December 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilkHd, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Pff mooi is dat, had ik echt een hele mooie moederfiets gezien op MP, lief al gebeld om te overleggen dus die zei laat straks maar zien, kijk ik nog een keer net is die advertentie er af :(. Stond er net sinds vandaag op! Balen is dat. Heb wel een andere gezien ook, deze :

Marktplaats.nl > mama fiets - Fietsen en Brommers - Fietsen | Dames | Moederfietsen

Ook een mooie fiets en niet zo heel erg ver rijden voor ons.

@doos van babydump : ik vond er niets aan! Weet niet wat er bij jou in zat maar hier was 't echt weinig, de doos was al niet zo groot en als je er dan ook nog een knuffel instopt waardoor er verder haast niets in kan... We hebben alleen de knuffel gehouden (zeehondje, en niet eens van zulke zachte stof), en de lepeltjes. De bekers waren echt waardeloos, er zaten er 2 in van de ene sloot de deksel niet goed zat los, en van de andere kreeg je de deksel er niet eens op. Uitwisselen kon wel maar die kleurtjes.. Het doosje voor babydoekjes e.d. heb ik ook weggedaan want die kreeg je niet eens open zonder je nagels te breken :). Al met al een dikke teleurstelling. Ok ik weet dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken maar 't leek echt net of ze het goedkoopste van goedkoopste bij elkaar hadden gegooid om er maar vanaf te zijn...

2. 1978

1978 Actief lid

22 jul 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    hebben via werk een mama-fiets geregeld. Van Gazelle. Super mega aanrader: makkelijk bochten maken, zonder dat knien en kinderzit klem komen, 7 versnellingen, dus nooit hijgend...en nu er een 2e aankomt....die kan er makkelijk bij!

kussentjes: ik slaap met een voedingskussen, al weken. Een dun stukje onder mijn buik, een iets dikker stuk tussen mijn knieen. en dan weer tegen mijn rug aan (ik heb de neiging om op mijn rug te rollen en dan wakker te worden omdat dat ECHT niet lekker ligt, met zo'n buik bovenop)

3. shadowcat76

Oh da's helemaal mooi, dat je via je werk een fiets hebt kunnen regelen. Die ik op 't oog heb van MP is ook een Gazelle, een Bloom. Mooi paars, weet alleen niet hoeveel versnellingen er op zitten staat er niet bij. Volgens mij is de framehoogte ook wel goed, ik ben niet zo heel erg groot, 1.68 en deze fiets heeft framehoogte 49. Misschien net 1 maatje te klein maar kijken kan altijd.

Voedingskussen heb ik nog niet naar gekeken, heb op 't moment een kussen wat we op de bank hadden liggen in gebruik en dat voldoet nog prima :D.

4. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @babydumpdoos; hier ook de doos al een tijdje. Vond het idd een beetje simpel. Heb alles wel in de kast staan, alles nog in verpakking. Maar vond de doos van de etos (felicitas) helemaal niks. Het enige wat er in zat waren een berg folders en dat was het, oja, een klein lapje met een knuffeltje eraan, maar verder enkel info. Kreeg juist te horen dat het zo'n leuke doos was....

@geboortekaartjes; mn man en ik hebben een hele leuke kaart gezien die we hoogstwaarschijnlijk gaan nemen. Maar wanneer bestel je nou zoiets. Heb het idee dat het nog zo vroeg is. Weet dat de naam enz. na de geboorte doorgegeven wordt en dat ze dan gedrukt worden.

@Werk; heb een goed gesprek gehad op het werk over mn uren. Heb nu aangegeven dat ik overgeplaatst wil worden naar het kdv (op andere locatie) zodat ik maar 3 dagen hoef te werken. Ze hebben het doorgegeven en nu is het hopen dat er per maart 2010 een plek beschikbaar is op een locatie. Anders wordt het alsnog de 5 middagen werken tot er plek is.

@baby voelen; gisteravond heeft manlief voor het eerst de baby gevoeld!!! Hij is helemaal trots! Hij had zijn hand op mn onderbuik liggen omdat hij eerder al bewegelijk was, maar stopte gelijk. Na een half uur voelde ik opeens een schop, waarbij mn man zei 'schopte hij nou?' Dus hij voelde die ook! Dus ondanks een voorliggende placenta heeft hij toch vrij snel de baby kunnen voelen (of ik heb gewoon een hele sterke jongen :D)

5. shadowcat76

Ja hoor, had ie de advertentie eraf gehaald en er blijkbaar opnieuw opgezet, deze fiets had ik eerst op 't oog :

Marktplaats.nl > Moederfiets met 3 versn. naafdynamo (demo) - Fietsen en Brommers - Fietsen | Dames | Moederfietsen

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had in de Etos doos idd ook folders, maar ook een flesje van dr brown meen ik. Een knuffeldoek, 2 luiertjes, weet t niet meer.. haha. Vond t wel raar dat er bij de 1 wel zo'n fles in zat en in de andere doos niet (Had er 2).

7. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Idd de etos doos vond ik echt waardeloos, van de babydump vond ik nog wel aardig.
    Zo net weer een werkdag erop zitten. Mijn echo is verplaats naar morgen ochtend ipv vrijdag ochtend maar meer omdat dat handiger met werk is. Ach mag ik een dag eerder spieken altijd fijn.

8. shadowcat76

@macmazsy : Jammer is dat zeg, van die simpele dozen.. Die van de Etos vond ik idd wel leuk, tuurlijk een hele hoop folders, maar ook een proefverpakking luiers (2 stuks), een speen, een knuffellapje van Nestlé (heerlijk zacht en lief, het blauwe Nestlébeertje), een proefverpakking zwvitamines en ehh... oh ja een ouders van nu met een dvd erbij met voorproefjes van babytv en dat was 't wel ver. Vond 't op zich wel een leuke doos dus :).
    Fijn dat je zo'n goed gesprek op je werk had! Ook al is er straks niet gelijk plek toch fijn dat je de zekerheid heb dat je overgeplaatst kunt worden zodat je geen 5 maar 3 dagen kunt gaan werken. Lekker he om zoiets geregeld te hebben.
    Oh wat heerlijk dat je man de baby gevoeld heeft! Moet eerlijk zeggen dat ik m'n baby laatste paar dagen niet zo heel veel voel, echt af en toe maar. Dus helaas heeft die van mij 't nog niet kunnen voelen... Ook ik heb een voorliggende placenta maar voel 't wel regelmatig al. We hebben gewoon sterke baby's :D.

@geboortekaartjes : ik heb ook echt waanzinnig mooie gezien maar die worden 't niet, veels te duur. Geen idee ook wanneer je zoiets gaat bestellen, tuurlijk na de geboorte worden ze pas gedrukt maar hoeveel tijd vantevoren bestel je zoiets?

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Geboortekaartjes hadden wij na de goede 20 weken echo. Tenminste toen gingen we er naar kijken. Besluiten was volgens mij 2 weken later.

10. esthern77

esthern77 Actief lid

17 jan 2010
    186
    0
    16
    @ geboortekaartjes
    Wij moesten nog kaartjes uitzoeken toen mijn zoon is geboren... hihi... maar hij was ook 4 weken te vroeg.
    We hadden de boeken van de drukker al wel in huis, maar nog niet in gekeken.
    Mijn man heeft die avond (wij lagen nog in het ziekenhuis) gauw drie uitgezocht en daar heb ik dan weer mijn voorkeur uit gezocht. En blijkbaar hebben we ook hierin dezelfde smaak, want hij vond die ook het leukst.
    Wij hebben de tweede naam van zoon pas twee dagen na zijn geboorte echt vastgesteld.. haha... Als het een meisje was geworden, hadden we echt een probleem gehad, daar waren we toen nog helemaal niet uit...
    Wij zijn dus niet echt van die planners zeg maar.. :D

@ erkennen
    Wij zijn vorige jaar, toen ik 27 weken was getrouwd !!
    Ik vond het zo raar lijken dan ik niet dezelfde naam als mijn zoon zou dragen.

@ ego
    Gister met de bedrijfsarts gesproken. Blijf tot aan mijn vakantie (volgende week is mijn laatste werkweek) halve dagen werken. En dan na de vakantie maar weer zien. Geeft wel een hoop rust, nu dat gewoon geregeld is.

11. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    hij plopt, hij plopt, hij plopt :D

12. esthern77

esthern77 Actief lid

17 jan 2010
    186
    0
    16
    @ Dawo

Wat een mooie foto's. Een waardig afscheid. Daar kunnen jullie nu/straks goed op terug kijken.
    Ik wens jullie heel veel moed en sterkte om alles goed te verwerken..
    Dikke knuffel esther

13. esthern77

esthern77 Actief lid

17 jan 2010
    186
    0
    16
    @ PBA lief he.....

14. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ patroes: Wij zijn getrouwd, dus hoeven niks verder te regelen.

@ shadowcat: Nog geen kussentjes of iets dergelijks in bed… heb het nog niet echt nodig. Moederfiets: nog niet over nagedacht eigenlijk. Wij zitten wel te bedenken hoe we het straks moeten regelen met brengen en halen van de kleine op het kdv. Meestal zal ik brengen en mijn mannetje halen en dat is niet zo handig he met maar 1 auto… hoe we dat gaan regelen weten we nog niet.

