December 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilkHd, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

goedemorgen allemaal,

@ jip, doe je wel rustig aan! En wat niet gaat, gaat niet!! Lekker hoor saunaatje! Over 2 weken gaan we op vakantie en in het huisje zit een 8 pers jacuzzi en sauna....kan niet wachten hihi. Is goed, ik stuur je wel even een berichtje over de schildertjes! :D.

@ patroes hoe was je verjaardag meis??

@ romy, sterkte meis en rustig aan doen vandaag he!!

@ all, weinig op de planning vandaag, wilde gaan zwemmen maar heb eigenlijk geen zin dus wordt de markt hahaha. Gelijk even voor stof kijken :D. Ik heb weer heerlijk geslapen en toch nog een moe gevoel, voel de kleine man ook continue, echt heerlijk gewoon! Vanmorgen weer gewogen en niks aangekomen...... Vreet me echt suf aan dubbellikkers oh wat zijn die lekker hahaha. Ik hoor mijn dochter een beetje wakker worden dus ga me zo maar eens aankleden.

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    @ romytamara..:
    jeetje meid en dat zo opeens
    ikz ou lekker rustig aan doen . !!!

@ de schilderijtjes
    hahah ze blijven zeer leuk

@ goofy
    wel rustig aan doen !!!

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    @ patroes .. :
    nog gefeliciteerd !!

4. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ toetje: Fijn dat je met de 20-weken-echo gerustgesteld bent. Een meisje, wat leuk!!

@ jip: Moeilijk he dat je ineens minder kan. Wel leuk om je klas weer in te richten! Welke groep heb je ook alweer??

@ charmed: Bij ons verandert er ook altijd wel wat in het team… ook wel weer leuk vind ik altijd.

@ mama van 1: Leuk voor stof kijken. Ga je aan de lodger beginnen??

5. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    @ Triessie: Inderdaad erg fijn dat je er zo even tussen mocht! En ik vind het erg goed van je dat je op tijd aan de bel hebt getrokken en hulp hebt gezocht.
    Wat voor werk doe je als ik vragen mag?

@ Romy: Jeetje meid! Hoe is het nu met je dan?? Ik denk dat je lichaam heel erg toe was aan rust. Je hoort wel vaker dat mensen ziek worden als ze vakantie hebben. Maar hou het even in de gaten he!! Als je het niet vertrouwd, gelijk de vk bellen hoor en anders even langs de ha!!

@ Toetje77: Erg herkenbaar. Ik ben in de eerste maanden van mijn zwangerschap ook niet meer op dit forum geweest. Ik las teveel verhalen van mensen waarbij de zwangerschap in een miskraam eindigde. Het heeft me heel erg goed gedaan om even weg te blijven, maar ben hartstikke blij om nu weer terug te zijn. Ik hoop dat voor jou hetzelfde geldt! Welkom terug in ieder geval!!!

@ Mama van 1: Fijn dat het leuk was op de cursus! Donderdag begint voor ons de eerste… Ben heeeeel erg benieuwd!!
    Lekker rustig dagje vandaag! Veel plezier op de markt!

@ Jip: Hoe is het nu met je?? Gaat het al wat beter?
    Wat betreft de groei van je baarmoeder, gaan we helemaal gelijk op geloof ik! Die van mij was ook zo hard gegroeid! Maf he, dat dat kan in 4 weken tijd!

@ Charmedknorrie: Veel plezier bij je eerste vergadering vandaag! Wel weer even wennen om weer aan het werk te gaan, of niet?
    Er werken trouwens veel decembermama’s in het onderwijs zeg!!

@ Lovepeet: Hebben jullie al een mooie datum gevonden om te trouwen?

@ Gewicht: Gisteren weer op de weegschaal gestaan en ben tot nu toe bijna 4 kilo aangekomen. Best netjes volgens mij!

