Hier een leuke en vrij rustige (gelukkig) verjaardag gehad. Justin mocht opblijven tot 9 uur. Hij was vanmorgen gewoon weer kwart over 7 wakker! Mal kind.. iig is hij door mn man naar het KDV gebracht en ik mocht uitslapen.. HEERLIJK heb tot kwart voor 11 geslapen!!! En vandaag rustig aan doen want we krijgen vanmiddag loge's, een vriendin van mij met haar zoon (van 16). Gezellig! Rammel, oowww wat pittig zo'n moestuintje en handig! Mama van 1 heb je nog een leuke stof gevonden? Sjeeemig ik weet t gewoon niet meer.. OOPS
@ Kraampakket, wij zijn heel uitgebreid verzekerd dus hebben hem al thuis gekregen. Nu weet ik wel uit ervaring dat je niet alles gebruikt....... @ Poliklinische bevalling. Bij mijn dochter ook gedaan en toen bij de vk gezegd dat ik in het zh wil bevallen. Net als nu. Als je weeen hebt dan gaat zij bellen en het regelen. Je mag meestal met een cm of 5 a 6 naar het zh toe dus bevallen in de auto, die kans zal wel heeeeeeeeel klein zijn hahaha. Dus daar hoef je je niet druk over te maken hoor! De kosten zijn geloof ik 15 euro pp pn. Dus ik vind het nog wel meevallen.......
@ Patroes, het stoffenkraampje staat er niet! Denk dat ie een weekje op vakantie is....ach ik heb nog een tijdje te gaan Dan nog maar een serie schilderijtjes maken hahaha
Mac, aaah thnx voor het nogmaals bevestigen hihi hier ook basis van ohra, en dacht als dat ze het hadden gezegd dat ik hem gewoon kreeg, maar begon nu toch te twijfelen! vind het trouwens maar raar dat niet iedereen hem standaard gratis krijgt! Poloklinisch bevallen, hier kost dat zo'n 300 euro zonder indicatie, nou was ik toch al van plan om thuis te bevallen, maar vond het nogal wat!
Jeetje zeg, ik wil ook het liefst in het ziekenhuis bevallen, maar had geen idee dat er dan extra kosten bijkomen en dat je dat misschien wel zelf moet regelen... Maandag moet ik naar de vk, dus dan daar maar even vragen. vanmiddag ga ik met mijn moeder naar kidsfactory in breda. Ik heb er al helemaal zin in!
@Springmuis, ik moest een eigen bijdrage van 250 euro betalen, maar zoontje die vond dat te duur en die joeg zijn eigen hartslag ff omhoog zodat we aan de ctg moesten, in het zkh was alles weer rustig, maar dan laten ze je niet meer gaan......en hij had nog tijdens de bevalling in het vruchtwater gepoept maar kwamen we bij het prikken van de vliezen pas achter.....dus ik dacht....kereltje je gaat nou je papa al achterna.........geld in de knip houden waar het in de knip gehouden kan worden whahahahahahahahah!!!! Hier trouwens daarom al met 2 cm ontsluiting naar het zkh. Hier mag je over het algemeen met 4 cm al.
ik weet neit wat de kosten zijn van een ziekenhuis opnamen als je basis verzekerd ben .. waarschijnlijk moet je een eigen bijdrage betalen
Hier trouwens geen idee wanneer je naar het ziekenhuis mag, heb me er niet zo in verdiept omdat ik er niet wil bevallen.. (ben zwanger geraakt in het ziekenhuis, dus wil het nu thuis afmaken ipv dat het vaak andersom is haha) we gaan 6 september wel naar de info avond in het ziekenhuis, want stel dat.. dan weten we in ieder geval waar we moeten zijn
Hier terug van de 20 wkn echo.......!!!! ALLES WAS GOED!!!! Mennnnnnnnn........zegt ze, je weet dat ik uitgebreid ga kijken he.....ik zeg jaaaa dat maakt het zo anders dan de eerste keer.....de eerste keer ga je er toch blanco in........... Dus bij elk onderdeel dacht ik oke, en nu naar het volgende....hoe zit het daarmeee..............en wat voel je je weer trots als aankomende ouder dat de kleine het goed doet in je buik............de hele terugweg alleen maar zitten huilen en de tranen zitten nu nog hoog........ Ohhhh enne niet geheel onbelangrijk......bevestiging gekregen over het geslacht Hier ons moppie We hebben nog een mooiere foto maar die heeft manlief ff mee naar zijn werk.
Lieve meiden, bedankt voor jullie beterchapwensen Ik heb niet meer gespuugd, maar voel me nog niet oke.. Gelukkig is Jairo erg lief vandaag want ik heb/wil geen oppas voor hem. Straks een broodje voor hem smeren en dan ga ik ook nog even liggen als hij gaat slapen. Zodra ik me weer beter voel kom ik me weer met jullie bemoeien hoor
Hoi Ik had uitgezocht dat de eigen bijdrage idd iets van 270 euro is ofzo. Vond ik ook nogal wat. gelukkig krijg ik wel alles vergoed. Houden jullie er ook rekening mee dat je dan waasrschijnlijk voor de kraamzorg per uur ook een eigen bijdrage betaalt? Want ook dat is in de meeste gevallen zo. Ik zal even vragen nog of ik me in het ziekenhuis moet melden van te voren maar ik dacht het niet. @romy fijn dat je je beter voelt, kalm aan blijven doen!!!! @goof gefeliciteerd met je goeie echo! Lekker genieten maar dus!!
Jip, klopt! hier moeten we 3,60 per uur zelf betalen geloof ik! Goof, jeeeej wat goed! ben blij voor je!!
Als ik in het ziekenhuis beval zonder medische indicatie dan betaal ik zo'n 300,- vond het ook veel wilde oa. daarom ook thuis bevallen, maar mn bed is alles behalve geschikt en mn man wil het niet omdat hij bang is dat er wat mis gaat en stel je voor dat je dan tijdens de spits naar het ziekenhuis moet rijden! Eigen bijdrage van kraamzorg was geloof ik iets van 3,16 ofzo. ergens in die richting.
ja idd ben ook blij dat ik t niet hoef te betalen maar ja daarvoor betaal ik dus ook wel een stuk meer premie per maand waarschijnlijk
Mac, ik zou het ook eng hebben gevonden als ik ver van het ziekenhuis had gewoond hoor, en krijg nu ook constant reacties van familie van stel er gaat iets mis.. maargoed ik kan vanuit huis zowat het ziekenhuis in kijken.. dus ben er met 1 a 2 minuten als er iets mocht zijn, en in die tijd kunnen ze dan mooi een gyneacoloog regelen haha ons bed is trouwens ook niet geschikt, maar wij kunnen gelukkig een seniorenbed lenen van mannetje zijn tante, die is ook meteen lekker hoog. 3,16, volgens mij was dat het ja!
Ik heb mijn verzekering even gebeld en ik krijg dus geen kraampakket van mijn verzekering. Stelletje....! De eigen bijdrage voor de kraamhulp is 3,90 per uur en als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevalt zal dat inderdaad rond de 300 euro gaan kosten. Kaching!!!
Ik was dr al bang voor Rammel! Mooi balen is dat! duur grapje! ben je van plan in het ziekenhuis te bevallen???
Ja, want als het hier mis gaat, kan ik geen kant op. Wij wonen in een flat. Hebben wel een lift, maar daar past geen brancard in. Ook wonen wij midden in een winkelstraat waar je niet goed met de auto kunt komen. Bovendien vind ik het een eng idee om thuis te bevallen. De verloskundige zei dat er wel wat te regelen viel, maarja, dat is maar af te wachten....