Jeetje wat veel geschreven inderdaad! Heb even vluchtig gelezen, want moet nog veel voorbereiden voor therapiesessies aan mijn kindjes morgen. Wat fijn dat Mike al zo snel geholpen wordt. Dan wordt het opknappen heen. En even na laten kijken door KNO arts kan geen kwaad. Wat vervelend dat Carmen en Devin zo ziek zijn, hopelijk werken de zetpillen. Bij mij zelf in ieder geval vaak wel. Hopelijk bij de kleintjes ook. Luc slaapt al lekker, druk dagje gehad op het kinderdagverblijf. Tot snel allemaal. Knuffel
Nou geen zkh opname gelúkkig. Carmen knapt al ietsje op die eet ook al weer iets. Devin drinkt zo'n 10 a 15 cc per keer want meer houdt ie niet binnen. Zitten nog steeds aan de domperidon want anders lukt t zeker nog niet. Ha vond Devin vandaag al weer ietsje opgeknapt vergeleken met gisteren en vond de opname niet meer nodig. Helaas werden we vanmiddag door de juf van Justin gebeld dat ook Justin ziek is.. overgeven en koorts. Ik ben echt kapot nu.
Patroeschka kan je een van de kids misschien niet door iemand anders laten verzorgen. Dan bedoel ik natuurlijk een bijv. een familie die je kan helpen zodat je niet voor 3 zieke kids hoeft te zorgen en je een beetje op adem kan komen...
goedemorgen patroes 3 zieke kindjes is niet niets. Denk ook een beetje om jezelf!! Hulp vragen is misschien geen overbodige luxe. pba: wat fijn dat je de baby al voelt, lekker snel hoor. Probeer er lekker van te genieten. hier verder weer een erg beroerde nacht gehad. Hielke wilde de hele avond al niet slapen en de hele nacht aan het spoken geweest. Binnenkort toch maar weer de pedagoog inschakelen voor advies. groetjes
Oei, heb net informatie opgevraagd over de peuterspeelzaal. Hoorde klanken over 1 jaar wachttijd. Hoewel het nog ruim 10 maanden duurt merk ik dat Storm wel toe is aan spelen met leeftijdgenootjes. Hij heeft niet zo heel veel leeftijdgenootjes in zijn omgeving. Storm begint ook steeds avontuurlijker te worden. Nog een reden om uit te kijken naar het voorjaar. We hebben een heerlijke kindvriendelijke tuin (gras, gras en nog eens gras) Ook begin ik al te tubben over basisscholen. Hier moet je ze al inschrijven als ze 1 à 2 zijn anders is er geen plek. Ik woon op de Veluwe dus de christelijke scholen zijn hier best zwaar. Ik ben niet gelovig dus tja wat is wijsheid. Heb zelf een christelijke opvoeding gehad en ben daar niet slechter van geworden. Hebben jullie ook al "last" van zulke beslissingen die toekomst bepalend kunnen zijn voor de kindjes. Voor alle zieke kindjes een hele dikke knuffel. Lfs Tyra
@Tyra; Hier ook al heel erg nadenkend over welke school ik wil voor Mike. Hij zit nu 2 dagen op het kdv. Dus die contacten heeft hij al. Als ik Mike op de school zou doen die ik graag wil, dan zou het betekenen dat hij geen bso kan krijgen. Ik werk namelijk op de bso van die school en je mag je eigen kinderen niet bij jezelf op de locatie hebben. Nu heeft die school ook een dependance, dus dat zou een oplossing zijn, alleen vind ik de bso die daar zit helemaal niks. Maar het duurt nog ong. 3 jaar voordat dit uberhaupt gaat gebeuren. Wie weet is alles dan wel anders. Ik heb Mike liever niet op een christelijke school. Ik ben zelf zonder geloof opgevoed en heb er ook helemaal niks mee. Nadeel van onze woonplaats is echter dat bijna alle scholen christelijk zijn.... Hier Mike vanochtend opeens 38.9. Dan gaan hier de alarm bellen als gelijk af.... Mike moet fit zijn voor de operatie van maandag, dus hij mag echt niet ziek worden! Hij ligt nu te slapen en ik hoop dat als hij wakker wordt dat het dan weer gezakt is.