Ego:
    Vandaag weinig in de planning. Ik heb een eigen moestuintje (ja, lekker burgerlijk, op zo’n tuinencomplex hihihi :) ), en ik denk dat ik daar straks eens even naartoe ga. Het onkruid zal met die regen wel weer flink omhoog zijn gekomen.
    Heerlijk, het is alweer bijna weekend. Zondag zit ik alweer aan de 23 weken, niet te geloven gewoon hoe hard het gaat! We hebben volgende week een leuke week voor de boeg. Dinsdag hebben we een pretecho (kan niet wachten!!!), donderdag onze eerste cursus en vrijdag gaan we bij de drukker zitten voor de geboortekaartjes. We gaan ze helemaal zelf ontwerpen en ik heb het idee dat ze zooooooo vreselijk mooi gaan worden.

Oja, wat ik jullie nog wou vragen! Ik las dat er een paar van jullie al het kraampakket van de verzekering hadden gekregen en dat sommige hem nog moeten krijgen. Mag ik vragen hoe jullie verzekerd zijn? Ik heb namelijk een basispakket + geloof ik. Maar ik krijg hem dus niet. Ik kan hem wel aanvragen, maar dan moet ik hem gewoon zelf betalen. Dus ik denk dat ik hem maar gewoon in de winkel haal. Zag dat ze ook bij de Prénatal lagen. Hoe is dat bij jullie??

6. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Juf in het basisonderwijs
    Noord-Nederland
    Zo, ik ben weer wakker! Het gebeurt niet zo vaak, maar ik ben er eerder uit dan lief hihi.

@ juf Ja idd mooi balen!
    Hopelijk gaat het vanzelf weer wat beter!
    Ik krijg groep 3-4 weer dit jaar. OgO doe ik. Bij ons op school kiezen de ouders voor methodisch of OgO. 2 stromen binnen 1 school dus. Erg fijn!

@mama van 1: Fijn dat je weer beter hebt geslapen!!!!

Vandaag maar eens kijken wat we gaan doen. Ik wil eigenlijk naar de sauna maar dan zijn we zo weer dik 100e lichter haha. En ik moet eigenlijk ook nog even naar ikea en daar vlakbij zitten allemaal babyzaken dus misschien lief maar even lief aankijken. Ik wil ook nog graag langs school en zou heeel graag de overloop en trapopgang nog behangen willen hebben. Whaaaaaa

Ik zal nu eerst even een lijstje maken met wat ik op mijn werk nog wil en moet doen en dan eens kijken of lief ook nog zn bed uitkomt vandaag.

Liefs

7. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Juf in het basisonderwijs
    Noord-Nederland
    #2727 Jip27, 19 aug 2010
    Laatst bewerkt: 19 aug 2010
    @rammel

Leuk je kaartjes zelf ontwerpen! Ik ben erg benieuwd naar wat je gaat maken!! Als je wilt mag je me wel ff pben hihi kunnen we wat inspiratie uitwisselen

Leuk een moestuin. Lijkt me machtig maar is niets voor mij hahahahah

Enne we gaan dan idd gelijk op. Zullen we ook op t zelfde moment bevallen? Ik ben heeeel benieuwd

Kraampakket heb ik nog niet binnen. Door mijn rotlijfje ben ik mega aanvullend verzekerd dus ik hoef m niet zelf te betalen. zelfs eigen bijdrage kraamzorg en poliklinische bevalling betaalt de verzekering dus ik heb geen klagen. Ik heb dus geen idee hoe of wat verder met die pakketen uit de winkel. Ik heb uberhaupt nog geen idee wat er in moet zitten:)

@charmed Veel plezier vandaag weer! Wij hebben morgen onze eerste bijeenkomst. Gister waren er al wel wat collega's op school was al weer leuk. Hopelijk krijg je je klasje vandaag af, dan hoef je morgen lekker niet meer heen!

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    @ rammel.,,
    nee hebben we nog niet gevonden,,
    al denk ik dat het ergens in mei zal worden ,,
    jij zondag aan de 23 weken ,, ik morgen .. :D

9. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ rammel: Ik ben ook basis + (iets, wat weet ik effe niet uit mijn hoofd) verzekerd en krijg het pakket wel. Ik denk dat het ook afhangt waar je verzekerd bent.

