@ Tyra gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk hoor. @PBA spannend de 20 weken echo, ik was zo op van de zenuwen bij Luc. Hopelijk is alles helemaal oke. @ Mac hopelijk gaan Mike zijn oortjes snel wat beter, soms zo lastig dat ze nog zo weinig kunnen zeggen! Hier alles goed, Luc rent heel wat af en vind het bij de dreumessen op de groep (bij het kdv) veel leuker dan bij de baby's dus hij mag binnenkort over. Hij is ons wel aan het uitproberen hoor! Vooral met eten, maar ik ga me er niet meer druk om maken. Als hij jonger heeft eet hij vast wel. We proberen wel strenger te zijn voor hem, maar o wat is dat lastig soms. Consequent zijn vind ik soms moeilijk, maar tot nu toe ben ik streng voor mezelf en gaat het aardig Ik duik mijn bedje in met mijn boek, morgen weer vroeg dag en aan het werk. x
@Laartje; Hier helaas geen dreumesgroep op het kdv. Alleen 0-2 en 2-4. Maar wel een hele leuke groep en Mike hoort nu bij de wat grotere en elke keer als ik hem breng komen de andere grote kinderen gelijk naar hem toe Hier trouwens ook 2 hoektanden en een kies die doorkomen. Tenminste, ik zie ze zitten, ik voel ze zitten, maar alles nog in het tandvlees. En dit is al zeker 1½ maand zo.
Zo daar ben ik weer. Alles is helemaal goed. Kindeje groeide perfect en was precies op schema. Alleen de placente lag op dit moment voor de uitgang waar nog even naar gekeken moet worden. Het was weer gunstig dat deze niet aan de voorkant lag ivm verklevingen aan de ks en de daarbij behorende grote bloesverlies en de grote risico's. Ze verwacht dat deze nog wel optrekt aangezien dat vaak gebeurd maar moet rond de 30 weken even naar gekeken worden. en.......... IT'S A BOY!!!!!!!!!!!!
hey pba van harte gefeliciteerd met de goede echo. En een jongen!!Wat geweldig zeg, kunnen ze straks fijn met elkaar spelen. Hopelijk trekt de placenta straks wat op.Ga je thuis bevallen of in het ziekenhuis??? jeetje wat hebben veel kindjes al kiezen en hoektanden, hier nog niets te bekennen. Hielke zit verder onder de bultjes. Waarschijnlijk nog de bijwerkingen van de prikjes van vorige week. Verder gaat alles hier goed. Morgen eerst lekker werken en daarna uit eten met een groepje collega's en daarna naar een concert van GUUS, heb er zin in. groetjes SUzanne
ja joh, echt zo leuk weer een knul erbij. Ben er ook heel blij mee (al was een meidje natuurlijk ook errug leuk haha). Voor Jayden is het ook erg leuk aangezien ze niet zoveel schelen. Ik moet weer in het zh omdat ik, a astmatisch ben en, b een ks heb gehad. Jucade hoop dat je vrijdag wat meer weet.
PBA dat wordt figuurzagen geblazen met al die mannen in huis! Haha.....gefeliciteerd zeg. In de eerste plaats met je gezonde kindje, want dat is toch het aller belangrijkste. Een een jochie, daar maak je Jayden vast erg blij mee. Ook wel praktisch met alle kleertjes etc. Fijn hoor, lekker genieten PBA! Jucade, ik duim voor die kleine meid van je! Suzanne; bultjes? Storm is net van zijn 6e ziekte af. Maar bultjes van een prikje kan dus ook. Storm heeft al heel veel tanden. Bijna alles al volgens mij. Bij hem kwam ook bijna altijd meerdere tandjes en kiesjes tegelijkertijd door. Laartje; ik denk dat consequent zijn het moeilijkste is dat er bestaat. Probeer dat maar eens te blijven als je moe bent of hoofdpijn hebt. Hoewel consequent zijn volgens mij ook het allerbelangrijkst is in het opvoeden. Maar goed, ga er maar aan staan. En precies wat je zegt, als hij niet wil eten dan toch niet. Misschien heeft hij geen trek. Honger zal hij echt niet hebben. Daar zorgen ze zelf wel voor. Slimme kindjes zijn het. Prachtig hoor. Groetjes Tyra
