December 2010 mama's deel III - Na de crash

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Springmuis, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1978

1978 Actief lid

22 jul 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL

yep: mijne ligt ook in een stuit. niet prettig. soms lijkt ze zich wel uit te rekken wat echt zeer doet en 's nachts.... linkerzij of rechterzij...krijg aan beide kanten protest. Slaap dientegevolge al bijna 10 dagen 'zittend' tegen een toren van kussens met mijn voedingskussen als een hoefijzer om me heen om niet in elkaar te zakken... :(

2. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Zo herkenbaar!!! Zodra ik ga liggen vindt de kleine het niet meer leuk! Mijn linkerzij gaat het beste. Veel sterkte met je slaap tekort! Nog even volhouden en hopelijk draait ze gauw.

Lieve groet, Selma

3. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    hai meiden al een hele tijd niet hier geweest!!!

maar las zulke verontruste berichten dat ik toch ff kwam kijken

youngmum wat een brutaliteit zeg dat mensen dat tegen je zeggen!
    was je niet woest?!

1978 ik begreep dat ze jou eerder gaan inleiden omdat de bub in een stuit lag?

weegschaaltje jeetje meid dat is ff schrikken...en nu je benen stijf dicht houden!
    maar gelukkig dat je in ieder geval in het zh ben en dat je daar goed in de gaten word gehouden!
    ik zit heel hard te duimen dat de beeb nog ff blijft zitten
    veel sterkte meid!!

4. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    @Patroeschka: Mijn schoonzus moest ook pasfoto's laten maken toen ze zwanger was. Maar zij was echt niet verzwaard in haar gezicht dus dat viel goed mee. Ik daar in tegen zou nu waarschijnlijk niet eens op een pasfoto passen :D

@weegschaaltje: Och meid! Ik hoop echt dat je ukkie nog wat blijft zitten en weet perfect wat je bedoeld. Hopelijk houden de weeën op. Maar weet, je bent reeds al iets meer als 33w en moest je kindje nu nog de longrijping opnemen (48u) is dat alleen maar beter. Ik mag ook niet op voor WC enz... Veel succes meid, ik duim kei hard voor je! :(

@luvmyluver: Ik was echt enorm kwaad :x Normaal zou ik dat dan gaan negeren of proberen vriendelijk te blijven. Maar die hormonen deden me gewoon ontploffen. Zo erg zelfs dat mijn beste vriendin zo hard schrok ervan. Ik ben nu éénmaal iemand die echt helemaal niet snel kwaad word en echt wel veel kan hebben.

Oja, moesten jullie wat tijd hebben: heb nieuwe namentoppic geopend want we raken er echt niet aan uit... :)

5. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @ weegschaaltje, zo he das schrikken zeg! hopelijk nemen de weeen af en blijft je kleintje nog even zitten! Sterkte meid!

6. esthern77

esthern77 Actief lid

17 jan 2010
    186
    0
    16
    Hey Weegschaaltje.. wat is dat nou... Rustig aan doen hoor... pff Wat zul jij geschrokken zijn zeg. Nog even volhouden hoor !
    Heb je het met je andere kindjes goed kunnen regelen? Dat zou dan al een zorg minder zijn.
    We duimen met zijn allen dat de beeb nog een zeker een paar weekjes blijft zitten !!

Zo nog een met suiker ! hmm echt niet fijn. Hoop dat het met een dieet te doen valt.

Shadow Ik had geloof ik op de andere site al aangeboden dat als je nog spuitjes nodig hebt voor je prikpen, dan heb ik er hier nog heel wat liggen. Voor het spuiten voor de IUI heb ik zo'n doosje extra besteld. Ik hoop ze niet nogmaals nodig te zijn. Dus u roept maar...
    Ik zal morgen voor je duimen dat de dopler (euh..) goed zal zijn.

