December 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilkHd, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @luc; ik doe zeker voorzichtig. kreeg na het typen van het berichtje plots een harde buik, kwam even heel onverwachts en overviel me nogal. Ben gelijk op de bank gaan liggen en toen trok hij langzaam weer weg. Op mn werk weten ze dat ik i.pv. 5 nov. hoogstwaarschijnlijk al half okt. met verlof moet. Maar zoals het nu gaat wordt het zelfs uiteindelijk al minder dagen werken.

2. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @ springmuis, wat een kerel zeg van de garage! gggrrr.....

@ bugaboo, ik zou juist voor rood/oranje kiezen, hou zelf niet zo van bruin.

@ Mac, rustig aan doen maar!

3. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    @mac idd voorzichtig doen!

ik heb net een mailtje gehad van mijn leidinggevende...
    ik mag vanaf 1 november met verlof (dat is al over 2 maandjes:D:D)
    en dan mag ik na mijn verlof nog 2 weekje vakantie eraan plakken:D:D ben helemaal blij!!!!!!

4. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @ luv, heerlijk joh! hier moet ik echt nog lang, en die weken kruipen voorbij!

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mogen we de kleuren combi zien vd wagens? hihi. Ik hou persoonlijk ook niet van rood.

Rusteloze benen.. heb t al vanaf de puberteit. Heel vervelend. Toen nog af en toe. Na Justin is het eigenlijk dagelijks en nu een paar x op een dag. Soms 1x heel lang, heeeel soms niet. Het is een pijnlijk/kriebelige inwendige pijn. Moeilijk te omschrijven. Je hebt er bepaalde pilletjes voor maar die heb ik nog niet geprobeerd. Na de zwangerschap maar doen dan.

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Luvmyluver, goeie tip! haha ben gelukkig alweer iets rustiger, harde buiken zijn er nog wel maar met de ademhaling gaat het iets beter.. heb gelijk de belastingdienst gebeld voor ons meevallertje, krijg namelijk 2000 euro heffingsiets terug van dit jaar omdat ik door de icsi niet meer kon werken, en normaal krijg je dat dan jaarlijks bij je belastingaangifte maar je kan het ook maandelijks terug krijgen, dus nu hebben we dat aangevraagd en dat is dan weer bijna 700 euro extra in de maand(van oktober tot december) omdat het met terugwerkende kracht gaat, en dat kunnen we goed gebruiken!

Verder had ik trouwens nog een vraagje over iets waar ik me best zorgen over maak..

bij de pretecho vorige week werd het hartje gemeten en die klopte in 1e instatie dus maar met 100bpm.. veeeel te laag natuurlijk en na een half uur klopte hij met 117 en dat is natuurlijk nog steeds te laag... iemand ervaring daarmee?
    moet donderdag naar de vk dus zal het daar ook gelijk even melden maar maak me er toch best zorgen over...

7. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Lucin: Ik heb zelf de antraciet/rode wagen, maar ik vind de bruin/oranje ook erg mooi (Ik houd erg van afstekende kleuren, ik vind de oranje en rood tinten wat te dicht bij elkaar liggen..) maar de kleur van een wagen is sowieso heel persoonlijk. Dus altijd lastig om je mening voor iemand te geven.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Springmuis anders had zij er toch ook wat van gezegd? of deed ze dat ook? 100 is wel langzaam idd.. anders even bellen morgen?

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Charmed, whaaa zie nu pas dat onze 3D echo's bij hetzelfde bureau zijn gemaakt!!

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Patroes, Ja ze zei in 1e instantie van ja klinkt goed, toen ging ze het opmeten en kwam er dus 100bpm uit, toen zei ze ooh dat is langzaam dat slaan we even op, en dus vervolgens aan het eind ging ze opnieuw meten en toen kwam hij op 117 uit en toen zei ze nou jullie krijgen we een rustige dame zeg, meer niet eigenlijk..

11. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @ Springmuis, Je hoort altijd dat de hartslag tussen de 120 en 180 bpm ligt, dus dan is die van jouw kleintje wat aan de lage kant inderdaad.
    Anders bel je morgen even om te vragen of dat nog in de gaten gehouden moet worden!

