December 2010 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MilkHd, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He, ff vraagje over een sluitlaken, heb je dat nodig??? Val je daardoor sneller af???

Verder HYDROFIELE LUIERS.....VEEEEL........ik heb er een stuk of 20 als het er niet meer zijn. En in het begin heb ik ze heel veel gebruikt. Nu nog maar voor andere doeleinden, met verschonen enzo.

Verder GEEN zeiltje voor het matrasje kopen, dat mag niet, kunnen ze in stikken.

OH een tip voor als je met je kleine gaat douchen, zet het babubadje met standaard er naast, in het begin lekker warm kruikje erin en handdoeken en meneer of mevrouw ligt prinsheerlijk zodat jij je even rustig kan afdrogen.
    Zo hebben wij het gedaan totdat hij zelf kon zitten.
    IDEAAL.

2. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Net ff bij mijn favoriete winkel gesnuffeld, en een pakje van mt 56 gekocht, errrrrug leuk, verder een spijkerbroek van 86/92 gekocht voor zoonlief,.........mennnn wat een verschil!

3. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16

O handig zeg van het badje. Wat is een sluitlaken precies?

Vandaag weer wezen werken maar merk dat ik gister teveel gedaan heb, nu de hele dag al last van mijn rug.

4. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    vroeger als een vrouw net bevallen was dan wilkelde ze haar in een sluit laken zodat je sneller weer 'stark' was

mijn nichtjes heeft het na haar bevalling met folie gedaan, maar dan kan je je eigen helemaal niet meer bewegen..

het is dus niet zo dat je hem moet hebben, ben er ook niet zeker van of de vk en de kv er blij mee zijn maar ik weet zeker dat ik hem ga bestellen straks:D:D:D:D

je kan hem op internet bestellen ff googlele

5. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    je valt er trouwens niet van af je word er alleen strakker van

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou niet zo'n ding willen hebben denk ik.. heb er ook nog nooit iemand verder over gehoord ( of zouden ze er niet mee te koop lopen?).

Hier een lekkere dag op zich. Wel zoals altijd moe. Justin was met papa mee gipsplaten halen voor zijn nieuwe kamertje. Zit al een gedeelte in dus dat schiet al mooi op. Gisteren met mn schoonmoeder de verf gehaald dus met mazzel is dit voor de vakantie afgerond!

7. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Even een ego-berichtje van hier: Vandaag veel gepoetst en de ramen gewassen en nu pijn in mijn heupen en onderrug... jakkes zeg. Dit was dus te veel. Hopelijk is het morgen weer een stuk minder!

8. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    spuugdoekjes, wij gebruiken ze nu nog heel veel. Ons zoontje is er verslaafd aan....hij neemt er altijd minimaal drie mee naar bed (ipv knuffelbeer). Enne de aerosleep is toch wel makkelijk, wij hebben zo'n afneembare (die je over het matras legt) in het begin is het (misschien alleen voor je gevoel, geen idee) om wiegendood te voorkomen, maar later houdt het ook fijn plasjes tegen. Gaat er iets mis, alleen dat ding in de was, en klaar. Ideaal.
    Verder weinig te melden hier, fijne avond allemaal (nog een weekje tot de 20 weken echo, spannend!)

9. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    #1349 romytamara, 31 jul 2010
    Laatst bewerkt: 31 jul 2010
    Hey meiden,
    Ik leef nog hoor, maar wel op halve krachten;)
    Mijn paardjes gaan zondag verhuizen naar een stal op loopafstand bij mijn huis vandaan en waar alles (binnen-buiten zetten en mesten) voor me gedaan word, dus dat zal al een heeeeeeeeeeele verlichting voor me zijn (ipv 2-3x per dag naar stal, met 50liter watertanken moeten sjouwen enz). Ik ben/blijf alleen maar moe moe moe en kan voor mijn gevoel de hele dag wel slapen.
    Verder merk in nu ineens verandering in mijn bekken. Ik dacht dat het beter ging als bij mijn zoontje, toen liep ik al met 20 weken met krukken, ivm bekkeninstabiliteit --> uitval van mijn been. En had ook echt al mega pijn met 20 weken.
    Ik heb nu last, maar nog niet zoveel pijn als toen, dus ik dacht/hoopte dat het me nu minder zwaar zou treffen.
    Helaas ben ik in 2 dagen nu alweer twee keer gevallen:(
    Eerste keer tegen het schrikdraad aan, waar ik een flinke klap van kreeg! Ik moest echt even op de grond blijven zitten om bij te komen. Wel even bij de vk gecheckt of het geen kwaad kon voor de beeb, gelukkig niet.
    Tweede keer gister, nu heb ik over de halve lengte van mijn scheenbeen een schaafwond zitten en daaromheen helemaal blauw (ben ik ff blij dat het geen rokken-weer meer is8)), en dat doet flink pijn!
    Dus ik denk dat de instabiliteit weer een feit is...
    Ik moet nu dus echt op mijn tellen gaan passen, maar dat blijf ik zo moeilijk vinden!
    Het komt dus precies op tijd dat mijn paardje gaat verhuizen.
    Ik hoop dat ik dan ook wat meer tijd voor de laptop ga krijgen zodat ik mails, pb's, hyves en natuurlijk hier weer kan bijhouden, want ik loop verschrikkelijk achter:)
    Al lees ik hier weer regelmatig bij hoor:)
    Ik ga nu lekker in bed tv kijken, want morgen nog een drukke dag voor de boeg!
    Hopelijk spreek ik jullie binnenkort weer wat meer!

10. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    jeetje romy het zit je ook niet mee he!!!
    als je maar voorzichtig ben en op jezelf let!!!
    niet alleen voor je bubbie en je zelf maar ook voor je kleine mannetje

sterkte en ik hoop dat het 'toeval' was van het vallen

11. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)

mooi buikje meid

xxx

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    :(:( dikke knuffs!

13. 1978

1978 Actief lid

22 jul 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    mmmmm....zijn allemaal in het engels, en bevatten specifiek de naam die wij aan onze dochter gaan geven (is een lang antwoord voor "nee dus" ;) )

kijk anders eens op The Quote Garden - Quotes, Sayings, Quotations, Verses en vanuit daar zijn er andere suggesties, als je nix vindt
    suc6

14. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen dames!

Hier weer niet geslapen vannacht. Af en aan last van krampen en als ik daar geen last van had, was het de baby die schopte.

Wel weer een buikfoto gemaakt. Schrok wel even. Hij is flink gegroeid in de laatste 2 weken.

Bekijk bijlage 90130

15. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Goedemorgen meiden!

Hoe is het hier? Beetje een bleghh nacht gehad...erg onrustig geslapen en gedroomd aantal keer wakker geweest....nu sinds acht uur beneden wat wel leuk is is dat ik de beeb net van buiten heb gevoeld!!! Jippie!!!

16. 1978

1978 Actief lid

22 jul 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben helemaal verbaasd...woon zelf niet in emmen en ook niet in nieuw-amsterdam, maar mijn ouders wonen in Nieuw-D. heb laatst toen ik in NL was nog sokjes en een speeltje gekocht bij de baby-winkel in Nieuw-Amsterdam. Met alle respect: maar het is een gat... en dan ineens zoveel mensen uit die omgeving...!? grappig

17. 1978

1978 Actief lid

22 jul 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    aiaia, gisteren voor het eerst in 6 weken weer "echte" zwangerschapsyoga gedaan, mijn hemel wat had ik 's avonds spierpijn en last van mijn heupen -misschien beetje te veel gestretched..

harde buik: vanochtend de eerste. Schrok me lam. Bij dochter had ik met 27 weken zo'n 18 harde buiken op een dag, bij 30 weken al in de 30 -moest plat en absolute rust. Tot 37 weken de zwangerschap kunnen volhouden. Doe best rustig aan nu, maar toch maar nog een tandje terug!

@ azie : na de yoga in moesson terechtgekomen, eerste keer dat de halve stad voorbij kwam drijven in een massale modderstroom. 't Is dat de chauf deed alsof het de normaalste zaak was.. jemig, je zou aan je weeen zijn begonnen en op weg zijn naar het ziekenhuis.. Wij hebben bijna nderhaf uur gedaan over een stukje van nog geen 10 min.

