Nou dames, onze andere topic is gesloten door de omstandigheden dus dan maar een nieuw topic bij deze.
hallo hallo.. En zo zijn we sneller aan deel 3 als gedacht.. goed ehh.. ik heb een kast gemaakt.. ehhu wat .. ja nesteldrang noemen we het maar.. de stofzuiger , emmers e.d. stonden los in de aanbouw.. Nu in de kast in het kattenhokje/klompenhok met een dierenkussen erop zodat onze dikke kater die niet meer op de krabpaal paste ook weer ergens kan slapen.. daarna pardoes 2 uur in slaap gevallen. gister vroeg mijn man ineens of ik 3d/4d echo zou willen?? Ik zei ehhh ja maar ik vind et te duur.. Hij zei dat vroeg ik niet.. het is de laatste keer dat je zwanger bent n dat het kan.. Dus ik heb 25 okt. om 14.00 een afspaak staan dat we naar 3d4u in zwaag gaan en daar een 3d echo krijgen..
Mimi wat leuk En de laatste keer dat je zwanger bent , vind je het onder omstandigheden dat je je helemaaaal niet lekker voelt met je rug enz, toch niet een raar gevoel eigenlijk?? Nou ik vind het top van je mannetje Hier eergisteren de eerste echte zwangerschapsdementie! In België kun je bij een soort pinautomaat je afschriften uitprinten. En dat wilde ik dus doen en heb ik ook gedaan maaaaaaaaaaaar ik was wel mijn pasje vergeten eruit te halen. Gelukkig had de automaat hem ingeslikt. Ik had ook nog een beetje haast althans ik zou een gebraden kipje gaan halen en ipv 10 min weg te zijn geweest was ik er 45 weg! Manlief helemaal in de stress ocharme. Hij was er zeker van dat er iets gebeurd was. Maar erg hoor hoe je alles door het honderd loopt. xxx
Goeiemorgen! Zo Dat schiet op, meer dan een maand aan gegevens foetsie. Inclusief alle PB's over de meeting, maar gelukkig heb ik alles altijd meteen naar een excelletje gekopieerd, dus op dat gebied geen ramp. Eh... reageren zit er niet echt in dus @mimi: Oh, leuk, toch nog een 3D echo @elif: Tja, kan gebeuren... Heb er zelf ook veel last van deze keer. Heb m'n twee dagen solo met IrisBkind overleefd. Was wel erg pittig, ook omdat hij niet z'n beste twee dagen ooit had Soit, hoort bij het leven met een tweejarige Gisteren toch maar even met hem naar buiten geweest, naar de speeltuin bij onze flat. Hij wilde daarna nog wat rondwandelen (en molshopen platstampen :x Ik zeg bij de eerste dat ie nu het huisje van de mol heeft stukgemaakt en dat dat niet leuk is. "O nee, nu is mol drietig" zei IrisBkind om vervolgens de volgende molshoop plat te stampen Er is nog werk aan de winkel.) Daarna natuurlijk half gebroken, maar goed, IrisBkind heeft kunnen spelen. Dat ik niets "leuks" meer doe komt niet door de vermoeidheid, daar zet ik me voor hem nog wel overheen (letterlijk: van het moment dat IrisBman binnenkomt stort ik altijd een beetje in), maar doordat lopen en staan echt veel pijn doet. En sinds een paar dagen heb ik er het gevoel van een gekneusde onderkant bij Soit. Gisteren ook het kraampakket gekregen. IrisBkind heeft toren gebouwd van pakken kraamverband (je moet toch wat )Was weer grote spannende doos vol niet zo spannend dingen Wel een aangename verrassing: er zat ook een tummytub bij. Zo, nu tijd om mezelf door de vrijdag te slepen. Fijne dag allemaal!
Ik was gisteren een heel lang bericht aan het typen totdat de site plotseling crashte. Gelukkig heb ik alles in Word staan, dus dat plaats ik straks. Ben nu op mijn werk. Tot straks!
Dag dames, Wat een gedoe met dat crashen enzo he?! Ik ben jullie nog foto's van de babykamer verschuldigd, dus bij deze: Bekijk bijlage 99381
Erg leuk Maartje! Ja jammer alle berichten weg.. Nou goed niets aan te doen. Vandaag stof binnen gekregen voor de wiegbekleding. Jippie
@Maartje Wow wat een mooi kamertje! @ELif Wil je je man niet meer zo aan het schrikken maken... @Site Jammer dat alle oude berichten weg zijn, maar ja niets aan te doen. Gaan we maar weer opnieuw beginnen. @Kraampakket Nog niet ontvangen, maar bij welke verzekering zitten jullie die hem al wel ontvangen hebben? @ego Gisteren bij de fysio geweest voor het eerst en dat was erg pijnlijk. Zelfs de kleine was aan het protesteren tijdens de behandeling. Maar goed als het maar gaat helpen, mag dinsdag weer.
