Als ons 2e kindje geboren wordt dan is onze dochter 2,2 jaar. 17 a 18 maanden is wel jong ja maar misschien is ze er wel aan toe, of misschien kun je wel al hetzelfde als ons doen...... Wij gaan namelijk zo een peuterbedje van de Ikea kopen. Die zijn erg leuk en goedkoop. We zetten het bedje in haar kamertje en als ze wil mag ze erin slapen. En dan bouwen we het op naar de middagslaapjes in het "grote" bed en dan hopen we dat ze straks voor de kleine er is over is naar het grote bed. Scheelt weer een ledikant en dan kan het peuterbedje later weer naar de volgende
Hahahahhaa leuk al die "voorkeur" wensen voor het geslacht. Mijn man zou wel weer graag een meid willen omdat hem het heel goed bevalt (hij wilde bij onze dochter al graag een meisje en ik ook trouwens). Mij maakt het dit keer niet uit. Een jongen lijkt me ook geweldig.....straks al die meisjes die bellen enzo hahaha. Uiteraard staat gezondheid op 1 maar geslacht is ook wel leuk om te weten hihihi
@ Mama van 1; Die gedachten hadden wij ook. Onze boef is wel een dondersteentje dus ik twijfel of ze er uberhaupt wel in blijft liggen Ik zou d'r dan met 17 á 18 maanden willen laten wennen. Als die kleine er is is ze bijna 21 maanden..
Kletsmajoren!! Ongelovelijk he @parr wil even zeggen wat een k*tzooi Het was al niet leuk maar dit maakt het er nog minder leuk op... Hoop écht dat je hcg snel daalt en dat je verdere ellende bespaard word... Wat is die afkorting precies? @de meiden met een goede echo: YEAH Beter gevoel als dat bestaat niet he!!
Kletsen jullie maar lekker verder over hoe jullie het gaan doen met bedjes enzo, ik kan daar van leren Mijn zoontje is 20 maanden als het brusje geboren word! En zit verschrikkelijk te dubben over een dou wagen, doorgroei ledikantje enz enz
Je kan altijd gewoon zo een bedje aanschaffen en kijken hoe het gaat. Zolang het maar geen moeten wordt voor de kleine anders wordt het drama denk ik..... vandaar dat wij er ook al mee willen beginnen. Dan heeft ze niet het gevoel dat ze weggejaagd wordt uit haar bedje.
Idd een stelletje gezellige kletskousen hier welke afkorting? hcg? = zwangerschapshormoon bbz = buiten baarmoederelijke zwangerschap
@ parr; heel veel sterkte! Hier alles ok geloof ik. Ach ik voel me futloos, moe en misselijk, daardoor moet ik heel goed voor mezelf zorgen en da's een mooie uitdaging iedere dag weer. Ik slaap standaard in de middag met mijn dochter mee 2 uurtjes en dan hou ik het goed vol. Heb nog steeds een enorme sinaasappelsap drang (wel vers geperst) en vind tostie's lekker . Normaal eet ik best gekruid, maar dat vind ik nu echt vies. Ik word er ook misselijk van. Van de huisarts heb ik nu allemaal stoelgang middeltjes en zalfjes gekregen en dat helpt goed. Ik ga hopelijk als alles mee zit onder water bevallen en heb een leuke verloskundige gevonden die dat wil gaan begeleiden. Ze was verloskundige van het jaar 2009, Verloskundige Praktijk Gerrie van der Haar dus dat komt wel goed. De reguliere controles doe ik hier bij de praktijk op de hoek en zij zijn tevens achterwacht. Goed geregeld en iedereen staat hartstikke open voor de onderwater bevalling. Nou ik ga mijn dochter ophalen. Fijne dag allemaal! Liefs, Selma
hoi dames, moet mn hart even luchten hoor, dus sorry voor die emo/ego berichtje! Heb net mn nicht gebeld om te vertellen dat ik zwanger ben. Nu was dit voor mij een hele beladen gesprek omdat zij zelf 2 jaar geleden een vmk heeft gehad na een ivf poging (man heeft chemo gehad, zaad ingevroren en vanuit daar geprobeerd). In die zelfde periode beviel mn neef zijn vriendin van hun 2e kind (niet gepland) en heeft zij er veel moeite mee gehad. Nu had ik een idee dat ze al een vermoeden had, en dit bleek dus ook al zo te zijn. Ze nam het goed op en was blij dat ik haar hierover belde dan dat ze het persoonlijk rauw op haar dak zou krijgen. Maar aan haar stem was overduidelijk te horen dat ze het er wel moeilijk mee had. Zeker nu ook blijkt dat haar beste vriendin ook zwanger is en zelfs tegelijk loopt met mij. Dat zijn dus 2 klappen in een korte tijd. Ik weet dat ik er niks aan kan doen, maar voel me nu zo schuldig!
