December 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilkHd, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @lucin; mooi dat het wat beter gaat, nu houden zo he!

@hier; maxi cosi staat in de babykamer. We moesten een flink eind rijden ervoor omdat manlief niet had gekeken naar de afstand terwijl hij een bod deed! Maar hij was zo mooi (beige net als de wagen) en zo goedkoop dat we toch die kant op gingen. Natuurlijk hebben wij dan weer de pech dat we flink in de file kwamen. een uur langer over gedaan dus! De persoon waar we hem van hebben over genomen gaf aan dat er in het centrum koopavond was, dus wij lekker nog winkels gekeken en wat gegeten. Was op de terugweg dan ook helemaal gesloopt. Net voor thuiskomst alsnog in de file gestaan (en dat om 21.30!). Thuis gelijk mn bedje ingedoken, kon alleen weer eens niet slapen en ben nu nog niet super uitgerust. Gelukkig hoef ik maandag pas weer te werken :D

Oja, had gisteravond GEEN jeuk! Vanavond de laatste capsule, en dan maar hopen dat de jeuk ook niet terug komt.

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    @ lucin :
    weeen :$:$ sterkte meid !!! en lekker rustig aan doen
    @macmazsy :
    hopen dat de jeuk wat minder word nou !!
    @ rompertjes :
    ik heb er genoeg denk wel veel te veel maar we zien wel hoeveel we er nodig hebben , ik heb mijn moeder er ook een zooi van kado gedaan
    en een paar leuke kleertjes :D voor als het gaat logeren ..
    @macmazcy :
    betreft luieremmer, ik heb alles gelijkvloers ik woon op 4 hoog dus ik koop geen luier emmer, ik gooi het gewoon in de prullenbak die word toch 1 x per dag verschoond, lijkt mij dat zo'n luieremmer toch gaat stinken ???
    @flanellen luiers:
    op de lijst van wat je moet hebben staat dat je flanellen luiers nodig heb, maar waar moet je die voor gebruiken dan ?
    misschien een beetje een domme vraag :)
    @charmedknorrie:
    jeetje tja, werken kan je behoorlijk moe van zijn zeker als je zwanger bent en al over de helft bent, !! lekker uitrusten meid .. !
    @ luci :
    jeetje , gelukkig is het ziekenhuis om de hoek maar toch wil je het niet hebben . gelukkig was er geen ontsluiting ..
    @ jip27 :
    wel beter dat je zo'n band heb gehad..
    misschien dat het toch gaat helpen nu .. het is te hopen ..
    @ goofchick:
    ziektewet.. oeii das ook niet fijn, maar misschien wel beter !
    @ mama van 1... :
    heb je nog wat kunnen slapen ??
    leuk he al die noppies :p
    @ triessie :
    fijn dat je zo genoten heb van het dagje sauna,
    ik zit ook op mijn bon te wachten ahahha die heb ik gekregen ..
    @ rammel.:
    leuk dat je een leuke cursus doet en dat het je bevallen is !!
    @luci :
    oeioeioei spierpijn, wel fijn dat je ukkie lekker trappeld, dat is voor jou ook wel weer een fijn gevoel lijkt me ..
    @macmazsy :
    oo lekker geshopt erna !! fijn dat je maxicosie is bevallen :D
    en geen jeuk !!! fijn !!!

@ hier :
    zo alles bijgelezen . de mensen die ik vergeten ben .. sorry !!!
    hie rgaat alles wel,, kleine is erg druk daar binnen ,
    denk dat ik die discobol er eens uit moet gaan halen .. !:p
    vandaag precies 24 weken !!!
    jippie wat gaat de tijd eigenlijk snel..

maar goed de tandarts heeft mijn kiezen gevult met noodvullingen,
    maar hij zegt als je zenuwen kapot zijn dan sta je hier zo weer ..
    de pijn is inmiddels wel erg gezakt daar ben ik blij mee,
    ik heb tenminste wat beter geslapen ..
    al zei hij wel dat ik alsnog terug moet komen omdat er nog 3 gaatjes staan !!:(
    nou ja oke maar goed daar heb ik nu nog geen last van laat eerst dit maar tot rust komen ..

zelf ben ik gisteren nog lekker naar mijn moeder geweest lekker zitten kletsen en heb haar leuke spulletjes kado gedaaan
    voor als de kleine blijft slapen ..
    leuke kleertjes rompertjes
    flesjes en speentjes .. ze was er zo blij mee en zo trots !!

verder ben ik gisteren heelvroeg naar bed gegaan het was 9 uur .
    helaas was ik om half 4 alweer wakker en kon ik niet meer slapen .. ;)dus zal vanmiddag weer lekker moe zijn ...

