Mum2be2 jij hebt nog geen idee toch wat het wordt en volgens mij wil je het wel weten of heb ik het mis??
Meiden met morgen de echo heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel plezier he!!!! En daarna wel komen melden hoe het was!
@ Jip27, wij hebben nog geen idee inderdaad, en we willen het wel weten ja, eerder ga ik de echokamer niet uit! hihi!
haha leuk leuk! spannend hoor! Ik ben erg benieuwd! Voor mezelf ook maar toch ga ik het niet doen! Wij wachten lekker tot in december nog ff een vraagje: wat gaan jullie doen aan zwangerschapsgym/zwemmen/cursus???? enne hebben jullie mijn vraagje over de spataderen wel gelezen??
@Jip27, hier geen spataderen sorry, lijkt me erg pijnlijk en vervelend! @ cursus of gym, is niets voor mij, en ik krijg een KS dus puffen hoef ik niet te leren.Zwemmen is wel lekker!
@ Jip Sorry ik heb met spataderen ook geen ervaring.. Bij de vorige zw geen cursus gedaan.. en ben zowaar goed door de bevalling heen gekomen. Daarbij is elke bevalling anders, denk dat je oermoedergevoel naar boven komt. Ik ben van mening dat ik dus niet bij een clupie hoef om te kunnen bevallen... (is ook echt helemaal niets voor mij). Praten over hoe de bevalling ging na die tijd kan ook op deze site.. Dus nee geen pufcursus voor mij @ ego Vanmiddag samen met zoon lekker geslapen, van 11 tot half 3 ! pff.. ben echt moe.. En hier nog steeds echt last van mijn stuitje ! Oeh, ik zag nog een meisje voorbij komen !! leuk !!
@luvmyluver : leeeuuk een meisje! @spataderen : heb wel kleine adertjes verspreid over m'n linkerbeen vooral rond m'n knie, heb gelukkig niet 't idee dat ze erger zijn geworden nu, maar hou 't zeker in de gaten. @DaWo : pff lastige situatie meis! Je zowieso niet op je kop laten zitten maar dat doe je volgens mij niet, goed dat je er mee bezig bent om alles uit te zoeken. En nee niet bang zijn om je gal te spuwen, daar zijn we voor! @zwangerschapscursus : ik ga d'r niet aan beginnen. Heb 't met vk overlegd en ze zei 't ligt er ook maar net aan hoe je tegenover de bevalling staat. Dus ik zei ik heb zoiets van ach ik zie 't wel, die baby komt toch wel en ik kan me er niet druk om maken. Toen zei ze da's nog wel de beste houding, gewoon relaxt. Je moet 't zelf weten of je die cursus gaat volgen maar 't is meer voor mensen die tegen de bevalling op zien, 't kan je erg helpen om te ontspannen. Dus ik ga lekker niet .
cursussen: toen de tijd hebben P en ik Samen Bevallen gedaan. Een soort van informatief cursus, weten wat je allemaal tegen kan komen etc. Zelf heb ik niks met de yoga en gym. Dit was heel handig en had er echt super veel aan! Zelf had ik ook zoiets van max 40 weken, min. 12u bevalling en als je denkt dat je dood gaat komt de beeb Dan kan het alleen maar meevallen
@ luvmyluver, gefeliciteerd meis! Een meisje wat leuk!! @ jip, ik heb ook geen spataderen sorry hahaha, ff afkloppen. En ook ik heb geen curcus gedaan. Vond het ook niet iets wat bij mij paste. Ben wel gaan zw-zwemmen en dat vond ik heerlijk maar ook omdat je kon gaan wanneer je wilde en niet verplicht 1x in de week heen moest. @ milk mooie site heb je gemaakt meis!! Super! @ all, ben wakker en kan niet slapen pffff. Kreeg ineens last van mijn buik en rug en allemaal steken. Geen idee wat het is...... Ben maar op de wc gaan zitten maar er komt niks uit hahahahahaha. Wel hoorde ik net mijn dochter dr bed uitkomen en voor de deur gaan liggen dus die zo maar even goed leggen. Was erg fijn dat mijn schoonma er was gister. Heerlijk even tijd voor mezelf. Ook op het cb geweest en de wijkverpleegkundige had gelijk door hoever onze dochter qua ontwikkeling is en ook heel ver voor loopt op andere kindjes van haar leeftijd. (terwijl ik dacht dat dat wel meeviel.....) Ze gaat de psz bellen om te kijken of ze niet eerder heen kan ipv na dr 2e verjaardag..... Zou wel erg fijn zijn. Voor haar omdat ze er duidelijk allang aan toe is maar ook voor mij........even 2dagdelen voor mezelf. Als je soms ziet wat ze al doet dan vraag je je af waar ze het vandaan heeft hahahaha, zelfs de wijkverpleegkundige stond ervan te kijken haha. Zo mijn buik is weer afgezakt en ga nog maar eens een poging tot slapen doen pffff. Vandaag 21 weken jippie! @ iedereen die vandaag een echo hebben, heeeeeeeeel veel plezier en succes! Truste!
