@ parr wow wat is het kamertje van kate leuk geworden!!! Mooi behang ook! En super crea gedaan die tak met meisjes hihi. Helemaal leuk! Hoe is het verder met je?? @ jip, hoe gaat het met jou, nog een beetje in slaap kunnen komen en blijven? @ all ben alweer lekker op tijd wakker en mijn kleine kickboxer ook hahaha. Als ik zo niet in slaap val ga ik maar afstoffen en eten want ik heb honger. Vandaag om 9 uur komt de schoonmaakster voor de grote en zware klussen. Wat zal dat schelen zeg! Vandaag ook alweer 22 weken zwanger! De tijd vliegt. Stond op de weegschaal en de "schade" tot nu toe is (maar) 1,5 kilo aangekomen. Hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen??? Zal vanmiddag wel even een buikfoto plaatsen....schrok er zelf van hoe groot mijn buik is hihi .
Zo! Deze nacht ging gelukkig een stuk beter. Wat voelde ik mij beroerd gisteravond zeg! Lag dan ook al om 9 uur in bed!! Ben geloof ik 2 keer wakker geworden, maar sliep daarna zo weer in. Heb het idee dat ik ziek wordt. Ben zo moe, heb keelpijn en alles is gevoelig... Baaaaaaaah! Vanochtend trouwens 2 dikke natte plekken in mijn pyjama! Mijn borsten lekken als een gek! Bij jullie ook? Ik gebruik al sinds een weekje van die nursing pads. Zit voor geen meter, maar een nat tshirt vind ik ook niet echt wat. Hebben jullie daar ook al zo'n "last" van? Ik ben tot nu toe 3 kilo aangekomen trouwens
Zie je wel mama van 1 ;p de jouwe is véél groter hoor Ik ben tot nu toe 5 kilo aangekomen. Ook niet verkeerd vind ik.
goeiemorgen dames . Nou ik voel me gelukkig stuk vrolijker nu.. blij dat ik gisteren naar de doc ben geweest. 't Zit niet vanbinnen, als dat ontstoken was dan zou er een harde schijf in m'n borst zitten en dat is niet zo, het komt van m'n huid vandaan. En dat kunnen 2 dingen zijn, ontsteking of schimmelinfectie. Hij kan dat niet zien zei hij schijnbaar alleen van de binnenkant ofzo . Nou ja, heb een zalfje mee gehad voor ontsteking van de huid, deze moet ik een week tot 10 dagen 3x per dag opsmeren, en oppassen met zeep, dus ook voorzichtig met douchen. Is het na deze tijd niet weg is het een schimmelinfectie en moet ik terug komen want dan krijg ik een andere zalf. De zalf verlicht gelukkig al wel, komt ook omdat ie vettig is. En aan m'n aambei kon ie niets doen, die doet zeer omdat het een ontstoken bei is :x. Ja, hij kon 'm opensnijden zodat 't bloedstolseltje er uit ging dus ik had zoiets van laat maar! Gelukkig gaat hij ook uit zichzelf weg duurt alleen wat langer, voordeel daarvan is dat weg is ook weg, wordt een litteken en komt dus ook niet meer terug. Had pas geleden een vaselinezalf gehad voor een andere droge plek op m'n huid en deze kan ik er op smeren, moet zeggen wat een verlichting! Kan ik tenminste fatsoenlijk van m'n nieuwe fiets gebruik maken . Jaa ik heb een nieuwe fiets! Heb m'n eerste voorkeur kunnen kopen op MP, ben zo blij. Dat ding is echt super, is helemaal nieuw (ex-demo fiets dus hier en daar kleine krasjes maar die zie je niet) en fietst geweldig. Moet alleen wennen aan 't bredere stuur haha maar dat komt vanzelf. Zo, ego-verhaaltje voorbij nu ga ik op m'n gemak alles terug lezen en antwoorden .