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Lovepeet, hou dat slechte slapen in de gaten en trek tijdig aan de bel voor een slaappilletje, dit kan geen kwaad, ik heb de nacht voor mijn bevalling er ook eentje gehad van de VK uit het ziekenhuis......zat er helemaal doorheen, na twee maanden heeeeel vroeg wakker te zijn. Heeft ook te maken met het aanstaande ouderschap denk ik.

4. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

@ Mac wat fijn dat je jeuk minder/over is!!! En ook nog geslaagd in het winkelcentrum daar??? Leuk hoor een bijpassende maxicosi!! Wij hebben een knalroze dus moeten nog even een blauwe hoes kopen ofzo.

@ Lucin wat fijn dat het een stuk minder is! Doe maar rustig aan meis!! Ben benieuwd wat er uit die kweek komt!

@ lovepeet je bedoelt hydrofiele luiers?? Die gebruik je om je kindje af te drogen na het badderen en wij hadden er ook 1 in de wagen en in het bedje liggen onder het hoofdje mocht de kleine spugen ofzo. Ook vond ik ze ideaal bij de borstvoeding aangezien het er bij mij uitspoot hahaha.

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland

Pakje, kan ik niet zeggen, hahahaha......maar als je het wil weten moet je me ff pb-en......stel dat er iemand mee leest uit mijn kring dan weten ze het meteen, maar helemaal happy mee, wacht nu op de post.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Môgge, vandaag meer pijn als anders.. vooral rechts achterin onderin mn rug. Wilde de babykamer gaan doen maar dat word m niet. Er moet beneden ook nog wat gedaan worden. Dus dan eerst dat maar. Heb Justin 'meegegeven' aan opa, die kwam hem halen met de auto om hem naar het KDV te brengen. Lief hè?!

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier trouwens ook 2 noppies pakjes gekregen. Deze vallen zeker kleiner uit als v&d oid. Maar geeft niet want mijn kleintjes halen de 50 cm waarschijnlijk toch niet ;)

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie

nee
    die bedoel ik niet..
    die weet ik waar ze voor dienen
    maar flanellen luiers moet jeook hebben stond op de lijst :S..
    van de hema..

9. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Hier word helaas door iedereen (artsen) anders over gedacht en gedaan. Ik sliep de laatste maand voor mijn bevalling ook enorm slecht van de pijn door de BI. Ik had het gevoel al helemaal uitgeput te zijn voordat het echte werk moest beginnen. Maar zowel mijn ha als vk weigerde dit ivm risico voor de baby (beleid in het ziekenhuis...) Er word in ons ziekenhuis ook bijna nooit eerder ingeleid, zonder levensbedreigende situatie van moeder en/of kind.
    Terwijl ik toen van de andere maart-mama's hoorde dat zij slaappillen kregen of eerder ingeleid werden ivm lichamelijke klachten en er gezegd werd dat dit helemaal geen risico's meegaf..

10. mama van 1

@ Goof je hebt een pb ;)

11. mama van 1

@ Patroes, wat fijn dat Justin weggebracht is!! Nu even lekker rusten!!!!!! Ik vind hema wel wat groter vallen dan de rest..... maar noppies vind ik niet echt klein hoor ;). hahahahaha.

@ Lovepeet, Flanelle luiers zijn bijna hetzelfde als hydrofiele luiers. Ze nemen alleen wat meer op. Maar ik heb ze nooit gebruikt hoor.Hydrofiele luiers voldoen prima!!

@ Romy wat zal dat frustrerend geweest zijn om andere wel geholpen zien te worden terwijl je zelf zo loopt te worstelen met de pijn. Hopelijk is het nu anders!!

12. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @winkelen; heb niks gehaald. Enkel rond gekeken, ze hadden geen babyzaak, dus bij de hema even geneusd. Merk dat zelfs de hema met dingen duurder is dan bijv. babydump.

@verschillende maten; nu staat er op zo'n lijst wat je allemaal in huis moet hebben, maar ook kwa kleding welke maten. Maar omdat het allemaal zo verschilt, hoe weet je dan dat je genoeg hebt van alles. Ik heb veel rompertjes, broekjes en shirtjes in 50/56 gekregen, maar ik kan ze onder verdelen in 3 verschillende maten.

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    GRRRRR...............soms.................MANNEN...............ik zit hier volledig ff doorheen. Maar het huis moet echt schoongemaakt worden. Manlief heeft een hele drukke baan, en is twee avonden pas om 11 uur thuis gekomen omdat ze iets voor het werk moesten doen. Leuk hoor, alleen ik merk dat het best zwaar is dan werken, en dan die kleine ook helemaal verzorgen en afgelopen weekend er ook grotendeels alleen voor te hebben gestaan......