@Tyra gefeliciteerd!!!En herkenbaar hoor je gevoel, maar er is vast plek voor nog een kleintje, bij ons is het al weer de 3e en ons hart is groot genoeg, de liefde is niet precies hetzelfde maar wel net zo groot. @PBA gefeliciteerd met de goede echo!!Nog een jongen super leuk!!! Hier nog moe maar het gaat wel de goede kant op. Wel vaker misselijk maar dat heb ik liever dan moe zijn! xxxxxxxx
Vind het zo fijn om van jullie allemaal te horen dat mijn gevoel niet vreemd is. Ik weet zeker dat ons hart groot genoeg is voor nog een lief wondertje van ons samen. Ik denk dat ik een jongetje krijg. Morgenochtend naar de huisarts omdat mijn glucosewaarden echt te hoog zijn. Met Storm had ik ook zwangerschapsdiabetes maar dat kon ik met voeding nog wel redelijk onder controle krijgen. Gevolg; Storm 4,5 kilo en een helse bevalling. Nu is mijn glucosewaarden nu al zo hoog dat ik niet onder insuline spuiten uit ga komen vrees ik. Ik vind dat heel erg, ik eet zo weinig (nog minder dan Storm) en beweeg ruim voldoende en toch nog hoge waardes. Nou ja het is wat het is, ik geef mij er maar over. Oeps....tamelijk ego bericht.....sorry Liefs Tyra
@PBA wat fijn dat de echo goed is! En nog een man erbij, gezellig mannen gezin. Heerlijk toch! @Jucade Ben benieuwd morgen, succes. Nou sinds mijn laatste post is er een wonder gebeurd! Meneertje van me eet! Echt onwijse veel!! Hij vreet bijna haha. Bijna 3 boterhammen vanmiddag en vanavond een berg met Risotto waar je u tegen zegt, en hij had volgens mij nog wel meer gelust. Eindelijk! Maar goed niet te hard roepen want dan is het meteen over ook waarschijnlijk! Ik heb lekker weekend, en ga morgen even naar het strand. Jullie nog leuke plannen?? xx Lara
Jucade: wat fijn dat je vrijdag weer naar het ziekenhus kunt, hopelijk zijn haar klachten dan ook weer over. PBA: 2 jongens is prachtig maar begrijp heel goed dat een meisje ook leuk geweest was. Mijn schoonzusje heeft ook 2 zoontjes vlak op elkaar en die vinden dat geweldig. Tyra: grappig dat je nu al een voorgevoel hebt, willen jullie het straks ook weten?? Jammer dat je suikers te hoog zijn, veel kun je er zelf niet aan doen. Spuiten is dan de enige oplossing naast regelmatig eten en leven. laartje wat fijn dat hij zo goed eet!!! Hier gaat alles goed. Vlekjes zijn bijna verdwenen, heeft er ook geen last meer van. Eten blijft erg moeilijk gaan. Vooral brood hoef ik echt niet mee aan te komen zetten. Hebben jullie nog tips hoe ik HIelke wat meer zelf kan laten eten??? Brood of iets ooit hij gelijk op de grond. groetjes Suzanne
Waren vanmiddag pas om 17.00 terug, t liep uit. Waardes zagen er goed uit. Moesten eigenlijk donderdag terugkomen om te kijken hoe t dan gaat met t voetje. Ze vertelden wel dat als ze ziekig of koorts zou krijgen dat we dan moesten bellen. Ik zei nog 3x dat ze wel warm aanvoelde (maar ik weet t ook aan t zkh dat t zo warm was) en we gingen naar huis. Je raadt t al. Ik vertrouwde het na t avondeten toch niet, ze kreeg rode wangen en begon te hangen. En jawel 39 koorts. Meteen weer gebeld. Moesten naar spoedeisende hulp wéér bloedgeprikt, arm meiske en gefrummel aan dr voetje. Ze waren bang dat er misschien een acute ontsteking was ontstaan óf dat t slechter ging met haar voetje. Maar de waardes waren wederom goed.. als ze morgen of zondag weer of nog steeds 39+ heeft, moeten we weer meteen langkomen om bloed te prikken ze kunnen er zeif nog niet de vinger opleggen waarom ze nog warm voelt bij dr voetje terwijl ze geen onstekingswaarden heeft en waarom t dan nog dik is. En ook niet waar ineens de koorts vandaan komt. (kan dus van wat anders zijn, kids hebben wel vaker ineens koorts en dan is t weer weg dus..) al met al zijn we weinig wijzer geworden, behalve dan dat de koorts niet samengaat met haar voetje. Nu moeten we sowieso maandag weer langskomen om t voetje te laten controleren.
