@ jip watvoor kant moeten we op? de hydrofiele luiers en kruikenzakken of de mobieltjes (voor boven bed/box) en de wippertjes??
@ meezwangeren, heeft mijn man gelukkig ook geen last van hahaha. @ Tankini hier ook, maar dat komt meer door de striea die ik van mijn dochter heb gekregen. Al moet ik wel zeggen dat het lijkt alsof ze minder worden....... maar ik heb ook gewoon met een bikini gelopen hoor. Ben er ook wel trots op dat er zo een mooie meid in mijn buik heeft gezeten . @ Miranda en femke, welkom! En fijn dat alles goed is met de kleintjes. @ Stuit, volgens mij ligt mijn kleine man ook in een stuit...... er is nog zoveel ruimte om te draaien en dat merk ik soms ook wel. Ach als ze met een week of 35 allemaal maar goed liggen he . @ zwemmen, ohhh heerlijk vind ik dat!!! Morgen gaan we weer lekker met onze kleine meid zwemmen heerlijk! @ Jip, weet precies wat je bedoelt. Bij mij is het alleen geen zeurderig gevoel meer maar constante pijn, hopelijk wordt het jou bespaard meis!! Mijn man moet me s'avonds echt van de bank aftrekken/tillen...... @ Kilo's nou hier weer een halve kilo afgevallen dus de stand staat op 1 kilo aangekomen! Goedemorgen allemaal!! Het weer is toch een stuk minder mooi dan gister he....jammer!! Fijne weekend allemaal!!!
Zou geen monddoekjes halen hoor, die hebben wij nooit gebruikt. We hadden altijd gewoon de hydrofiele luiers dus daar kan je er niet genoeg van hebben!!!!
Haha nou de kruikenzakken, mobieltjes en het wippertje staan er op idd Luiers enzo koop ik wel zelf...maar gewoon de andere dingetjes. Ik denk dat ik straks de helft ga vergeten en aangezien we het wel kunnen gebruiken dat we dingen krijgen dacht ik...ik begin vast met verzamelen met mn verjaardag. Dingen voor mezelf kan ik toch niet bedenken. Mogen dus wat goedkopere en wat duurdere dingetjes zijn...
slaapzakjes overtrekje voor kinderwagen boxkleden boxzak(zooo handig) mobieltje kruiken/zakken kleertjes sluitlaken(voor jou) kleding hangertjes luiertas zo'n koort die je aan de maxicosi of kw kan hangen dekens (voor ledikant of wieg) babyfoon borstkolf badcapes(gebruikte ik voor inbakeren heerlijk en later voor het afdrogen) @mamavan1 wij hebben de spuugdoekjes wel gebruikt en veel ook maar idd hydrofiele luiers kan je er niet genoeg van hebben ik heb geen navel bandjes gekocht..heb ik bij allebei niet gebruikt.
ik ga ff mijn schommelwippertje ophalen ik wilde er graag 1 hebben maar ik vond ze overal veel te duur nu had ik er 1 gezien bij intertoys voor maar 40 euro dus heb ik hem mijn zus laten bestellen(krijg hem van haar) en nu is hij binne dus ga hem ff ophalen oja hij is ook nog roze dus tot vanavond en jip als ik nog wat verzonne heb laat ik het je weten
Jip, Sja, weet t niet meer. Volgens mijn herinnering was je de 17e jarig? Maar weet niet meer waar ik het gezien heb? hihi Ik voel de ukkies nu allebei haha, sjongejonge en nu is mn man net weg..
Ik gebruik(te) ook een aerosleep is voor mij gewoon een veiliger gevoel.. misschien kun je dit bij je lijstje zetten als je het handig vind?
