kijken of de ab kuur van 2 weken geleden zijn werk heeft gedaan en zijn longen weer schoon zijn. Sinds vandaag wel weer meer gaan hoesten en al een paar dagen wat benauwder (gelukkig puf nog niet nodig gehad). Ben dus heel benieuwd. Mike moet trouwens 14-2 weer naar het cb voor zijn prikken.
hoi Beterschap voor alle zieke kindjes. Hier een zoon die niet wil eten en drinken, al bijna een week. Krijg er echt niets in. Duwt de fles weg, weigert zijn mond open te doen en als er dan toch wat in zit spuugt hij het uit. Heerlijk. Heb hem vandaag zelf laten eten, resulteerde in een klieder partij maar geen hap naar binnen. Heeft in totaal 200 cc gedronken vandaag. Hopelijk morgen weer beter. Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd. groetjes Suzanne
Och jeetje, dikke knuffel voor alle zieke kindjes. Zo sneu als kindjes ziek zijn. Tot op vandaag is Storm nog niet ziek geweest. Hij heeft wel enorm last van zijn kiesjes. Hij heeft bijna alle tandjes en kiezen al, hij krijgt ze ook allemaal tegelijk. Ik vind de prikjes bij het CB nu nog moeilijker dan toen hij klein was, jullie ook? Ze zijn zich overal veel bewuster van, moet Storm echt in de houdgreep nemen, en komen saampjes huilend de spreekkamer uit. Mama huilt gewoon mee! Oh wat lastig supernurse, het vechten om wat voedsel binnen te krijgen. Ik hoop voor je dat Hielkes trek snel terug komt. Macmazy hopelijk zijn de longetjes van Mike mooi schoon, ik duim voor je.
Suzanne, denk dat ie nu echt de fles beu is. Al een beker (of tuit of rietjesbeker) geprobeert? Hier weer 2 vroege ochtenden. Naja, t komt zoals t komt ;s Ik ga donderdag naar de vermoeidheidskliniek, vind t best spannend moet ik zeggen.
hielke is de fles zeker beu. Drinkt al een poos uit een rietjesbeker. roosvicee gaat hierin redelijk de rest wil niet. ging vandaag bij de oppas wel goed, vreemde ogen dwingen zeggen ze wel eens, dat blijkt maar weer. patroes heel veel succes op de poli, ik hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen groetjes Suzanne
goedemorgen allemaal alle kindjes weer helemaal opgeknapt??? Hier gaat alles zijn gangetje. Hielke is weer iets beter aan het eten en drinken, hopelijk gaat dat weer zo door. Daarnaast weer een paar beroerde nachten gehad. Is nu altijd standaard om 22 uur wakker, dan echt even flink huilen. En verder rond 3 uur was het steeds feest, gelukkig ging dit afgelopen nacht goed. Heb nu een heel strak schema en hij lijkt het hier goed op te doen. Zouden jullie er eens naar willen kijken en dit willen vergelijken?? 7.00 opstaan, fles melk, drinkt tussen de 100 en 200 cc daarna nog een paar hapjes brood 8.45 fruithapje, soms 2 stukken fruit en soms minder 9.00 op bed voor een uurtje, slaapt niet altijd maar blijft wel liggen 10.00 opstaan en spelen, paar slokjes drinken 11.30 broodje eten, probeer een half broodje naar binnen te krijgen en een paar slokjes drinken 13.00 flesje melk, meestal drinkt hij hier niets van 13.30 slapen, tussen een uur en anderhalf uur en soms helemaal niet 15.00 probeer ik nogmaals het flesje, drinkt hier soms iets van, daarna koekje met drinken 17.30 warme hap, eet erg wisselend, daarna toetje 19.00 op bed groetjes Suzanne
Suzanne is het een idee om het fruit anders naar de middag te verschuiven. Kan mij voorstellen dat ie dan nog niet echt trek heeft om kwart voor 9 (misschien naar 10 uur schuiven? samen met t drinken?). En ik zou eerst brood en dan drinken geven s morgens of evt pap zodat ie iig vocht binnen heeft. Ik bedenk ook maar wat he.. Hier naar het vermoeidheidscentrum geweest, was mn laatste strohalm na mijn halve leven medderen met mn vermoeidheid (en alle klachten er om heen). Ik heb CVS (Chronisch vermoeidheids Syndroom) en prikkelbaardarmsyndroom. Eíndelijk is t erkend..
