December 2010 mama's deel III - Na de crash

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Springmuis, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    1978: hihih ja ik ben ook al mama, maar het voelt als totaal overnieuw beginnen, mijn dochter is al bijna 12, dus heb er stress genoeg over allemaal, en hoelang ben jij zwanger? dat je binnenkort moet bevallen al om al die redenen uiteraard, maar ik kan het nergens vinden hoe ver je al bent als je daadwerkelijk gaat bevallen

2. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @1978: dan ben jij strakjes de eerste met beeb denk ik zo! Spannend hoor!

@Mystik: leuke foto's!!!!! Heerlijk dat lime kleurtje ben er zelf ook nog steeds erg blij mee

@Youngmom: Wow heftig, doe je rustig aan meis!

@Weegschaaltje: vervelend van die steken zeg!

3. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)
    @Mystik wat een leuk kamertje en die kleuren totaal mijn ding ;)

hier ook veel wit en groene :D

van laken tot tutje en poederdoosje :D:D

Nu weet ik niet op in nederland ook wibra is maar hier in belgie staan nu heel veel spullen voor babytje .

heb mij een tweede donsdelentje gekocht weet van mijn jongste dat zei ééns gebraakt heeft en tja donsdekentje was in ,maar ze moest wel nog verder slapen dus handig als je reserve hebt en voor de prijs van5.99 echt goedkoop seg ;)
    Had mij ook babykâpstokjes gekocht is hier vind ik in Belgie moeilijk te vinden en als je ze vind vragen ze lekker voor en daar stonden ze in het rose of blauwe 0.69 cent voor 8 ;)

liefst

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja hier (ergens) hebben wij ook een Wibra, maar heb alles al en kan toch nergens heen haha.

Bedankt voor het lijstje! Had geen zin meer om te zoeken haha.

Zo lekkerrrr aan de zuurkool, oooh zo heerlijk is dat!! De mannen eten worteltjes met aardappelpuree en kip.

5. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ charmed: wow al benen voor 37w, dat worden ‘’lange stelten’’. ;).

@ patroes: Goed dat je gebeld hebt! En gelukkig is alles goed. Erg fijn om dat weer even te horen.

@ parr: hopelijk kan de huisarts wat voor je doen.
    Enne verlof…. Wat is dat?? Ik mag nog 4 weken….

@ youngmom: Jeetje wat schrikken. Gelukkig word je nu goed in de gaten gehouden!

@ 1978: Een november-mama nu dus. Maar je blijft hier toch wel gezellig meekletsen??
    En wat grappig dat je nu dus een astroloog aangeraden wordt om te zorgen dat de sterren zo gunstig mogelijk staan… Ga je daar nog iets mee doen??

@ mystik: Wat leuk zeg, al helemaal ingericht!!

En ik heb trek in lekkere dingen, maar die zijn hier allemaal op…. Mijn mannetje is gelukkig wel boodschappen doen, dus hopelijk neemt ie superlekkere dingen mee….

6. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

hey dames,

is weer even een paar dagen geleden dat ik er was, maar had echt ff rust nodig...
    Heb wel helemaal bijgelezen hoor maar ben veel vergeten sorry!

Mystik : mooi hoor die commode zo!
    Youngmom : brrr gevallen, kijk je uit! Gelukkig met beebjes alles goed zeg!
    Patroes : fijn dat alles goed is met beide beebs :). Goed dat je aan de bel getrokken hebt.

Verder weet ik 't niet meer sorry!!

Vandaag is de intake voor de kraamhulp langs geweest, en we moeten alleen nog wat hydrofielluiers halen en een extra kruik. Omdat we een kleine uk krijgen gaan ze 2 kruiken in 't bedje leggen vandaar. Oh en ze raadde ook aan om extra onderbroeken maat tent (haar woorden :D) te halen omdat dat kraamverband er in moet en je gelijk na de bevalling 2 van die dingen in krijgt. Dus dat wordt schoonma van de week even inschakelen daarvoor.

Verjaardag van mams was erg gezellig zaterdag! Lekker op m'n gemak in een luie tuinstoel gezeten en alles werd voor me aangedragen, heerlijk. Komend weekend verjaardag van m'n pa, denk wel dat ik weer ga.

Ook vandaag overlegd met de diabetesverpleegkundige. Ik gaf aan dat volgens mij de insuline niets deed omdat m'n waardes hetzelfde waren. Nou moet ik die van 's avonds hetzelfde houden en 's ochtends ook maar dan bij de lunch ook nog gaan spuiten... dus nu 3x per dag ipv 2, bah. Gaat wel lekker hier :).

