@ Mamavan1, dat is nog eens een fijne verrassing dat je mannetje extra thuis is!!! En heerlijk dat je dan aan de babykamer kunt beginnen. Mijn mannie is niet zo'n klusser, ik denk dat die niet zo heel veel aan het kamertje gaat doen, tenzij ik met een zweep achter z'n rug klaar ga staan . Daarnaast staat "vrij nemen" ook niet in het woordenboek van mijn man, net als "minder gaan werken" dat staat er ook niet in. Hij blijft meer dan fulltime aan de gang....dus ik word denk ik zelf de klussende huismammie. Aan de ene kant wel fijn, maar aan de andere kant zou ik ook wel best carriere willen maken...
Justin slaapt al wel een jaar in een halfhoogslaper hoor, maar toch, van zijn kleine (ja echt klein ff ruim 2 meter bij 2,5 meter)babykamer naar zo'n grote jongens kamer haha. Nee sowieso niet naar Hoorn, dat had ik echt niet gered dat weet ik. We waren eventjes in W'shoof geweest.
Hier een man met 2 rechterhanden. Ook vrienden die in van alles handig zijn, dus dat is erg makkelijk! Mama van 1 oooh lekker dat ie dan vrij is!
@Lucindalice: Hebben jullie geen babypark in de buurt het fijne daar vind ik (tenminste die in zaanstad) dat ze een parcourtje met verschillende soorten stenen hebben waar je overheen kunt rijden dan voel je echt wat een wagen doet. Wij hebben de bugaboo gekocht vind hem zo lekker licht en soepel.
* klaag * ik kan mijn armen niet bewegen of ik heb gigantisch last van mijn borst,.. alof er een hele druk op staat.. !! * klaag uit * hoe is het verder hier ik ga zo ff koffie drinken bij de buuf gezellig
@Jip27, lekker wezen wokken las ik, heerlijk! Balen dat je vriend weer moet werken, hier ook! Het 1e wat mijn zoontje vroeg vanochtend was: Gaan we naar papa toe? nee helaas... @ Patroescka, hier ook wat meer last van maagzuur, soms zuurbranden, jakkes! Je mannetje is flink bezig met de kamer, leuk leuk! Ben benieuwd naar Justin zijn kamer! @ aantal kilo's erbij, ik nu 6 kilo. @ Romytamara, he wat vervelend dat je zo'n pijn hebt zeg, veel sterkte! @ Mac, ah das lief 2 katten in het mandje, hihi! En werk ze! Oh, ook al last bij het lopen dus, hier had ik dat ook vooral in de vakantie en van de week ook bij het winkelen, soms kan ik geen stap meer verzetten. Maar hier nog een auto, dus daar ben ik nu aan gebonden. @ Charmedknorrie, leuk naar het Muiderslot geweest! En die bekkenband helpt dus goed, mooi zo! Leuk dat je buik zo beweegt he, ik blijf het ook bijzonder vinden! @ Lucindalice, de bugaboo is mooi, ik zou ook gewoon in een grote babyzaak kijken en alles goed bekijken daar, misschien wordt je wel zo verliefd op een andere wagen, hihi! @ Mamavan1, fijn dat je man vrij is vrijdag, kunnen jullie ook lekker beginnen! @ klussende man, die van mij is juist erg handig, vind klussen ook erg leuk @ Lovepeet, dat is een rare pijn, ff in de gaten houden maar! @ ego, hier uitgeslapen tot 10.00 uur, heerlijk! (mijn zoontje ook) Verder rustig aan doen, moet ff stofzuigen en dweilen en afstoffen, maar zo geen zin! Dus we doen elke keer wat, heb de hele dag! hahaha!
Hier vanmorgen de 20-weken echo gehad. Alles is goed !!!!! Het heeft nu al mijn tenen haha... We zaten erg in dubio of we wel of niet wilden weten wat het zal worden. We laten het toch een verrassing. Denk zelf dat het een jongen wordt. Ik dacht dat te kunnen zien. Zit nu niets anders op dan maar gewoon af te wachten.
