December 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilkHd, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ooooh dat van de geiten wist ik niet :$ toendertijd woonde we naast mijn schoonouders die dwerggeiten hebben en in de voorjaar altijd jonkies.. ik hielp als ik er was ook met de bevalling :$ gelukkig niks aan overgehouden :p

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik dénk (en pin me er niet op vast) dat je vrij aardig ww krijgt hoor. Het is rottig. Als je ww vangt is het 70% van je salaris. Maar nu in mijn situatie (ziektewet na geen contract verlenging) krijg je 100%.. Bij mij hebben ze gekeken naar mijn verdiensten over het laatste jaar en hier het gemiddelde van genomen. Opvang.. dan zou ik iemand achter de hand nemen, desnoods een gastouder? want als je geen opvang hebt, kun je niet werken maar daar heeft het uvw natuurlijk niks mee te maken zeg maar.. Je krijgt ook trouwens nog bevallingsverlof (4 weken van tevoren en 6 er na) en volgens mij zit dit niet bij je ww in (dus dit krijg je 'extra'). En anders even zelf het uwv bellen hoe het zit? Heb ik ook gedaan.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bijstand weet ik niet.. daar had die man het ook over.. ik krijg geloof ik 3 maanden ziektewet geld.. en daarna?

4. Pringel

Pringel Niet meer actief

Mjah er is nog niks officieel hier, dus ook wanneer het ontslag komt niet. Als zwangere kunnen ze je neit heel gemakkelijk weg krijgen !goddank!

5. Pringel

Pringel Niet meer actief

Het is zoiezo beetje krom :p ze gooien het op reorganisatie maar toevallig de enige die eruit moet is degene die zwanger is :p Zou dat niet opvallen dan? Het gaat namelijk ook niet om reaorganisatie ik heb namelijk 1 maand geleden aangegeven minder te willen gaan werken, maar dat kon tot vorige week niet, want ze hebben een fulltimer nodig :p op dit stukje werken 2 parttimers en 1 fulltimer (ik) maar ik kan niet minder werken maar wel door middel van reorganisatie er helemaal uit :p dat betekend geen fulltimer meer :p

Ze willen het het liefst dit op een makkelijke manier regelen, aangezien ze via email toegegeven dat 'bij nader inzien' thuiswerken niet mogelijk is :p
    Lekker stom dus (voor hun)

Ach jah ze willen nu op de makkelijke manier van me af, aangezien ik nooit een waarschuwing heb gehad maar 1x een functioneringsgesprek heb gehad die prima was, hebben ze gene poot om op te staan. De enige mogelijkheid is reorganisatie dus.

6. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Juf in het basisonderwijs
    Noord-Nederland
    @charmedknorrie

Meisje doe nou toch voorzichtig! Wat vervelend dat je zoveel last hebt! Bah bah bah. Hopelijk helpt de fysio je volgende week!

@DAWO
    Wat een gedoe zeg allemaal! Ik heb geen idee van regeltjes. Wel van advocaatkosten. Weet je zeker dat jullie geen recht hebben op een toevoeging? De advocaten hier vonden ook dat wij geen recht hadden, maarre dit dametje is erg eigenwijs en we blijken duidelijk wel recht te hebben! PB me anders ff dan kan ik kijken of ik de gegevens nog voor je kan vinden!!

@huisdieren en kinderboerderij
    Ik was laatst op de kinderboerderij en daar stond dat zwangeren helemaal niet in debuurt van de beesten mochten komen ivm aanraken en inademen, Ik wist het ook niet hoor, maar goed, was dus snel vertrokken!

@ hier
    Ben echt mega mega mega moe. Vreselijk. Vanmorgen tot 9 uur geslapen, toen van 12 tot half 2 op de bank en nu kan ik wel weer in slaap vallen. Heb nergens zin in en ben zo lusteloos als maar kan. Lief is de kids nu weer naar hun mams aan het brengen dus ik heb ff het rijk alleen. Wilde heel veel doen, maar heb echt geen zin. Hopelijk wil hij zo ff dweilen want dat trek ik met mijn rug echt niet. Irritant!!!
    verder weinig nieuws eigenlijk hier...
    Ik meld me strakkies wel weer, denk dat ik ff op mn ligbedje in de tuin kruip....

