December 2010 mama's deel III - Na de crash

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Springmuis, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1978

1978 Actief lid

22 jul 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag dames!
    dank voor de lieve reacties (ik lees ze later nog eens rustig over)
    Ben op 37 weken 'bevallen' dmv een keizersnee. was nog even stressen, want zou om 10u en ging vervolgens al om 8u -juist ja, vriendlief was toen net 'ergens' in het ziekenhuis.

een ks is geen grapje, dacht gister bniet dat ik ooit nog zou praten of lopen. (maar doe beide -nog niet op halve sterkte, maar toch)

eva is 2820 gram, een bos donker haar en puntgaaf. En heeeeeeeel stil. zo druk ze was in mijn buik, zo tevreden ligt ze nu uren te slapen.

Borstvoeding kwam op gang (wat een wonder toch!) en vannacht maar een keer hoeven aanleggen

ben gelukkig
    nu nog 'eefjes' genezen van de keizersnee...mijn god..

tot snel!

2. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    @1978; Ik hoop dat je snel weer de oude bent met praten en lopen! Wat fijn dat ze zo lang slaapt! Kan je even lekker bij tanken! En nog eens een keer BV. Ben blij dat die 2 dingen in elk geval zo goed gaan!

@ weegschaaltje; Weet niet precies waarom je iedere keer in het ziekenhuis ligt, maar je zit nu toch rond een tijd dat ze het eventueel zouden kunnen halen! Dit is ook 30 keer niks:(

@ pubersmurf; Ze is zo ziekjes:(Gister heeft ze voor het eerst in een maand ofzo 's middags 2 uurtjes geslapen.)
    Ze werd vanochtend om 5 uur wakker (fijn want ik lag nog bij te komen van echt super enge nachtmerries en moest er dus uit:p).
    Daarna heeft ze gelukkig nog geslapen tot 8 uur! Eindelijk weer een normale tijd!
    Ze is nu heel lief een boterham met jam aan het eten.. De helft spuugt ze weer uit, maar ze houd toch wat stukkies in d'r mond! (sorry kindje, chocopasta 's ochtends moet je je pappa voor hebben:D)

3. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hallo,

Even nog mijn beloofde bevallingsverhaal...
    Ik ben donderdag 4 november ingeleid omdat ik steeds zieker werd en het vruchtwater verminderde, na een vruchtwaterpunctie om de longrijpheid te checken hebben ze doorgepakt. Haar longetjes waren nl mooi rijp!
    Ze is in een stuitligging geboren en dat ging goed!

De weeën begonnen om 10.30 uur. De vliezen zijn eerder die ochtend om 7 uur gebroken, een vreemde gewaarwording hoor! Het infuus werd steeds een standje omhoog gedraaid(en ze hebben onwijs goed naar mijn bevallingsplan gekeken en gehandeld). Tot half 11 en toen begonnen de weeen, goed weg te zuchten nog wel. Om half 1 had ik al 4 cm ontsluiting! Van 12.30uur tot 13.30 uur werd het wat zwaarder en om half 2 kreeg ik pers drang! Helaas nog maar 7 cm ontsluiting, dus mocht nog niet gaan persen en wilde zo graag, die enorme drang valt eigenlijk niet tegen te houden, je kunt niet naders dan meeduwen!!
    Het einde vond ik echt mega zwaar en heb echt gegild om pijnstilling(al wel 8 cm ontsluiting). De anesthesist kwam en heeft de boel aangesloten, ik kreeg een pijnpompje en het zat er nog niet aan of ik mocht eindelijk persen. De vpk heeft toen stiekem het infuus met oxytocine een standje hoger gedraaid, als ik dat toen had gezien was ik denk ik heel boos geworden, haha! Maar dat heeft er wel voor gezorgd dat die 2 cm binnen 5 minuten verstreken waren.
    Door de stuitligging had ik vanaf 7 cm al persdrang en het was heel zwaar om dat 2 uur weg te moeten zuchten(lees; niet te doen;)). Ook het toucheren vond ik mega pijnlijk, maar als ze dan vertelde hoe ver ik weer gevorderd was, wauw dat gaf kracht en moed om door te gaan.
    Om half 4 mocht ik eindelijk persen en na 5 minuten persen kwam ze er uit! Heel snel dus! Wauw wat was ik blij en opgelucht dat die helse pijnen weg waren. Poeh ik doe dit niet nog een keer, gilde ik tijdens de bevalling en erna....en ik zeg het nu nog steeds!. Ik ben niet ingescheurd en vond het persen een verademing, eindelijk mogen toegeven aan die oerkrachten van moeder natuur.
    Ze doet het geweldig goed en huilde direct na de geboorte. Apgar van 9-10-10 Ze is erg krachtig en mag waarschijnlijk vrijdag mee naar huis, dat is uitzonderlijk snel volgens de kinderartsen, onze kanjer! De sonde heeft ze er gisteren maar zelf uitgetrokken, haha.