@ jip: Fijn dat jullie de vakantie zo gezellig hebben afgesloten! Wanneer moet jij weer werken?? @ patroes: Maagzuur.. vervelend zeg. Ik heb ook begrepen dat je rennies mag. Leuk hoor dat Justin naar een grote jongenskamer gaat!! Zal vast wel even slikken zijn voor je als moeder, maar voor hem lijkt me dat helemaal super. @ romy: Owww, wat balen zeg dat je zon pijn hebt. Fijn dat je schoonouders op Jairo kunnen passen. @ macmazsy: Pfff, dat is lastig ja, als lopen en fietsen niet gaan @ charmed: Wat fijn dat de bekkenband zo goed helpt en idd. als je hem niet te vaak gebruikt is het super toch dat het helpt! Gaaf zeg je buik zien bewegen. Ik hier vanmorgen ook, mijn mannetje sliep nog.. @ lucindalice: Leuk dat de kinderkamer besteld is! Over de kinderwagen.. wij hebben een bugaboo besteld.. hihi. Zoooo herkenbaar dat je bij babydump verloren rondloopt. Wij zijn er vorige week nog heel even geweest en toen was het echt een stuk minder dan de keren daarvoor. @ mama van 1: Oww lekker als alles geschilderd wordt boven. @ handig: Hier ook een handige man, en ik vind dat wel fijn. Meestal zeg ik gewoon wat ik mooi zou vinden en hij maakt het dan wel. Als mijn mannetje het niet kan maken dan kan mijn papa dat wel J @ esther: Super dat de echo goed was!! Gisteravond op tijd naar bed met de rugpijn en nu is ie weg. Ik heb heerlijk geslapen, dus dat scheelt vast ook een hoop. Vandaag ga ik hier maar eens wat huishoudelijke klussen doen (maar wel een beetje op mijn gemakkie hoor!)
@ Klussen, mijn man is erg handig al zeg ik het zelf. Hij heeft onze wanden ook gestuct en een hele schommelombouw gebouwd voor onze dochter haha. Maar nu is het alleen verven hoor . Moet ook wel zeggen dat hij niet zo een man is van 'oh het is niet af, dan de volgende keer maar'. Hij kan wat dat betreft heel goed plannen/inzicht (moet ook wel ivm zijn werk enzo). @ Patroes fijn dat je ook handige vrienden hebt!! Hulp is natuurlijk altijd welkom! @ Vrij krijgen, mijn man kan wel redelijk makkelijk vrijnemen, als de eigenaar er niet is dan wordt het lastig. Hij heeft best een hoge en belangrijke functie maar het is geen megagroot bedrijf dus er kan altijd wel wat geregeld worden. Als de kleine geboren wordt heeft ie ook 3 weken vrij. Heerlijk! @ Esther wat fijn dat alles goed is!!! Idd nog 20 weekjes wachten spannend hoor!! Vind het trouwens erg knap dat je het een verrassing kan laten hahaha. Van iedereen trouwens
@ mamavan1, lekker 3 weken vrij als de kleine geboren wordt! Hier heeft mijn man helemaal mazzel, want aan het eind van het jaar hebben ze wintersluiting (2 weken vakantie) en aansluitend neemt ie ook nog 2 weken vrij. Dus 1 maand bij ons! Heerlijk! Afgelopen winter zat mijn man in de vorstverlet trouwens 10 weken thuis (doorbetaald!), dat was helemaal luxe, maar ja, ik moest wel werken hihi! Nog meer mannen die wat langer thuisblijven na de geboorte?? 2 dagen is superkort, ik zou het wel aanraden mits de mogelijkheden er zijn.