Nou, eerst even mijn Word document van gisteren plaatsen: Leeftijd zwanger: Mijn moeder was 37 en mijn vader 40 toen ze mij kregen. Mijn ouders zijn nu 67 en 71 maar nog hartstikke jong van geest. Het was zelfs zo dat vriendinnen altijd bij mij wilden afspreken vroeger omdat mijn moeder zo relaxt en leuk was. Ik ben nu 31 (sinds afgelopen zaterdag ) maar vind dat helemaal niet oud. Het ligt er ook aan tot welke leeftijd je bezig bent met studeren, wanneer je je vriend leert kennen enz. Ik ben er eigenlijk ook nu pas aan toe. @Charpi: Hoe gaat het nu met je? @Youngmom: Hoe gaat het met Sem? @Iris: Goed dat je wat minder gaat werken. Ik had ook liever gehad dat ik 4 ipv 6 weken van tevoren met verlof zou kunnen maar ik neem misschien ouderschapsverlof op. Is dat niks voor jou? Heb je trouwens een leuk geboortekaartje gevonden? Hoe is het met je zoontje? Sterkte verder!! @Juju: Echt supermooie 3D foto's! En een jongetje! Wat leuk, gefeliciteerd!!! @Brademarie: Ik kan mij je heimwee voorstellen. Ik vond het leuk in Duitsland maar de laatste tijd ben ik het liefst gewoon thuis. Wij hadden dat ook op Bali dat we een attractie waren. Allebei lang en mijn vriend is inderdaad ook zo Hollands als het maar zijn kan haha! Maar fijn dat het bloeden in ieder geval is gestopt. Tot wanneer blijven jullie? @Wen: Vervelend van dat vocht vasthouden. Gelukkig was alles verder goed. @Giltje: Welkom!! @Naomi: Waren er ook studenten die moesten oefenen? Ik vond het jammer dat ik het moest afzeggen. Ik was wel benieuwd! @Ink: Wat fijn dat het weer allemaal is bijgetrokken! Je hebt goed gerust ! @Muppet: Jammer dat je geen foto's kan plaatsen! Ik ben ook helemaal verliefd op onze baby!! @Maartje: Nog een maandje!! Spannend! @Mimi: Wat een vrolijke kleurtjes! Echt lief! Blije doos: Ik ga 'm ook ophalen van de week. Ben benieuwd! @Zina: Placenta opeten??!?? Bah bah! Ik hoop wel dat ik het blad snel weer krijg. Ben toch wel nieuwsgierig hihi! @Lauwie: Hu? Over enkele weken?? Haha! @Elif: Misschien heb ik eroverheen gelezen maar jij zou afgelopen vrijdag toch je bloed laten testen? Heb je daar al een uitslag van? Het gaat verder best goed met ons! De chemo viel erg mee, dus we zijn best positief. Ook voel ik mij beter dan ooit. Heb eindelijk helemaal geen klachten (afkloppen!!) Wat lief dat je man zo bezorgd is!! Paar dagen Duitsland waren heerlijk! Veel gezwommen en in het zonnetje gelegen. Ik ben zelfs zo ontspannen dat gisteren bij de gynaecoloog mijn bloeddruk perfect was! De rest was ook goed. Over twee weken krijg ik een groei echo. De 3D echo was ook erg leuk! Alleen zat snuitje steeds met zijn voetjes en handjes voor zijn gezichtje! Echt een acrobaat! Hij ligt al een paar dagen met zijn hoofd naar beneden en zijn beentjes voor zijn gezicht geklapt! Tis maar wat je fijn vindt ! Ook zat hij steeds aan de navelstreng te sabbelen, dus op sommige foto's lijkt het alsof hij een snorretje heeft haha! Maar erg leuk en lief om hem te zien gapen, in zijn oogjes te zien wrijven enz. De foto's staan in mijn album. De echo overdag bij Fontys heb ik afgezegd want ik moest ook werken en anders werd het teveel met ook nog de pretecho in de avond.
@Mimi: Leuk zeg dat je toch een 3D echo laat maken! @Elif: Man helemaal in de stress! Zielig! @Iris: Werk jij nou eigenlijk minder? Ik weet het even niet meer. Vervelend dat je zo'n pijn hebt. Ik ben bij Interpolis verzekerd en krijg geen kraampakket helaas. Wel jammer als ik dat zo lees! @Maartje: Wauw! Supermooi! @Juju: Ga je de bekleding zelf maken (heb je waarschijnlijk al wel verteld )? @Wen: Hopen dat het snel werkt!!
