Rompers van de hema! Echt heerlijk want die kunnen in de droger en blijven heel mooi. Sommige van de zeeman lubberen na een uur al, niet echt handig en blijven niet goed in de was. Inderdaad, in het begin zijn makkelijke zachte broekjes/boxpakjes er handig. Hydrofiel doeken ook genoeg halen idd.Gebruikte ze als handoek, maar ook voor onder het hoofdje tijdens het slapen. Mijn ervaring is zo'n uitkook ding voor in de magnetron werkt minder goed dan gewoon alles uitkoken in een pannetje. Een verduister gordijn vond ik erg handig om je kindje te laten wennen aan het dag en nacht ritme. Zo deed ik als hij overdag ging slapen het verduistergordijn niet dicht en deed hij korte slaapjes. En snachts deed ik hem wel dicht. Hij sliep al heel snel door! Voedingsbh's (zonder beugel)! Ook als je geen BV gaat geven. Om stuwing te voorkomen deed ik ze dag en nacht heel erg strak en omhoog aan. Ze zitten lekker en ik had ze de laatste 2 weken van mijn zwangerschap al aan omdat mijn buik zo in de weg zat dat een beugelbh niet meer lekker zat. Dat was het even maar jullie zullen de komende maanden nog veeeeel meer gaan horen
Wijzigingen en toevoegingen melden per pb aan romytamara! DECEMBER 2010 MAMA'S 29 november Anna83 -26 jaar 2de kindje Noord Brabant 1 december romytamara-23 jaar- 2de kindje - Noord-Holland Marb - 26 jaar- 2de kindje - Den Haag Bonkie Charmedknorrie-28 jaar - 1e kindje Almere Bo87 23 jaar- 1ste kindje Zuid- Holland 1978 2de kindje Azië 2 december Daan04 -1ste kindje 3 december Nanny- 33 jaar -3de kindje Anno103 -25 jaar 2de kindje- Noord- Brabant 4 december Triessie- 30 jaar 2de kindje Mama van 1 - 27 jaar- 2e kindje 5 december macmazsy- 24 jaar 1ste kindje Zuid- Holland Siri - 38 jaar- 2de kindje 6 december muizz 7 december Annepietje- 29 jaar 1ste kindje Amsterdam 8 december Pat1971- 38jaar- 2de kindje - Zuid-Holland Selma 29 jaar -2de kindje Overijssel Shadowcat76- 34 jaar -1ste kindje Roosendaal Springmuis- 22 jaar 1ste kindje- Lelystad 9 december Princess81- 28 jaar -2de kindje US 10 december Maesther- 27 jaar 1ste kindje Zevenaar Tijgerlelie- 33 jaar 3de kindje Noord-Holland 11 december Femke32- 2de kindje Mamavan1- 2de kindje luvmyluver- 24 jaar 3de kindje Zuid- Holland 12 december LadyDii- 2de kindje Noord-Holland 13 december PBA- 27 jaar- Flevoland Vlinderr -24 jaar -1ste kindje Henriette76 -33 jaar Zuid- Holland L78- 32 jaar- 2de kindje- Noord- Holland
14 december Jufkyjo- 28 jaar -1ste kindje Noord Brabant Jalou- 28 jaar -1ste kindje Noord Brabant DaWo 15 december Miri75- 2de kindje wgev- 22 jaar 1ste kindje Lindajelsma- 2de kindje 16 december Zonnestraal- 26 jaar -2de kindje Gelderland 17 december Rammel- 21 jaar - 1ste kindje Drenthe Lovepeet - 20 jaar 1ste kindje - Rotterdam Zaira - 1ste kindje - Twente lob- 31 jaar- 2de kindje Noord- Brabant 18 december Lucindalice- 28jaar - 1ste