@ lekkende borsten, nee heb ik gelukkig nog geen last van (even afkloppen). Maar moet wel tietpads gaan halen voor het geval dat . @ Patroes, wedden dat jij me straks zo voorbij groeit met die 2 kleintjes in je buik hahahahahaha @ Shadowcat, sterkte!! @ Kilo's, de aantallen vallen mij mee hoeveel jullie aangekomen zijn . Bij mijn dochter zat ik toen al op dik 11 kilo ofzo Hier mijn buik(je)
@ Shadowcat: Ieuw, aambeien! Rotdingen zijn het! Ennuh... Open snijden? NOOO WAY! AUW! Hahahaha! Gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Lijkt mij ook erg wennen, zo'n stuur, maar wel ontzettend handig met een fietsstoeltjes straks. Heb je er al 1? @ Mama van 1: Wauw! Wat een buikie! Mooi man! Ben ik dan de enige met lekkende tieten? Hahaha!
hey, hier in belgie krijg je altijd echo's mee (toch waar ik woon) maar ik heb de ukkiepuk ook alleen op 9 weken echo van zijn apperaat voor af te printen was stuk nu vandaag weer gaan en hoop dit maal dat die werken gaat want vriendlief is kok en is altijd werken en als ik hem die avond vertel sorry geen echo dan ist meestal niet leuk en heel begrijpelijk nu hier als ze het geslacht zien als je bij de dokter bent vraagd die meestal wil je het weten ... dat kan denk ik vanaf 16 weken al hier kennen ze geen pretfoto zijn controle's en vanaf 16 weken als je moet gaan vraag je en zie je geslacht vandaag drukke dag de juf van de jongste trouwd vandaag en om 16u45 moet ik dokter gaan dus gaat vliegen zijn hehe iedereen fijn weekend xxx
@geboortekaartjes nog even : zit er trouwens idd ook aan te denken om deze zelf te ontwerpen, ben redelijk creatief denk ik, en heb gelukkig nog een paar maandjes de tijd om dit voor elkaar te krijgen. Lukt het me echt niet ga ik ze gewoon bestellen haha. @Esther : fijn zeg dat het geregeld is met je werk, geeft een hoop rust hè. Kun je ook met een fijn gevoel naar je vakantie toe. Lekker zeg over een weekje al! Wij hebben straks eind augustus pas, laatste 2 augustus en eerste 2 september, dus 4 weken . @PBA : haha heerlijk gevoel he dat ploppen! Fijn dat je echo goed was. Haha die duwtjes worden nog wel harder hoor . @Jufkyo : heerlijk zeg dat je nog zonder kussentjes kunt slapen. Hmm lastig idd met je kleintje naar kdv, wordt een goede oplossing zoeken. Heb zo ook even geen ideeën hierover.. en dank je voor de knuffel, hierbij eentje terug . @Minkie : tijd genoeg toch voor de babykamer? Als hij in augustus af is / gemaakt wordt komt dit helemaal goed . Haha lekker toch dat je met een oude knuffel prima ligt! Brengt wel herinneringen terug hoor aan m'n kindertijd, met knuffels in bed . @Milk : oh wat heerlijk dat Milkman het nu ook gevoeld heeft zeg . Hier wil 't nog niet hoor, als baby aan 't voetballen / boksen is dan voel ik 't zelf wel als ik m'n armen op m'n buik heb liggen, maar zodra lief z'n hand op buik legt is uk weer stil. 't Is nu al een eigenwijze baby haha, zodra de vk aankomt met het apparaatje voor 't hartje is ie ook altijd gelijk pleite, en papa mag 't ook niet voelen hihi. En die paarse fiets is 't niet geworden, gelukkig was de fiets van m'n eerste keus er nog en die is 't nu. Als die weg was, waren we zeker naar die paarse gaan kijken vond 'm wel erg leuk haha. Heb nu een zwart / wit / met roze bloemen erop, zal straks weleens een foto maken . @Charmed : oh wat heerlijk zeg zo'n hele dag in thermaal water dobberen. Hmm ik zit eens op die site te snuffelen nu, maar ik wil dit als we vakantie hebben ook gaan doen, heerlijk dagje ontspannen. Denk dat lief ook wel mee wil . @Jip : idd ik vond het ook belangrijk dat de fiets er zonder stoeltjes goed uit ziet, de mijne heeft dan wel een redelijk groot stuur maar 't is echt een mooie fiets vind ik, dus ook zonder gaat prima . Hoe voel je je vandaag, minder pijn hopelijk? @mama van 1 : ik ga je pb sturen voor een link van je winkeltje, ben wel