Rammel (buddy!) Ik kom ook nog steeds wel hier hoor. Maar doe maar af en toe een berichtje... (altijd al zo geweest hihi).
    Ik ben uitgerekend op 28 december..

Youngmom Je moet je niet op de kop laten zitten door wat andere mensen denken te moeten zeggen. Ik vind het juist super knap dat je dit allemaal red op zo'n jonge leeftijd.
    En jij hebt volgens mij al genoeg voor de kiezen gehad om respect af te dwingen !
    En straks heb jij 4 kindje te verzorgen, mijn petje gaat voor je af ! Ik vind hier eentje af en toe al zwaar..
    Wat ontzettend balen dat je in het ziekenhuis ligt. Gaat alles goed nu ? Is er nog kans dat je weer gewoon naar huis mag ? Thuis lig je toch het fijnst he...
    Ik ga er voor duimen.

1978 Zo zeg nog 3 weekjes maar.. Manlief moest wel even lachen toen ik hem vertelde van de astroloog.. Ik zou er geloof ik ook niet zo veel op uit doen. Maar ja, in dat soort landen hebben ze toch een andere kijk op het leven (ook wel weer erg grappig).

Zo zeg, ik denk dat ik de komende tijd niets anders meer doe dan duimen. Het aftellen voor sommige is al begonnen.
    Poeh, het komt echt steeds dichterbij!

7. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@weegschaaltje :$ :$!!! Beebje nog even binnen houden hoor meis!! Weeën da's schrikken... hopelijk helpen de remmers. Wel goed dat je die spuiten voor de longetjes al gehad hebt idd, weet niet of ze bij jou ook zo pijnlijk waren maar alles voor het kleintje he! Brrr hopelijk blijft ukkiepuk nog even lekker in je buik. Je bent maar 1 dag verder dan ik... Sterkte en een dikke knuff!

@Selma : ik had 't idd ook niet verwacht zw-suiker... maar net als bij jou zit bij mij ook ouderdomssuiker in de familie (m'n ma en een zus van haar) dus dan heb je helaas een verhoogde kans :(. Hoop voor je dat het meevalt en je het met een dieet op kan lossen hoor. Beebje ligt hier niet in stuit volgens mij, heb wel 't idee dat 't aan het indalen is maar hoeft niet. Voel regelmatig flinke trappen en duwen een stukje boven m'n navel dus denk dat hoofdje naar beneden ligt.

@1978 : ik had ook geen symptomen van zw-suiker, bij mij zijn ze er ook alleen door een ontbijttest achter gekomen, moest 3x laten prikken, nuchter, net na 't eten en een tijdje daarna. Symptomen kunnen evt. wel zijn veel dorst hebben, meer moeten plassen (maar ja zwangerschap doet ook veel met je blaas dus da's niet echt een graadmeter denk ik ;)), veel jeuk daar beneden, dat soort dingen.

@Esther : dank je, en sorry had ik nog niet gelezen !! Ik kan 't daar niet zo goed bijhouden, lees 't wel af en toe en probeer te posten maar als je een dag niet bent geweest dan moet je 10 pagina's bijlezen :). Ik heb daar even ingelogd en zal zo eens kijken om weer wat bij te kletsen :). Heb wel 18 pagina's bij te lezen dus duurt wel even hihi. Denk dat ik voorlopig genoeg spuitjes heb, maar is idd wel handig om in de gaten te houden als ze op beginnen te raken, ligt er natuurlijk aan waar je woont, als dat bij mij in de buurt is zou dat wel handig zijn :D.

@hier : ik heb HONGERRRRRR!!!! Lief is aan 't koken (fussili tricolore) en er komen heerlijke geuren uit de keuken dus hoop dat ie zo klaar is brrrr..... m'n maagje rammelt behoorlijk :).

8. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    @esthern77: Dank je wel :) Goed is een ander woord maar het gaat wel. Veel hoofdpijn en ben wel nog erg moe. Ze maken zich wel ongerust over het aantal harde buiken die ik heb. Wanneer ik naar huis mag? En of ik nog naar huis mag? Ik weet het niet. Ik zou heel graag weer thuis liggen maar dat word allemaal te zien.

9. esthern77

esthern77 Actief lid

17 jan 2010
    186
    0
    16
    Youngmom Nou mocht je niet naar huis mogen slepen wij jou (en iedereen die in het ziekenhuis ligt op dit moment) erdoor heen.
    Goed volhouden hoor dames.. Het is voor een goed doel.. Het is nog iets te vroeg voor bevallingen !

Shadow, ik woon in de achterhoek. Helaas niet naast de deur.. Maar kan het je anders wel toesturen hoor.. Laat maar weten.. Het zit in een doosje. Het waren er een stuk of 100. En er zit nog zeker meer dan de helft in. Mocht je het nodig hebben, laat maar weten.

Ik ga slapen, tot morgen !

10. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    @esthern77: Das erg lief van je!

Tot morgen meiden! Ik ga wat proberen te slapen. En morgen zie ik mijn jongens terug, dus goeie vooruitzichten! :)

11. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Ik ben pas net thuis van mijn werk, maar dacht ga toch nog even bijlezen hier.... maar ben eigenlijk te moe om nog op iedereen te reageren. Sorry meiden, komt morgen weer!
    Weegschaaltje; dikke knuffel: ik hoop dat de baby nog even blijft zitten!

12. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@youngmom : idd we slepen je er wel doorheen! Doe rustig aan, fijn dat je je jongens weer ziet morgen. Probeer maar lekker te slapen :). Knuff!

@Esther : nee da's idd niet naast de deur! Als ik ze nodig heb zal ik aan je denken, bedankt :).

@Juf : lekker je bedje in!

Goed idee trouwens...

heb echt zo'n onbestemd gevoel. Weet niet wat het is. Harde buiken is 't niet die had ik gisteren een vandaag nog geen gehad. Paar dagen geleden 's nachts menstruatie-achtige krampen in m'n onderbuik en steken in 't uitgangskanaal, dit was zo'n 10 min. daarna weg. Daarstraks weer van die krampen en heb sinds gisteren ongeveer dat als ik wat drink dat ik misselijk word.
    Hopelijk zijn 't geen tekenen van een naderende bevalling want beebje moet nog blijven zitten!!!
    Ik voel me echt gewoon raar ik weet niet...

*edit* ik duik lekker m'n bedje in, slaap zacht meiden en tot snel!

Knuff voor allemaal

13. 1978

1978 Actief lid

22 jul 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dacht ik mezelf te moeten afmelden als december-mama door de naderende keizersnee (vandaag over 3 weken) maar lees ik dat de een na de ander met echte weeen in het ziekenhuis ligt...!
    Zullen we de dames van het november-topic maar gewoon overnemen?:D

hier echt een waar-de-lo-ze nacht gehad. Weer rechtovereind zitten, zuur, schoppen op mijn blaas en een dochter die de halve nacht woest gedroomd heeft: een droom waarin ik blijkbaar ook voorkwam, ben er wel 8x uitgeweest omdat er "mama mama" werd gehuild, gekreund of geroepen...

vriendlief komt morgenavond pas terug van zakenreis. Dan bind ik hem vast aan de keukentafel -die mag niet meer weg. Wel zuur dat ik hem nog niet heb kunnen spreken deze week, de beste man weet niet eens dat het een keizersnee wordt en dat mijn ouders geen ticket hebben kunnen vinden omdat de vluchten vol zitten...:(

14. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    1978, hoe ver ben je eigenlijk als je kleintje wordt gehaald?

15. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    youngmum fijn dat je jongens vandaag weer komen!