kindje Noord- Brabant 19 december Westerlo Sstephanie1- 22 jaar 1ste kindje Jollie78- 31 jaar 2de kindje Limburg 20 december Jip27 -27 jaar 1ste kindje- noorden van het land proberen -33 jaar 1ste kindje- noord brabant 21 december Tessa8 Minkie86- Noord Holland 23 december supernurse- 26 jaar- 1ste kindje mamavandaan639- 2de kindje 24 december mystiklady- 2de kindje- Bergambacht TessaNL -20 jaar- 2de kindje Rotterdam 25 december Lynami- 34 jaar 2de kindje- USA 26 december Toetje77- 32 jaar 1ste kindje- Noord Brabant 27 december MilkHd- 32 jaar 1ste kindje- Noord Holland Gizje- 27 jaar 1ste kindje- Bergen op Zoom Starlady - 28 jaar 2de kindje Gelderland-Zuid 28 december Esthern77- 33 jaar 2de kindje 29 december Goofychick- bijna 36 jaar 2de kindje
December mama's die helaas een * hebben gehad: parr1983, hypo, banaantje, kartvelabaia, yootje, senna, melanieL29, angiebaby, kuipersl, Sahi Agenda 17 mei Macmazsy, afspraak vk + (misschien) echo 17 mei L78, echo bij de vk 17 mei Charmesknorrie, 12 weken echo 17 mei Miri75, tweede echo gyn 17 mei Lucindalice, eerste echo + bloedprikken 17 mei DaWo, eerste echo 18 mei Charmedknorrie, tweede afspraak vk 18 mei Zaira, intake vk + echo 18 mei Toetje77, eerste echo 19 mei Westerlo, intake vk + echo 19 mei muizz, intake vk + echo 19 mei wgev, 14.00u afspraak vk 19 mei springmuis, 11 weken echo 19 mei Starlady, tweede echo vk 20 mei L78, intake vk 20 mei gizje, intake vk 20 mei mystiklady, 12.40u eerste echo 21 mei - Rammel, eerste echo 21 mei Tessa8, gyn 21 mei - luvmyluver, echo o.v.b. 25 mei romytamara, prenatale screening echo + bloeduitslag schildklier 25 mei - Lynnami, 14u NL tijd gyn 25 mei - Siri, afspraak gyn, 2de echo en nekplooimeting 25 mei mama van 1, echo en nekplooimeting + vk 25 mei Tessa8, intake gyn 25 mei MilkHd, eerste echo zkh 25 mei MilkHd, gesprek gyn 27 mei - lovepeet, vk eerste echo 27 mei mamavandaan639, 15.40 eerste echo 27 mei - luvmyluver, echo 27 mei - jufkyjo, intake vk + hartje luisteren 28 mei esthern77, echo 28 mei jip27, echo 31 mei TessNL, tweede termijn echo 2 juni- wgev, 10.40u eerste echo 3 juni- goofychick, intake vk 6 juni- romytamara, tweede keer vk 8 juni- goofychick, tweede (termijn) echo gyn 9 juni- proberen, vk 10 juni- luvmyluver, vk 10 juni- Jollie78, tweede keer vk + echo 21 juni TessNL, vk
@ Striae /Springmuis; Ik heb ook TijgerBoobies Van de eerste.. M'n benen zijn ook een beetje gestreept.. Je leert er mee leven.. We zijn nu een jaar na de bevalling en de strepen zie je bijna niet meer!
Romytamara: zie dat je de * ook op het lijstje hebt gezet; dat is lief! (Wat veel eigenlijk, maar ook veel decembermeiden, dus dat is logisch!) Xxx Hypo
@hype, dat was een ideetje van Milk, maar idd een heeeeel erg goed en lief idee. Dus heb jullie er meteen opgezet! Ik denk ook nog steeds aan jullie hoor.... Gaat het goed met je?
