December 2010 mama's deel III - Na de crash

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Springmuis, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@weegschaaltje : pfff wat een gedoe weer zeg, laat die ex van je lekker in de poep zakken! Weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan maar als ik jou was zou ik het contact helemaal verbreken, je redt het wel zonder hem hoor! Net wat Mystik zegt, ophangen aan z'n ballen!

@Rammel : he gatsie, gecondoleerd met je vriend z'n oom... Pff zal best wel even heftig voor je zijn straks met de crematie :(. En al 3 binnen een jaar tijd... jemig :(. Sterkte hoor en een dikke knuffel!
    Lol katten in je vaatwasser? Hahahah wees blij dat ze er niet in zaten toen ie aan stond :D. Ik hoop verder dat alles goed is bij de vk!

@Mystik : Leuke commode hoor! Plaats je wel foto's als hij aangekleed is? Hoop zo dat je binnenkort een huisje hebt waar je een mooie babykamer van kunt gaan maken! En hoe is het met Houdini afgelopen :D?

@Lucin : hihi dank je voor 't buikcompliment, en ja ik snap wat je bedoelt :). Idd draag ik naar voren gelukkig, ben daar wel blij mee want aan de achterkant zie je nl. niet dat ik zwanger ben :). Het kussen heb ik nog niet uitgeprobeerd, m'n schoonma heeft nu de hoezen mee en die heb ik donderdag pas weer schoon terug, morgen zie ik haar namelijk niet want m'n ma gaat mee naar het z'huis. Dus moet nog even wachten.

@youngmom : pff balen zeg zo'n slechte nacht, en dan ook nog eens een beeb die je nu flink in je blaas ligt te trappen... ouch! Hopelijk ga je vannacht beter slapen...

En ja ik was er ook niet echt vandaag hier! Vanaf vanochtend tot vanmiddag halverwege de middag is schoonma hier geweest dus ja dan ga je ook niet echt op 't forum zitten he. Priveforum heb ik nog niet op gekeken dus weet niet wie er daar allemaal geweest zijn in mijn afwezigheid :).

@voedingskussen : er staat wel op dat ik 'm op 30 graden kan wassen, dus ik denk ooohh da's mooi, hup die wasmachine in. Ja vergeet het dus maar he, krijg die worst er met geen mogelijkheid in gepropt, en daar heb je dan zo'n grote wasmachine voor :x! Dus lief mag 'm met de hand gaan wassen hihi. Schoonma heeft wel de hoezen alvast mee dus kan 'm later deze week wel gebruiken.

Ik zat vanochtend op de wc en ik had aan de rechterzijde van m'n buik een hele uitstulping zitten hihi, beeb lag dus waarschijnlijk overdwars helemaal onderin m'n buik! Ik duwde voorzichtig tegen die bult en toen kreeg ik links een trap haha. Ik weer naar boven, en nog eens aan m'n buik voelen. Boven m'n navel was 't helemaal leeg, en onder m'n navel over de hele breedte was 't opgevuld met baby! Zodra ik zachtjes op m'n buik duwde waar beeb zat kreeg ik trapjes hihi. Da's ook wat, lig je lekker onderin mama's buik te slapen word je wakker gepord :).
    En de CTG was weer goed vandaag!
    Kan haast niet wachten tot m'n doppler morgen, hoop zo dat die goed is!

2. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)
  3. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    @shadow: Houdini slaapt wat meer dan normaal nu de pijnstiller uit gaat werken gna gna maar verder maakt hij het prima hij mekkerd al weer genoeg

4. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    @rammel: Moet hier echt lachen met je kattenverhaaltje hoor :D

5. shadowcat76

@Mystik : mooi zo, ben blij dat je ex-kater zich weer wat beter voelt hihi :).

6. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    nou eens zien wanneer hij door heeft nu een ex- te zijn HAHHAAH

7. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ach, die arme katers! Hier is er over 2 maanden ook 1 aan de beurt... Arm ding!

8. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    ajoh niks zieligs aan zeg haha

9. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ shadow: Wat is een doppler precies? Ik heb er al een aantal keer over gelezen, maar vergeet het steeds te vragen….

@ weegschaaltje: Wat een &^%$ zeg.

@ mystik: Ziet er leuk uit!!! En idd. groene assecoires maken het dan helemaal af.

@ rammel: een crematie is nooit leuk. Ik heb er maandag ook 1 gehad… en met dikke buik toch best vermoeiend vind ik.

@ youngmom: Begrijp ik goed dat de babietjes straks in de reiswieg moeten slapen? Dan is het inderdaad te hopen dat jullie snel een ander huisje krijgen!!

@ kater: Hahaha, wat grappig omschreven zeg.

Hier vandaag weer een druk dagje gehad op het werk. Verschillende dingen gedaan, groep 7/8, 2 verschillende overleggen en zometeen ook nog een informatieavond. Ik hoef gelukkig alleen maar te luisteren vanavond, dus dat is wel lekker.
    En dan is er alweer een halve week voorbij. Ik vind het zoooooooooo snel gaan. Ik heb het idee dat ik het allemaal niet eens af krijg voordat de baby er is….

10. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    @jufkyjo: Als ik te vroeg beval en ze naar huis mogen voor ons huis af is (in dat geval voor 20/12) zullen ze in de mandjes van de kinderwagen moeten slapen. Indien ons huis niet af is zullen we ergens anders onderdak moeten zoeken tot ons huis af is :(

11. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Juf in het basisonderwijs
    Noord-Nederland
    Hey dames

ik was de hele dag aan t werk, daarna ff snel naar t gemeentehuis mn rijbewijs verlengen, proefdruk van t kaartje halen, nou ja...printje, was geowon op papier en geprint dus ben niet tevreden dus ga weer bellen dat t anders moet, en daarna gegeten. Kindjes van mijn dinnetje hier in bed gelegd want zij zit nog steeds bij dr papa maar die gaat nu echt hard achteruit. Niemand snapt dat ie dr nog is eigenlijk. Dr man heeft nachtdienst dus kindjes hier weer in bed voor de 2e nacht, ach wel knus en kunnen we vast wennen. Vind t zo schattig hoe lief dan s morgens alles met ze regelt en ze op school brengt, want ik ga altijd al veel eerder weg.

Verder weinig nieuws!
    Ik hoop dat de 2 die op een huis wachten snel rust krijgen!!!
    Weegschaaltje niet te druk maken, is niet handig en t levert niets op als ik het zo lees
    Juffie doe jij kalm aan?
    Rammel dikke knuf voor jou! Snap dat het lastig is!
    Shadow ben benieuwd hoe je doppler morgen is!

liefs

12. shadowcat76

@mystik : hihi daar zal ie heus wel een keer achter komen :D.

@Juf : bij een doppler meten ze de doorbloeding van de navelstreng, en hoe hoger de waardes hoe slechter. Hoe hoger de waarde, hoe meer hinder het bloed ondervindt bij zijn doorstroming door de navelstreng. Dus je wil de waarde zo laag mogelijk hebben :). Mij is verteld dat ze 'm rond de bevalling ongeveer rond de 1 willen hebben of liefst nog iets er onder. Gelukkig is hij wel aan het zakken, de eerste keer 3 weken geleden toen ik gevallen ben snap ik niet dat ze me hebben laten gaan, want toen was hij 1.58 en da's heel erg hoog. De week d'r op 1.40, toen 1.24 en afgelopen week varieerde hij van 1.26 tot 0.99 zelfs! Ze hebben het gemiddelde van 1.18 genoteerd toen. Dus hij is wel aan het zakken gelukkig. Hopelijk is hij morgen weer gezakt :).
    Pff je hebt wel een drukke dag achter de rug zeg! Gelukkig hoef je vanavond alleen maar te luisteren!

@Jip : hoop dat binnenkort je kaartje goed is!! Heftig zeg van je dinnetje... doe jij ook rustig aan?

@hier : gelukkig is beeb vandaag levendiger als gisteren! Gisteren voelde ik 't wel regelmatig maar minder als de dag ervoor. Nou kleintje heeft de schade ruimschoots ingehaald hoor :). Misschien om te laten merken mama morgen gaat mijn doppler goed zijn ;). Ik hoop het! M'n moeder is om 8 uur hier, moet om half 9 in 't ziekenhuis zijn. Dan krijg ik eerst een CTG en aansluitend om 10 voor half 10 de doppler.
    Ik hou jullie zeker op de hoogte!

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Succes Shadow!

Hier t bed voor in de kamer opgehaald bij schoonouders. Het word me te zwaar om constant op een emmertje boven te plassen (jaja) en ik heb vaak kwaaltjes waardoor ik niet stil kan liggen en kreun en steun. Dus toch maar besloten om nu al apart te gaan slapen.. :( Dit is gewoon veel beter. Ik kan mn gang gaan als ik ergens last van heb en ook normaal naar de wc nu.

14. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    @shadowcat76: Hier alvast de duimen omhoog voor een goeie CTG en doppler morgen!

@Patroeschka: Hier wel alles op gelijkvloers maar mij is aangeraden om zo'n bed van de thuiszorgwinkel te halen (dat je kunt verstellen zoals een ziekenhuisbed) omdat ik bedrust moet houden en de bank ligt zo enorm slecht overdag. Maar hier is dus helemaal geen plaats om die neer te zetten. Hopelijk zul je het beter hebben nu met dat bed.

15. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    patroes: savonds je vent gewoon eerst lekker een half uurtje tegen je aan laten kruipen voor hij naar zn eigen bedje gaat :)

16. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

goedemorgen!

@ patroes, 30 weken alweer! En je hebt gelijk hoor als het te zwaar word dan idd maar naar beneden om te slapen!