jucade wat ontzettend vervelend zeg. Ik hoop zo dat de koorts weggaat en wegblijft en dat Carmen snel weer opknapt, niets aan... Hoe is ze er verder onder???? veel liefs Suzanne
@Jucade; Wat vervelend dat het nog steeds zo rommelt bij Carmen! En ze hebben idd nog wel eens koorts zonder reden. Mike ook heel vaak. Die heeft heel snel koorts, maar kan na een goed slaapje ook zo weer weg zijn. Hopelijk wordt het geen ontsteking en knapt ze snel op. @Supernurse; Ik heb van Mike geleerd dat als ze niet willen eten dat dit dan ook niet gebeurd... Mike eet bijv. 's avonds heel slecht sinds hij 1 jaar is. Daarvoor gingen er hele prakken in. Nu ben ik blij als hij een paar happen op heeft. Ik voer Mike ook niet (alleen toetje) Hij eet alles zelf met zijn handen. Hij geeft aan wanneer hij genoeg heeft. Meestal is dit na een paar hapjes, soms gaat het bordje leeg. Mike wilt tegenwoordig als ontbijt geen brood meer (fase hoop ik) hij krijgt nu 2 plakken ontbijtkoek, vind hij heerlijk! Hier is Mike weer aan het kwakkelen. Voor zo ver ik kan beoordelen is de oorontsteking weg. Maar hij is al een paar dagen wat aan het reutelen met zijn ademhaling. Melk geven doe ik nu de hele week niet meer. Zodra hij melk heeft gedronken wordt hij benauwd door al het slijm. Vandaag ook steeds verhoging/koorts momenten. Vanochtend 38.0 maar na 1½ uur slapen netjes 37.2 Nu vanmiddag opeens weer 38.3. Hij ligt nu te slapen dus ben benieuwd hoe hij vanavond is. Vanmiddag ook opeens moeten puffen. Waren naar de speeltuin gegaan en binnen 5 min. stond hij hijgend tegen me aan te leunen. Onwijs benauwd, drinken ging ook bijna niet. Na de puf trekt het gelukkig snel weg. Was alleen wel even balen, hadden de puf 2 maanden niet nodig gehad.
hey Macmazsy wat vervelend dat Mike ook niet helemaal fit is. Altijd zo sneu als ze zo benauwd zijn. Fijn dat de pufjes wel goed werken. Wel fijn dat hij zelf aangeeft wanneer hij genoeg gegeten heeft. Als ik het warme eten oplep eet hij best veel. Alleen als hij het zelf doet beland alles op de grond. Hielke doet sinds gisteren raar, bonkt regelmatig met zijn hoofd ergens tegen aan. Best hard ook zit helemaal een bult op zijn voorhoofd. Heeft iemand een idee waarom hij dit doet? en wat ik er aan kan doen?? veel liefs Suzanne
Wat vervelend zeg al die kwakkelende kindjes. Wat naar van de voet van Carmen, dat het nog steeds niet over is maar ze niks kunnen vinden lijkt me zo frustrerend! Hou het meisje maar goed in de gaten. @Macmazsy naar dat hij zo reutelt. Luc is volgens mij ook bijna altijd verkouden en vol. We geven hem nu al ruim een maand geen melk meer maar Biologische Soja melk en het gaat een stuk beter. Wel verkouden maar minder vol en vast dan voorheen. Misschien een idee voor als je geen melk geeft? Krijgt hij toch zijn calcium binnen. Ik maak er 's ochtends ook pap van, gaat prima. Maar hopelijk knapt hij ook snel weer op. Wij hebben vandaag voor Luc Teva sandaaltjes gekocht voor de zomer, met een dichte neus. Ze zijn zo schattig en hij was er zo trots op. Echt lief om te zien. Meteen aangehouden ook maar, het weer is heerlijk. Geniet nog van de zondag morgen en dat de kindjes maar snel mogen opknappen. xx
@Tyra; goed idee. Zal eens even kijken. Vandaag weer onwijs benauwd. Vooral bij inspanning, helemaal buiten adem en hij klinkt dan alsof hij net de marathon heeft uitgelopen en dan heeft hij toch echt maar een paar meter door de kamer gelopen... Vandaag ook een mega hoestaanval. Meer dan een uur liggen hoesten, steeds knalrood aanlopend en maar niet stoppen. Wat vocht geven werkte niet. Hier verslikte hij zich steeds in. Uiteindelijk na veel wrijven en kloppen op zijn rug werd het minder. Nog wel steeds wat hoesten, maar geen aanvallen meer gehad. Gelukkig dinsdag naar de kno arts. Ben zo benieuwd naar wat ze te zeggen hebben.
En hoe is t met Mikey? Hier met C naar het zkh geweest. Ze heeft een stukje moeten lopen. Ze zijn er toch niet gerust op en binnenkort krijgt C een mri scan (onder narcose). Kan wrsch niet eens eerder als midden april maar iig woensdag krijgen we de uitleg er van etc. Ennn D heeft koorts, 39.6 t houdt hier echt nooit op denk ik.