Fijn dat je eindelijk erkenning hebt gekregen voor je vermoeidheid. Dat zal je wel wat rust geven Patroesch. @Suus Ik geef in de ochtend pap en water. Dat vind hij echt lekker. Meestal nog een stukje ontbijtkoek erna of een crackertje. Dan is hij wel lekker verzadigd tot na het slaapje. Fruit komt bij ons dan ook vaak in de middag voor het middagslaapje. We eten dan brood om half 12 en fruit rond 14:00 uur, daarna gaat hij lekker naar bed. Het blijft altijd zoeken vind ik. Maar Luc eet nu weer lekker! Eindelijk. Altijd als ik me te druk ga maken gaat hij weer eten Yippie. Ik heb heerlijk weekend, heerlijk genieten. xx
@Patroes fijn eindelijk erkenning!!! Eten: Isa eet veel! En weegt echt nog geen 8 kilo haha. 7.00uur 2 boterhammen en een beker melk 9.30 1 /2 stuk fruit en water 11.30uur 1 1/2 boterham en een beker melk 14.30uur koekje en sap 17.00uur soepstengel 18.00uur warm eten met de pot mee, een vol bordje en een toetje. 19.00 volle beker water. Hier vooral erg moe en geen zin meer in de kou en ik moet er zometeen doorhen, gaan bij mijn oma op de koffie. xxxxxxxxxxx
Hier helaas niet echt een vast schema voor Mike wat eten en slapen betreft. Hij slaapt zo wisselvallig dat zijn eetschema daar op aangepast wordt. Maar dit is het globale schema dat meestal voorkomt... 07.00 uit bed 08.00 2 boterhammen en 150-200ml halfvolle melk 09.30 kaakje en een beker diksap 10.30 meestal naar bed toe 12.00 2 boterhammen en 150-200ml half volle melk 14.30 fruit en een beker diksap 15.00 meestal naar bed toe 17.00 soepstengel 18.00 avond eten met wat diksap 19.00 naar bed toe De laatste dagen ligt hij echter al om 18.30 in bed omdat hij 's nachts zo vaak wakker wordt en overdag weinig wilt slapen.
Heb met Storm wel een strak schema. 6:30/7:00 wakker worden en hij drinkt dan 210 nutrilon. 8:30 1 Boterham met bekertje water 10:00 2 stuks fruit 12:00 2 boterhammen met bekertje gewone melk 12:30 slapen 15:30 wakker worden, 180 cc nutrilin 16:30 beker water, soms een Liga koekje oid 17:30 warm eten, met de pot mee. 18:15 toetje bij papa op schoot, vaak kijkend naar Sesamstraat 18:30 lekker tutten, badderen, masseren, voorlezen en slapen. @Suzanne, Storm wilde opeens ook geen fles meer. Ik gaf hem altijd boven bij ons op bed de fles. Lekker rustig geen afleidingen. Maar nee hoor, geen zin. Tot ik hem bij toeval een keer de fles gaf op zijn aankleedkussen. Hij dronk em zo leeg! Nu geef ik hem zijn flesje in zijn bedje. Kan hij zelf drinken en langzaam wakker worden en mams heeft nog even de tijd op aan te kleden, tanden poetsen of zoiets dergelijks.. Storm is van de week op een blokje gevallen tijdens het spelen. Grote blauwe plek op z'n koppie. Ook zijn beentjes zijn bont en blauw van het vallen en opstaan. Als mensen niet beter wisten.... Patroesch wat fijn dat je erkenning hebt zeg. Lijkt me vreselijk als je weet dat jij je ziet goed voelt en mensen denken; ach misschien een avondje vroeg naar bed. Duh!!! Ik hoop dat er nu ook een oplossing komt en dat jij je weer wat fitter voelt. Hoe vinden jullie kindjes de sneeuw???
Kleintjes vinden de sneeuw niks Devin zat maar te zitten zonder zich te verroeren en Carmen stond maar te staan en te jammeren Tyra, klopt helemaal. Iedereen is uiteraard wel eens moe. Dat is logisch, maar ik ben áltijd moe. Ik herstel ook niet in mijn slaap dus word al bekaf wakker. Gelukkig heb ik nu medicatie in de hoop dat de vetverbranding 'beter' word en mijn spieren en lichaam zich iets kunnen herstellen. Maar of dat volledig is/word is de vraag..
Devin heeft ook een manier gevonden! - YouTube en deze, ben zo blij dat Devin zich éindelijk kan voortbewegen.
@Patroeschka; Leuke filmpjes en wat fijn dat Devin zich kan verplaatsen! En wat een pientere meid is Carmen zeg! Hier vind Mike de sneeuw ook niet alles. Hij bleef ook zitten en deed weinig. Morgen gaan we met de slee op pad. Kijken wat hij daar van vind. Hier verder alles goed. Baal alleen heel erg dat Mike zijn 'oude' slaapritme meer terug gevonden heeft. Hij is geen doorslaper, maar sinds hij weer ziek was, sliep hij wat meer nachten door ipv een enkele nacht. Nu moet ik er weer 2 tot 3x uit voor hem en is hij ook de avond heel onrustig en 's ochtends vroeg wakker. Dit brak me onwijs op en was zo blij dat hij wat vaker door sliep en ik weer even wat bij kon tanken. Probeer nu als Mike overdag gaat slapen, dat ik ook even mn ogen dicht doe, maar vaak komt het er niet van.
Waardeloos is dat hè! Hier ook 1 vroegspook die met haar gegil en gehuil de anderen wakker maakt, dus laten liggen is eigenlijk ook geen optie, hoewel ik dat vanmorgen wel heb gedaan hoor. Ze was om half 2 wakker en va 5 uur af en aan.. bah.
Luc vind de sneeuw geweldig. Hij wil de hele tijd op de slee, alleen dan wel hard rijden. Want als we te zacht gaan vind hij het saai en gaat hij eraf. We hebben een zitje besteld voor achterop de slee. Tot nu toe de slee van vrienden gebruikt. Alleen de sneeuw oppakken vind hij erg koud. We gaan straks lekker een sneeuwpop proberen te bouwen in de tuin.