Ah nee hè. Mike kom op knul, houd nog ff vol!!! Mijn "nadeel" is dat ik tot 3 januari jl werkzaam was bij de politie. Ik ken dus veel mensen waarvan je denkt; hmm laten we die maar zo ver mogelijkbij Storm vandaan houden, en zij kennen mij dus ook Veel van deze (laten we ze boefjes noemen) zitten bij ons op de openbare school. Dus dan maar de lichtst mogelijk christelijke school. Ach en ik denk maar zo, voor de algemene ontwikkeling is een beetje godsdienst niet verkeerd. Wat hij er later mee doet, mag hij helemaal zelf weten. Bijna bedtijd voor Storm, heerlijk ff tijd voor mijzelf boekje en koppie thee. Even geen studieboeken meer hoor!
hoop dat Mike snel weer opknapt. jayden had van de week ook een dag koorts gehad (39,1), dus hoop dat het bij hem ook maar even is. Hij moet natuurlijk fit zijn. Hier ook aan het kijken voor peuterspeelzaal. Wat is gebruikelijk voor een peutertje, hoeveel ochtentjes? 1 of 2? ik weet het niet wat goed is voor ze. Ook basisschool vind ik moeilijk. Hier een christelijke school maar ik ben zelf ook totaal niet gelovig opgevoed. Mijn man heeft wel op zo'n school gezeten en vond het helemaal niks. Dan nog een obs om de hoek (vind het wel prettig dat het dichtbij is) die deze punten voornamelijk hanteerd -Engels vanaf groep 1 -De school de wereld in, -de wereld de school in! -Instructie op maat -Continurooster -Het kind laat zijn eigen ontwikkeling zelf zien in zijn/haar portfolio -De juf en de meester draagt kennis over en is coach. -Samenwerkend leren! Nu is het de vraag of dat bij je kindje past natuurlijk. Een continue rooster past wel in mijn rooster aangezien ik op tijd thuis ben. Hij hoeft niet naar de bso (mits ik deze baan houdt natuurlijk)
Mike is sinds vanochtend weer koortsvrij Nu hopen dat dit zo blijft. Gisteravond namelijk gewoon nog 39.5. Vanochtend wat aan het hoesten geweest, hopen dat dit ook stopt, want hoesten is echt een dikke nee voor de operatie. Heb 2 weken vrij gekregen voor na de operatie, even bijkomen met Mike en weer een degelijk ritme opbouwen voor hem, maar als de operatie niet door zou gaan is dit voor niks en kan ik me werk weer gaan vertellen dat het een andere keer moet. Wat een geregel zeg!
goedemorgen macmazsy ik hoop dat Mike koortsvrij blijft en dat de operatie door kan gaan. Misschien komt er wel een kies door ofzo dat hij daarom koorts heeft. Ik duim voor je hoor. tyra hier nog helemaal niet bezig met dit soort beslissingen eigenlijk. De wachttijden zijn hier in het noorden ook niet heel erg lang, je krijgt meestal gewoon een brief vanaf wanneer je kindje evt welkom is. Hielke vindt het steeds leuker om met andere kindjes te spelen, heb gelukkig veel vriendinnen met kindjes van dezelfde leeftijd. hier weer 2 hele beroerde nachten gehad. Continue gillen. Zelfs een flesje en bij ons in bed hielpen niet. Weet soms niet wat ik er mee moet. Breekt mij soms echt wel op. veel liefs suzanne
Ah das fijn macmazsy dat Mike koortsvrij is, ff volhouden nog. Suzanne, ik jan me zo goed voorstellen dat het je opbreekt. Mijn vriendin had het tot voor kort ook met haar zoontje (van juni 2010) krijsend wakker worden s'nachts en zij er maar weer uit. Pff slaap te kort is killing. Onderschat het niet hoor meis! Mijn vriendin is de liefste en geduldigste mama die er bestaat maar soms kon ze haar zoontje wel wat aan doen als hij weer midden in de nacht begon te huilen. Ik vond 3 maanden gebroken nachten al niet te doen. Ik hoop zo voor je dat Hielke binnenkort ook lekker hele nachten gaat slapen. Ik vind zelf ook wel dat de beslissingen voor een basisschool moeilijk zijn als je kindje zo jong is. Wat kun je nou nog echt zeggen van het karakter van je kindje. Maar goed het is zoals het is, en ik zak hier waar ik woon toch al aan opgeven moeten denken. Afijn nog even een innerlijk conflict met ratio en gevoel fijne dag allemaal lfs Tyra
@Suzanne; Ik weet helemaal hoe je je voelt! Mike slaapt al vanaf geboorte niet door en is gemiddeld 2x per nacht wakker. Een zeldzame keer slaapt hij van 7 tot 7 door. Een enkele keer van 00.00 tot 6.00 maar eigenlijk bijna altijd moet ik er 's nachts uit voor hem. Ik zou niet meer weten hoe het is om meer dan een week 's nachts te kunnen slapen zonder onderbrekingen. Uitgerust ben ik nooit. Ik stort in zodra Mike 's avonds op bed ligt. Vaak genoeg ga ik ook slapen als Mike 's middags naar bed gaat en ik toevallig vrij ben. Je raakt er aan gewent.