De afgelopen weken en dagen waren zwaar. Ik was/ben nog ziek en moet en wil natuurlijk toch naar het ziekenhuis om Fiona te zien, te voeden en te knuffelen. Ik kom dus niet aan uitrusten en herstellen toe. Een hele heftige periode waar hopelijk snel een einde aan komt. Tijd om te herstellen.

Nou meiden succes met jullie eigen bevalling, elke bevaling is een unieke ervaring op zeg en echt de belevenis in je leven. Iets om met trots op terug te kijken dat je dat toch wel gedaan hebt, je eigen kind baren!
    Ik wens jullie een mooie eigen ervaring toe!

Liefs Selma en Fiona

4. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Mooi verhaal selma! Klinkt gelukkig niet als een horrorverhaal. Veel succes met herstellen!

5. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)

Wat leuk dat je je verhaal hier neer typt;)

En nog fijner te horen dat ze morgen mss mee naar huis mag,kan je daar te minste beginnen aan je herstel voor jezelf hé.

Toch nog op zich een goede bevalling zo te lezen ,je leest soms echt aanstanjagende bevallings verhalen pffff

nu ik had ook wel 2 heel vlotte bevallingen ,waardoor de pijn ook heel hevig kwam op korte tijd,op dat moment zei ok ook nooit meer haha, en kijk derde is op komst wel na 6 jaartjes

nu ik hoop dat je veel steun gekregen hebt aan je man

ik had dat bij mijn eerste ook, toen tweede kwam ,was ik en mijn ex uit elkaar en nu gaat het weer het zelfde zijn ga ik weer helemaal alleen bevallen , ach echt tegenop kijken doe ik niet, heb al ééns meegemaakt;)

geniet lekker van je kleine meid morgen ,en verzorg jezelf ook he meid

knuff

6. weegschaaltje

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    belgie(kempen)

Ja was de gynicoloog van wacht en die zit vandaag ook ,dus vandaag of deze nacht wil ik zekers niet bevallen echt niet.

Ben er nog steeds niet goed van hoe brutaal zei tegen mij was..

ze deed me net een kind lijken die niet wist wat pijn was en liever kusjes kreeg en dan terug naar huis ging.

Ik zei haar ik braak als ik eetn pijnen overal, niet slapen, weeen,

nu ja kun je toch pilletje voor innemen ,daarom moet je niet naar hier komen :x nu waneer dan wel:(

ja ik was heel blij dat er lieve verpleegster rondliep ,

nu ik meld dit wel aan mijn vaste gynicoloog hoor...

wie die heeft als dokter pfff die liever dan ik hoor.

liefst

7. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    @ Tess: Hahaha, "kleed u zich maar vast uit!" Ooooh, wat zal die jongen zich geschaamd hebben toen jij weg was hahahaha!
    Beterschap voor je kleine pubersmurfje! :)

@ 1978: Fijn om wat van je te horen. Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Nogmaals, van harte gefeliciteerd!

@ Weegschaaltje: Sjongejonge zeg... Wat een gyn!! Zoiets zeg je toch ook niet? Kan me heel goed voorstellen dat je je heel bezwaard voelde. Ik hoop dat je er niet al teveel van aantrekt en als er de volgende keer weer wat is, dat je dan gewoon weer belt!!

@ Selma: Bedankt dat je je bevallingsverhaal met ons wilt delen. Pfff, 2 uur persweeën weg moeten zuchten! Dat is niet niks!
    Ik hoop dat je snel kunt herstellen en dat Fiona morgen mee naar huis mag. Wat zou dat geweldig zijn zeg!!! Ik duim voor jullie!

