December 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door romytamara, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Zo even lekker op de bank met laptoppie, mn meisje ligt te slapen dus even mama tijd ;)

Ik voel me best wel goed eigenlijk, af en toe voel ik me wat weeig (net niet misselijk), af en toe branderige borsten en dan voornamelijk aan de zijkanten, opgeblazen buik, droge mond, kortademig, kribbig naar manlief :) en sneller moe...dus mag niet klagen he :p

Dat kortademig zijn..ik kan me bij Evelien niet herinneren dat ik dat al zo snel had maar heb er best al wel last van...ik merk dat ik niet veel heb onthouden van de 1e zw.

* wat voor duo wagens bekijken jullie, ik denk wel dat ik er eentje wil zodat Evelien ook lekker zit wanneer ze moe is van het lopen.

* bandenpijn een enkele keer gehad deze week.

* weekend; ik ga vanaaf naar mn 'dinnetje.Eerst lekker in de stad happie eten en dan naar de film Alice in Wonderland met Johnny Depp, ik blijf bij haar logeren dus hoop een heerlijke nachtrust te hebben en uit te kunnen slapen (dat kan thuis niet omdat evelien tussen 06 en 07 wakker is). Zondagmiddag naar familie en maandag weet ik het nog niet, manlief gaat de hele dag vissen iig dus denk hier en daar koffie/thee leuten ofzo ;)

Welkom aan de nieuwe mama's die zich gemeld hebben, leuk!

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hoi meiden!
    allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik wil me graag bij jullie voegen,
    wij zijn na onze eerste ICSI zwanger!
    gister een positieve test, en vandaag bevestigd door de fertiliteitsarts dvm bloed test!
    en zoals het er nu uitziet ben ik uitgerekend op 9 December!

ik kom me snel eens inlezen, en zal ik proberen hier zo vaak als kan aanwezig te zijn ;)

Liefs Muis!

3. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    @Princess, de US staat volgens mij bekend om de vele controles tijdens de zwangerschap....LEUK! :D

@Mama van 1, YEAH 5 wkn!!!

@Cars, het moet juist leuk blijven "meeschrijven" in een topic. Als je je af en toe meldt is het ook goed hoor!

@Yootje, van harte gefeliciteerd meid! En jeetje wat heb jij lang gewacht met testen...knap hoor.

@Springmuis, wauw van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat super zeg dat de 1e ICSI poging is gelukt!

Nekplooimeting, hebben we bij Guido ook gedaan en doen we nu weer. Ik vind het wel fijn om te "weten" ook al is het een kansberekening.

Geslachtsbepalingsecho, wij willen het heeeeel graag weten dus gaan gelijk met 16 wkn er weer 1 laten maken :D
    De 20 wkn echo is dan een dubbelcheck moment van het geslacht.

Duowagen, heb destijds een hele mooie gezien in een boekje...helaas nog nooit in een winkel kunnen bewonderen, maar het is deze: Zoom

Vandaag is het fantastisch weer. Heb vanmorgen al lekker gewandeld met de kleine man en ga zo even naar de kinderboerderij...was pas om 13:00u open ;).
    Fijn weekend alvast!

xx Anna

4. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

@springmuis wat goed in 1x! Gefeliciteerd!! En welkom!

@ anna, toevallig ook verslaafd aan 3/4D echo's?? hahaha. Wij wel bij onze dochter hebben we er totaal 6 laten maken hihi. Vertellen jullie ook aan iedereen wat het word?? Ik twijfel nog...... Weet niet of manlief zijn mond kan houden haha hij heeft zich laatst ook versproken hahaha.

Oh ga die duowagen toch eens bekijken al denk ik niet dat wij er 1 aan gaan schaffen. Van mijn dochter hebben we ook nog een heleboel spullen, dus zoveel zullen wij niet nodig hebben denk ik hahahaha.

Wat een weertje he meiden! Helaas moet ik werken maar iedereen die erop uit gaan heeeeeel veel plezier!!

5. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey meiden!

Nieuwe zwangeren welkom!!!