@Suzanne; Je had gelijk wat de kies betreft! Zijn 2e kies die al een tijdje op doorbreken staat is nu helemaal door! Ik hoop zo dat de koorts daarom aanwezig was en hij niet ziek gaat worden.
Nou ja zeg, een week of 2 geleden stond Stofm ineens op tree 3 van de trap. Schrok me kapot!!! En nu loopt hij (onder begeleiding) de trap helemaal omhoog. Wij hebben een bordestrap en daar kan geen hekje aan. Dus nu sluit ik de hal af met de kinderwagen. Mijn man zou er snel iets voor maken, hoewel de kinderwagen wel goed afsluit en hij niet meer bij de trap kan komen! Jullie kindjes ook al traplopen? Vanmorgen lid geworden van de speelotheek, wel n beetje alternatief maar daar is niet mis mee. Nu kan ik elke 3 weken ander speelgoed voor hem halen. Ik hoop dat Mike geen koorts krijgt tot maandag en dat alles soepeltjes verloopt. Ik wens met name macmazsy en Suzanne veel nachtrust toe dit weekend...... Fijn weekend Tyra
@Tyra; Mike kon al met 11 maanden de trap op. Hij doet het op zijn knieën en kan dan zonder hulp helemaal naar boven. Wij hebben bij onze trap ook zo goed als geen ruimte om een traphekje te bevestigen. En aangezien de deur van de woonkamer kapot is, hebben we een deurhek daar voor in de plaats. De kans dat Mike geopereerd wordt is steeds kleiner. Na 3 dagen hoge koorts en onwijs verkouden, zit meneertje nu helemaal onder de uitslag. Zijn buik, rug, gezicht en nek helemaal vol. Bijna geen huidskleur meer te zien. Hij heeft dus de 6e ziekte! Op zich is dat niet zo'n groot probleem. Als het meezit is de uitslag maandag weer bijna helemaal weg, maar door de 6e ziekte is zijn verkoudheid een stuk erger geworden. Hij is ook begonnen met zo nu en dan hoesten. Hij krijgt nu dus regelmatig neusspray en hoestdruppels om het slijm los te krijgen. Op de hoop dat hij maandag toch nog geopereerd kan worden. Omdat hij al om 07.15 op de kinderafdeling moet zijn, kan ik 's ochtends niet bellen om dit door te geven en moet ik dus op de gok naar het ziekenhuis.
