December 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door romytamara, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Haay meiden,

Hier na een dagje shoppen helemaal gevloerd!

Ik heb ook 2 paarden! Of nouja, een grote en een shetlandertje.
    Verder een Amerikaanse Staffort en 2 konijnen en 2 vissen.
    Ook een beste beestenbende dus;)

Sacha hoe ga jij dat straks doen met je paarden?

Mama van 1, ik ben ruim 5 kilo afgevallen nu.

Charmed, leuk gehad zo te horen, maar wel altijd weer fijn om thuis te zijn he!

Ik ga ff proberen te slapen!

Vanavond weer de lijst!

2. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Was ik nog ff.

Ik kreeg het mooie/goede idee van Milk om ook bij de lijst te voegen bij wie het mis is gegaan?
    Als degene dat ook een goed idee vinden laat het me dan even weten. En voor degene die hier niet meer komen zijn de namen ook welkom dus als jullie nog iemand weten?
    Misschien met hoeveel weken+dagen erbij?

Liefs!

3. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Even een paar uit mijn hoofd (schrik niet, ik heb de laatste dagen geprobeerd het HELE topic te lezen, verveelde me denk ik, maar deze zitten dus nog in mijn hoofd): parr, hypo, banaantje, kartvelabaia(?), yootje, senna, melanie?, angiebaby, kuipersl, Sahi
    Poeh, al best veel zo...

4. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Sorry Mystiklady, maar dit klopt echt niet....Toxoplasma is een parasiet en geen virusziekte, helaas worden deze 2 wel eens met elkaar verward. Parvovirus geeft kattenziekte, de parasiet Toxoplasma gondii geeft toxoplasmose. Je katten kun je niet enten tegen deze ziekte. Ik wil niet betweterig overkomen, maar ik ent dagelijks voldoende katten en doe zelf mee aan een universitair onderzoek aan toxoplasmose om te weten hoe dit zit.

Wel een ander positief weetje, de meeste mensen hebben al ooit toxoplasma gehad en dan is dit minder gevaarlijk, maar let alsjeblieft op zwangere dames, want in de eerste 3 maanden van de zwangerschap kan dit je kleintje schaden.

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Brrr, krijg er toch de kriebeltjes van, dat zo'n vies drolletje zoveel gevaar oplevert,
    gelukkig doet mijn mannetje de bakken (altijd al haha)

6. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Springmuis, wij geven het advies als dierenartsen om de bak ook niet te verschonen, maar mocht je het toch bijvoorbeeld moeten doen omdat je alleenstaande vrouw bent, dan moet je het direct (voordat het 24uur oud is) opruimen en handschoenen dragen. Na 24 uur worden de oöcysten namelijk pas infectief, dat betekent dat ze dan pas een bedreiging vormen voor je lichaam. Jonge katten dragen de parasiet ook vaker bij zich dan wat oudere katten.
    Maar ook ik neem het zekere voor het onzekere en verschoon hier de bakken niet hoor. De kittens de we met de hand opvoeden laat ik ook aan andere mensen over.
    Maandag ga ik trouwens zelf bloed laten prikken om de toxoplasmose-titer op dit moment te laten bepalen.

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Vanmiddag heb ik mijn eerste zwangerschapsbroeken gekocht :). Ik ben er zooo blij mee :). Ik heb nog niet echt veel buik, maar ze zitten wel heel comfortabel en zijn toch best leuk. Straks nog even internet afstruinen om nog wat online te shoppen :)

We hebben ook het eerste rompertje voor de kleine gekocht, we hadden er al 1 van andere mensen gekregen, maar we durfden nog niet zo goed zelf iets te kopen omdat het allemaal nog zo pril is. Maar nu voelt het wel al allemaal veel echter met wat meer spulletjes in huis. En o ja, ik heb ook van die olie tegen striae.