Mac- ik begrijp hoe jij je voelt, maar je nicht zal vast heel erg blij voor je zijn diep in haar hart. Ik voel mij ook schuldig dat mijn vriendin die een week langer zwanger is dan ik nu aan het wachten is op een mk. Ze is gisteren meegeweest naar mijn echo en dat vind ik zo ontzettend dapper van haar. Ik heb zelf al meerdere miskramen gehad in het verleden, en telkens als ik dan hoorde dat er weer iemand zwanger was die ik ken, dan kon ik wel door de grond zakken! Ik vond het ontzettend fijn voor ze maar aan de andere kant knaagt het toch aan je. Ik was daarom extra blij voor anderen omdat ik weet dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is. Mijn hele punt is: ookal denk je dat je je schuldig moet voelen, dat is niet zo. Mensen die echt om je geven zijn blij voor je hoe dan ook.
Ik had eigenlijk een dutje willen doen nu, maar het moment dat ik op bed ging liggen werd mijn zoontje wakker... Nu maar toasties maken dan mmmmmm Ik heb de hele dag door honger. Iemand anders ook? edit- ketchup smaakt ineens heel anders, zoet... mijn smaak is aan het veranderen.
Mac ik snap dat het heel moeilijk is voor je. Wij hebben in hetzelfde schuitje gezeten. Pffff wat voelde ik me rot terwijl dat helemaal niet hoeft en zij niet willen .
@par wat vreselijk! Man ik had zo gehoopt voor je dat het vanzelf zou gaan en jullie het af konden sluiten. In gedachten zal ik bij jullie zijn! bah bah bah!!! Sterkte! @Voorkeur...tja eigenlijk niet. Lief heeft al 2 meiden en een jongen. Ik geloof dat hij stiekem graag een jochie heeft hihi. Toen ik zag dat ik zwanger was dacht ik meteen dit wordt een meisje. Mijn beste vriendin heeft ook steeds meidenkleding in de handen als ze voor ons aan t kijken is. Maar ja, geen idee. Wat ik graag wil? Geen idee eigenlijk. Echt niet. Tja van beide graag 1tje ooit, maar ja...ze komen helaas niet op bestelling he Nu bij de eerste denk ik tot nu toe dat ik geen voorkeur heb. @ Mac, tja...van beide kanten snap ik het heeel goed. wij waren eerst ook opgezadeld met het idee dat het niet zou gaan lukken op de natuurlijke manier. Dus midden in de MMM, maar toen werden gewoon 4 vriendinnen van mij zwanger! Kon wel janken. Ik heb het niet laten merken waar ze bij waren gelukkig! Al wist mijn beste vriendin natuurlijk echt wel dat ik het lastig vond. Voor hun was ik ook oprecht blij, maar als ik alleen of thuis was hebben er aardig wat traantjes gevloeid. Van jou snap ik het ook heel goed! Wij gingen het vertellen aan de zus van lief en nu blijkt dus dat zij al erg lang bezig zijn zonder dat wij dat wisten. Bij de vorige is ze met 27 weken bevallen, dus daar gaat het niet bepaald lekker. Toch was ik enorm teleurgesteld over haar matte reactie. Nu hoorden wij ook pas later het hele verhaal, maar toch. Moeilijk is het. Ik was ook van mening dat ik blij moest zijn voor de ander hoe moeilijk dat ook was. Probeer je vooral niet schuldig te voelen!!!!!!!! Daar krijgt zij geen kindje van en stress is voor jou en je kindje niet goed! @ketchup jaaaa dat smaakt echt raar! Ik had het ook. Ik ben nu vooral van de pindakaas op erg donker brood. Ook heb ik nieuwe meerzadenontbijtcrackers (zullen we galgje doen?) ontdekt met