December 2010 mama's deel III - Na de crash

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Springmuis, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    selma gefeliciteerd met je dochterjte fiona.

ik lees dat iedereen al bijna weeen gehad heeft,ik heb er nog maar 1keer gehad.
    waar gaan jullie je babytje in leggen thuis om te slapen?
    leggen jullie dat al in het bedje of ergens anders?
    we hadden verleden keer de draagwieg gebruik voor de eerste maanden ,voor in te slapen,maar nu heb ik gehoord dat het niet veilig zou zijn.

2. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Selma : VAN HARTE GEFELICITEERD MET FIONA!!
    Mooie naam hoor :). Ben blij voor je dat ze gezond is!!! En ooh wat een lief klein poppetje zeg... Mooi!

@parr : dit zul je waarschijnlijk niet meer lezen, maar hou je taai he! Doe wat goed voor je voelt. Hoop dat je binnenkort toch zwanger zult zijn en over een tijdje een mooi klein wondertje in je armen zult houden. Ik duim voor je!

@luv : mja gaat op zich wel hoor dank je :). Ben blij dat ik gisteren even naar huis mocht om bij te tanken dat maakt het een stuk draaglijker!

@weegschaaltje : pff heftig zeg nog steeds weeën... ben benieuwd wanneer het door gaat zetten bij jou. Je bent 1 dag verder dan ik ;). Spannend hoor! Hou ons op de hoogte, hou je taai meis! Dikke knuffel voor jou.

@Rammel : gelijk heb je hoor dat je bent thuis gebleven gisteren! Als je zelf al niet lekker in je vel zit dan is zo'n verjaardag ook niet prettig natuurlijk. Misschien even de doc naar je stuitje laten kijken?

@Tess : pff peuterpubers hihi :D. Hopelijk kan je moeder ze even meenemen dat ze even haar energie kwijt kan ;). En mooi buikje hoor!

@mamavan1 : hier ook nog geen weeën hoor, gelukkig niet! Bij ons gaat de kleine straks lekker in 't eigen ledikantje, we hebben geen plek op onze slaapkamer voor "rooming in" zeg maar.

@hier : vannacht redelijk goed geslapen op de pijn in m'n heupen na. Lag vannacht alleen op m'n kamer dus dat was even fijn. Heb lekker 't raam open gehad (altijd 's nachts), was wel beetje fris maar m'n ma had van de week al een schapenvachtje meegenomen voor m'n heupen dus die heb ik er lekker overheen gelegd. Heb 't dus niet koud gehad ;). Hoop zo dat ik vandaag naar huis mag!! Voordeel ook van alleen liggen is dat ik tot 1 uur vannacht lekker een dvd heb gekeken met 't geluid gewoon goed aan haha. Anders had ik een koptelefoon op gezet natuurlijk.
    Duim voor me voor straks ;).

3. mooi bescheiden bollie!!!

4. lekker zo even naar huis, hopelijk vandaag ook!!!

5. hier alles goed, slecht geslapen en sinds zatrerdag rommelt het wat dus ik denk niet dat het nog 5 weken zal duren
    bij julia rommelde het vanaf 2 weken voordat ze geboren is
    we zullen zien
    ik hou het nog wel even uit

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

6. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Wij hebben een praktisch probleem! ;)
    Ik wil graag een tv op de slaapkamer voor in de kraamtijd. Nu hebben we al een oude tv weten te scoren, maar nu.... Waar zetten we die tv neer???? Er is maar 1 plek waar hij kan staan, in de hoek. Maar we hebben geen tafel (oid) over. Bovendien moet de tv best hoog staan, omdat het bed straks ook op klossen komt. En we willen niet in de muur gaan boren, omdat het tijdelijk is. ;) Hmmmmm... Denk denk denk denk denk...

Ennuh.. Weeën? Ik heb ze nog niet gehad hoor! Tenminste, niet dat ik weet!

7. bizziebee

bizziebee Lid

13 mrt 2010
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    @selma: gefeliciteerd met jullie prachtige Fiona! wauw, wat een mooi ukkie.

Ik kom me hier ook weer een keertje melden. Heb de afgelopen weken wel meegelezen, maar door drukte werk etc. verder even niet kunnen reageren. Niet alleen moest ik afronden voor mijn verlof, maar twee weken voor mijn verlof bleek dat ik na mijn verlof met een nieuwe baan begin. Volop stress dus, maar nu: eindelijk verlof!

