December 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilkHd, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    pffffff hier net even een schrikmoment. Was niet aan het opletten en struikel over de poot van een van de honden die lag te slapen, normaal gesproken springt ze gelijk op, maar nu dus niet en voor ik het wist lag ik languit! Beide honden stonden gelijk naast me om te kijken wat er gebeurde, ben even blijven zitten, aangezien mn knieën (gelukkig) de grootste klap opvingen en honden lagen beide heel lief naast me. Kwam heel raar terecht en waarschijnlijk is mn arm tegen mn buik geklapt aangezien ik die wel even voelde (gelukkig helemaal bovenin. Op dit moment enkel mn elleboog en knie die zeuren en wat last van net onder mn linkerborst. Zolang het mannetje zich vandaag nog even laat horen, ga ik me niet al te veel zorgen maken.

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie

oei schrikken meid
    ruistig aan doen !!!..

mijn vent speelt wow zucht en in oktober komt er een nieuwe uit..

3. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    lovepeet, wow is world of warcraft denk ik. Daar hoor je wel verschillende dingen over, maar dat is natuurlijk ook wel met name media die je daarover dingen laat horen. enne, 4 pc's, dat zijn er nogal wat, zoveel hebben wij er niet...

patroes, cod??? wat is dat dan?

4. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ macmazsy: pfff, schrikken zeg! Hopelijk blijft het bij een zere knie, enkel en elleboog

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ja idd world of warcraft.
    ikw eet niet wat erover verteld word en het boeit me eigenlijk niet.. :( ..

word af ent oe zo moe van dat spel

6. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)
    Vandaag dokter geweest,Baby was lekker aan bewegen,

Hoofdje lag al mooi onderaan en de kans dat die nu nog gaat

draaien was zeer klein:

(hoofdje onderaan,beentjes linkerkant en poepje rechterkant :) )

Echter ik moet platte rust nemen veel te lagen bloeddruk,Harde buiken,hoofdpijn,krampen,zijn allemaal sympthomen dat ik rust nodig heb .

Volgende week bloedlaten prikken plus suikertest laten doen.

Baby woog 758 gram ,lente weet ik niet vergeten te vragen,
    hij zei wel is wat te weinig maar niets om zorgen over te maken

Nou dacht ik dat 758gram toch bij 26 weken hoorde:(

Verder stelde ukkiepuk geweldig ,beter dan zijn mama :(

Oja ben eindekijk 1.5 kg bij gekomen haha ...

liefst

7. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Kom ik weer hoor met een vraag :D Zit opeens voor vanalles te kijken (hoe bedoel je nesteldrang!)

welke uitzetlijst kan ik het beste gebruiken? heb er al een aantal gezien, maar ze verschillen allemaal zoveel. vooral de aantallen van kleertjes en welke maten je moet hebben.

oja, beeb heeft ondertussen al weer flink liggen trappen en draaien, dus heeft (hopelijk) niks gemerkt van de val :D

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Macmazsy dat is erg schrikken zeg!! Poeh heej. Had ik met kamperen laatst. Gelukkig konden we er om lachen want ook ik viel op mn knieeën toen.

Cod is Call of Duty modern weapons ;) mocht in mn vorige zwangerschap de laatste weken dit niet meer spelen ivm hoge bloeddruk.. haha.

Weegschaaltje, dat is een vlotte dat ie nu al goed ligt! Gewicht is toch prima?

Zo, wij gaan champignonsoep eten.. heerlijk!

9. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    mac.....haal even diep adem, doe ff helemaal rustig, het komt allemaal goed!
    als je een stelletje in maat 50
    mt 56
    mt 62
    en mt 68 heb zit je goed!
    (je kan er ook overal 2 van kopen.)

2 of 3 paar sokjes mt 50/56 en 62/68

een jasje mt 62 (zit je altijd goed en kleiner is zo gehaald)

2 rompertjes mt 50
    mt 56
    mt 62
    mt 68

2/3 mutsjes klein en groter

een stuk of 20 hydrofiele luiers (ga je heeeeel veeeel gebruiken)

2 molton bedzeiltjes (doen ze misschien moeilijk over, maar als je hem laag legt is er niks aan de hand)

hydrofiele washandjes (gebruikte ik wel ,maar niet iedereen gebruikt ze)

soepele thermometer

2 kruiken + kruikenzakken

spuugdoekjes (gebruikte ik vaak, je kan er een stuk of 3 halen en kijken of het je bevalt)

slaapzakjes (ik von dat in de winter heerlijk)

badcapes (gebruikte ik veel voor inbakeren toen ze groter waren om af te drogen)

badthermometer (ik heb hem wel, maar voel altijd met me elleboog)

nagelschaartje

borsteltje en kammetje

flessen (ook als je bv gaat geven)

flessenwarmer (bv mag niet in de magnetron)

melkpoederbusje (als je fv gaat geven)

maatkan + deksel (als je fv gaat geven)

flessenborstel

tul (fopspeen)

luiertas

kraampakket

en natuurlijk de dingen zoals je wagen en ledikant en
    overtrekjes en lakentjes en dekentjes enz...

10. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    oe mac dat is niet zo mooi dat jhe gevallen ben!
    gelukkig niks ernstigs

en de bubbie schopt zoveel omdat mamma haar eigen veel te druk maakt:D:D:D

je krijgt ook nog veel kleertjes en alles wat je aan kleertjes nog nodig heb is zo gehaalt;)

11. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    @ weegschaaltje rustig aan he!!!!

hier gelukkig geen gamert:)
    ik wil zelf nog wel is wii-en maar manlief houd er helemaal niet van;) en ook niet van voetbal of andere sport...ben zo blij met hem;)

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sja, wij zijn allebei gamers. Ook blij mee haha.

Luvmylover, bv mag geloof ik nu weer wel in de magnetron (op laagste stand).. het veranderd elke paar maanden.

13. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)

Dat dacht ik nu ook dat gewicht toch goed was :(
    nu hij zei iets te weinig hmmm:(
    als je internet google dan 26 weken rond de 720 gram dus...
    Ja dokter zij ook aardig dat die al klaar ligt hehé

liefst

14. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Maar een baby kan toch nog tot de 30ste week makkelijk draaien in je buik? De kleine lag bij onze pretecho ook "goed", maar heb hem alweer een paar keer in mijn blaas voelen trappen...

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen idee als je het langdurig gebruikt maar ik heb toen een slaappilletje gekregen toen ik zo slecht sliep en dan kon geen kwaad zeiden ze in het ziekenhuis nadat ik een CTG had gehad.

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik weet niet beter dat BV niet in de magnetron mag vanwege verlies van voedingsstoffen cq vitaminen of zo.

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier vrijdag altijd patat avond, ging voor zoonlief rode kool met gehakt en aardappels maken, althans ik was begonnen totdat ik het potje van de rode kool open maakte.........ging net niet over mijn nek maar puur omdat ik niet kan overgeven, heb buiten staan kokhalzen bij de auto want was maar naar buiten gevlucht.
    Nu nog misselijk, toen ik weer thuis kwam van de patatzaak rook ik het weer en weer hetzelfde, dacht dat het wel voorbij zou zijn.

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Babyfoon van avent geloof ik, goed ding, voor deze kleine gaan we een beeld babyfoon nemen, bij zoonlief niet nodig gehad omdat meneer altijd beneden sliep bij mij overdag.
    Hier hoor je echt niks, dus moet wel een foon nemen als we beneden zijn.

19. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ weegschaaltje: Mmm, minder zeg dat jij je ook minder goed voelt. Lekker rustig aan meid!

@ macmazsy: Ik heb 3 verschillende uitzetlijsten naast elkaar gelegd en daar zelf maar 1 nieuwe uit gemaakt. Ik heb gekeken wat overal voorkwam en wat ik zelf denk nodig te hebben en dat ga ik kopen en verder niks hoor. Ik heb ongeveer hetzelfde als luymlover neer heeft gezet.

@ patroes: Oke, ik had geen idee wat het betekende, maar heb wel eens van dat spel gehoord.

20. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Hallo meiden,

volgens mij ben ik bijna een hele week weggeweest hier. Niet helemaal de bedoeling maar was zo vreselijk moe gewoon dat ik even wat rust nam. Las af en toe een stukje bij maar kon allemaal niet meer onthouden wie wat zei.
    Ook tijdens werk last van krampen gehad, verteld aan de VK toen ik er was en moest rustiger aan doen vanaf nu. Bleek dat mijn schaambot al aan het verweken was (scheen geen probleem te zijn) en dat pijnlijk kan zijn als je teveel doet. Dat had ik gemerkt want was op een begeven moment niet vooruit te branden. Als ik ging liggen nam het af. Ach nog 5,5 week werken oftewel 22 werkdagen. Is nog te overzien. Kleine groeide perfect was echt enorm gegroeid afgelopen keer.
    Mijn mannetje kan hem nu ook goed voelen als hij niet opeens stil gaat liggen. We zijn naar mijn broer geweest omdat mijn neefjes thuis zijn gekomen. Mocht er een voeden maar o wat was dat raar zeg heb nog nooit een baby vastgehouden laat staan de fles gegeven. (is dat gek dat ik het heel vreemd en toch een beetje eng vond).
    Nog naar Sail geweest op zondag en was getuige van een tasjes dief (met mij vele andere die erachter aan rende), deze werd gevloerd door de menigte :D Net goed zeggen we dan.
    Op maandag de verjaardag van mijn vader gevierd (was dinsdag jarig) en mijn neefjes kwamen ook erbij. Nu weer vastgehouden en dat ging al een stuk beter gelukkig ;).
    Woensdag was mijn vent 31 jaar geworden maar beide moesten we werken (jaja erg gezellig haha).
    Vandaag kwam er iemand langs van de kraamvogel en heeft het een en ander uitgelegd. Vind het langzaam aan toch best spannend worden eigenlijk :$.

O ja wil borstvoeding geven omdat ik cara patiente ben. Ga het op z'n minst proberen.

Volgens mij was ik er zo.

Las wat over lucindalice. hoe gaat het nu met je? Schrikken hoor.

Deel Deze Pagina