@ kleur bugaboo, is natuurlijk wel heel persoonlijk inderdaad!

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Springmuis...ik kan geloven dat je je wat druk maakt om die hartslag...gek dat ze er toen niet zo veel meer van hebben gezegd.

@ luv, fijn dat je verlof zo goed is geregeld!!!

@ Thanx voor de tips over de kleuren, blijft natuurlijk persoonlijk inderdaad. Maar ik vind het wel leuk/fijn om te weten als andere mensen bijvoorbeeld de door mij gekozen combi juist afzichtelijk vinden ofzo....

13. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Heb net ff op de bugaboo site gekeken, ik vind die bruine kleur een beetje een vies kleurtje, sorry!;)

14. esthern77

esthern77 Actief lid

17 jan 2010
    186
    0
    16
    zo zeg, nu pas bijgelezen..
    We zijn naar Burgers Zoo geweest. Is wel een hele onderneming hoor met een kleintje van een jaar. Hij heeft het wel echt netjes volgehouden tot half 3. We hebben toen het regende alles binnen bekeken. En de paar keer dat de zon schijn gauw zoveel mogelijk buiten. Groot voordeel was dat het echt lekker rustig was...
    Maar wat is dat leuk zeg, met de grote kleine vent. Volgens mij vond hij de papegaaien nog het leukst...

@striae Bij de vorige zwangerschap niet gekregen. Heb dus goeie hoop dat het nu ook niet komt. Maar ja, zie hier dat het bij zo'n beetje iedereen rond de 36/37 weken komt.. Tja toen was ie er al uit... We wachten maar gewoon rustig af. Zoals gezegd, volgens mij hou je er niet zo veel aan tegen.
    Oh en smeren deed ik vorig jaar wel als een gek, dit keer om de een of andere reden niet..

@ alles voor elkaar
    Zie dat velen van jullie al erg ver zijn. Hier nog steeds niet echt begonnen :)
    Veel heb ik natuurlijk nog van onze zoon.. maar zo langszaamerhand begint het mij ook wel een beetje te kriebelen. Dus gister maar eens met mijn man overlegd. Eerst even zorgen dat deze de voortuin helemaal af komt, en dan gaan we ons richten op de kamer van zoon. De babykamer blijft dan zo'n beetje zoals hij nu is.
    En kaartjes hebben we bij zoon uitgezocht toen hij al geboren was.. haha.. we hadden de boeken al wel thuis, maar nog niet ingekeken. Mijn man heeft zijn kaartje toen gekozen, en ik was er wel mee eens.. :D

@ iedereen die ziek/zwak/misselijk is
    Heel veel beterschap. Ik lees hier altijd wel alles, maar kan soms echt niet meer onthouden wie nou wat heeft. Maar wens jullie natuurlijk wel alle beterschap toe.

@ charmed
    Lieve foto's hoor. En ook echt gaaf dat je nog een keer mag komen kijken. Netjes geregeld !!

@ springmuis
    Zo zeg, ben je ook mooi klaar mee. Lekker advies geeft die man jullie om met een auto zonder olie te gaan rijden. Als het een garage is, zou ik en rechtsbijstand ook nog eens na gaan vragen. Hij moet toch weten dat je daar de motor mee kapot rijdt.
    Ik zou iig geen auto van hem weer kopen. Zou hem voor geen meter meer vertrouwen.
    Balen dat je belastinggeld hieraan op moet gaan.
    Ook wij moeten nieuwe auto hebben. Die van ons wordt nu gewoon te klein met twee kleintjes achterin. Ik heb mijn spaarloon nu op gevraagd. Dat en straks het belastinggeld moet voor een nieuwe auto genoeg zijn. Maar baal er ontzettend van. Ik vind auto's kopen echt geen leuk uitgave..

@ Rammel
    Jij vroeg nog wanneer iedereen met verlof zou gaan. Ik denk dat ik 17 november echt met verlof moet (vanwege 50% werken/ziekteverlof). Dat is dan 6 weken van te voren. Wil dan wel naderhand graag nog 2 a 3 weken vrij nemen. Hou van dit jaar nog een paar weken over. En aangezien ik dan pas 1 april weer ga werken, zal ik ook volgens jaar nog wel wat weekjes overhouden, dus kan mooi !