@hier: Heb vanmiddag in de stad bij de h&m een positiejoggingbroek gekocht want mijn buik is 's avonds zo opgezet dat mijn normale joggingbroek echt pijn deed. Wel bizar als je zo'n broek aandoet lijkt t wel alsof je echt al ver zwanger bent zo accentueert het de buik....vind ook echt bizar hoe opgezet mijn buik aan het einde van de dag is.

6. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier was het weer vandaag niet om erop uit te gaan... brrrr koud!!

wij willen zelf niet weten wat het wordt.. bij mijn dochter wist ik het wel en dan is het toch heel moeilijk om je mond te houden.. wij hebben er nu voor gekozen om niet te weten wat het wordt.. mijn zolder ligt vol met meisjes en jongens spullen.. en qua kamertje wil ik aqua blauw gaan teksen en dan als het kindje er is dan wil ik of rose of lime groene dingetjes aan de kamer toe voegen..

hier savonds ook een opgezette buik.. maar heb gewoon mijn riem een gaatje losser.. mijn broeken zaten al wat ruim.. ik hoop dat ik nog een tijdje in mijn eigen kleren pas.. heb mijn positie kleren uitgeleent en wil toch nog ff wachten met vertellen tot ik iets verder ben..

sow ik ben verder vanavond niet meer online.. help manlief vanavond in de zaak..

ow we hebben ook mijn schoonouders verteld dat we weer zwanger zijn.. voorzichtig waren ze heel blij (moest van ons, want we hadden dochterlief bij en die mag er nog niets van mee krijgen want dan weet het zo iedereen!) ben zo benieuwd naar de reactie van haar!! ze zeurt al maanden om een broertje of zusje!! maar we wachten zo wie zo de eerste echo af!

fijne avond allemaal!!

7. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey hey net moeders voor moeders gesproken en dinsdag komt ze langs. Ik mag vanaf woensdag gaan beginnen en dan tot 16 juni.....dat maakt t wel heel echt hoor de zwangerschap hahaha

8. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Pjiew... Misselijkheid alom hier!
    Voor vanaaf even alleen het lijstje:

DECEMBER2010MAMA'S

29 oktober 2010
    Anna83 - 26 jaar – 2de kindje – Noord Brabant

1 december 2010
    Marb - 26 jaar- 2de kindje - Den Haag
    Bonkie
    Charmedknorrie -28 jaar - 1e kindje – Almere
    Bo87 - 1ste kindje – Zuid- Holland

2 december 2010
    romytamara -23 jaar- 2de kindje - Noord-Holland
    Daan04 -1ste kindje

3 december 2010
    Nanny- 33 jaar -3de kindje
    Mama van 1 - 27 jaar- 2e kindje

4 december 2010
    Triessie - 30 jaar – 2de kindje

5 december 2010
    macmazsy - 24 jaar – eerste kindje – Zuid- Holland

9 december 2010
    Princess81- 28 jaar -2de kindje - US

Agenda
    8 April - Princess81, 2.45u (21.45u NL tijd) intake Gyn
    9 April - Anna83, eerste echo
    15 April - Anna83, Intake vk
    16 April - Charmedknorrie, eerste echo
    19 April - Daan04afspraak Gyn
    21 April - Mama van 1, intake vk
    22 April - marb, intake vk
    24 April - Mama van 1, eerste echo
    27 April - Triessie, eerste echo
    28 April - romytamara, Intake vk
    6 mei - marb, termijnecho
    11 mei - Triessie, intake vk

Wijzigingen en toevoegingen melden aan romytamara!

9. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Hi girls! Nou, de hormonen hebben mij al aardig te pakken gehad :) gisteren ruzie met hubbie gemaakt om niets. Ohw en ik moet weer sneller huilen, net kwamen de tranen bij Jamie Olivers Food Revolotion :( Nou ja, was wel zielig hoor, was een meisje van 16 met obesitas die nog maar 7 jr te leven heeft :$ was wel traanwaardig toch ;)

Ohw en ik baal! Ik had echt heel graag mee willen doen aan mvm, maar ik kan er hier dus niets van vinden?! Hoe kan dat nou toch? Ik ga het donderdag maar even aan de gyn vragen, zou toch echt bizar zijn als ze dat hier niet doen :(