1978 o dat is wel erg! ik zou hem idd ook lekker vast binden aan de keuken tafel en hem niet meer weg laten gaan :D
    en is het al 100% zeker dat je een ks krijgt? of zou je beeb op een of andere manier toch nog kunne draaien?
    en waarom gaan ze je dan al zo vroeg inleiden?
    wat een hoop vragen he, ben niet nieuwsgierig hoor wil gewoon graag alles weten:D

hebben jullie al iets van weegschaaltje gehoord?
    ik hoop zo dat de beeb nog lekker in haar buik zit!

16. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    goedemorgen meiden,

lees zoveel nare berichten, hoop de beebjes van 1978 en weegsc. nog ff blijven zitten hoor

17. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Oh jeetje, lees het net pas van Weegschaaltje!! :$ Shit zeg! Hoop dat alles goed gaat!! Sterkte meis! Wat zul je geschrokken zijn. Je hebt wat pijntjes, gaat ermee op controle en dan lijken het ineens al weeën te zijn!! :$

Wat een hoop nare berichtjes hier zeg! Hoeveel decembermama's liggen er nu eigenlijk al in het ziekenhuis? Gelukkig zijn we (bijna) allemaal de 30 weken voorbij. Dat is dan wel positief, maar het hoort natuurlijk niet zo te gaan! Ik duim voor allemaal gezonde kindjes!

Ik heb nu van een paar mensen de uitgerekende datum doorgekregen, dus zal zo even de lijst plaatsen. Als je er ook bij op wilt, moet je me maar even pben. :)

Heb overigens heerlijk geslapen vannacht. Jeee, je wordt dan echt als een ander mens wakker! Heerlijk! Afgelopen nachten waren drama, dus was er ook echt wel even aan toe. Gelukkig slaapt de kleine ook als mama slaapt. Ben nog niet 1 keer wakker geworden door de baby! *AFKLOPPEN*.
    Maar het is heel leuk, want ik leg al vanaf week 18 elke avond voordat ik ga slapen een muziekdoosje tegen mijn buik aan. Ik voel de baby dan echt rustig worden. Als ik dan 's ochtends weer wakker word, dan begint de baby ook langzaam wat te bewegen. Echt ideaal! Als dat een teken is van hoe de nachten straks gaan, dan teken ik daarvoor!! :D Ben trouwens benieuwd hoe ie straks op dat muziekdoosje gaat reageren. Zijn er nog meer meiden die dat doen?

18. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Uitgerekende datums:

Shadowcat76: 5 december
    Springmuis: 8 december
    Mamavan1: 11 december
    Rammel: 19 december
    Esthern77: 28 december

Afsprakenlijst:

Springmuis:28 oktober – Controle VK
    Rammel:28 oktober – Controle VK

19. 1978

1978 Actief lid

22 jul 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    de stuit is niet het grootste probleem, de placenta blokkeert de uitgang. Dochterlief kan er dus gewoon niet uit. Blijkbaar als je echte weeeen krijgt, knapt/breekt/scheurt de placenta :$ en dat is direct levensbedrijgend voor mij en voor haar

daarom moet ik VOOR de eerste wee zich aandient een keizersnee
    omdat mijn dochter met 37 weken is geboren, is de kans groot dat deze ook 'vroeg' komt, dus VOOR 37 weken een keizersnee. Of nou ja, precies OP 37 weken...:(

vinnut zo eng bij vlagen. Ook een beetje jammer dat ik hier tot in de details heb uitgelegd gekregen hoe gruwelijk je aan je einde komt als je te laat bent, zouden ze in Nederland nooit doen :x

maar goed, nog 1 nachtje en dan word ik weer over mijn bol geaaid door iemand die me verteld dat het allemaal wel goedkomt..

20. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Shadow, hoe ben je de nacht doorgekomen eigenlijk? Ik herken dat gevoel namelijk heel goed wat je gisteren beschreef. Dan voel je je anders, maar je kunt het niet precies omschrijven. Irritant is dat..

Deel Deze Pagina