@ Hier:
    Redelijk goeie nacht gehad. Mag ook wel, na 3 nachten rond te hebben gespookt.
    Straks weer even een stukje wandelen, voordat de storm komt opzetten. Schijnt erg slecht weer te worden vandaag en morgen he! En zaterdag ook de hele dag regen.. Arme Sint en zijn Pieten!!
    Gaan jullie nog wat doen met de intocht? Ik was wel van plan om eventjes te gaan kijken. Vind dat sinterklaas gedoe altijd zooo gezellig! :D

Nog 38 dagen te gaan.... ;)

8. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Decemberbaby’s die geboren zijn:

FIONA

Dochter van Selma, geboren op 4 november 2010

EVA MARIA

Dochter van 1978, geboren op 10 november 2010

Aantal meisjes: 2
    Aantal jongens:
    Totaal: 2

Uitgerekende datums:

Charmedknorrie: 1 december
    Mama van 1: 3 december

Anno103: 3 december
    Weegschaaltje: 4 december
    Shadowcat76: 5 december

Springmuis: 8 december
    Jufkyjo: 10 december
    Mamavan1: 11 december
    Lucindalice: 15 december
    Lovepeet:17 december
    Jip27: 19 december
    Rammel: 19 december
    Patroeschka: 22 december
    Kellyskeezer: 22 december

TessNL: 25 december
    Mystiklady: 26 december
    Esthern77: 28 december

MilkHd: 28 december

Afsprakenlijst:

Springmuis: 11 november – Controle VK + Bevallingspraatje
    MilkHd: 11 november – Controle VK
    Patroeschka: 12 november – Controle GYN + Groeiecho
    Lovepeet :16 november – Intake kraamzorg

Anno103: 16 november – Controle VK
    Rammel: 23 november – Controle VK + Bevallingspraatje + Liggingsecho
    TessNL: 25 november – Controle GYN + Groeiecho

9. bizziebee

bizziebee Lid

13 mrt 2010
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Tess: haha, ik had laatst ook een stagiaire die er van overtuigd was dat het hoofdje boven lag en vervolgens geen hartslag kon vinden. Terwijl ik vlak daarvoor een pretecho had gehad en ze al weken keurig met het hoofdje naar beneden lag... ;) Tis goed dat ze nog wat moeten leren zullen we maar zeggen.

@ 1978; poeh, klinkt heftig. Hoop dat je nu een beetje kunt bijkomen, herstellen en lekker van je kleine meid kunt genieten.

@weegschaaltje: poeh, zo'n gyn is wel het laatste waar je op zo'n moment op zit te wachten. Lang leve de lieve verpleegkundige... en nu nog maar even wachten met bevallen dan ;)

@Selma: hopelijk kun je snel wat meer van jullie mooie meid genieten en kom je wat tot rust en herstel.

@hier: net bij vk geweest. Alles was prima. Het lijkt dit keer geen reus te worden (ons zoontje was bijna 9 pond), maar lekker gemiddeld (al zeiden ze dat bij mijn zoontje ook...). Verder bevallingsgesprek gehad. Tsja, blijf het lastig vinden me hier op voor te bereiden... ik denk dat ik het maar weer gewoon over me heen laat komen onder het motto: het moet toch.
    Volgende week ma nog een liggingsecho (is sinds november nieuw blijkbaar).

10. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Houd dat brandende maagzuur nou ook nog een keer op, of blijft dit lekker tot het eind dag in, dat uit aanwezig?? Het is de afgelopen 4 dagen niet weggeweest. De ene keer is het wel erger dan de andere keer, maar het is er constant!! :x:x:x Doet echt zó zeer!!
    Heb alles al geprobeerd. Niks helpt meer! :(

Het zit bij ons in de familie, en ik had er voor de zwangerschap ook al regelmatig last van. Maar dit??? Mijn god, wat een pijn! Alsof mijn hele slokdarm weggebrand wordt! :(

11. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    @ Rammel; FRUTIN! (van optimax) Verkrijgbaar in de natuurwinkel! Je kan ze onbeperkt 'eten'. Kan geen kwaad voor/bij de zwangerschap/BV! Ik heb nu zelfs een halve zak kruidnootjes op! Zodra je er last van hebt ff eentje eten en het is in elk geval voor 1,5 uur weg!

@Selma; Ik hoop op zo'n bevalling als die van jou! Begin toch wel een beetje nerveus te worden omdat ik echt nog geen flauw idee heb hoe ze het willen gaan doen! Maar dat horen we vast nog wel:D

12. weegschaaltje

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    belgie(kempen)

zit er ook al weken mee:x

Nu zou gewoon bij horen ,en zou ook niets te maken hebben met beebje die hoog nog zit of ingedaald....

ik heb zelf al alles geprobeerd,pilletjes drank enz,alles zo een beetje.

denk dat we dat gewoon moeten aanvaarden pfff

soms denk ik ook van mijn keel is sewens weggebrand pfffffff

vervelend he meid :(

13. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Hallo dames, ik kwam even zwaaien!!! Ik lees wel steeds alles mee, alleen ben ik niet zo'n ster in reageren....

Ik las net het bevallingsverhaal van Selma en Fiona....wauw...dat doet me toch echt wat als ik zo'n verhaal lees..