@ macmazsy: Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Hopelijk is er per maart 2010 plaats!!

@ ester: Fijn dat de bedrijfsarts met je meedenkt en je nu dus halve dagen kunt gaan werken tot je vakantie!!

@ kaartjes: daar zijn we nog helemaal niet mee bezig geweest… Ik heb soms het idee dat er een boel meiden hier al een hoop geregeld hebben en ik/ wij nog helemaal niks… ach, het komt allemaal wel in orde denk ik.

Zijn er hier nog meer meiden die zelf crea zijn?? Ik wil denk ik nog wel een aantal dingen zelf gaan maken met de naaimachine… anderen ook??

15. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Hier ook nog niks geregeld hoor. Zelfs de toekomstige babykamer is nog een puinhoop, je kunt nu nog door de isolatie heen naar buiten kijken.. Maar straks in augustus moet daar verandering in komen.

@kaartjes, mijn man is webdesigner/vormgever en hij wil de geboortekaartjes dus ook zelf maken. Hebben we toendertijd met de trouwkaarten ook gedaan, dus dat moet wel goedkomen. Maar ik denk dat we daar rond de 30 weken pas echt mee bezig gaan.

@Esthern, lekker joh dat je nu halve dagen kan werken. Dat scheelt een hoop denk ik zo.

@kussentjes haha, ik heb een oude knuffel van zolder gehaald en die druk ik onder mijn buik als ik op mn zij lig. Past precies en ik slaap heerlijk :D

@crea, ik ben wel aardig crea, maar helaas niet met de naaimachine. Heb ik altijd nog eens willen leren. Wel wil ik binnenkort beginnen om lakentjes te borduren, dat lijkt me wel erg leuk.

16. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    #1176 PBA, 28 jul 2010
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
    @ kaartjes, nog niet mee bezig.

@ kamer, hier ook nog een grote opslag plaats, als de serre af kan er weer begonnen worden. Maar nu moet de vloer eerst uitharden en moet nog verfen (jakkes).

@ Kussentjes, ik kan nog slapen hoe ik wil dus nog niet nodig.

Weten jullie al hoe jullie willen bevallen? Ik zelf denk aan een badbevalling, heb daar de ruimte voor en VK is er zelf helemaal weg van. Kind komt er rustig uit en minder snel kans op uitscheuren en het verlicht de pijn iets door het warme water. Ja ik weet het al.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik wil graag op de baarkruk. Badbevalling hebben ze niet in het ziekenhuis waar ik moet bevallen.. anders was dit ook een hele goede optie geweest.. :(

Crea.. ik? NEE hahahaha helemaal niet. Noppes niks nada..

Ja en de ukkies voel ik ook erg goed zo af en toe haha zo schattig.

houden jullie ook een soort van dagboekje bij voor later? Heb ik bij Justin gedaan en nu ook weer. Vind t leuk om t af en toe tevoorschijn te halen.

18. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Nee heb tot dusver nog niet bijgehouden behalve via het forum eigenlijk.

19. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    nog even over de geboortekaartjes....
    Naar welke instanties/bedrijven stuur je er ook 1?
    Deze heb ik nu genoteerd:

verloskundige
    huisarts
    zorgverzekering
    werk van beide

nog iets vergeten?

20. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ minkie: Leuk nog een crea. Ik ben benieuwd wat je op de lakentjes gaat borduren.

@ pba: ehhh ja dat bevallen dat hoort er ook bij he… ik wil daar op dit moment nog niet echt aan denken. Zoals ik er nu over denk wil ik in het ziekenhuis bevallen en hoe het daar gaat… nog geen idee.

@ patroes: Ik heb een dagboek gekocht. Eerst wilde ik er 1 zelf maken (ja, weer crea), maar dat is het uiteindelijk toch niet geworden. Toen uiteindelijk 1 gekocht en die vul ik trouw iedere week in.

@ geboortekaartjes: Bij ons heeft het kinderdagverblijf aangegeven ook graag een kaartje te ontvangen als de baby geboren is, maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jullie wel van toepassing is.
    Ik vroeg me ineens af of je de zorgverzekering een kaartje stuurt of dat je die moet bellen dat de baby geboren is… heb geen idee eigenlijk.

Ik ben net voor het eerst naar zwanger&fit geweest, heb fitness gedaan en wat tips meegekregen over mijn houding. Ik vond het heerlijk, maar ook best pittig. Ik ben benieuwd hoe ik me morgen voel.. haha

Deel Deze Pagina