December 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilkHd, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)

hey,

ja hoor wil neit zeggen dat je tweede hebt dat je sneller hoord
    ik weet nog bij mijn tweede zwangerschap ik pas echt voelde op 22 weken
    en volgens dokter heel normaal
    ook te kijekn waar kindje ligt
    ik dacht en ook gelezen te hebben vanaf tweede zwangerschap voel je kleintej sneller dus echt niet precies
    maar telkens ik dokter ging lag ze lekker te zwemmen
    is natuurlijk niet leuk maar weet wel dat het toen op een dag begon en niet opgehouden heeft:p
    nu bij de zwangerschap voelde ik het hier ook dan weer vlugger
    denk zoals je vaak leest elke zwangerschap is anders
    kan best zijn dat je straks voeld bewegen en je soms eens denkt rust je nu nooit even:D
    maar kan begrijpen dat je je zorgen over maakt
    je wil natuurlijk al iets voelen
    maar nog even geduld meid

2. weegschaaltje

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    belgie(kempen)

wat lief van jou zo op buurjongetje letten
    ja een ziekenhuis is nu niet tof voor zo boy he
    oei je schoonmoeder wenst ze alvast veel beterschap erna

3. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    ja ik had dus ook al dat ze nu zo ver zijn met techniek dat het haast onmogelijk is dat zoiets gebeurd....maar ik moet me eigen gewoon niet zo gek laten maken!
    ik ga er nu gewwon van uit dat het er 1 is hahahahahaha

@lovepeet suc6 met je schoonmamma

4. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    even egoberichtje
    zit er een beetje doorheen. heb giga bekkenpijn. bij vorige zwangerschap ongeveer begonnen met 20 weken en nu dus wat eerder. heb vrijdag en zaterdag gewerkt (werk in de zorg,verpleeghuis) en merk gewoon dat het me niet allemaal meer gaat lukken. zorg is erg zwaar. hebben veel zware mensen. zaterdag kwam het weekendhoofd langs en die zag aan me dat het niet lekker ging. dus effies me hard gelucht en uiteraard met veel gejankt. (verschrikkelijk vind ik dat maarja kon het niet tegenhhouden) van haar mocht ik vandaag niet gaan werken en lekker een week eerder vakantie nemen. ze had me echt even opgepept en me voor vandaag ziek gemeld. beld net mn eigen afdelingshoofd en die verwacht dat als ik een paar dagen rustig aan ga doen ik aankomend weekend wel gewoon kan werken. ze weet verdorie hoe lang ik klachten na de bevalling heb gehad en hoe ik ben. zal me echt niet zomaar ziek melden en ik wil ook heeeel graag gewoon een paar uur komen maar gewoon niet volledig in de zorg. dat trek ik niet. normaal ben ik niet zo maar ben er nu toch eens tegenin gegaan. vond het heel moeilijk. maar heb gezegd dat ik aan mezelf moet denken en dat ik graag straks mn kindje in bad wil doen en wil verzorgen. als ik nu doorga gaat het me niet lukken. uiteindelijk zei ze dat ik er van uit moest gaan dat ik gewoon moet werken en dat er iemand naast staat. nouja oke ik vind het goed. hoop alleen wel dat als het me niet lukt dat diegene wel wat kan. vaak worden er jonge meisjes naast gezet die amper iets in de zorg hebben gedaan. maarja iets is beter als niets. moet haar van de week weer bellen hoe het gaat. zie er nu al tegenop. bah.
    sorry voor de ego. kan het hier kwijt.

5. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

#545 mama van 1, 19 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2010
    @ Jip wat fijn dat alles goed is bij de vk!!!!!
    Kun je er weer even 2 weekjes tegenaan ;). Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook met 20 weken al dik 10 kilo aangekomen terwijl ik nogmaal at. Nu ben ik net aan een halve kilo aangekomen maar zou me er niet te druk over maken. Je kan er helaas niks aan veranderen, en anders houden we gewoon een groot december mama afvaltropic :D

@ Triessie, leuk he die dansende kids hahaha.

@ romy Super meis dat alles goed is met jullie kleine man :D En dat alles erop en eraan zit, zelfs zijn 3e been ;). Je lekker laten vertroetelen in het zh en hopelijk mogen jullie dan weer lekker snel naar huis!

@ Luvmyluver ik hoor het ook wel eens van vriendinnen dat ze de zwangerschap niks aan vonden, zij wilde ook het liefste gelijk door naar de bevalling. Ik vind het heerlijk om zwanger te zijn (afgezien van de "kwaaltjes"). Enne idd de technologie van tegenwoordig is zo goed dat ze dat echt wel gezien zouden hebben. Aan mij vroegen ze het bij de zwangerschap van mijn dochter regelmatig of het er geen 2 waren en dan zei ik dat het er 3 waren........... ze zeiden gelijk niks meer hahaha. Maar als het echt zo was dan hadden ze het wel gezien ;).