@Lovepeet, als je niet getild hebt of iets dergelijks waar je spierpijn van kan hebben zou ik toch even langs de huisarts gaan. Heb je verder nog klachten?
Hier terug van vakantie, heb wel even nodig gehad om bij te lezen. Wat is er veel gebeurd. @Dawo, echt vreselijk, ik wens je heel veel sterkte.
@Romy, denk je ajb wel opjezelf want dit gaat zo niet de goede kant op hoor. Heb je iemand voor je paarden die jou kan overnemen? Een bijrijder of verzorger ofzo. Ik zit er zo af en toe nog even op maar niet langer dan 20 min omdat het echt niet lekker zit meer maar heb iemand die haar 3 maal per week rijd zodat ze nog wel iets doet. Ook neemt ze straks het mesten en voeren van mij over als het niet meer gaat. Voeren kan ik nog lang volhouden maar mesten tja dat weet ik niet hoor. Dan een leuk verhaaltje wat net gebeurd is. Vanmorgen werd er een pakket gebracht door een man. Deze man vertelde mij dat hij niet mocht bukken vanwege een operatie. Ik "tja vervelend kan gebeuren natuurlijk" man "ach vrouwen hebben deze operatie wel vaker hoor dus valt wel mee. Ik "o", man "ja ik heb een borst operatie gehad" Hij doet zijn jas opzij en verteld dat hij in het dagelijks leven een vrouw is. Mijn gezicht netjes in de plooi gehouden en gewoon netjes gebleven maar toen hij eenmal weg was mijn man gebeld en dit verteld. Ik lag helemaal dubbel en de tranen rolde me over het gezicht. No offence dat hij dat wilt hoor, absoluut niet maar komaan, dat ga je toch niet vertellen en laten zien???
@ kinderwagen: wij hebben een maxicosi Mura met 4 wielen. Groot. Maar heel ideaal voor lange wandelingen in de natuur....of door een oud centrum! echt een off-the-road wagen, kan kinderkopjes goed hebben (handig, in NL in oud stadscentrum en we zijn dol op wandelen buiten) @ vrij rondom/ na geboorte: mmm, 1e keer heeft vriend pas vrij genomen nadat kraamzorg weg was, zo had ik extra lang mijn handen vrij. Wel was hij die eerste 10 dagen elke dag een uurtje eerder thuis, was heel ideaal @ kilo's : begin is lastig gokken (was nogal "ziek" voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was) maar denk zo'n 10kg. Eindigde vorige keer op 16, nix mis mee @ maagzuur....NIET dolgelukkig was nogal een ding vorige keer @ slapen... ein-de-lijk...dochtertje een week ziek/ snipverkouden geweest (en ik dus ook) hele nachten in de weer....pfoe... en weer denk ik: hoe doen alleenstaande moeders dat toch? (of mannen in het leger, grote vaart, etc) @ego: vanochtend weer bloedsuikers prikken. 'men' vindt in dit land dat ik met 32 al "heel oud" ben om zwanger te zijn en daarmee "risico-groep zwangerschapssuiker" ....idioten...dit was wel mooi de laatste keer dat ik nuchter verschijn. Pff...kon naar een 'lokaal' ziekenhuis (waar ik ga bevallen ligt verder weg, maar is door ochtendspits en het niet zelf kunnen rijden NIET te bereiken voor 10u en langer niet eten ECHT geen optie) Niet tof om allerlei testen te moeten doen als je niet weet waar je bent, als je alleen bent en als niet iedereen engels spreekt. en het toilet was zoooo smerig dat ik echt nooit meer terug wil.
@ mannetje vrij: Mijn mannetje heeft tussen kerst en nieuw altijd een week vrij en hij heeft ook nog 2 weken vakantie als de baby geboren is. Hopelijk sluit het mooi aan J. @ pba: een wildvreemde?? Haha, grappig hoor. @ 1978: klinkt al niet echt lekker . En dan ook nog nuchter. Jakkes.