Er is zoveel wat je kan gebruiken.....oh wij hebben maar 1 kruik gebruikt en nooit de zak. Onze kraamverzorgster deed hem altijd in een handdoekje. Ik heb toen bij de action zo een 1 persoons plastic onderding gehaald voor op bed. Vond het wel handig maar heb hem er pas met 40 weken onder gelegd hahaha. En nu ligt ie in de kast voor de kleintjes als we beginnen met het zindelijk worden. - Hydrofiele washandjes Jeetje zeg weet even niks meer....als ik wat bedenk dan hoor je het . Enne mooie buik!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hey meiden wat is er weer lekker gekletst zeg! Hier zijn we druk bezig. Mannetje is net even naar de stort en ik zit even bij te komen. We zijn het huis even goed aan het opruimen en wat dingen aan het verplaatsen zodat alles goed opgeruimd is, want maandag komt de babykamer!!!! Jippie kan niet meer wachten. Lijkt me wel heel vreemd zo'n kamertje in huis hihihihi. Verder hier alles goed! Bekken speelt af en toe op maar als ik anderen hierzo hoor lang niet zo erg als de rest. Scheelt denk ik ook wel dat ik geen kleintjes hier heb lopen en vakantie heb dus kan heel goed naar mijn lijf luisteren en ik merk dat het dagje badderen woensdag ook heel veel goed heeft gedaan dus ik zei al tegen mijn mannetje dat we dat maar even vaker moeten doen de aankomende tijd hihihihi (tis alleen jammergenoeg een uur en kwartier rijden vanaf ons huis) en qua aankomen was tot week 17 ong. 2 kilo aangekomen en nu is er de laatste weken 7 kilo bijgekomen AAAAAAAAAAARRRRGGGGHHHH mannetje heeft weegschaal maar weggehaald. Hij zegt de vk weegt je ook niet en zolang alles goed gaat is het niet nodig om je op te stressen (tis ook niet zo dat ik mezelf nou verschrikkelijk volprop ofzo)
Hoi meiden... Even over t aankomen... Wat maakt t uit wat je aankomt zolang je je eigen goed voelt geeft dat toch niks. "Normaal" is t dat je tussen de 10 en 20 kilo aankomt. Ik zelf kwam met de 1e 8 kilo aan (hij is met de 8 maanden geboren dus wel netjes iedere maand 1 kilo) de 2e daar kwam ik 11 kilo bij aan en bij de 3e kwam ik 13 kilo aan. NU ben ik in 4 maanden tijd nog maar 0,5 kilo aangekomen. Ben ook wel erg misselijk geweest de eerste 3 maanden dus dat scheelt ook wel denk ik. De gyn weegt me niet eens dus ben ik bij de buurvrouw op de weegschaal gaan staan. Probeer iedere maand wel even de weegschaal uit! Verders voel ook IK alleen maar de kleine trappelen in mn buik. N machtig gevoel is dat! Over de spulletjes... ik vind hydrofiele luiers t fijnste om de kleintjes mee af te drogen! En heel fijn om in de kinderwagen of wiegje onder t hoofdje te leggen... ook tegen spuugvlekjes erg fijn maar vooral voor t kindje t hoofdje erg prettig! Zo heb ik t ervaren moet ik zeggen. Spuugdoekjes gebruik ik wel. Verders zou ik t ook niet meer weten is voor mij ook al veelste lang geleden dat ik nu wéér aan kinders begin hahahaha De jongste van mij is nu 6,5 jaar! De jongste van mijn partner is 11 jaar. Dus wordt ook weer even aanpoten. hihihi
nog even over de harde buiken.... Nu weet ik bijna zeker dat ik er last van heb na flinke inspanning of een drukke dag. Maar hoort bij harde buiken je buik ook niet hard te zijn (vandaar de naam...) Dat heb ik namelijk niet. Lichamelijk voelt het alsof mn buik van steen is, net kramp, maar dan toch anders, een heel zwaar gevoel. Maar naar mijn idee is mn buik gewoon zacht, kan het wat induwen en heb hooguit iets meer tegenwerking dan normaal.
Ik heb last van "harde buik" tijdens auto rijden. Mijn buik voelt dan net of ik n bal ingeslikt heb maar is wel in te drukken. Maar (klinkt even heel stom) als je nu n hoogtepunt krijgt dan heb je pas ECHT n harde buik! Tenminste IK! Dat is heel normaal! Ik ben pas 18 weken zwanger en merk t wel degelijk heel duidelijk. Heb jij idd overdag heel druk gehad dan kun je dat ook merken aan je buik... dan "voelt" ie ook hard. Snap je t nog?
Ik weet niet of ik harde buiken heb. Als ik ietwat heb ingespannen of aan het fietsen ben, voelt mn buik zwaar en raar. Dit heb ik nooit gehad bij mijn eerste zwangerschap, maar hard voelt t niet.
Patroeschka... even n vraagje. toen jij jouw eerste echo kreeg van deze zwangerschap, zagen ze toen al gelijk 2 kindjes te zitten? Hoe was je eerste reactie? Meeste mensen vinden t meteen leuk maar moesten toch even slikken om de praktische dingen! Hoe was dat bij jouw? Mijn 2e kindje is van n tweeling... de gyn had er altijd maar eentje gezien. Ik deed de zwangerschapstest en wist eigenlijk meteen al dat ik zwanger was van n tweeling. Maar omdat de gyn er telkens maar eentje zag legde ik mijn gevoel aan de kant. Met 24 weken kreeg ik n "pret-echo"... nou zo prettig vond ik m niet want daar kregen wij te horen dat ik dus idd zwanger was van n tweeling maar dat dat andere kindje met 11 weken en 6 dagen was overleden en die zat nog lekker in mijn buik! Dus toen was ik wel boos op de gyn. Daarom stel ik die vraag van zagen ze dat wel gelijk bij jouw. Over die "harde" buiken... t is idd niet écht hard maar n ander gevoel dan dat je zo rond loopt behalve als ik n hoogtepunt heb dan is ie ook echt steenhard en dat is echt niet prettig. Dus seks staat bij ons erg laag op t moment!
He meiden, ik ben weer back in town, nog druk met uitpakken en alles op orde krijgen hier..... MAAR EEN TOP VAKANTIE GEHAD, ECHT ZOOO LEUK KAMPEREN MET JE KLEINTJE!!! Trouwens als je nog een leuke camping zoekt met genoeg vertier (wel of niet kamperen want er zijn ook stacarvans, die van ons is echt een aanrader) Kom later ff reageren of weer instappen.
Hopelijk is het duidelijk? anders hoor ik het wel van je. Wel vreemd/raar om dan pas te horen te krijgen!