C heeft vannacht goed geslapen, ze was 1x even wakker. Vanmorgen moesten ze weer bloedprikken :s om te kijken naar haar (ontstekings)waarden. Ze mag iig morgen ook nog niet naar huis. scheelt ook wat er uit de kweek komt natuurlijk.
jeetje wat spannend zeg jucade. Wel fijn dat ze lekker geslapen heeft. HOe hebben jullie dit geregeld?? is er continue iemand bij haar?? en hoe doe je dit met je andere kindjes??
hoe is het met de rest??? hier alles rustig. Hielke ligt net in bed en is druk aan het kletsen, niet echt van plan om te gaan slapen geloof ik
S nachts slaapt ze alleen (behalve de eerste nacht) want ze slaapt goed daar. Ik was er vandaag van 8.30 tot 17.00. Mijn man was er met D en J om 16.30 en ik ging met D en J naar huis om 17.00. En mijn man geeft C eten en geeft een avondflesje en brengt haar naar bed daar.
jeetje wat een organisatie om alles wat rond te krijgen, respect hoor. Heb je inmiddels al weer nieuws???? veel liefs Suzanne
Ja ontstekingswaarden waren aan het zakken, dat is goed nieuws. Er is nog niks bekend over de kweek die ze genomen hebben. Dus vandaag moet ze sowieso nog blijven (ook vanwege de a.b. via t infuus wat ze nog krijgt).
@Jucade; Beterschap met Carmen. Hopelijk mag ze snel naar huis! Wel fijn dat de ontstekingswaarde zijn gezakt. Hier met Mike gaat het zijn gangetje... Verkoudheid lijkt eindelijk weer wat minder te worden. Nog wel mega snot, maar niet meer hoesten, rochelen en geen last meer van zijn oren. Gisteren ook weer voor het eerst gezwommen met hem, 4 maanden geleden voor het laatst geweest. Hij heeft weer heerlijk genoten, maar was wel op zijn hoede. Wat onwennig en veel aan mama hangen tijdens de les. Maar was wel weer even lekker. Hij eet ook opeens weer mega goed. Ontbijt en lunch 2 boterhammen en bijna alle korsten en vaak nog een plak ontbijtkoek of eierkoek erbij. 's avonds ook weer goed eten. Gisteren aten we chinees. Mike is hier gek op. Hij krijgt altijd nasi met Fu Yong hi en een paar stukjes babi pangang vlees. Hij eet dit dan zelf en er gaan dan echt volle handen zijn mond in. Hij at zo 2 borden weg! Praten doet hij nog niet echt. Hij deed wel wat woordjes zeggen, maar nu horen we al een hele tijd alleen papa en mama soms, maar verder niks meer. Wel is hij heel duidelijk aan het wijzen. Als hij drinken wilt, dan wijst hij echt naar zijn beker en zo ook met andere dingen. Op deze manier kan hij zich gelukkig wel duidelijk maken bij ons. Praten komt dan nog wel. Lopen gaat nu wel echt super goed. Hij wilt niet anders meer. Kruipen doet hij nu zelden. Met boodschappen is het nu ook vaak even mee lopen. vanochtend de praxis in geweest en meneer ging er opeens vandoor. Rende letterlijk een andere kant op! Dat wordt nu dus echt opletten.
Hihi schattig he, maar idd nu is het goed opletten C mag morgen even paasbrunchen bij opa en oma met ons mee, daarna moet ze weer terug naar het zkh totdat ze meer weten over de kweek :s (maar ben wel blij dat ze even mee mag) D kan sinds gisteren vanuit buiklig, zelf gaan zitten
Wat fijn dat Carmen morgen even mee naar huis mag. Hopelijk mag ze snel weer echt mee naar huis. Toch naar zo'n ziekenhuis voor een kleintje ook al worden ze er zo goed verzorgd. Hier alles oke, Luc eet nog steeds lekker, Bami en Spinazie zijn op dit moment favoriet. Brood nog lastig soms. Maar goed komt vast wel. Fijne paasdagen allemaal
hoi wat fijn dat het iets beter lijkt te gaan met Carmen. En wat goed van Devin zegt, hij doet alles op zijn eigen tijd maar komt er echt wel! wat fijn dat Mike het ook zo goed doet. Knap dat hij al zo goed loopt en eet. Nu begint het echte opletten echt, wereldje wordt steeds groter. hier: beetje rustig dagje gehad, want had vannacht gewerkt. verder is HIelke ineens ziek geworden, dikke snotte bellen, wil niet meer eten en kan alleen nog maar huilen, zo sneu. Net even lekker in badje gedaan en toen lekker ingesmeerd met LUUF. Hij rilde helemaal, dus zou me niets verbazen als hij koorts heeft of krijgt. Na een dikke knuffel maar in bedje gelegd en nu maar hopen dat hij wat gaat slapen, anders toch maar paracetamol geven, maar ben daar nooit zo'n voorstander van. hebben jullie plannen dit paasweekend??? Wij gaan morgen naar mijn ouders en maandag naar schoonouders. fijn weekend allemaal veel liefs Suzanne Jucade even extra fijn weekend gewenst met zijn allen.