@mamavan1, misschien zit je placenta wel aan de voorkant of heb je een rustig kindje...... Wanneer voelde je het bij de 1e???

@ iedereen bedankt alvast voor de succes en plezier-wensen :D Zodra ik geweest ben horen jullie het, en als ik mooie foto's mee krijg dan komen ze natuurlijk in mijn album :D

6. mama van 1

Je moet wel aan jezelf denken he!!!!!!!!!!!!! en laat ze op je werk dan maar lullen. Je weet zelf hoe je je voelt!! En je hebt ook nog een kleintje rondhuppelen dus het is lang niet zo dat je veel kan rusten zoals bij de eerste. Als het niet gaat moet je het gewoon zeggen en anders een gesprek met je bedrijfsarts vragen..... misschien kan je minder werken of wel helemaal thuis......

7. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @mamavan1: ik weet het,maar ben weer zo'n miep die niet zoveel van zich af durft te bekken. en helemaal thuis zitten wil ik ook weer niet hoor. tenzij het gewoon echt niet gaat. er zijn altijd wel dingen te doen bv medicijnen delen,zorgdossiers opschonen,iets speciaals maken voor het eten enz enz. maarja ze had het over de vakantie die ik na aankomend weekend heb. als ik me ziek zou melden zou ik niet kunnen gaan en staan waar ik maar wil. zeg ook we gaan niet met vakantie wel gewoon af en toe een dagje weg. ook al zou ik me ziekmelden denk maar wel dat ik ga genieten van mn vakantie. tussen ziek en ziek zit hier verschil. ik zeg ook tegen haar. ik moet weer gewoon een balans vinden in wat ik op een dag doe. nu is het lastiger met een kleintje erbij (nu lekker op kdv)
    zie al zo tegenop om deze week weer te bellen. weet niet wat te zeggen dan. pfffffffffff gezeur.

8. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @luvmyluver; hier kreeg ik steeds hetzelfde commentaar. 'weet je zeker dat het er maar 1 is?' Ik werd er helemaal gek van, bleef maar uitleggen dat ik meerdere echo's heb gehad waar er maar 1 te zien was. Nog blijven mensen er op hameren. 'Het 2e kindje kan dezelfde houding hebben en er achter liggen, hartjes kunnen precies het zelfde kloppen'. Ik geloof er zelf niet in, met de apparatuur van tegenwoordig kunnen ze idd om de hele baby kijken. Ik heb dit zelf gezien met de 3D echo. No way dat ze met 20 weken nog een 2e kind over het hoofd zien.

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik zou anders ook de ARBO arts bellen om te overleggen hoe en wat. Ik heb Bekkenpijn in mijn zwangerschap gehad en na mijn zwangerschap ineens BI. Heel herkenbaar wat ik nu lees. Maar écht op jouw strepen staan en niet eroverheen. Hun weten niet hoe het voelt etc en denken dan logisch over hun eigen kont ;) knuffs!

10. mama van 1

Kan me voorstellen dat je ertegen op ziet maar dit is niet een ziekte dat je in bed moet liggen. Tegen mij hebben ze ook gezegd dat ik wel moet blijven bewegen en dingen moet blijven doen maar dat werken te zwaar is dus vandaar dat ik thuis zit. Gelukkig snappen ze het goed op mijn werk (mijn been valt af en toe ook zomaar uit dus autorijden doe ik ook bijna niet meer). Het is geen "ziekte" die aan de buitenkant te zien is en daarom reageren ze vaak zo maar jij kan rustig weg hoor! Net wat je zegt, je moet gewoon doseren op een dag wat je doet. Daarom zeg ik ook, maak een afspraak bij de bedrijfsarts, sta je ook iets sterker en kan je vrij uit praten want hij heeft geheimhoudingsplicht en verteld de werkgever alleen het hoognodige. Niet geschoten is altijd mis ;)

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ik was ook precies zo, ik ben zwanger niet ziek! MAar echt, achteraf heb ik spijt dat ik niet rustiger aan had gedaan! en niet op mijn strepen ging staan. Dit deed ik dus wel toen ik BI had gekregen en heb mijn werk toen duidelijk gemaakt dat IK voor ga HUN niet!
    En daarom kun je het beste in overleg met jouw ARBO. Hun kunnen een plan samenstellen. En jouw werk moet zich daar ook aan houden! Dan voel jij je hopelijk minder schuldig, knuffs!