Liefs

7. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Noord-Nederland
    Dames wat ziet het er mooi en overzichtelijk uit!
    Super!
    Jullie zijn geweldig!

8. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Noord-Nederland
    Oh ja...ik had nog een vraagje

Zijn er meer dames die last hebben van spataderen? Ze worden nu al veel erger dan eerst, doen gewoon pijn en het is geen gezicht.
    na de bevalling meteen een operatie vrees ik.
    Zijn er meer die hier last van hebben?
    En wordt het gedurende de zwangerschap nog erger??? Meer? pijnlijker? dikker? overal? whaaaaaaaaaaa

9. Pringel

Pringel Niet meer actief

@Jip27? toevoeging? wat bedoel je met toevoeging?

Pfft gastouders, wat kost dat per uur? net zoiets als de creche? die kost hier 6,16 euro per uur. Aangezien niet alleen de gastouder maar ook eht gastouderbureau er aan wil verdienen waarschijnlijk?

Dan heb ik toch wel klein probleempje :p aangezien belastingdienst gebaseerd op vriendlief's salaris en zeg mijn ww (dus 70%) wat opzich ong. gelijk is aan 3 dagen werken. uitkomt op 143 euro verschil in toeslag, lol dat betekend dat we bij creche net aan kunnen eten :p en bij gastouderopvang niet :p dan kunnen we luiers en flesvoeding halen en thats it.. of iemand moet weten hoe je met 2 volwassenen en 1 baby van 20 euro per week moet leven :p

*barst straks in hysterische lachbui uit.... haha

10. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Noord-Nederland
    dawo ik heb je gepbt!!! leek me handiger;)

Je krijgt voor gastouderopvang ook gewoon kinderopvangtoeslag he, dus ik snap je verschil even niet...

11. Pringel

Pringel Niet meer actief

Ja klopt maar ik heb bij site belasting dienst 2 proefberekeningen gemaakt met dezelfde info alleen bij de ene gastouder opvang en bij de anderen kinderdagverblijf.

Bij kinderdagverblijf krijgen we 755 euro terug van belasting
    Bij gastouder krijgen we 613 euro terug.

Vind dat toch best een verschilletje :S en neem aan dat uurbedrag gastouder neit veel zal verschillen van uurbedrag creche, daarbij word bij de creche de luiers en voeding meegerekend, en bij gastouderbureau lever je die zelf aan de gastouder.

12. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Noord-Nederland
    pffff nu snap ik het
    stom zeg!
    ik moet bij het kdv ook de luiers enzo meegeven trouwens...tenminste dat geloof ik wel...

We zitten er maar mooi mee!
    is er geen ander kdv in de buurt??

13. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    @patroeska: komen je niet buiten? zijn ze netjes elke 2 jaar ingeënt tegen kattenziekte? en komen dus niet in contact met buitenkatten? dan hoef je je er niet zo druk over te maken over die kattenbak, gaan ze wel naar buiten, dan goed handschoenen blijven gebruiken.

@Jip: op de kinderboerderij... dat gaat over de (zwangere)geiten en de Qkoorts, dat is gevaarlijk voor zwangere vrouwen.

14. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Noord-Nederland

Ja idd dat stond er, maar er stond ook over die toxodingesbacterie....

15. Pringel

Pringel Niet meer actief

Sta bij 3 ingeschreven, naja je kan maar 3 voorkeur opgeven. gata via zo ene overkoepelend iets.. en het gebruik van luiers en voeding zit er bij in, allene als je kind heel aprte voeding nodig heeft dien je het zelf aan te schaffen.

16. Pringel

Pringel Niet meer actief

Sorry trouwens dames,

Dat ik elke keer het topic zit te bevuilen met mn gezanik en half depressieve gezeur, mocht er iemand last van hebben laat me ajb weten, tis niet de bedoeling dat iemand zich eraan zit te irriteren/ergeren!!!

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    heel erg fijn om te lezen dat jij dit gaat tegenvechten!! 8)

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ik heb er geen last van, je moet jouw ei toch kwijt lieverd!!!

19. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Dawo, heb er ook geen last van hoor, blijf maar lekker spuien, misschien hebben we tips!

20. Pringel

Pringel Niet meer actief

@Parr mum2be, daar hoop ik inderdaad op, in dat oerwoud van instanties raak je ook 9 van de 10x de weg kwijt :p

Deel Deze Pagina