Toevallig is ook dat mijn zoontje vandaag 2 is geworden. Vreemd idee dat ik 'm twee jaar geleden net een uurtje in mijn armen had....

Sterkte aan alle dames in het zh, met weeen etc. Nog even volhouden!!!!

8. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Lieve allemaal,

nog even en dan zijn jullie ook papa en mama van prachtige minimensjes. Mijn beavllingsverhaal komt nog wel een keer, weet ook niet of jullie daar op zitten te wachten;)

Even een berichtje van ons. We zijn net terug van Fiona, ze doet het heel goed en ze is zo mooi. Gelukkig mocht de fototherapie vanavond gestopt worden. Dat felle licht is ze kwijt, morgen nog een keer de waardes bepalen en hopelijk blijven die goed. Mijn borstvoeding begint op gang te komen en dat gaat gepaard met heel veel pijnlijke stuwing! Auw en er komt nog weinig melk, geduld...Met een kolf gaat het toch allemaal wat minder makkelijk en natuurlijk, met als gevolg al 3 nachten niet goed geslapen. Alle hormonen gieren door mijn lijf. Fiona drinkt ook al aan de borst en dat doet ze heel krachtig. Vanavond kreeg ze het laatste beetje via de sonde. Ze woog vandaag 2535 gram, dus ze komt ook al aan! Echt fijn. Ook houdt ze zichzelf goed warm, het warmtebedje staat nu op 37.2 graden en dat wordt nog afgebouwd naar 36.5, daarna mag ze in een wiegje. Elk stapje is er één dichter naar huis.

Ik had gisteren en afgelopen nacht veel moeilijke momenten, na zo lang ziek te zijn geweest en al die spanningen, het kwam er even allemaal uit. Mijn bloedsuikers gaan veel beter en volgende week ga ik nog een keer mijn leverfuncties laten bepalen. Ik mis Fiona zo en wil niets liever dan bij haar zijn, maar ik moet ook kalm aan doen en herstellen. Gevoel en verstand lopen steeds door elkaar, heel dubbel. Soms voelt het alsof ik niet bevallen ben. Ik ben veel op en ga 2 of 3 x per dag naar het ziekenhuis. Dat is vermoeiend en slopend en lukt me eigenlijk nog niet, maar het is ook zo fijn om bij haar te zijn. We hebben nu kraamzorg 6 uur per dag 5 dagen lang en dat scheelt wel in de huishouding enzo. Als Fiona straks thuiskomt hebben we nog 20 uur over. Alex heeft nu nog alle zorgverlof en kraam en bevallingsverlof en vakantie, dus voorlopig gaat hij niet aan het werk! Hij doet het heel goed, al vindt hij het ook zwaar. Maar ik zie hem genieten vd momenten met Fiona. Dat geeft weer moed en kracht om door te gaan.
    We hebben ook nog geen kraambezoek, daar komen we helemaal niet aan toe. Dat doen we als ze thuis komt. Tijdens de bevalling hebben opa en oma opgepast en dat was voor Elin heel fijn en vertrouwd.
    Elin is wel wat in de war van het hele gebeuren. Snel boos en verdrietig. Ze vindt Fiona geweldig, maar ze snapt niet goed dat ze daar nog moet blijven en dat het wiegje hier zo leeg is. Op de couveuse afdeling moet je ook zachtjes praten en is het licht gedempt, alles om te zorgen voor zo min mogelijk prikkels. En ja Elin wil niets liever dan kletsen! Kortom we hopen echt dat Fiona snel sterker wordt en naar huis mag komen. Daar zijn we allemaal wel aan toe, al zal dat nog wel even duren.

Vanmorgen hebben we haar in bad gedaan! Ze vond het heerlijk. Ze drinkt nu 50cc per keer en dat is echt al heel knap, wat ze niet kan drinken krijgt ze via de sonde, maar dat is steeds minder vaak nodig. Ook mag ze vanaf vandaag in een gewoon wiegje, het warmtebedje heeft ze niet meer nodig. Grote stappen voorwaarts dus.

Wij gaan nu even rusten en voor jullie toi toi toi met de laatste loodjes. geniet nog vd rust en slaap waar het kan!!!