Toch handig die ervaren moeders hier Hypo: blij dat je het kan waarderen! En inderdaad veel decembermama's, volgens mij zijn het er echt al meer dan 100 als iedereen haar gegevens zou doorgeven aan Romy! (en helaas dus ook veel miskramen, *&^^$#@^*!!) Romy: volgens mij is het bij BJlover laatst ook niet goed gegaan. Hopelijk volgen er dan nu geen meiden meer in het *-lijstje... *duim* *hoop*
ben normaal niet zo'n voorstander van laptops mee op vakantie, maar nu toch erg blij. Gisteren echt een dodemansrit gehad naar de himalaya. eerst dik 44 graden, en toen het koeler werd in de bergen...MISSELIJK!! spugen, spugen, arme ik. en als dan eenmaal je maag leeg is...dan word je pas echt misselijk... waren bang voor hoogteziekte en lief heeft de hele avond zitten googelen of dat gevaarlijk is voor de ongeboren vrucht (JA!) en wat je dan moet doen (terug ...?! ECHT NIET IN DE AUTO!) maar vanochtend kiplekker opgestaan en heerlijk ontbeten. Wat een stressnacht, heb mezelf vervloekt en gedacht dat ik mijn smurfje om het leven aan het brengen was, wat een drama (je moet zwanger zijn om dat te kunnen begrijpen, zelfs lief was iets nuchterder) veel plezier met zwanger in nederland, ik ga enorm ontspannen en laat weer van me horen als ik 13 weken zwanger ben
1987 wat een ellende zeg, gelukkig gaat het nu weer goed....en kun je nog een beetje genieten daar. Have fun! (en hou je goed) Tja, hoe ik het ga doen met de paardjes weet ik nog niet helemaal. Ik heb ze aan huis staan, dus het is best veel werk. Ik merk dat ik weinig aan rijden toe kom sinds de 1e er is. Ik vermoed dat het bij de 2e wel heel minimaal gaat worden. Maar goed, ik ben een enorme muts, en wat ik eenmaal heb kan ik moeilijk wegdoen. Daar komt nog bij dat 1 paard op het moment kreupel is, en dat deze ond de 18 jaar is (vaak zo gek als een deur, en dus niet verkoopbaar...ja aan de slacht misschien) De andere is een stuk braver en kleiner. Och, maar eens zien hoe het gaat lopen hé. Met bijrijders tot nu toe niet veel succes gehad, alleen ellende eerlijk gezegd.
Jazeker; was een goed idee van jou! 100 mama's al? Nou, gek genoeg klopt t volgens de statistieken dan aardig....10% kans op miskraam. Maar ja.....als je erbij zit dan is dat idd mooi %#*#! Iemand vroeg hoe t met mij was; t gaat redelijk, met ups en downs. Maandag weer aan t werk na een vakantie van 2 weken (waarin dit dus allemaal is gebeurd) en dat is dus wel lastig..... Hoop dat mijn eigen ongi weer snel komt, dan kan ik weer verder.....met ICSI 3! Vooruitkijken is het enige wat echt helpt, terugkijken doet alleen maar pijn. Xxx Hypo
Ik zit te denken aan wat je echt moet hebben... Wij gebruiken nu nog steeds de tummytub. Als ik met mijn zoon onder de douche ga doe ik hem daar in, was eerst mezelf dan hem. Geef hem weer opnieuw lekker warm water zet hem erin, droog mezelf af en dan haal ik hem eruit.. Heel handig dus.. Maar nu moet ik zeggen dat mijn zoon nog steeds niet wil staan (sinds vorige week alleen op de bank). Dan is dat ook nog wel veilig om te doen. Wij gebruiken het badje eigenlijk al een tijd niet meer, omdat hij het echt geweldig vindt zoveel mogelijk water eruit te gooien. Die omslag rompers vond ik ook erg fijn. Dan zit je niet zo aan het koppetje te trekken. Ik ga nog even verder denken, er moet toch nog wel meer zijn wat handig is.. haha