@Jucade; Wat fijn dat Carmen even mee mag. Even weg van al dat gedoe en lekker bij familie! En wat goed van Devin dat hij zelf gaat zitten! @Supernurse; Hopelijk wordt Hielke niet ziek. En dat van dat rillen komt me wel bekend voor. Mike heeft dit wel vaker, zeker na het douchen of badderen, alsof de overgang van warm naar kouder te groot is. Nu heeft Mike ook al een paar dagen steeds blauwe lippen als hij wakker wordt en ook steeds gewoon tijdens het spelen. Hij heeft tijdens het slapen overdag alleen een romper, shirt en slaapzak met laken en deken. 'S nachts pyjama en slaapzak met deken en laken. Als hij wakker is altijd sokken en zijn leren slofjes. Maar toch nu steeds blauwe lippen en onwijs koude handjes. Huiskamer temp. zit tussen de 20 en 22 gr. Misschien toch vermoeidheid of een virusje wat onderweg is. Mike heeft dit namelijk wel standaard als hij ziek is. Dan heeft hij altijd blauwe lippen, handen en voeten. Maar naar ons idee is hij niet ziekig. Alleen verkouden.
Morgen gaan ze om tafel zitten wat ze met C moeten (of ze naar huis mag of moet blijven.) Ze moet sowieso nog een week a.b. via t infuus, maar dit kan evt ook thuis gebeuren (moeten alleen uitzoeken of hier een eigen bijdrage voor geldt). Uitslag kweek morgen ook bekend, maar maakte niet veel uit wat er uit zou komen omdat ze voor de zekerheid 2 weken a.b. via het infuus willen blijven geven.
@Jucade; Hopelijk is de uitslag morgen goed. En weet niet wat makkelijker is, thuis of in het ziekenhuis. Voor haar is thuis natuurlijk fijner. Hier zo weer naar de ha. Had al verteld dat Mike steeds blauwe lippen en handen heeft na het slapen en tijdens het spelen. Maar dat is nog niet minder geworden. Nu al een week en de ha wilt hem toch wel even zien, vooral omdat hij niet ziek toont en hij verder gewoon warm aanvoelt en we hem toch echt warm aankleden. Naar mijn idee soms te warm.
ben benieuwd naar de uitslag jucade, inderdaad lastig, kan mij voorstellen dat je haar het liefste thuis hebt. is er wat uitgekomen bij Mike??lijkt mij niet normaal dat hij steeds blauw is. Hier thuis ook weer ziekenboeg. Hielke is behoorlijk verkouden, hangerig en wil weer niet eten en drinken. Ik mag daarnaast niets doen.Wilde temperaturen maar meneer wilde dit echt niet, beef niet stilliggen en begon te gillen. Nou laat dan maar. Ook neusspray is een drama. Net met veel moeite een zetpil naar binnen gekregen en meneer ligt even te rusten, heeft vannacht ook amper geslapen, zo sneu veel liefs SUzanne
@Supernurse; Op het eerst gezicht is er niks raars uitgekomen bij Mike. Maar de ha vertrouwd het toch niet. Ze heeft nu een briefje voor de ka geschreven of ze het toch nog even goed wilt nakijken en kijken of er een cardiale oorzaak achter zit. De ha denkt iig niet dat het door de kou komt, maar door zuurstofgebrek. Hij heeft thuis een puf en we moeten hem nu voor het slapen gaan puffen en kijken of hij dan niet meer die blauwe lippen heeft bij het uit bed komen.
@ Jucade hopelijk mag Carmen mee naar huis, kindjes knappen vaak sneller op in hun eigen omgeving, ookal geeft dat misschien wat meer rompslomp met het infuus, maar dat moet zeker mogelijk zijn. @ Macmazsy jeetje wat naar voor Mike, hopelijk helpt de puffer hem om niet meer blauw aan te zien, goed dat je zo allert bent geweest. Ik ga vanmiddag ook even naar de ha. Luc heeft al een maand of 3 een bult in zijn nek, ik denk een opgezette klier, maar die gaat na de verkoudheid meestal weer weg en deze blijft maar zitten, ook nu hij niet meer verkouden is. Ook is hij o.a na het traplopen ligt buitenadem en moet hij heel erg hoesten. Na inspanning zeg maar. Dus even checken kan geen kwaad. ...
jeetje is momenteel wat met al onze zieke kindjes. Zijn er al nieuwtjes over Carmen, Mike en Luc?? Hielke is nog steeds flink ziek. Erg verkouden, 4kiezen die doorkomen en overgeven. Is net zonder protest op gegaan (is erg uitzonderlijk voor hem) veel liefs Suzanne
Ahh Suzanne sneu zeg.. is ie overdag wel te spreken of niet? Oei Macmaszy dat klinkt niet best. Ik hoop dat t 'niks' is. Laartje, idd ff laten checken hoor bah.. Hier: Jaaaaa! Ze mocht vanmorgen na het infuus naar huis (helaas duurde dit ontzettend lang voor t allemaal rond was grr). Dus ze ligt nu heerlijk in haar eigen bedje Ze is wel erg aanhankelijk, maar dat is niet zo vreemd natuurlijk. Nu alleen morgen ochtend en overmorgen ochtend nog terug naar het zkh voor een infuus en dan thuis 6 weken a.b. oraal innemen. Oja hihi en D. trekt zich nu ook op aan tafel,bank etc en stapt er langs hij maakt sprongen joh wil je niet weten ^^
oh jucade wat een ontzettend goed nieuws dat ze weer lekker thuis is. en wat fijn dat d zulke grote sprongen vooruit maakt!!! ga er maar lekker van genieten. Hoop dat je zelf ook weer helemaal fit bent.
@Jucade; Wat een goed nieuws dat Carmen weer thuis is. En wat goed van Devin! Hier met de slaap momenten Mike gepuft en dit schijn te werken. Hij heeft geen blauwe lippen meer gehad Gisteravond niet gepuft en vanochtend geen blauwe lippen. We hopen dat het nu ook niet meer terug komt, maar ondanks hij nu geen blauwe lippen meer heeft, moet het toch wel uitgezocht worden waar het vandaan kwam.