Vanavond voor het eerst sinds de zwangerschaps weer iets met mijn man doen, ik ben daarvoor alleen maar beroerd geweest, maar ik voel me nu alweer iets redelijker. Dus we gaan vanavond naar Robin Hood :)

Ik weet trouwens ook nog niet hoe ik het straks ga doen met de paarden....ik heb een rijpaard wat weer opgepakt moet gaan worden, daar ben ik niet zo bang voor, maar ik heb dus ook nog een 2-jarige en ik denk niet dat ik die zelf wil gaan doen als ons kleintje er straks is.
    Verder hebben we nog een haflinger met pensioen. Een hondje van 16 en een flatcoated van 2 en een toller van 1 jaar oud. En nog 6 katten, maar 2 kittens hebben al een nieuw baasje gevonden.
    Grappig dat hier ook zoveel paardenmeisjes en andere dierenliefhebbers zitten :)

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Leuk, waar heb je je broek gekocht? ik moet namelijk ook hoog nodig eens gaan kijken, want ik droeg altijd ruimere broeken omdat het lekker zat, maar die zitten nou niet bepaald ruim meer haha knoop zit 9vd 10 x los haha maar koop je gewoon de maat die je altijd hebt, of moet je echt gaan zitten passen welke goed zit, ik hou namelijk absoluut niet van kleding kopen voor mezelf want heb een hekel aan het passen in die warme hokkies haha :p

en leuk he, al dat kleine spul, wij hebben ook nog niet zoveel gekocht, maar kan niet wachten tot de 12 weken, want dan gaan de babywinkels flink omzet maken haha

welk spul heb jij tegen striae?
    ik heb nu buikbalsem van Zwitsal mama, heb alleen niet echt het idee dat het werkt, heb al een paar ladders zitten aan de zijkant van mn buik, maar het ruikt zo lekker, en mannetje smeert natuurlijk haha en dan een kus op mn buik en dan zegt hij, ik hou van jullie! haha zo schattig!

maargoed wil dus eigenlijk een spulletje hebben wat de striae enigzins tegenhoudt/vermindert, echt tegen gaan kan je toch niet maarja...

9. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

springmuis, ik heb na de bevalling bio-oil gebruikt en dat werkte goed. Je kan striea idd niet tegen gaan, je krijg het of niet. Bij mij duwde mijn dochter zo hard met dr voeten tegen mijn rug dat dr buik uit de voorkant van mijn buik stak (oe wat deed dat pijn) en heb dus ook striea. Maar bio-oil dat hielp heel goed bij mij.....

@ huisdieren wij hebben alleen een hond. Ook een amerikaanse stafford. Vind dat eigenlijk wel genoeg hahaha.

10. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ik heb nu 2 broeken van mama-licous. Ik heb normaal maat 34 en nu maat 26 of 27 omdat het spijkerbroeken zijn die ik heb gekocht. Best leuke, zit ook 1 skinny-jeans bij :). Volgens de verkoopster moet je gewoon je eigen kledingmaat aanhouden. Er zit geen rits in de broek en de knoop zit heel erg laag en dan zit er zo'n band aan die je over je buik kunt trekken en aan de binnenkant kun je aan knoopjes vast doen om je broek nog wat strakker te zetten als je nog niet veel buik hebt. Op de Esprit-site zag ik ook leuke kleding, ik denk dat ik daar online wat wil bestellen.

De olie is van Palmer's, cocoa butter oil ofzo heet die. Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar er was laatst een consumentenprogramma op tv en kwam die als beste uit de bus en in de 9 maanden stond er ook reclame voor in, dus ik heb die maar genomen. Vanavond maar eens even proberen :).

Ja leuk he? Al die kleertjes :). Alleen willen mijn man en ik waarschijnlijk niet weten wat het wordt en dan is het toch wel een beetje moeilijk om wat te kopen, want er is niet zo heel veel unisex-kleding. Ach, volgens mij heb je in het echte prille begin alleen maar wat basics toch?
    Zijn hier nog mama's die nog advies hebben voor echte must haves voor de mama's die nu voor de eerste keer gaan bevallen?

11. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Mamavan1, oke, mocht de palmer niet werken, dan weet ik dat ik voor de bio-oil kan gaan :). Zwitsal ruikt trouwens ook altijd echt zo lekker :), ruikt het voor mama's hetzelfde als voor baby's springmuis?
    Wel balen dat je striae hebt gekregen....maar je kunt het niet echt tegen gaan toch? Mijn moeder wijst altijd naar haar buik en zegt dan: "Die cadeautjes heb ik van jou gekregen ;)"

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Thnx voor de tips! zal binnenkort eens gaan kijken!