@ Jip: hahaha, jij hebt je dag al overvol gepland. Ik zou het knap vinden als je dat allemaal in 1 dag gepropt krijgt… J
    Wat leuk dat bij jullie de ouders kunnen kiezen voor verschillende stromingen binnen 1 school. Dat is nog eens een handig concept. Dan weet je ook zeker dat ouders kiezen waar ze achter staan!

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik ben ook basis verzekerd bij dsw maar weeet nou niet of ik hem ook krijg ..

11. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @ Toetje77, welkom terug! LEuk dat jullie een meisje krijgen!

@ mamavan1, gezellig gehad op de zw cursus las ik!

@ charmedknorrie, die is ook leuk, alle eendjes zwemmen in het water!

@ hier, uitgeslapen weer! heerlijk! Zoontje was ook lekker tot 10.00 uur in bedje gebleven!
    Zo ff boodschappen doen!

@ Rammel, lekker ff bij het tuintje kijken, zal idd wel aardig groeien daar! Wat een leuke week heb je volgende week.
    Hier ook geen kraampakket, ben niet zo uitgebreid verzekerd! Hier haal ik hem ook niet, ik heb hem niet nodig (krijg een ks), haal alleen wat matjes voor op bed. (maar dat doe ik via mijn werk, apotheek!)

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    maar heb je dar kraam pakket nou echt nodig,? kan je niet gewoon zelf die spuletjes kopen ? gewoon los.

13. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Ja kan ook, weet ook niet wat er allemaal inzit, anders ff googl-en! en volgens mij gebruik je de helft niet eens.

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    nee daarom,..

15. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Je bent zwanger! Het liefst ren je meteen alle babyspeciaalzaken in, om aan je babyuitzet te beginnen. Maar er zijn ook een aantal praktische zaken die geregeld moeten worden. Kraamzorg bijvoorbeeld. En, waar ga je bevallen? Of dit nu thuis of in het ziekenhuis is, je hebt spullen speciaal voor de bevalling en kraamtijd nodig.
    Naast een vergoeding voor kraamzorg en de bevalling, biedt de zorgverzekeraar een kraampakket. Dit pakket is samengesteld in overleg met verloskundigen en bevat alle dingen die je voor, tijdens en direct na de bevalling nodig hebt. Sommige verzekeringen bieden het pakket gratis aan, andere tegen een vergoeding. Indien je niet in aanmerking komt voor een kraampakket, kun je zelf de belangrijkste medische spullen of een volledig kraampakket aanschaffen bij de drogist. Een kraampakket behoort de volgende items te bevatten:
    1 matrasbeschermer van 100 x 150 cm. Deze dient vier weken voor de uitgerekende datum op het bed te worden gelegd ter bescherming van het matras. Voor de bevalling moet je op de linkerzijde (staand aan het voeteneinde en kijkend naar het hoofdeinde) van het bed liggen. Maak dit deel van het bed dus op met matrasbeschermer.
    2 kraammatrassen of onderleggers van 60x90 cm.Deze beschermen het matras tijdens de bevalling en vangen bloed en vruchtwater op.
    10 celstofmatjes 50 x 70 cm. Deze worden tijdens de bevalling gebruikt, maar ook daarna om je beddengoed en matras te beschermen.
    2 pakken kraamverband. Dit is dikker en groter verband dan normaal maandverband en dient het bloedverlies tijdens de eerste dagen na de bevalling op te vangen. Gebruik liever geen normaal maandverband, kraamverband is namelijk van puur katoen.
    steriele gaasjes, liefst 2 doosjes van 5 x 5 en 1 doosje van 10 x 10. Handig tijdens het eventuele hechten.
    1 flesje alcohol 70%. Voor het ontsmetten van o.a. thermometer en de navelstomp. Let op: wanneer je alcohol 96% hebt, mag deze alleen voor het ontsmetten van apparatuur worden gebruikt, niet op de huid.
    desinfecterende zeep. Wordt gebruikt tijdens de bevalling. Een pompje is hygiënischer dan een stukje zeep.
    minimaal 1 navelklem. Bij voorkeur 2 voor het geval 1 klem niet goed werkt of los gaat.
    Thuisbevalling
    Zorg dat de onderstaande spullen op een handige plek staan. De verloskundige heeft zodoende alles tijdens de bevalling snel bij de hand.
    een ondersteek. Te huren bij de thuiszorgorganisatie en af te halen als je 37 weken zwanger bent.
    zorg ervoor dat het kraambed op klossen (of limonadekratten) staat. Het kraambed moet op ten minste 80 cm. werkhoogte staan, om rugklachten bij de kraamverzorgster en verloskundige te voorkomen. Een waterbed is overigens niet geschikt voor een thuisbevalling. Mocht je een waterbed hebben, zorg dan voor een extra eenpersoonsbed als alternatief.
    ook al ben je van plan thuis te bevallen, het is handig een tas met toiletartikelen en kleding voor jezelf en de baby klaar te hebben staan. Als je plotseling toch naar het ziekenhuis moet, hoef je daar in elk geval niet meer aan te denken.
    Emmer. Voor het geval je misselijk wordt.
    2 vuilniszakken
    goed licht (nodig bij het eventuele hechten). Een extra losse lamp in huis kan geen kwaad.
    10 steriel verpakte luiers. Luiers strijken en daarna in plastic verpakken
    2 flanellen luiers. Om de baby warm mee in te pakken.
    schone handdoeken
    kruik
    extra kussens
    Ziekenhuisbevalling
    Voor een ziekenhuisbevalling heb je een minder uitgebreid kraampakket nodig dan voor een thuisbevalling. Maar omdat je het kraampakket bijna altijd via de zorgverzekeraar krijgt, bevatten de kraampakketten dezelfde inhoud en is er geen verschil tussen een pakket voor de thuis- of ziekenhuisbevalling. Mocht jouw verzekeraar geen kraampakket aanbieden, dan heb je het volgende nodig voor de kraamdagen als je weer thuis komt:
    1 matrasbeschermer van 110 x 150 cm. Deze leg je bij 36 weken onder je onderlaken ter bescherming van je matras.
    5 celstofonderlegger van 50 x 70 cm
    2 doosjes hydrofiel gaasjes 16 x 16
    1 flesje alcohol 70%
    1 pak watten
    2 pakken kraamverband
    Naar het ziekenhuis neem je mee:
    ponskaartje of eventueel verzekeringspapieren
    kleertjes voor de baby, te weten: 2 pakjes, 2 rompertjes, 2 paar sokjes, mutsje en warm jasje.
    toiletspullen zoals: tandenborstel, tandpasta, zeep, shampoo en borstel.
    2 stel schoon ondergoed, inclusief voedingsbeha’s of (bij flesvoeding) stevige beha’s zonder beugels
    2 pyjama’s of nachthemden
    badjas
    pantoffels of badslippers
    makkelijk zittend shirt voor tijdens de bevalling
    schone kleding voor als je naar huis gaat
    GSM + oplader, om vrienden en familie te bellen (anders telefoonkaart)
    Maxi-cosi, o.i.d. om de baby in te vervoeren naar huis

16. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Nu iedereen het toch over dat kraampakket heeft, heb ik even voor mezelf op de site van mn verzekering gekeken (ohra) en krijg hem in de 7e maand gratis thuisbezorgt. Ik hoef hem niet te betalen en ik ben enkel basis verzekerd. Intake wordt ook pas in de 7e maand afgesproken.

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    dan heb ik nog een vraag ..
    want ik moet mij nogsteeds inschrijven voor een policlinische bevalling, ben ik daar niet al te laat mee"

ik ga er morgen naar toe.. dan hebben we de auto !

18. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    nog even iets, ik ga in het ziekenhuis bevallen, maar moet je daarvoor nog iets doen. Mn man is bang dat als ik beval en richting ziekenhuis ga om te bevallen dat het vol is ofzo en dat je het van te voren moet regelen :( Ik dacht dat dit via de vk en/of kraamzorg al gedaan is en dat je je daar niet druk om hoeft te maken.

19. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik heb net gegeken op de site van mijn zorgeverzekeraar.. maar ik krijg hem niet.. ik ben niet aanvullend verzekerd

20. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie

ik moest van mijn vk.. mijn aanmelden bij de sfg .. ziekenhuis.. om te melden en in te schrijven dat ik in december kom bevallen

Deel Deze Pagina