@ shadow succes met de doppler vandaag en hopelijk is het hemelaal goed!

@ katten in de vaatwasser hahahahaha geweldig!

Verder ben ik het een beetje kwijt haha. Sinds gister niet lekker, beetje beroerd en duizelig. Nu weet ik dat mijn ijzer te laag is en ik slik geen ijzertabletten meer. Mijn ontlasting wilde voor geen meter en sinds ik gestopt ben kan ik bijna 2x op een dag en was een kilo afgevallen! Met de pillen wilde het niet en kreeg er buikkrampen van, ja gek he als je niet kan poepen hahaha. Vandaag lijkt het wat beter te gaan dus ik ga zo lekker schilderijtjes schilderen met een afbeelding van draakje :D. En 30 okt krijgen we nog 1x een pretecho! Heb er zo een zin in hihi.

@iedereen die moet werken, werkse!

@ iedereen die naar de vk of een echo krijgt veel plezier/succes!

17. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

ach en nou vergeet ik mijn buddy helemaal hahaha. Jip mooi balen dat het niet naar je zin is! Klopt een proefdruk krijg je meestal gewoon op A4. Daarom bestel ik via internet het kaartje en plak dan de proefdruk van de drukker erin. Zo heb je toch een beter beeld. Maarja jullie hebben zelf het kaartje ontworpen toch dus dan zou het wel fijn zijn als je het hele kaartje kan zien........ Leuk en gezellig een hok vol kids, net de zoete inval bij jullie hahaha. Wel lief! Zo heeft je vriendin even dr handen vrij die zal wel genoeg aan dr hoofd hebben.....

18. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    @ Proefdruk/Jip: Wat vreemd dat dat dan zo op een a4tje wordt gedrukt! Hier hebben we gewoon een origineel kaartje meegekregen, zoals de anderen ook gaan worden straks. Vind ik ook logisch, daar is die proefdruk toch ook voor? Dan kun je zien of het papier, de grootte etc. naar je wens is.

@ Patroes: Jeetje, een apart bed in de woonkamer. Pffff! Ik denk dat het voor jou en je mannetje wel een goeie oplossing is, maar leuk is anders!!

@ Shadowcat: SUCCES!! Ik hoop dat de doppler goed is!!

@ Mamavan1: Vreselijk he, als je niet kunt poepen?! Sjongejonge, ja, daar kun je inderdaad behoorlijk buikpijn van krijgen.
    Voor mijn zwangerschap moest ik elke dag wel een keer, nu is het 1 keer in de 2, 3 dagen!! :$ Snap niet waar het allemaal blijft.

@ Allemaal:
    Gisteren bij de VK geweest. Ben weer helemaal gerust gesteld. Gelukkig mag ik nu om de 2 weken komen. Vond 3 weken toch wel erg lang.
    Straks wel even urine inleveren om een blaasontstekings-check te doen. Waarom zijn ze daar eigenlijk zo mee bezig tijdens de zwangerschap? Is een blaasontsteking dan gevaarlijk ofzo? En als je het hebt, wat gaan ze dan doen?
    Ze heeft ook mijn ijzer getest en die was hartstikke netjes 8,0! Verder lag de baby mooi met het hoofdje naar beneden en doet ie het hartstikke goed qua groei. De VK was dik tevreden over hoe mijn zwangerschap tot nu toe verloopt. Dat willen we natuurlijk graag horen! :D

Vanochtend weer gewogen en ben deze week geen gram aangekomen! Hoe doe ik dat toch :p Tot nu toe in totaal 7,4 kilo aangekomen. Vind het zelf ERG netjes! :)

Zo. En nu ga ik aan de poets. De afgelopen dagen heb ik me best slecht gevoeld. Vond mijn buik erg onrustig en maakte me best zorgen, maar na de peptalk van de VK gisteren, gaat het gelijk een stuk beter! :D
    *Kijkt eens in het rond*
    Ik ga nu echt aan de slag hier, schaam me dood als ik nu onverwachts bezoek krijg! Hihihi! :D

Fijne dag allemaal!!!!!

19. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Heb net een potje urine ingeleverd bij de huisarts.. Jeee, wat was mijn urine troebel zeg! Echt goor! Dus ben erg benieuwd naar de uitslag.. Kan over een half uurtje bellen.. Heb nu ook weer een zeurderige buikpijn.. Irritant!

Oja, en ondertussen nog steeds niks in huis gedaan... :)

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Rammel, in deze periode kan een blaasonsteking vroegtijdige weeën opwekken omdat je baarmoeder geprikkeld wordt.

Ik heb vrij aardig geslapen beneden, werd om half 11 wakker haha. Heb Justin nog wel geholpen met wassen en aankleden hoor. ;)

Nou ik wacht weer op mp kleding.. hihi

Enneh ik mag na de 28 weken, pas weer met 32 weken naar de gynae. Dát vind ik te lang ;) En dan om de 3 weken..

Deel Deze Pagina