@ ego
    Zo lig hier met een zere rug op de bank. Hoop dat het morgen een beetje meevalt. Al dat gesjouw valt niet mee.
    Heb de cafenoir koekjes naast me liggen (iemand had het er van de week over, bedankt voor de nieuwe verslaving).
    Oh en de Mac is vandaag ook weer binnen.. haha.. (bedankt Rammel, nogmaals).

En dan mijn laatste vraag:
    Jip hoe zit dat met je initiatief voor DaWo. Heb er niets meer over gehoord. Of heb ik het gemist ?

15. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ mum2be2, wel lief dat je even de site gechecked hebt! Ik heb bij bruin/oranje een beetje het idee dat het zo ongelofelijk retro is zeg maar...
    Ik zei net ook al tegen mijn man dat we misschien helemaal een totaal andere kleur moesten kiezen. Hij vond het wel een plan om zaterdagochtend extreem vroeg naar de winkel te gaan en dan daar alle kleuren op elkaar te leggen en dan kiezen. Maar dat vind ik wel spannend, want straks komen we er daar nog niet uit!!!
    Stom he? Dat ik me zo druk maak over een kleur....gewoon een luxeprobleem :D

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hoi meiden, heb even de VK gebeld vanwege de harde buiken die toch wel een beetje te pijnlijk aan het worden zijn, moet nu in bad en ze belt over een uurtje terug, is het nog steeds niet over dan komt ze langs, heb gelijk aangegeven over hartslag maar zolang hij niet 80 is hoef ik me er niet heel erg druk over te maken.

ga nu dus even in bad..

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    He bah springmuis, succes, laat je het weten!?

18. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @ springmuis, goed dat je even gebeld heb, hup snel het bad in!

@ Lucindalice, ja ik vind hem ook retro in die combi! hahaha! ik hou meer van modern! Goed idee van je mannetje, ben benieuwd waar jullie op uit komen!

@ esthern77, leuk Burgers Zoo, als je kleintje geniet van de diertjes is het goed he! Lekkere koekjes las ik en de Mac, yum yum!
    Ff rustig avondje nu dan ivm met je rug!

19. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Springmuis, oei....pas je op? Je kunt bijvoorbeeld ook even opschrijven om de hoeveel tijd harde buiken op komen, dat is handig voor de verloskundige.
    En een tip, zo'n hittepit-kussen verlicht ook! Je hebt ze van 45cm in 3 vakjes, die kun je zo om je buik plooien.

Grrrr....ik probeer al bijna een week boeken te bestellen bij de universiteit, maar eerst klopte mijn account niet, nu heb ik eindelijk een nieuwe account en nu ligt de site er steeds uit!!

Morgen komt een goede vriend op bezoek, maar ik zie er 'deels' tegenop. Dit omdat hij me altijd knuffelt als hij binnen komt en ik op dit moment echt geen behoefte heb aan ook maar iets van lichamelijk contact...op mijn man na natuurlijk.
    En dan ook nog...het is een man...en ik heb opeens zo'n poetsfobie en ik heb net vandaag het toilet gedaan en mijn eigen mannetje gaat altijd zitten (heerlijk he? Zo goed opgevoed!! :)), maar het bezoek doet dat dus niet....en ik vind het nu al vies!!!
    Zucht....hormonen????

@ mum2be, ik ben ook heel benieuwd wat het nou zaterdag gaat worden!!

@ Estern, fijn dat de dierentuin zo leuk was!!!

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @kleur bugaboo, bruin met oranje vind ik mooier, en wat neutraler ook. En wat het mooiste aan de nieuwe bugaboos is dat je een dekje en kap ook van kleur kan verwisselen bij een ander kindje.
    Trouwens de zomerkappen zijn echt een aanrader straks, met de horgaas, echt super!!!!

Verder net op mijn kont, druk geweest, thuis kapper geweest, en tevens lekker kletsen, dus ff geen tijd nu. Even hoi zeggen tegen mijn mannetje.

Oh mijn vervangster kennis meegemaakt vandaag, gaat helemaal goed komen en was al wat momenten uit de klas vandaag......HEEEERLIJK!!! Maar ook best moeilijk!!!

Deel Deze Pagina