Hey meiden! Wat een gekwebbel weer zeg haha! Erg leuk! Hier weinig nieuws, alles gaat zn gangetje. Lief en ik moeten alleen ff weer de romantiek gaan zoeken denk ik, want die is ver te zoeken momenteel. We zien elkaar weinig en als hij thuis komt lig ik vaak al in bed. Niet echt knusjes dus nu. Hadden we net gezegd dat we volgende week zondag echt een samendagje zouden doen, moet ie toch weer werken. Is ie vrijdag wel vrij, maar ja dan werk ik. Grrrrr. Iemand nog leuke tips? Handig dat jullie ff handige dingen vertellen! Ik zal het goed opslaan! Wat vinden jullie van een voedingskussen? Daar hoor ik verschillende verhalen over! Ik heb inmiddels het babybedje binnen. Mooi op tijd he? Een vriendin/collega van mij knapt kamertjes op en was met een super leuk kamertje bezig. Dus die maakt ze nu voor ons. Ze is zelf zwanger dus als ze ergens mee klaar is wil ze het graag snel kwijt, want dan kan ze ruimte maken voor haar eigen 3e kindje. Leuk dus! Nu komen we er alleen achter dat er 1 steuntje mist om het bedje omhoog te kunnen doen...oeps... dus hopelijk kunnen we er nog wat bij vinden anders is het wel heeeeeel erg zonde van haar moeite geweest! Ik zal binnenkort wel even een fotootje plaatsen als de andere spulletjes er ook zijn. Het voordeel hier is dat we hier nog maar pas wonen en we al een beetje rekening hadden gehouden met het behangetje en de kleurtjes op de kamer. De oudste van lief slaapt er nu, maar die gaat dus strakkies verkassen. gelukkig hebben we dat vanaf het begin duidelijk gezegd, dus dat zal geen probleem worden. Daarbij...zij zijn er maar zelden, dit kindje is er straks altijd! Verder al een badje en een tummytub op de kop kunnen tikken voor erg weinig in limekleur, dus ook helemaal blij mee. Vrijdagavond zijn we even snel naar de babydump in Zwinderen geweest. Dat viel me nogal tegen moet ik zeggen! Wel een leuke cadeaudoos gekregen. Ik wil deze week nog even naar de babydump in Groningen, want daar is leuke positiekleding in de aanbieding van mama licious (ofzo hihi) er was ook iemand die zei dat de kleertjes van LIEF! ergens in de aanbieding waren, maarre waar?????? Ik ga zo even ontbijten en dan komt een vriendinnetje de hele dag langs. Gaan nog even zwemmen als ik mn badkleding nog aan kan. Mn badpak is stuk en ben bang dat de bovenstukjes van de bikini's niet echt meer passen, maar ik zal het eens proberen! Wat trouwens gek is, de ene keer krijg ik trouw een mailtje als er een nieuw bericht is, de andere keer zo de hele dag niet. Hebben julie dat ook?? Fijne dag allemaal! Liefs
@ Milkhd, die kleine is 3,5 Naja regels, ik heb die Xbox gekocht en heb een hekel aan mensen die godsganzedag achter zo een ding hangen dus als ik slaap speelt hij en soms overdag als ik op pc zit ofzo verder niet
hallo dames.. hoe is het hier... ik zag eerder dat het over katten ging.. zelf heb ik 3 huis tuin en keuken katjes 1 kater van 2 1 poes van 2 en 1 kitten van week of 16 zoo leuk en zoooooooooo druk .. . vooral die kleine @ hier gisteren hebben we met zijn alle een foto gemaakt op het strand helemaal in het wit hij is super mooi geworden !!>. JOEPPIEE vandaag 9 weken en 2 dagen nog 2 dagen krijg ik mijn termijn echo !!.. even terug lezen of er nog belangrijek dingen staan
@ huisdieren: Wij hebben 1 hond, Jack Russel... en wat voor 1... pfff. Bij ons is het wel heel duidelijk. Hij moet bij mijn hubbie zijn om te spelen en bij mij om te slapen. @ LIEF! Ik heb 2 shirtjes gekocht in een echte LIEF! stadswinkel. Wij hebben hier in het dorp ook een winkeltje wat die kleding ook verkoopt, maar daar geldt de actie niet. Ik weet even niet meer tot wanneer de actie loop. Ik heb het even op de site opgezocht, dit is de link waar de info staat; lieflifestyle - t-shirt aktie Gisteren een drukke dag gehad, met een boel meiden weggeweest. We waren pas om 23.00 uur weer thuis, dus was erg moe. Vandaag ga ik nog een keer met een doekje door het huis, want morgen mag ik weer gaan werken na 2 weken vakantie (ik heb nog geen zin...). Vanmiddag is het hier stoffenmarkt, dus ik wil daar even naartoe gaan om te kijken of ze mooie wafeltjesstof hebben. Ik denk dat ik zelf een lodger wrapper ga maken!