@Mama van 1; Jeetje, jij was er wel erg vroeg bij! Hopelijk nog een beetje bij kunnen slapen. Leuk al die echo's :D Ik wil wel een nekplooimeting, maar ik weet nog niet of ze het hier doen. Ik ga het donderdag iig wel vragen. Mijn dochter heeft het hier uitstekend naar haar zinnetje :D Ik heb al een heel groot vriendjesnetwerk voor haar opgezet ;) We zijn hier nog niet gaan rondreizen en dat gaat er dus ook niet meer van komen. Ik heb sowieso al een zwakke rug, maar in de vorige zwangerschap was ik al met 3 mnd uitgeschakeld en kon ik nog slechts kleine stukken lopen dus rondreizen gaat hem niet meer worden ben ik bang. Er zijn wel zo enorm veel plaatsen die we willen zien, alleen het nadeel vd US is dat alles zover van elkaar af is. Ik woon in Kansas (in het midden vd US) in een hillybilly woestijndorpje haha, Emporia. Welk opstapje is er voor de Buzz? Ik heb die namelijk ook en het lijkt me heel erg praktisch. Vanaf welke leeftijd kunnen ze daarop weet jij dat? Ik wacht tot 20 wkn met geslachtsbepaling, omdat ik niet teveel geld aan echo's wil uitgeven. Ik wil wel later in de zwangerschap (rond 28-30 wkn) een 3/4d echo laten maken, die vond ik zoooo mooi! Wat mooi dat je dat hebt geregeld voor je hubbie!

@Nanny; Ohw, dat wist ik nog niet dat je geen pijnstilling krijgt bij een bevalling ná een ks, maar klinkt ook wel logisch natuurlijk met dat litteken. Wat een rotsituatie was dat dan voor jou :( Zie je er nu tegenop, de ks? Ja, dat zal vast schelen dat je kindje toen al 3,5 jr was, die van mij is straks nog maar 1jr en 9 mnd, het zal mij benieuwen hoe dat het herstel voor mij zal zijn... Ach ja, zal toch moeten gebeuren hè ;)

@Romy; Wat leuk dat jullie de verjaardag over gaan doen :D Ohw, bah, hou op over dat bloeden. Mss zouden wij wel gebaat zijn bij die kotstherapie van Chris? ;) Ik ben er ook echt zo angstig voor, Ed zegt al dat ik misselijk ga worden omdat ik er zo mee bezig ben ;) Ik heb btw iets gevonden: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/200577-preggie-pops-misselijkheid.html Ik hoop op reacties als: "Jaaa, ik heb ze gebruikt en nooit overgegeven" :D Ik ga anders toch die accupunctuur proberen hoor als het zover komt, de vorige keer heb ik het geaccepteerd en kon ik rusten wat ik wilde. Nu is het anders, ik ga alles proberen om eronderuit te komen! *kijkt heel vastberaden en hoopvol nu*

@Cars; Niet wegblijven hoor :D Gewoon zo af en toe buurten is toch ook leuk! Ik vind niet dat het een verplichting moet zijn hoor, om hier te schrijven.

@Yootje; Gefeliciteerd en welkom hier! Je hebt flink wat geduld moeten opbrengen zie ik wel (onderschrift), gelukkig is dat eindelijk beloond :D

@Triessie; haha, mijn man was dus niet de enige die last had van de zwangerschapshormonen ;)

@Springmuis; Welkom en gefeliciteerd!! Wat fijn dat je 1e ICSI een succes is :D

@Anna; Nou, dat dacht ik dus ook dat er hier veel controles waren, klopt ook wel, maar dat zijn vooral de bloedcontroles. De moeders die ik hier gesproken heb, kregen hun 1e echo pas met 20 weken :$ Ik ga er echt wel eerder 1 eisen hoor.