hoi allemaal bedankt voor de lieve berichtjes, doet mij goed. Macmazsy wat vervelend dat hij de 6de ziekte heeft. Moet zeggen dat het bij Hielke heel snel opknapte toen hij de uitslag eenmaal had. Hoop zo dat de operatie toch door kan gaan, maandag idd maar gewoon heen gaan. Je kunt ook altijd de kinderafdeling even bellen. Zijn gewoon 24 uur per dag bereikbaar. Ga in elk geval voor je duimen. Klinkt raar maar wel fijn om te weten dat er meer kindjes zijn die slecht slapen. Tyra: Hielke klimt ook al de trap op. Kan helaas geen hekje voor de trap maken dus hier moet de deur ook dicht. Hij mag van mij 1 keer per dag naar boven klimmen en echt waar dit gaat elke dag weer sneller. Hielke heeft mij gisteravond voor het eerst een kusje gegeven. Hij kwam met zijn mondje echt naar mij toe, vol op mijn mond, hahaha zo lief. Later deed hij dit nog een keer. Smelt smelt. gaan jullie dit jaar ook naar de hhbeurs/ 9 maanden beurs?? Ik ga woensdag even met mijn moeder, altijd een leuk uitje. groetjes Suzanne
Macmazsy, hoop maar dat hij snel opknapt. jayden was na de plekjes heel snel weer beter. Tyra, jayden kroop ook al heel snel naar boven de trap op, en kan ook weer naar beneden. Volgens mij was hij een maand of 10. Kusjes worden hier soms gegeven (hij krijgt ze liever haha). Als ik een kusje krijg kan ik meteen een lapje over mijn gezicht halen want het is zo'n natte lebber hihi. Als ik een kusje geef komt hij telkens terug met zijn hoofd naar mijn mond. Wat wel eens tot een botsing uitkwam met gevolg een dikke lip bij mij. Vandaag heeft Jayden voor het eerst ook 2 pasjes los gezet. Gaat denk ik echt niet lang meer duren voor hij doorheeft dat hij het echt wel kan. Als hij losstaat en het niet doorheeft kan hij gerust een minuut blijven staan en dom om zich heen staren. Hij moet het echt even doorkrijgen. Hij raced tegewodig met de loopwagen door het huis en het liefste blijft hij rennen (zucht en loopt zichzelf dus voorbij). Gisteren begonnen met zelf laten napoetsen. Vond hij helemaal geweldig en had ook door wat voor beweging hij moest maken met de tandenborstel. een nadeel van dat hij het zooooooo leuk vind is dat ik hem bijna niet kan afnemen maar goed dat zal ook wel weer goed komen. Het is 30 seconden huilen nu als ik hem afneem.
Hier geeft Mike heel veel kusjes. 's ochtends als ik hem uit bed haal, dan krijg ik vaak een kusje en soms opeens uit het niets dan pakt hij me vast en geeft hij een kus en dit doet hij dan veel vaak achter elkaar. Ook echt met zijn mond wagenwijd open En als ik hem 's avonds naar bed breng dan vraag ik om een kus en dan doet hij meestal zijn voorhoofd naar mn mond maar soms ook wel een echt kusje. Maar Mike is een echte kroelkont hoor! Mike vanavond toch weer lichte koorts... Wordt er een beetje moederloos van. De uitslag is enorm... Alleen armen en benen hebben niks. Hooguit een paar plekjes op 1 onderarm. In zijn gezicht valt het mee. Maar nek, buik en rug zitten helemaal vol. Hij heeft er gelukkig geen last van. Maak me nu vooral zorgen om die verkoudheid. Hij zit nogal vol zeg maar. Hij heeft vandaag bijna niet gehoest dus dat gaat gelukkig wel de goede kant op.
goedemorgen macmazsy ik wil je even heel veel succes wensen voor vandaag. Hoop zo dat de operatie toch door mag gaan en dat Mike daarna geen klachten meer heeft. hier verder een erg beroerde nacht gehad, meer wakker geweest dan geslapen liefs Suzan
De operatie is door gegaan. Na 8 uur in het ziekenhuis mochten we eindelijk naar huis. Operatie ging goed. Infuus prikken alleen niet. Ze hebben 7 plekken moeten proberen! Hij heeft nu op zijn voeten, enkels en armen allemaal prikgaatjes. Hij wilde niet plassen na de operatie dus mochten we ook nog niet naar huis. Om 10.00 was de operatie klaar en om 15.00 had hij eindelijk geplast. Hij heeft veel pijn en wilt alleen maar slapen. Gelukkig doet paracetamol wonderen en is hij nu helemaal knock-out in zijn eigen bedje. Moet zeggen dat ik dit een vreselijke dag vond! Eerst voel je je kleine op schoot helemaal slap worden door de narcose. Daarna helemaal over zijn toeren als hij weer wakker word (duurde 20 min. voor hij wat kalmeerde!) en bij elke beweging die hij maakte was het huilen. Hij wilde alleen maar bij mij liggen. Lekker dicht tegen me aan. Zodra er iemand in een witte of blauwe jas zijn kamer op kwam, was het gelijk angstig kijken en heel hard gillen. Op deze leeftijd leggen ze de link dus heel duidelijk!