nieuwsgierig! @crea : ik ben denk ik aardig crea, maar dan niet met de naaimachine maar met kaarten / papier en scrapbookkaarten. Vind het heerlijk om zelf kaarten te maken, eerst maakte ik altijd 3d kaarten maak tegenwoordig zijn dit meer scrapbookkaarten. Heerlijk vind ik dat lekker bezig zijn met knippen en plakken, stempelen en kleuren. Had een eigen webwinkeltje maar moet dit eens goed op gaan zetten met echt leuke / goede kaarten dus voor nu is 't dicht. @bevallen : ik wil graag poliklinisch bevallen, gewoon op bed in het ziekenhuis. Thuis wil ik niet, in het zh is alles bij de hand mocht er iets zijn met de baby. Verder nog niet zoveel over nagedacht, alleen dat ik geen poespas aan m'n lijf wil met allerlei dokters in opleiding enzo, en liever ook geen ruggeprik oid wil het zelf proberen . Heb bij 60 baby's per uur gezien hoe ze ruggeprik zetten nooouuuu nee laat maar! Ben echt als de dood voor injectienaalden e.d. dus als ik een ruggeprik moet kunnen ze me echt opvegen . @dagboekje : heb wel een klein beetje opgeschreven, en hou een babysite een beetje bij. Heb wel een leuk boek voor als het kleintje er is, er staat een klein stukje in over tijdens de zwangerschap, maar het meeste is voor na de bevalling. Vind het wel een erg leuk boek, lekker fel geel met een lief beertje erop en met echt leuke humor geschreven . @Lynnami : wat een goed nieuws dat je man ook voor een brusje wil gaan! Heerlijk zeg. Ik hoop het ook voor je meis dat je je binnenkort weer op de kwaaltjes mag verheugen. Dikke knuffel! @Rammel : ik slaap eigenlijk wel prima, alleen de laatste 2 dagen wat minder, lig maar te draaien en te woelen geen idee hoe dat komt. Maar kan 's ochtends wel heerlijk uitslapen als ik daar zin in heb . @Patroeschka : wat fijn dat je je ukkies aan de buitenkant nu ook hebt gevoeld! @1978 : probeer je niet teveel schuldig te voelen, je doet toch wat je kunt met het schrijven. Logisch dat je met de tweede minder tijd er voor hebt dan met de eerste. @mamavandaan : haha kleintjes met koek en toetsenborden gaan niet echt samen he . Hoe was je dag gisteren, lekker weggeweest naar de markt? @Springmuis : balen van je blaasontsteking / schimmelinfectie zeg, beterschap! Wat een goed nieuws van je echo ook, fijn dat alles goed is met je kleintje! En wow haha wat een lange benen! Mooi hoor die echo's . Aaah dat handje, lief! @Parr : leuk die blog! Was er zelf ook aan eentje begonnen met kaarten die ik maakte maak dat ligt nu al een tijdje stil haha. Heb 'm bij m'n favorieten gezet . En mooi dat kamertje van Kate!! @kilo's : ik zit nog steeds 1,5 kilo onder m'n startgewicht . Ik eet toch wel normaal e.d. maar ja er komt niet zoveel bij. Gelukkig zagen we op de 20 weken echo dat kleintje goed op schema ligt e.d. dus ik maak me ook geen zorgen. @Rammel : pff balen zeg dat je je zo voelt! Misschien een licht griepje oid? Heb er nog geen last van van lekkende borsten gelukkig, alleen van die infectie maar dat gaat ook wel weer over. Haha nee idd ik had ook echt zoiets van NEE WEG MET DAT MES no way dat ik dat open laat snijden haha. Bah. Gelukkig verlicht de vaseline wel . Nee ik heb nog geen fietsstoeltje, moet al genoeg wennen eerst zo aan die fiets haha. Hij fietst echt heerlijk alleen dat stuur he da's nog echt even wat . @Weegschaaltje : fijne dag met de trouwdag van de juf! En sterkte bij de dokter! Alles goed? @Mama van 1 : wow mooie buik! Ben komende zondag 22 weken maar die van mij is toch echt niet zo groot als die van jou hoor . Zo volgens mij heb ik iedereen gehad, ik ga me nu aankleden en zometeen hennepvezels halen voor de cavia's want da's op, lekker op de fiets haha. En om half 1 ga ik even lekker hartje luisteren bij de VK, heb wel 't idee dat 't goed gaat daar binnen maar 9 augustus vind ik nog veels te lang duren hihi . Alvast fijne dag voor allemaal! Knuffel voor iedereen .