En van Weegschaaltje met de strengen gyn is me ook bij gebleven...dat is toch verschrikkelijk??

14. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@weegschaaltje : nou ja zeg :x! Leuk zo'n gyn... slaat dat nou weer op! Logisch toch dat je je zorgen maakt dan wil je gerust gesteld worden en niet op deze manier behandeld worden. Bah! Gelukkig dat de verpleegster je wel goed behandeld heeft.

@1978 : ai dat was idd even stress, was je man uiteindelijk wel bij de bevalling? Nu kan je gaan herstellen van de ks, dit komt allemaal goed. Je hebt je lieve dochtertje nu bij je, heerlijk! En ook al een bos haar haha. Ben wel nieuwsgierig naar foto's :).

@Tess : ach gos nog al een zieke kleine... zowieso beterschap! Nou ja ook al spuugt ze de helft uit als ze maar wat binnen krijgt, en drinken is belangrijker he als ze ziek zijn.

@Selma : gelukkig net wat Milk zegt geen horrorverhaal je bevalling! Wel een hele snelle bevalling zeg! Fijn dat alles is goed gegaan en niet ingescheurd joepie! Echt fijn te horen dat je meisje 't zo goed doet hoor en snel mee naar huis mag.

@Rammel : fijn dat je wat hebt kunnen slapen. En is er niets wat je kunt nemen tegen dat maagzuur? Logisch dat dat pijn doet :(. Hopelijk gaat 't toch een beetje zakken want dit is niets... sterkte meis!

@hier : ik mag van zaterdag op zondag naar huis! Lekker thuis gaan slapen! Ik hoop dat ik voor 't avondeten weg mag dan kan ik lekker met m'n mannetje samen eten. Oh oh wat zal dat fijn zijn weer in ons eigen bedje...
    Gelukkig is mevrouw kletsmiep d'r niet meer haha. Werd vannacht wakker om half 3, toen werd ze van de kamer af gereden, heb d'r niet veel van mee gekregen, dus weet ook niet om 't was omdat de weeën nou echt door begonnen te zetten of omdat ik zo hard snurkte haha.
    Heb nu een nieuwe buuf, deze mag ik veel meer. Is een stuk rustiger en een aardige vrouw, ze is slechthorend dus ik moet duidelijk praten maar da's helemaal niet erg. Ook zij is ingeleid vandaag. Ik wil oohook!!!

@Bizzie : fijn dat alles goed was bij de vk.

15. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    @ TessNL: Bedankt voor de tip, maar al die middeltjes helpen niet. Helaas :(

@ Weegschaaltje: Jij er ook zo'n last van dus? Vreselijk he...

@ Shadowcat: Ik heb al zoveel middeltjes geprobeerd. Het enige wat nu nog een beetje helpt is Antagel. Maar als het echt hardnekkig is (vooral 's nachts ;) ), dan helpt zelfs dat niet meer. :( Ik eet al in hele kleine portie's, probeer "risicoproducten" te wijken en op mijn rug liggen is er ook niet meer bij.
    Wat lijkt me dat raar trouwens. De 1 na de ander wordt bij jou op de kamer binnen gereden en weer weggehaald met weeën. Ik zou STRONTjaloers worden!!
    Ennuh... Kom jij wel aan je nachtrust als je met iemand op de kamer ligt die haar weeën aan het wegpuffen is??

Wat heeeeeeeerlijk dat je even naar huis mag dit weekend!!!

Ooooh, wat kijk ik erna uit dat onze kleine er is!!!!!!!!!!!!!

16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ik kom nog even wat buikfoto's spammen, op 35 weken....

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
  18. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Hij is nog steeds niet mega-groot, maar je kunt nu eindelijk wel zien dat er een beebje in de buik zit toch???!!

19. bizziebee

bizziebee Lid

13 mrt 2010
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook maagzuur, al valt het nog redelijk binnen de perken te houden met rennies of i.d. Was er in het begin heel huiverig voor om die te nemen, maar maagzuur zelf is ook niet gezond voor je begreep ik dus nu neem ik af en toe toch zo'n ding. Overigens is het bij mij toch echt wel minder geworden nu de beeb een beetje gezakt is (poeh, wat zat ze hoog). Scheelt ook een stuk lucht, dus voel me wel wat beter...
    Maar wat vervelend als al die middeltjes niet helpen, want het is echt vreselijk pijnlijk! sterkte!

20. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Bizzie, in ieder geval wel fijn dat het al iets minder is en dat je ook alweer wat meer lucht hebt!!! Nog even, dan is beebs eruit en zijn we allemaal überhappy!!!

Deel Deze Pagina