Verder heb ik 't idee dat beebje misschien aan 't indalen is ofzo, had vannacht erge soort menstruatiekrampen en steken in 't uitgangskanaal zeg maar, en heb ook al een paar dagen last van m'n rug en een zwaar gevoel onderin m'n buik met lopen en staan.
    Heb wat urine meegegeven met de CTG vanochtend want ze zei dat de krampen ook op blaasontsteking kunnen wijzen. Ze hebben niet gebeld dus dat was 't niet anders zouden ze vanmiddag nog bellen zei ze.
    Ach ik zie het wel woensdag of beebje idd aan het indalen is.

Verder niets nieuws, ben d'r weer vantussen, fijne avond allemaal!

Knuff

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ja ik ken het.. je wilt het zo graag maar straks is het jouw kindje en komt er een hoop verantwoordelijkheid over je heen. Dan heb je ff de bibbers :p maar wees gerust zodra ukkie op je ligt ben je opsalg verliefd en de zorgen verdwijnen ff van podium 8)

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    oei jeetje! gelukkig niks aan de hand met de beebs
    Nu jij ff lekker uitrusten en weer aansterken!

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    oh jeetje dat is idd dubbel op. Gewoon lekker van je af huilen meid! Het loopt anders dan in gedachten maar komt wel goed :) En je mag haar eerder vasthouden dan dat je dacht! knuffs!!
    enneh ook al beval je niet meer in december ben je gewoon een december mama voor ons ;)

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @jufkyjo nou ik denk dat de HA nu nog niks doet maar dat wij wel even gaan praten over de hoe en wat mssn? Ik weet niet wrm ik dan terug moest komen als het weer fout ging.. maar dat merk ik morgen wel. Ik denk dat hij oppert om tot het nieuwe jaar mssn te wachten me zkh. Ook omdat bij de MA was er niks afwijkends te zien aan mijn bm etc.

11. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Dank je wel allemaal! Ik heb hier daarnet echt keihard zitten huilen omdat het me toch allemaal erg veel op elkaar komen vind en omdat ik me zo ongerust ben. Ik ben morgen pas 27w ver dus echt nog veel te vroeg voor die ukkies. En omdat ik mijn jongens zo mis. :(

@weegschaaltje: Mag ik vragen waar je dat tweede donsdekentje gekocht? Want met die prijs ;)

@shadowcat76: Gelukkig heb je een goed weekend achter de rug. De extra inspuiting is was minder maar als het je helpt is het natuurlijk beter hé. Hier is nr.1 ook al indaald en de pijn die je beschijrft lijkt inderdaad op die pijn die ik voelde (die ze indalingpijn noemden).

12. 1978

1978 Actief lid

22 jul 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jufkyo: astroloog... neuh...we hebben sowieso maar 2 dagen om 'echt' uit te kiezen en om dan daarbinnen de uren te bepalen. Weenie, misschien gooi ik de toekomst van onze kleine wel weg, maar niet aan mij besteed;)

weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben morgen 34 weken en ga met 37 weken precies "bevallen"

zoek me suf op internet naar de beste manier om me voor te bereiden, als iemand tips heeft...?

13. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ parr: Spannend dus wat de HA gaat zeggen.

@ youngmom: Dikke knuffel!!

@ 1978: haha, aan mij is zo'n astroloog ook niet besteedt, maar ik dacht ik vraag het eerst even aan jou... als jij het namelijk wel heel belangrijk vindt staat het ook zo raar om dat te zeggen. En gek zeg, dat je weet dat over 3 weken de baby er is. Hoe je je daarop moet voorbereiden?? Geen idee...

Sinds gisteravond gaat de keelpijn weer een stuk beter. Ik praat nu wel wat schor, maar de echte pijn is weg. In mijn oor 'ploept' het nog af en toe, maar als dat alles is...
    Vandaag een lange vergaderdag.... gatver. En vanmiddag nog een oudergesprek, vanavond weer 1 en daarna weer informatieavond (de laatste gelukkig). Tussendoor ook nog even naar de vk.
    Vandaag ben ik er dus niet meer... tot morgen meiden!

14. shadowcat76

@youngmom : he meisje toch... doe rustig aan! Je bent nu wel iig op de goede plek zullen we maar zeggen, ok natuurlijk is het niet leuk en ben je liever thuis... Wel goed dat ze je ukkies zo goed in de gaten houden, die moeten absoluut nog blijven zitten hoor! Het is ook allemaal veel wat op je afkomt en dan mag huilen best hoor. *geeft een dikke knuffel*
    Mogen je jongens wel op bezoek komen bij mama? Dan zie je ze tenminste nog.
    Zeg mag ik vragen hoe oud je misschien bent? Gewoon nieuwsgierigheid hoor :). Zelf ben ik 34, 35 in januari.

@1978 : Hmm een astroloog... zelf ben ik dan zo dat ik dan die persoon wel zou raadplegen gewoon uit nieuwsgierigheid maar dan uiteindelijk daar niet m'n beslissing van af zou laten hangen denk ik :). Wel spannend zeg, in 3 weken tijd ben je mama...