@maartje: Leuk @juju: Veel succes met je stof @wen: Pijn Hier doet het nooit pijn bij de fysio (nu ja, de oefeningetjes wel, maar de rest niet). Ik zit bij VGZ. Herinner me dat ik vorige keer ook rond week 27 28 het pakket binnenkreeg. @moosey: Snel al je vragen beantwoorden Kaartjes: We hebben er een paar die we allebei leuk vinden, maar ze zijn beetje onpraktisch mbt naam plaatsen (met een raampje en wij gaan voor 3 voornamen), dus nog ff kijken. Werk: Ik werk nu ietsiepietsie minder, komt neer op 4u per week, maar dat wil ik nu dus wel beetje opvoeren, want schiet niet op. Verlof neem ik sowieso t/m 30 april, dus hoe ik het "gat" op vul bekijk ik later wel, mij zien ze iig niet meer voor 1 mei En IrisBkind is weer helemaal beter. Vreemd dat je geen kraampakket krijgt Soit. EGO: Pfff, ik ga ff vloeken hoor Elke keer als ik vandaag opsta, heb ik meer pijn. Letterlijk een pardon my french kutgevoel. Alsof ik drie dagen op een fietsstang heb moeten zitten. Nu ja, niemand kan me nu uitlachen omdat ik waggel: moet zon kleine stapjes nemen dat ik niet kán waggelen. Ha! En verder schiet het allemaal weer niet op vandaag. Ik tel af naar mn controle maandag Heb wel een superactieve uk vandaag, dus dat is erg leuk Wordt steeds gezelliger zo.
@irisb: balen dat je zo een ...gevoel hebt! hopelijk is het snel over. @moosey: jammer dat je die echo hebt moeten afzeggen maar ach zoveel stelde het nu ook weer niet voor het waren inderdaad studenten die moesten oefenen op je buik, heb 3 verschillende gehad hihi. ze moesten opdrachten uitvoeren als ligging bepalen en een botje van onderarm of onderbeen horizontaal in beeld krijgen. ik weet dus jammer genoeg nog niet hoe groot onze meid is en hoe zwaar ze nu ongeveer is. wat je wel duidelijk kon zien is hele lange benen hihi. die andere echo van jou zal vast en zeker leuker geweest zijn @mimi: wat leuk toch nog een 3D echo!!! @wendy: balen dat fysio pijn doet, maar hopelijk werkt het wel. @kraampakket: hier nog niet binnen ben bij CZ verzekerd.
irisb, balen dat je zoveel last hebt zeg! zit in het nijntje museum, dus ff snel: vanochtend bij vk geweest. alles was goed, bloeddruk en ook suiker. baby zwom weg voor het hartje luisteren.
maartje, mooi kamertje. leuke schilderijtjes! kraampakket: ben verzekerd bij de ohra en kreeg het met 28 weken
@lauwie Fijn dat alles weer goed was bij de vk en de kleine is in ieder geval lekker eigenwijs. @kraampakket Je moet het erover hebben en dan komen ze hem brengen. Nou was hier niet veel bijzonders, zat alleen een knuffel extra in, voor de rest echt kraampakket. Ow ja ben verzekerd bij CZ, dus Naomi ik denk dat jij hem ook elk moment kunt krijgen. @Moosey Mooie foto's van de kleine. @werken Hoef nu nog maar 11 halve dagen, hoe bedoel je dat ik aan het aftellen ben? Maar hebben jullie dat nou ook dat het een raar idee is dat je straks zo lang niet naar werk hoeft?
Iris wat erg dat je zoveel last hebt Moosey ik ben blij dat het toch redelijk gaat. Ik ga zo naar jullie foto's kijken ben erg benieuwd hihi. De gyn vond het absoluut niet nodig om te testen dus .... Maar heb haar echt uitgelegd me daarover druk te maken. Geen zorgen zei ze. Hier trouwens een ergernis Ging vandaag met mams winkelen heel gezellig. Totdat we terugkwamen en ze ineens zei mag ik wat vragen. Mijn vader voelt zich voor zijn hoofd gestoten dat de kleine niet naar hem vernoemd word enigzins. Als manlief zich niet verpraat had wisten ze niet eens hoe hij ging heten Ja zegt ze dat is niet eerlijk , de kleine krijgt alleen turkse namen en er zit niks van ons bij. Ik heb gezegd, we zullen wel zien. En gezegd dat IK eigenlijk voornamelijk de namen heb gekozen en dat ik heb gezegd hem als 2e naam de naam van zijn jongere broer te geven. Ja zegt ze, noem je hem toch Seyhan Ibo Petrus. De 2e naam word zowiezo Ibrahim en niet Ibo maar niet voor iemand voor het hoofd te stoten ik ga een islamitisch kindje geen Petrus noemen!! Bah hier kan ik me nu zo over ergeren. We hebben 1 jaar geen contact gehad aangezien ze altijd hun zin willen opdringen en het begint weer van voren af aan! Ipv dat ze bekijken dat mijn man hier helemaal alleen is en dat het voor hem ook belangrijk is dat er turks in zit! Ook dachten zij dat de kleine de achternaam van mijn meisjesnaam zou krijgen. Waar past mijn man hier in godsnaam in?? Word gewoon gedaan of hij niks voorstelt dan! Laatst een discussie, wij willen de kleine met nl en tr opvoeden als taal. Ja maar ik ga wel Maastrichts tegen hem praten. Pffffff is het nu zo moeilijk te doen wat we vragen??? Sorry voor het gezeur jullie zien ben echt gefrustreerd!
Voor iedereen die eroverheen heeft gelezen: 3D foto's staan in mijn album (hoezo iedereen dwingen om te kijken ?!) @Iris: Ga maar 's snel nog wat minder werken dan. Beterschap!