smeerkaas. mmmmmm Gekruid eten gaat de ene keer beter dan de andere. vandaag echt heeeeerlijk gegeten. Pasta met veel verse groente en zelfgemaakte saus, ik ben er dol op, maar nu onwijs buikpijn. Hopelijk wordt dat nog weer beter! @Verloskundige vandaag intake gehad. Ook buisje bloed mogen afstaan. Hadden jullie me niet even kunnen waarschuwen? Man ik ben als de dood voor naalden, zit ik daar...t ging goed maar was wel ff heeeeel licht in mn hoofd hihi. Verder bloeddruk weer wat laag, 110 over 60. Ik heb een tijdlang een hele lage gehad. Van de ha moest dat eerst beter voor we mochten proberen zwanger te worden. Nu dus weer aan de lage kant dus baal best wel. verder eigenlijk niets nieuws. We gaan geen nekplooimeting doen. Dat hebben we al snel besloten. @ hier ben mega moe. Steeds koud en nu dus enorm buikpijn. Moet echt de keuken nog ff opruimen maar zo geen zin in. Ik ga zo lekker gtst kijken en dan fijn in bed nog ff filmpje kijken denk ik. Ik twijfel wanneer ik de rest van mn collega's op de hoogte ga brengen en hoe. Mijn naaste collega is zwanger van haar derde en is 5 dagen na mij uitgerekend. Zij heeft het gister verteld. Morgenmiddag hebben we een studiemiddag. Dus op zich wel leuk dan is iedereen er. Maar ik weet t nog ff niet. Iemand nog en leuk idee??? Dit was t voor eerst, ik duik ff op de bank en ga dan wel opruimen, nu geen zin in hihi oh er was ook nog een nieuwe arije geloof ik. Gefeliciteerd!!!!!!! Liefs
Hier ook meid, ik ben hier ook nog niet echt vaak te vinden. MOe de hele dag. Ik werk fulltime en heb een 3.5 jarige peuter nog rondlopen die erg druk is op t moment. Pff... als zij op bed ligt, op de bank een uurtje of 2, dan tv kijken, internetten of wat dan ook en dan rond 2200 uur weer naar bed. Slapen en smorgens je bed uitkomen en weer moe zijn. Pfff hoop dat dat gauw over is.
Oh sorry Goof, ik was vergeten op jou te reageren! Bijzonder hoor!!!Super! Helemaal fijn of niet? Ik hoopte ook dat de vk ging luisteren, maar volgens haar was er nog niets te horen. Helaas dus! ik mag over 2,5 week weer een echto en daarna na 4 weken weer naar de vk. 21 juni ofzo geloof ik...duurt lang!!!!
Ons meisje is 4 jaar en 2 maand als de kleine geboren zou worden. We wilden er minder verschil in leeftijd tussen, helaas is dat niet gelukt. Tja het loopt niet allemaal zoals je het zou willen... Ons meisje stond en liep toen ze 10 mnd was. Duwde de spijltjes uit het ledikant (de 2 welke eruit konden). We hebben een camera op de kamer. Als we dr naar bed brachten, binnen 30 min hoorde je gestommel en zag je op tv dat ze de spijlen eruit duwde met dr voeten, ze ging eruit en rustig spelen. Als we dan naar boven gingen dat kraakt de laatste tree bijna boven aan. Als de een naar boven ging en de ander tv keek. Zag je dat ze dat hoorde en gauw bedje weer inging. De slimmerd. Als we niet naar boven gingen, ging ze vanzelf wel weer bed in dat wel hoor (binnen een uurtje of zo), maar wel grappig dus... Ze is uiteindelijk met 1.5 jaar overgegaan naar een megroeibedje van Ikea. Dacht eerst dat ze er nog aan moest wennen (dat hoor en lees je weleens), maar het ging meteen goed. Ze sliep meteen de nachten zoals normaal door...