@Charmedknorrie; Die wil ik oooook! Die joggingsbroek ;) Ik zit nu met een knoop open :)

10. mama van 1

Zo ben ik weer :D
    Lekker vroeg want ik heb dagdienst ;)

@ princess 24 april maken ze geen 3D echo hoor, volgens mij is er dan in 3D ook nog weinig te zien. Met 16 weken doen we het wel ;) Jeetje wat balen dat je toen al zo snel uitgeschakeld was! Hopelijk valt deze zwangerschap mee. Heerlijk he die hormonen hahaha. Mijn buurvrouw heeft ook een quinny en daar kunnen gewoon sta-borden achter. Zal wel even vragen van welk merk zij ze heeft. Haar dochter was 2,5 dus dan kunnen ze er zowiezo wel op. Nu is onze dochter heeeeeel erg van het "ZELLUF" doen dus denk dat ze er niet veel op zal staan hahaha. Maar een duo wagen zie ik ook niet zo zitten.
    Wij hebben 6 pretecho's laten maken en de laatste met 34 weken. Uiteindelijk hebben we idd een echo van 30 weken op canvas laten zetten. Vind het idd zo onwijs mooi!! En leuk voor later :D
    Hoe oud is je dochtertje??

Ben zo onwijs moe pffff. Gisteravond had ik avonddienst dus was een kort nachtje, toen ik thuis kwam vroeg manlief of ik al ongesteld was geworden. Vond het zo een rotopmerking......maar op de een of andere manier moet hij nog het knopje omzetten (dat het in 1x raak was hadden wij ons nooit op ingesteld dus het kwam best als een verrassing. Maar het is nog niet helemaal doorgedrongen bij hem, hij zegt ook zelf dat hij even een knopje om moet zetten). Zit er eigenlijk best mee...... snap hem ook wel maar die opmerking bah! Dus ga dinsdag een test van clearblue halen en dan ziet hij het er ook echt op staan! Want hij zei ook dat bij onze dochter de lijntjes blauw waren en niet rood (zoals de testen van kv hahaha). Dus heb ik gezegd dat ik wel zo een test haal dat hij het ook echt kan zien! Hopelijk dringt het dan wel tot hem door, want over 3 weken ziet hij zijn kindje pas voor het eerst:D Weten jullie of die test ook s'avonds gedaan kan worden of beter met ochtendurine??

Vanmorgen voor het eerst misselijk, misschien door de korte nacht ik weet het niet........ en nog steeds zoooooo moe. Over 3 weken de echo, heb er zo een zin in. Voor mijn idee duurt het alleen nog zo lang hahaha. Verder voel ik me eigenlijk erg goed! Oh enne nog iets..... hebben jullie ook last van gas te veel, blijf boeren en scheetjes laten hahahahahahaha.

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @mama van 1: Je kunt een test best 's avonds doen hoor. Helemaal nu je echt al een aantal weken zwanger bent. Ik had onze eerste test ook 's avonds gedaan 2 dgn voor mijn NOD en die was ook al positief.

@Princess81: Mag ik vragen wat voor rugklachten jij hebt? Ik heb zelf 3 uitgedroogde tussenwervelschijven. Is opzich best mee te leven door goed te trainen en mijn korset sterk te houden. Maar ik merk nu al dat ik meer last heb. 2 wkn terug toen ik nog niet wist dat ik zwanger was kreeg ik al wat last. Dat heb ik normaal alleen als ik niet fit ben, ziek word. Dus ik vraag me af hoe zich dat de komende 8 mnd gaat ontwikkelen....

@All: Poeh, ik merk dat ik echt even in moet komen op deze topic. Jullie posten echt veel en lange berichten! Haha.... Ik ga mijn best doen om iedereen even veel aandacht te geven! ;)
    Met mij zelf gaat het eigenlijk best. Ik heb wel onwijs veel honger en zo nu en dan wat weeig maar daar blijft het tot nu toe allemaal wel bij, gelukkig.

ga weer even verder werken hier!
    Fijne dag allemaal!

12. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou ik ben er achter gekomen welke lucht ik niet kan verdragen! Gisteren zaten we op een verjaardag en daar ging de frituurpan aan. Zodra de frituurlucht de kamer bereikte werd ik opeens kotsmisselijk. Had daarvoor nergens last van! Ophet moment dat de snacks op tafel stonden werd het nog erger. Het idee alleen al dat ik het zou moeten eten! Woensdag had ik op mn werk ook al dat ik niet tegen de frituurlucht kon (kinderen aten patat) maar dacht dat dit eenmalig was. We zijn niet lang daarna ook maar weg gegaan, want voor mij was het geen pretje meer. We leggen later uit waarom we werkelijk zo snel weg gingen. Nu denken ze dat mn man er vroeg uit moest.