parr: leuke nieuwe av/banner! lekker ondeugend koppie DaWo: 3,5, ja dat is een leuke leeftijf voor dat soort bijdehandte opmerkingen. Mijn neefje is bijna 4 en die is net zo Hier trouwens 2 computers en 3 laptops thuis, dus meestal zitten we daar tegelijk achter spelletjes te spelen, gezellig he, hihi. mama van 1: wauw, al 11 weken, daar kan ik alleen nog maar van dromen! en heerlijk als je even mag blijven liggen he. wil ik hier ook wel, maar wordt steeds heel vroeg wakker, is dat ook een zw-kwaaltje?! Ben jij afgevallen van de misselijkheid of gewoon wegens 'zwanger'? Hier hooguit een kilootje verschil met het begin. lovepeet: met z'n allen in het wit op het strand: klinkt erg idyllisch! Hopelijk zit er een mooie foto tussen. Waren jullie met veel? Al zenuwen voor dinsdag? charmed: weer een beetje bijgekomen van je vakantie en je drukke dagje gister? mystik: jij ook lekker aan de schoonmaak geweest? alle(!) katjes weer netjes? triessie: heerlijk lijkt me dat, gewoon weer een keer een avondje met z'n tweetjes Benieuwd hoe dat straks hier gaat, als die eerste er is sasha: jij ook al van de beestjes! wel lekker als je daardoor lekker buiten bent, gister was best een lekker dagje! springmuis: 3 katjes, lekker warm ja En inderdaad, vanaf een weekje of 12 eens goed shoppen voor die kleine! dieren: poeh, hier geen. hooguit een vis in onze vijver, haha. denk wel dat als de kleine er straks is en oud genoeg is, dat we een konijntje of een cavia ofzo nemen. Lucindalice: kijk, jij hebt er verstand van! maarja, je bent ook niet voor niets bijna dierenarts natuurlijk patroes: fijn toch, dat je Justin even uit logeren kan doen! zal vast nog vaker gebeuren, nu je twee beebs in de buik hebt! 1978: haha, ik had vorige week ook de laptop mee hoor, toch wel handig wel even schrikken voor je zeg, zo extreem misselijk en het idee van hoogteziekte. Gelukkig nu alles weer rustig bij je. Fijne vakantie verder! hypo: raar idee lijkt me dat, ja. ineens weer aan het werk moeten na twee weken vrij waarin zoveel gebeurd is... Wel goed dat jullie meteen weer voor ICSI willen, je weet dat het kan en ik ga gewoon heel hard duimen dat deze poging DE poging wordt! Jip: leuke tips? gewoon even samen uit eten? wandelen in de buurt? Gefeliciteerd met je 9w! jufkyjo: klinkt als een goedgeslaagd dagje! En jij bent dus redelijk crea, dat je zelf een lodger wrapper wil maken (wat is dat, haha)?