@ charmedknorrie/ boodschappentrolley: ben bij vorige zwangerschap op het laatst ingehaald door een schuifelende bejaarde met zo'n trolley -was zo immens rond dat ik werd ingehaald door een dametje van dik 80! dan weet je wat je voorland is @ ego: ben na 5 weken weer aan de slag, en nee -heb geen vakantie gehad, 5 weken fulltime voor dochterlief zorgen (geen creche, geen opvang, niet al te veel speelgoed, geen vriend om in te springen) vond ik vermoeiender dan op kantoor zitten! heb wel zo'n respect voor mensen die thuisblijfmoeder zijn!
@ Lovepeet, veel plezier!! @ 20-weken-echo, o, mag je maar 1 iemand meenemen?? Ik wilde eigenlijk mams en manlief meenemen....Heb het mijn moeder al beloofd....maar mijn man kan ik toch ook echt niet zeggen dat hij nu maar thuis moet blijven?? Vandaag heerlijk een dagje vrij!! Of nou ja heerlijk...moet veel geregeld worden, denk dat ik dat allemaal fijn in de ochtenduren ga doen en dan vanmiddag lekker relaxen!!! Liefs!!
@ Jip nog even over die cursussen.. Ik denk alleen aan een borstvoedingavond die ze geven bij ons in het ziekenhuis. Bij mijn zoontje ging dat namelijk niet goed. Omdat hij zo klein was was hij na twee teugen al helemaal kapot. Heb toen bijna 7 weken gekolfd en moest toen stoppen vanwege een borstontsteking. Dit keer wil ik opnieuw borstvoeding geven, maar dan zonder kolven. Ik vond dat ontzettend veel werk. Eerst een half uur/drie kwartier voeden dan nog een half uur kolven. En dat allemaal om de drie uur, ook snachts. Dan hou je een goed anderhalf uur over om nog even te slapen. Ik hoop dus heel erg dat het nu wel in een keer lukt.
@ lucinalice Volgens mij is dat een beetje verschillend per bureau. Ik geloof dat ze dat doen omdat het geen pretecho is, maar echt een medische echo. Maar lijkt me stug dat je moeder buiten moet blijven staan. Heb je geen folder mee gekregen waar in staat hoe ze daar bij het bureau mee omgaan? In het ziekenhuis staat zoiezo al aangegeven dat je maar met z'n tweeën mag komen. Ik neem wel altijd mijn zoon ook mee. Maar dat komt omdat ik mijn afspraken regel op de dagen dat ik vrij ben, en hij dus niet op het KDV is. Dit keer valt de 20 weken echo op een maandag (maar wel in mijn vakantie) dan is zoon toch op de KDV en kunnen wij rustig kijken naar onze nieuwe spruit. oeeeeehhh nog 3 weken !!!!! Anyhoe: Ik zou je moeder gewoon meenemen
@ Esther....mmm nee geen folder meegekregen eigenlijk, alleen een algemene folder over wat het allemaal in houdt. Ach, we zien wel, ze kunnen haar inderdaad moeilijk buiten laten staan.... @ Cursus, die Samen Bevallen lijkt me ook wel wat eigenlijk. Gym ofzo ga ik niet doen...mag over een uurtje alweer naar de fysio, dat is alweer voldoende
Vele plezier voor degene die 20 weken echo hebben vandaag!! @gym: doe ik niet, zie me zelf daar echt niet zitten. VK opperde nog zwangerschapsjoga, tot ze mn hoofd zag ze zegt nah tis minder zweverig als het klinkt maar volgens mij is dat ook niet echt jouw afdeling haha Vriendje heeft volgens mij geregeld dat we vanavond om half 8 pret-echo hebben. Zat er gister avond weer eens helemaal doorheen *ook niks nieuws meer tegenwoordig * met heel vele zorgen wat betreft kind. Al dta gestress kan niet goed zijn.