@ Shadowcat leuke site...... miste alleen de buikfoto's hahahhaa. Ik heb ook een babysite Wie niet tegenwoordig hahaha.
Haha shadowcat wat heerlijk om al je reacties te lezen!!! Hier gaat het vandaag wel redelijk geloof ik Zit wel op een kussen, maar heb vannacht wel oke geslapen. Nu vandaag lekker weinig doen. we hadden net onze verzekeringsmeneer over de vloer. Lief woont officieel hier omdat zijn huis eindelijk verkocht is en dat moest ff geregeld worden allemaal nog. Dus dat hebben we gedaan. Ook vast wat info ingewonnen voor als de kleine er straks is. Om 2 uur mag ik weer even naar de fysio en dan verder weinig doen denk ik. Ik zou vanavond naar een vriendin in Emmen, maar zie nogal op tegen het stuk in de auto. Ik had gehoopt dat lief nog wat achterstallig werk had liggen zodat hij mee kon om te rijden maar helaas vindt hij dat niet nodig haha. Maar even kijken of het wel verstandig is. We gaan maandag op vakantie en moet dan ook dik 2 uur in de auto, zondag de sleutel van het huis ophalen in Exloo dan is lief ook aan het werk dus mag ik ook al een ritje doen. Lastig dat je er zoveel rekening mee moet houden. Maar goed. Als het daar beter van wordt dan moet dat maar he... Ik had vanmorgen mijn hand op mijn buik en dacht het te voelen, kan volgens mij nog helemaal niet! Ik lief(die nog half sliep arme ziel) zijn hand gepakt en hij voelde ook wel heel zachtjes wat. Of zouden dat darmen geweest zijn? Ik weet dat soort dingen echt niet. Eerst zat het heel laag en later weer op de plek waar ik het steeds voel. Dat lage voelde lief heel goed, dat andere veel minder maar ook daar voelde hij wat, want ik zei niets en hij zei dat hij wat voelde en toen voelde ik het ook. Denk alleen dat het niet de kleine kan zijn nog. Iemand enig idee?? @DAWO Ik heb je al een tijdje niet gesproken meis, helemaal niet erg natuurlijk, je moet goed je tijd nemen, maar wil even laten weten dat ik wel aan je denk en benieuwd ben of het allemaal wel gaat bij jullie. Dikke knuf!
Jip waarom kan het de kleine niet zijn??? Zou best kunnen hoor!! De trapjes kun je tussen de 19 en 22 weken voelen bij een 1e (sommige zijn eerder ) dus zou niet weten waarom het niet de baby was hahahahahahaha.
@ parr: Mooie blog heb je! En mooie los heb je gemaakt. @ mama van 1: Nou dat is netjes zeg 1,5 kilo. Ik ben nu 2 kilo aangekomen. Supermooi buikje is het zeg!! @ rammel: Balen zeg om zo op te staan. Hopelijk valt het mee. En lekkende borsten nog geen last van. @ jip: En anders dan denk je toch gewoon lekker dat het van de kleine is.. is toch veel leuker om dat te denken dan dat het je darmen zijn! Vandaag heb ik voor het eerst een beetje uitgeslapen. Heerlijk, mijn mannetje gelukkig ook. Die is nu net pas gaan werken. En ik ga vandaag maar weer lekker van het zonnetje genieten buiten!
Jip: ik dacht ook dat het niet kon hoor, maar voelde het echt van buiten met precies 18w en milkman met 18w1!
@Jip: Dat kan zeker wel hoor! Ik voelde de kleine voor het eerst met 15 weken en aan de buitenkant met 18 weken. En nu gaat hij me toch een partij tekeer in mijn buik! Soms echt zo hard dat het zelfs een beetje naar voelt. Wordt nog wat.... Hahaha! Je ziet nu zelfs mijn buik van de buitenkant soms bewegen! Echt bizar!