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @luvmylover Bij mijn schoonzus lag de 2e precies achter de eerste maar omdat de echoist heel kundug was hoorde hij nog een hartslag, want op de echo zag hij niks eerst. Maar dit was zeker bij de 1e echo.
    Ga er gewoon vanuit dat je een hebt ;) Ik had ook een mega buik bij Kate. Mensen riepen ook van jeetje heb je er 2 in? hihihi Laat je niet gek maken lieverd!

13. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    thanks meiden. ga straks effies de fysio bellen en dan toch de arbo arts. al vind ik dat heel moeilijk om te doen. weet niet eens hoe want als ik kijk naar mn vorige zwangerschap ging dat altijd via mn hoofd en diegene was er altijd alleen op donderdag geloof ik. nouja kijk wel eens effies. eerst maar moed verzamelen.

14. weegschaaltje

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    belgie(kempen)

wat naar voor jou

als je hier in de verzorging werkt vanaf de dag dat je weet dat je zwanger bent moet je controle arts en dan moet je al thuis blijven
    verzorging is een beroep dat je niet kan onderschatten.
    anderszijds als ze jou snel terug willen teken dat ze jou niet kunnen missen en je goed bent in je vak
    maar je moet aan jezelf denken nu
    als jou lichaam aangeeft dat je echt niet meer kan luister ernaar
    jij kend jou lichaam niet andere en hoe goed je ook wil doen voor andere soms moet je jezelf even rust gunnen

ik duim voor jou

15. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    goofychick, ja, en die zitten hier weer niet (bekkentherapeut, dus....beetje jammer)
    Enne paardrijden....het gaat wel, maar dan moet je echt een betrouwbaar paardje hebben natuurlijk. Al kan die natuurlijk ook altijd struikelen en vallen. Ik ben te voorzichtig, dus doe het maar niet meer. Ik heb me toegelegd op het longeren.

16. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Hallo meiden,
    Mag ik hier nog even inhaken??? (weet dat jullie al zoveel gekletst hebben ;))

Ik ben nu 19 zwanger van mijn 2e kindje en 13 december uitgerekend.
    Ik heb al een zoontje van 2,5 jaar. Een lekker binkie!

17. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    mum2be2 welkom en tuurlijk mag je erbij!!!!!

ik heb het ook niet omdat me buik groot is...
    bij de eerste was ik tot 7 maanden helemaal plat! en daarna kreeg ik dus in 1 keer een buik lees zoals een walrus!

en hoorde dus ook weet je zeker dat het er maar 1 is...
    en bij de tweede was ik op het eind ook weer walrus size dus weer hetzelfde verhaal.

maar nu is het meer een gevoels ding...echt heel apart....
    maar ik heb donderdag de 2o weken echo en dan het daar nog maar een keer vragen of ze wil kijken of het er echt maar 1 is...en als zij dan ook wwer zegt dat het er 1 is dan moet ik het wel geloven toch?!

en dat veel mensen het zegge maakt me op zich niet zo heel veel uit,ze zeggen toch maar wat
    maar het komt vooral omdat me moeder ook zo sterk het gevoel heeft.....echt heel bizar!

maar bedankt voor jullie gerust stellingen!!!!!

18. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @mum2be2: welkom hier. je mag zeker komen inhaken.

meiden het heeft me goed gedaan om hier effies mn hard te luchten. ben weer effies een beetje bij de positieven. hihi. ga nu effe lekker met mezelf bezig zijn en anderen kunnen zeggen wat ze willen.
    zo even telefoonnummer opzoeken van mn fysio en een afspraak maken. er zijn er toch meer hier die fysio krijgen? wat doen ze bij je? bij mij was het altijd gewoon alleen masseren en van die elektrische schokjes. dan ging het weer even maar het was van korte duur.

@paardrijden: lijkt me ook niet echt prettig. je hobbelt flink heen en weer. heb nu al problemen in de auto als ik bv een bocht door ga of een gat in de weg heb.

19. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    he ff voor de meiden met bekken problemen.....

is het niet gevaarlijk voor jezelf als je veel te veel van jezelf vraagt..

ik hoorde namelijk allemaal van die horror verhalen over bekkenpijn en bi?!

@mamavandaan ga gweoon lekker rustig aan doen!!!!!!
    en volgens mij heb je wel genoeg aan je hoofd om je druk te maken over een vervelend hoofd!!!
    en idd zou ik gewoon de bedrijfsarts bellen en het uitleggen.
    heeft dat hoofd ook zelf kinderen?

20. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    mamavanDaan, ik kom uit dezelfde woonplaats zie ik net, grappig!

Ik vind ook dat ze niet zo licht moeten denken over BI, het kan zo erg zijn. Je kan er van alles aan overhouden na de zwangerschap.

Lumyluver, heb niet alles teruggelezen, maar denk je dat het er 2 zijn?

Hier 23 juli trouwens de 20 weken echo, iets eerder dan normaal ivm onze vakantie.

Deel Deze Pagina