@Juf : jemig zeg alweer zo'n drukke dag voor je! Fijn dat je je alweer wat beter voelt, idd als je oor alles is. Doe lekker rustig aan als je thuis komt vanavond, we zien je wel weer als het gaat!

@hier : ik ben gaar :). Heb slecht geslapen, ben ook licht verkouden waardoor 's nachts m'n neus nu helemaal dicht zit en ik extra door m'n mond ga ademen, wat een zeer droge mond en keel oplevert :(. 'k Snap niet dat m'n vriend niet wakker wordt nu van m'n gesnuif zelfs ik word er wakker van nu haha. M'n linkerheup speelt ook weer behoorlijk op, heb daar een chronische slijmbeursontsteking en die doet behoorlijk zeer nu :(. Zo lang ik op de bank blijf liggen hier beneden gaat 't wel goed hoor maar als ik een stukje moet lopen... au au :(.

15. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Zo... Maar liefst 4 dagen de computer uitgehad. Hoe heb ik het kunnen redden? :p Soms wel even lekker!

Ik heb alles net bijgelezen en ben weer helemaal op de hoogte. Spannend hoor! Dus over 3 weken wordt de eerst "december"baby geboren? Ben heeel erg benieuwd! Kan niet wachten op alle foto's en verhalen!
    En Mystik, mooie foto's!!! Zag ik nou van die spenen met tanden? :D:D:D:D:D

Misschien weten jullie nog wel dat ik in mijn laatste berichtje had verteld over het urine onderzoek. Bij de huisarts hadden ze wel iets gevonden, maar ze wisten niet precies wat. Daarom is het op kweek gezet en heb gisteren de uitslag gekregen. Er is dus niks aan de hand. Op zich natuurlijk heel geruststellend, maar waar komen mijn klachten dan vandaan?
    Hoe vaak hebben jullie een harde buik? Ik heb ze ongeveer (gemiddeld) elk kwartier. Vind dat best vaak... Ze worden ook steeds onprettiger.

Over het rustiger worden op dit forum: Ja... Ik merk het ook en vind dat echt ontzettend jammer. Je mist een heel deel van de verhalen. Romy heb ik hier bijvoorbeeld al lange tijd niet meer gezien. Moet iedereen natuurlijk ook zelf weten, maar baal er gewoon van dat ons clubje gesplitst is.
    Kunnen we geen bevaldatum-lijst maken van degene die hier nog wel vaak zijn? Ben namelijk de datums een beetje kwijt. Als jullie dat ook leuk vinden, dan wil ik hem wel in elkaar zetten.

Tot zover maar weer. Rustig aan doen dames!

16. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    dat lijk me wel leuk want ik weet het ook allemaal niet meer die datums
    ik ben uitgerekend 11/12 :)

17. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    goedemorgen meiden, las net over de tandenspeen, weet ff niet wie het zei, jaaaaaaa die komen uit het PApakket, (ikpapa.nl) daar kun je geweldige pakketten aan je partner kado doen, heb ik dus ook gedaan :D

maar waar ik voor kom buurten zo vroeg, ik ben stront verkouden, me kop zit verstopt, hoest me gek, en pijn mijn keel, WAT MAAR DAN OOK WAT mag ik gebruiken om mijn neus vrij te maken en mijn keel wat te verlichten?

18. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Antaflu! :D

En ik vroeg naar die tandenspenen.. Ga zo eens even op die site kijken geloof ik :D

19. shadowcat76

@Rammel : wel goed dat je urine onderzoek goed was, maar ieder kwartier zo'n harde buik da's niet prettig :(. Ik heb die niet zo vaak, max. 1x p/dag en dan is het veel... Hoop dat ze er achter komen wat je dan hebt!

Van mij mag je zo'n lijst in elkaar zetten hoor :). Ik vind het ook erg jammer dat we zijn opgesplitst :(. Ik klets daar wel af en toe mee maar vind het leuker hier eerlijk gezegd. Daar kan ik 't echt niet meer bijhouden, kijk je een halve dag niet zijn er 10 pagina's bij...
    Ik ben 5 december uitgerekend dus er is een kansje dat ik een novembermama word :).

@Mystik : zelf heb ik zo'n neusspray zo'n zoutoplossing, ben ook licht verkouden, ga die straks eens gebruiken hopelijk helpt het. Die mag je zowieso gebruiken, maar verder weet ik 't eerlijk gezegd niet :(.

@hier : ctg was weer goed! Morgen om half 9 in z'huis zijn voor ctg dan om 10 voor half 10 doppler met groei-echo. Hoop dat die goed gaan zijn dat ik weer naar huis mag... Ik hou d'r gewoon altijd rekening mee dat ik moet blijven dan kan het alleen maar meevallen :).

20. shadowcat76

ikpapa.nl werkt niet! Dan kom ik op de site van Motion Music uit???

Deel Deze Pagina