De zwitsal voor mama's vind ik ruiken naar het 'oude' luchtje van zwitsal, vind ik persoonlijk lekkerder dan de nieuwe haha

Ja ik baal er wel een klein beetje van, borsten zitten ook al vol, maarja ben er gewoon gevoelig voor ben ik bang.. niets aan te doen haha

13. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Oww straie...in de laatste weken dat ik overtijd liep heb ik er erg veel van gekregen, het is nu echt niet mooi en hubbie smeerde trouw elke avond amandelolie. Na de zw heb ik ook bio-oil gesmeerd maar niet goed bij gehouden. Volgens mij kan ik er niet eens meer bijkrijgen zoveel als ik nu al heb :(

Ik ben ook fan van mama liceus (schrijf het niet goed denk ik). Dus hoop daar weer van te scoren!

Must haves; heel veel hydrofiel doeken dir gebruikte ik echt voor alles :) Verder weet ik het zo snel niet meer, zal er eens over denken!

Ik wil deze keer denk wel gebruik gaan maken van een draagdoek, veel postieve verhalen over gehoord en met al een kleine denk erg handig want dan heb je je handen nog wat vrij ;)

en verdr..... ik ben zoooo moe, heb dr sinds een weekje last van, verder heeeel veel kleine beetjes plassen of denken dat ik moet .... ach verder nergens last van dus moet niet teveel klagen hè?!

14. mama van 1

Hier nog een fan van mama-licious hihihi.
    2 weken terug nog 2 shirts gevonden voor 15 euro ipv 15 euro per stuk. Altijd leuk :D.

Dus als jullie leuke sites weten....... ben heeel benieuwd ;)

Lucindalie Over must haves bedoel je voor moeder/vader of kind???

15. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ik vond van die overslagrompers en vestjes heel handig, dan hoef je niet zo met je baby te kronkelen ;) En verder voor het prille begin van die broekjes waar de sokjes al aan zitten.

Als je thuis wilt bevallen, zou ik zorgen voor genoeg schone lakens en overtrekken, daar had ik me in vergist. Ga nog ff nadenken over wat ik nou nog meer heel handig vond.

Strax lkr met filmpje op de bank, fijn!

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    L78, wat is genoeg:) hier ook straks hopelijk een thuis bevalling

wat ben ik toch blij dat ik nog zoveel kan leren van jullie dames die al 1 of meerdere kindjes hebben, voel me soms zo'n leek haha:D

17. mama van 1

Idd die overslag rompertjes! En ik heb altijd rompers met lang mouwen of geen mouwen. Korte mouwen vind ik drama want die krullen vaak mee omhoog. En ook witte rompers en geen opdruk want die schijnt vaak door de kleding heen.......

Ohja en vaseline inslaan.... als de kleine geboren is helpt het om vaseline op het kontje te smeren, en als hij of zij dan gepoept hebt haal je het er zo af en hoef je niet te boenen......

Er komt vast nog wel meer boven ;)

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Waaauw I love jullie tips & tricks haha!

19. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ik zou zelf zorgen voor iig 3 sets. Als je in bed bevalt, kan er daarna meteen verschoond en bij heftig bloedverlies of zweten of borsten die lekken ;) haha de volgende dag weer. Dan grijp je iig niet mis!

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier helaas geen thuisbevalling nu. Bij Justin werd het tijdens de bevalling alsnog een ziekenhuisbevalling, dus helaas kan ik een thuis bevalling niet mee maken.

Die van die bio oil heb ik ook gehoord idd, schijnt erg goed te zijn. Hoewel ik bij Justin geen 1 straie plekje heb, maar met een tweeling?

Justin is nu logeren bij oma, ik was zo niet lekker.. vandaar. En het was al een jaar terug dat hij daar had gelogeerd, dus t mocht wel weer eens.

Deel Deze Pagina