Maar nu zegt manlief, ga lekker slapen dan????Huh zeg ik.......heb jij schoonmaak kaboutertjes besteld dan met de post??????
    Morgen een uitje van zijn werk samen met het gezin, en dan zondag nog over en hop weer naar de volgende week......
    Hij weet soms niet hoe het reilt en zeilt hier in huis geloofik..

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hahaha goofy
    ik heb die discussie ook al zo vaak gehad.. !!
    daar word je zo moe van !
    sterkte

15. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Hoi meiden!

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat voor voeding iedereen gaat geven. Ga je borstvoeding of flesvoeding geven?
    Ik ga waarschijnlijk voor de flesvoeding. Maar dat weet ik pas 100% zeker nadat ik mijn kindje voor het eerst heb vastgehouden ;).

16. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @ mamavan1, zo he 3.33 uur wakker! pfff.. lastig is dat asl je niet kan slapen!
    gefeliciteerd met je 26 weken!

@ rammel, fijn dat de cursus leuk was!
    Flinke nesteldrang al las ik, vandaag maar ff wat rustiger aandoen dan he!

@ triessie, lekker genoten in de sauna, heerlijk!

@ Lucindalice, fijn dat het beter ging vannacht, ben benieuwd naar de uitslag en als ik jou was zou ik de waarneming ook laten zitten, goed om jezelf denken nu!

@ goofychick, fijn dat vanaf maandag je vervangster meeloopt! toch een lekkerder gevoel!

@ Macmazsy, geen jeuk meer, mooi zo! ze helpen dus! Fijn dat je de MC hebt!

@ lovepeet, fijn dat je wat verlichting hebt door de noodvullingen! En wat lief dat je je moeder al blij hebt gemaakt met wat baby oppasspullen!

@ patroeschka, fijn dat Justin door opa werd weggebracht naar het KDV! en hier ook geen kindje dat de 50 cm haalt, mijn zoontje was zelfs maar 45 cm!

@ slaapmedicatie, zeker aan het eind van de zwangerschap, geeft dit toch wel een zeker risico hoor, je kindje moet dan wel extra onder controle (door gyn het liefst). Gewone huisartsen geven dit dus absoluut niet gauw!

Hier aan het werk! nu ff pauze!
    Ben net te snel vanuit mijn werk naar huis gescheurd, wat resulteerde in flinke bandenpijn! auwts!!! Zo maar ff de stoel verstellen, want die zit ook wel erg rechtop!

17. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @ rammel, hier 100% flesvoeding, reden: ten eerste, ik krijg een klein kindje ivm baarmoederafwijking en met flesvoeding weet ik precies hoeveel de kleine binnenkrijgt ivm het groeien. En ten 2e, het is niks voor mij!!!! ik zie mijn boobies niet als voedingssysteem voor mijn kind, ik moet er zelfs niet aan denken.
    Vorige keer heb ik zelfs een BV cursus gevolgd, maar na 1 x ben ik niet meer gegaan, die mw kon me al helemaal niet overtuigen.

(O ja, hoop wel dat we hier elkaar in blijven respecteren, want zulke dingen lokken altijd flinke discussies uit *knipoog*)

18. mama van 1

@ Voeding, hier borstvoeding. Ik vind het heerlijk om mijn eigen kindje te kunnen voeden en het is een heerlijk intiem momentje van ons samen. Heb er bij onze dochter ook zo vreselijk van genoten. Heb ook heel erg gehuild toen ik geen voeding meer kon geven (heb het na 3 maanden afgebouwd ivm werk en dat kolven op het werk niet zo zitten en tja dan heb je op een gegeven moment ook geen melk meer.)

Het is inderdaad voor iedereen anders en net wat je zegt mum2be dit soort onderwerpen lokken vaak discussies uit maar ik vind dat je moet doen waarbij jij je goed voelt :D. En bij mij is dat borstvoeding :D.

19. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Dit had ik kunnen schrijven!
    Maar ook ik hoop dat er geen discussie komt. Ik ben er gewoon erg benieuwd naar, vandaar mijn vraag :). Ik hoef ook absoluut geen reden te weten waarom iemand bv of fv gaat geven, ben gewoon benieuwd!

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ga met de twins wel bv proberen. Bij Justin heb ik het een half jaar gegeven volledig. We zien wel, als t niet gaat, stap ik net zo makkelijk over op fv, maar aangezien fv geld kost.. ;)

Deel Deze Pagina