@ benodigdheden :
    aerosleep, rustig gevoel en supermakkelijk bij snotneuzen, spuugsessies en andere viezigheid: je matras is niet vies en de aerosleeper gaat zo de was in
    knuffel! eerste kleuren die een baby kan zien zijn zwart, wit en rood. Nijntje-in-rood-jurkje doet't daarom goed
    trappelzak zeker met een winterkindje is dat fijn, babies bewegen toch niet en hebben het daarmee kouder
    iets van olie heb altijd zelfde "luchtje" (niet zwitsal) gebruikt voor als het bedtijd was 's avonds (nooit overdag) even een soort van "massage" gebruik het nu als dochter niet wil slapen/ erg onrustig is: ze 'herkent' volgens mij de geur en wordt meteen rustig -heeeel handig ;)

Vond de rompertjes met zij-sluiting trouwens makkelijker in de prille babyfase dan rompertjes over het hoofd en knoopjes tussen de benen. Petit Bateau heeft zijsluiters

qua speciale cadeautjes om te vragen: hebben een zilveren bestekje gehad van ene ouders en een piepklein zilveren armbandje met de naam van andere ouders

18. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

goedemorgen,

@ romy heel veel sterkte meis!!

@ mac wow mooie buik hoor!!

@ rompertjes, wij hadden idd ook met zijsluiting en je kon ze toen ook bij de H&M halen....... Oh enne of lange of geen mouwen want korte mouwen is kote vooral met shirtjes aandoen hahahaha.

@ zeiltje, wij hadden wel een klein zeiltje van de hema en die onder dr kont gelegd. Als baby bewegen te toch niet echt veel en als ze doorlekte..... Zij hele kleine zeiltjes.

@ airosleep hebben wij nooit gebruikt en nu ook niet.

@ wikkelding om strak te worden, echt nog nooit van gehoord, ja van vroeger ,maar wist niet dat het nog gebruikt werd. Ga ook een googlen daarop hahaha. Al vraag ik me wel af of het lekker zit hahahaha.

@ iedereen die de baby voelt, leuk he!!!

@ goof, leuke vakantie gehad?

@ all, zo ga weer even een wasje opvouwen en dan lekker bankhangen met mijn man en dochter.... Beetje een rare nacht gehad, licht geslapen dus heb het idee dat ik niet heb geslapen hahaha.

19. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Goeiemorgen kletskoppen!

Ik zie steeds meer tegen de nachten op. Ik lig niet meer lekker, ben vaak wakker en voel me heel erg zwaar en lomp. Ik was vanacht bijna in bad gaan liggen, maar na de zoveelste poging viel ik uiteindelijk wel weer in slaap gelukkig.

Wat fijn dat nu vrijwel iedereen de baby wel een keer gevoeld heeft. Heerlijk is dat he! Ik voelde de baby al met 15 weken en met 18 weken aan de buitenkant, dus ik ben er al weer een tijdje van aan het genieten.

En hoeraaaa! Vandaag precies 20 weken!!! Iemand stukje taart? :D

Bekijk bijlage 90162

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    #1360 goofychick, 1 aug 2010
    Laatst bewerkt: 1 aug 2010
    Goedemorgen,

Jee Romy, sterkte met alles. *FOEI* je mag niet sjouwen als je al weet dat je er gevoelig voor bent, en sowieso is het slecht voor je banden......niet meer doen he....*kijkt boos*

Hier vannacht flink geschrokken......ging met wat lichte buikpijn slapen, werd wakker, zat ik kokhalzend op het bed, en direct daarna kreeg ik om de 2 minuten harde buiken, en begonnen mijn benen heftig te shaken (de bevalling van mijn zoontje is ook zo begonnen)
    Zo erg dat ik de VK heb opgebeld, en die is afgelopen nacht nog gekomen.
    Inwendig onderzoek gehad en alles was rustig. Wel nu urine laten onderzoeken op evt blaasontsteking maar niks aan de hand, zeggen ze bij het HAP, advies van de arts is om even je bloeddruk te laten controleren.....duhhhh als ik daar ben laten zei het dan even doen.....echt raar....
    Maar goed flink geschrokken dus hebben ons nachtje wel weer gehad.

Deel Deze Pagina