Las van gas, boeren en scheetjes laten heb ik helaas ook :( Vooral het boeren is heel erg als ik misselijk ben.

Nog even een vraagje.... Wanneer gaan jullie een meegroei-bh aanschaffen. Op dit moment heb ik nog niet echt last, maar weet niet hoe lang dit gaat duren. Heb een irisbon die ik ook bij prenatal kan besteden en zat te denken om daar die bh's van te halen.

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Macmazsy: Vervelend, van die frituutlucht zeg. En helemaal dat je nog niet echt kan zeggen nu waarom jullie ineens zo snel weg moesten. Ze zullen het later vast wel begrijpen.
    Die boeren, pff ik heb dat vooral ''s avonds en tijdens het sporten. Gas en scheetjes valt mee, ik moet alleen wel vaker naar het toilet voor de grote boodschap zeg maar....

Die meegroei- bh's. Daar heb ik eigenlijk nog niet eens bij stil gestaan. Ik moet ook zeggen dat ik nog niet echt grotere borsten heb op het moment, dus is voor mij nog niet echt aan de orde.

14. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    I zit nu echt vol zenuwen thuis. We gaan vanmiddag naar onze ouders om het nieuws te vertellen, maar op een of andere manier heb ik een rot gevoel. Ik en mn moeder hebben niet altijd een even goede relatie gehad. Ze heeft altijd een uitgesproken mening en zij en mn man zijn ook absoluut geen beste vrienden. Ik hoop dat ze heel positief reageerd, maar heb zo'n vreemd voorgevoel. Maak me waarschijnlijk druk om niks, maar kan het niet echt afschudden.

15. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere

Lieve meis dikke knuffel voor jou dan! En ik hoop dat je voorgevoel niet uit komt en dat t gewoon zenuwen zijn!

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ai lastige situatie Macmazsy. Ik hoop voor je dat haar reactie inderdaad positief en leuk is voor je. Succes!

17. mama van 1

@ Bo, oke dan doe ik hem gewoon dinsdagavond samen met mijn man, kijken hoe hij dan reageert ;).

@ Mac vervelend joh van die geur...... bij mijn dochter was het juist de mc donalds die ik overal en nergens rook, heerlijk vond ik het :D Wordt dus voorlopig even niet meer frituren ;) Misschien is ovenpatat dan een idee. Ook lekker en gezonder en niet zo een stank......
    Over de bh's. Ik heb er nog geen last van. Heb nog wel groei-bh's liggen en had ze toen pas met een maand of 7 gekocht.
    Heb jij ze wel al aangeschaft?? of nodig?
    Heeeeel veel succes met en bij je moeder. Weet precies wat je bedoelt. Mijn band met mijn moeder is ook niet zo super en ook zij heeft een uitgesproken mening (mmmm dezelfde moeder misschien haha). Nu spreek ik ze al een half jaar niet meer dus ze weten het nu ook niet van dit kindje. Gelukkig heb ik een super schoonmoeder dus kan alles met haar delen :D. Dus snap heeeeel goed hoe je je voelt!! Succes en laat je niet gek maken door dr he!! Het is jou leven en jou kindje!! Wie weet valt het reuze mee;)

18. onelove

onelove Actief lid

8 mrt 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    Wie verwacht er nog meer een kleintje in december 2010? Kunnen we hier gezellig met elkaar kletsen;)

Liefs

19. music4life

music4life Niet meer actief

ik alleen kan ik het nog niet bevatten ,,mn eerste is van 2 december!

20. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ga van het ergste uit wat reactie betreft. Dan kan het alleen maar beter worden. Erger dan mn nachtmerrie van 2 dagen geleden kan niet!
    We gaan eerst naar mn schoonvader. Wil gewoon eerst wat positiefs horen. Daarna naar mn ouders en als we na dat nog tijd hebben, rijden we even langs mn oma. Wat voor reactie er dan ook uitkomt bij mn moeder, mn oma weet me altijd op te fleuren...

Meegroei-bh heb ik nog niet gehaald hoor, maar was even benieuwd. Heb zo nu en dan wat last van mn tepels, maar verder eigenlijk niet. Ik wacht tot ik het echt nodig heb, en anders kan ik die bon ook aan iets anders besteden :D

Deel Deze Pagina