Liefs Selma

9. @selma wat moeilijk om je meisje elke keer achter te laten
    en heel vermoeiend idd elke keer naar het ziekenhuis
    rustig aan waar het kan en hopelijk mag ze snel naar huis!!

xxxxxxxxxxxxxxxxx

10. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)
    Als ik het zo lees komen de tranen in mijn ogen staan.
    snap heel goed dat het heel pijnlijk is je kleintje achter te laten,en nu ze vorderingen maakt,wil je haar nog sneller bij jou.
    en je ander kindje heb je ook nog thuis voor te zorgen,en haar vragen te beantwoorden.
    hebben ze enig idee hoelang ze nog moet blijven?
    hoop voor jullie dat je eindelijk de zware periode kan afsluiten.
    en je bevallings verhaal doe dat maar op moment dat je er zelf klaar voor bent.

liefst

11. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)
    Wensje zoontje een heel gelukkige verjaardag toe;)

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Selma, Jeetje ik krijg kippenvel van je verhaal, je klinkt ondanks de zware tijd als een echte trotse moeder!
    Je doet het top zoals het nu gaat, en je mannetje zo te lezen ook, fijn dat hij nog lekker even niet hoeft te werken voorlopig!

Ik hoop dat jullie de kleine Fiona snel mee naar huis mogen nemen.

Kus!

13. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Selma, wat een verhaal. Er straalt enorm veel kracht uit je berichtje. Hartstikke knap hoe jullie het allemaal doen!
    En ik ben hartstikke benieuwd naar je bevallingsverhaal. Als jij eraan toe bent, post je het maar hoor! :)

Ik heb vandaag even weer een dipdagje. Duik zo lekker mijn bed weer in!

14. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    @ Bizziebee
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan EN natuurlijk met je zoontje! :D Ja, de tijd gaat snel he! Ongelofelijk!

Ik heb heerlijk even 3 uurtjes op bed gelegen vanmiddag. Nu het eten net opgezet en er is alweer een dag (bijna) voorbij!

@ 1978: Meld je je nog wel even voordat het gaat gebeuren? Want ik weet niet meer precies wanneer!!! In ieder geval sterkte meid!!

15. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

pff nou mooi is dat.
    Had ik een post aangemaakt ligt de site er in ene uit ivm onderhoud :(. Ben 't dus ook even kwijt allemaal sorry :(.

Selma : Fijn te horen dat 't langzamerhand beter gaat met Fiona en dat ze van het warmtebedje af mag. Ook dat ze steeds beter gaat drinken is erg goed! Is even een heel erg moeilijke tijd voor je nu, maar de dag dat je kleine meisje naar huis mag komt steeds dichterbij... duim voor je!

Ik mag dus deze week nog niet naar huis :(. De gyn wil me houden omdat m'n doppler nog niet genoeg verbeterd is naar z'n zin en hij wil me dus 2x per dag een ctg geven. Wel wil hij me 's weekends als ik nog veel langer moet blijven wat vaker naar huis laten gaan, dat ik bijv. zaterdags naar huis ga daar slaap en zondags weer hierheen. Zou ik zo fijn vinden om weer thuis te zijn... Voel me ook erg dubbel, aan de ene kant mag beeb nu al komen maar aan de andere kant wil ik dat hij / zij nog blijft zitten om aan te sterken. Kleintje moet nog zoveel groeien!
    Weet dat er mensen zijn (youngmom bijv.) die 't veel moeilijker hebben dan ik nog maar 't valt echt niet mee nu hoor sorry :(.
    De ene na de andere komt hier op de kamer en worden vervolgens weer weggereden met weeën...

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Rammel, ook ik heb zo'n 3 uur geslapen vanochtend/vanmiddag. Heerlijk..

Kon niks schrijven vanmiddag want mn toetsenbord deed niks meer, dus kon alleen lezen! zo en nu ga ik Shadow's 06 in mn foon zetten. ;)

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Shadow, als ukkie nu komt is er niks aan de hand toch? Ja tuurlijk heb je t liefst nog zeker een weekje, maar ja..

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    OJa, ben op de weegschaal gaan staan en ben in 2 weken tijd, 2,5 kilo aangekomen! Ik begin nu ook echt vocht vast te houden.. hoe is dat bij jullie? Ik wilde onder de 100 kilo blijven en tot voor kort dacht ik t ook te redden, maar nu gaat t snel.. :(

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou meiden, ik heb net gehoord dat ik (stief) tante word! Mn stiefzusje is nu 7 weekjes en heeft vandaag de echo gehad.

20. kilo's: hoop ook onder de 100 te blijven maar dat moet denk ik wel lukken was vorige keer niets aangekomen
    woensdag weer controle dus dan zien we het weer

@patroeschka gefeliciteerd!!!wat leuk!!!

ga mijn bedje opzoeken, truste

xxxxxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina