@ Springmuis, wat ontzettend gaaaf!!! Dat is zo speciaal toch? Dat jij en je broer daar ook nog in hebben gelegen, wat leuk zeg!!! @ mamavan1, super al die tips!!! Ik kan me alleen nog niet zo heel erg veel voorstellen bij een net-onderbroekje? Is dat voor jezelf of voor je baby? Over iets minder dan een maandje vertrekken we naar Curacao, ben dan 13 weken zwanger en heb dan echt alle verplichtingen aan de universiteit voldoen, dus kunnen manlief en ik lekker gaan genieten , hopelijk geen aswolken meer dan.... En morgen de echo, ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel heel erg spannend vind en ik er soms toch wel een beetje zenuwachtig over kan worden......
hai hai ik ben hier ook wat zenuwachtig voor de echo donderdag hoor!! die net onderbroekjes hebben de vorm van zo ongeveer een hipster/damesboxer, je bent vast bekend met netkousen? schitterende pantys in de vorm van een roladenetje? die broekjes zitten geweldig de dagen na de bevalling veelal gebruik je 2 van die joekels van kraamverbanden half overlappend over elkaar, blijven geweldig zitten in die broekjes
@ Mystiklady, owkee....nu kan ik me er iets bij voorstellen . Klinkt inderdaad wel praktisch voor als je zelf 2 van die mega-verbanden moet dragen...thanx En hopelijk is voor jou donderdag ook alle spanning weg na de echo
over wiegjes nog even, zag net dat de wieg gevnden was waar je zelf in gelegen hebt, dat is zo geweldig, ik ben een tijd op zoek geweest naar een zelfde schommelwieg als waar ik zelf in gelegen had en mijn broer, deze had mijn moeder niet meer, wij hebben precies de zelfde wieg gevonden en tevens gekocht alleen dan niet in het blauw wat ze 32 jaar geleden hadden, maar in eigentijds whitewash Bekijk bijlage 72229
Ik heb net ingelogd op je babysite mystik en zie dat je dochter al 11 is! Ik dacht dat ze jonger was joh! ha ha Ik ga eens even kijken op je site...
eerst maakte ik me geen zorgen over de zs, maar nu de echo naderd gaan er toch gedachten in me kop spoken, in de trend van wat als het hartje niet klopt... wat als er niks meer in zit, sjesus wat kan dat je gek maken zeg zulke gedachten
Pfff meiden ik liet mezelf net toch ff schrikken....ging ff uitrekenen wat ik aan kinderopvang kwijt zou zijn als de kleine er is. En dan de toeslag meteen meegerekend. Kwam ik uit op 650 euro voor drie dagen. Dacht dat ik een hartverzakking kreeg.....pfffff....was meteen in alle staten....bleek nou later dat ik mezelf een verzamelinkomen van 228.000 euro gegeven had.....nou zoveel verdiend een juf toch echt niet hahaha...dus toen kwam ik uit op 180 euro p.m. das toch ff beter te behappen hahahaha...... Wordt hier trouwens gek van het kokhalzen. Ben niet echt misselijk meer maar bij het minste of geringste sta ik te kokhalzen en te lang kokhalzen gaat over in spugen (gelukkig gebeurd dat maar zelden) pfffff.....
*geeft Charmed een droog crackertje tegen het kokhalzen* was het maar zo he, dat je zoveel verdiende haha, dan was die 650 voor de kinderopvang een eitje
hallo dames... heb een paar pagina's terug gelezen.. las dat er veel echo's zijn deze week!! wij mogen woensdag ook weer naar ons kindje gaan kijken.. voor de 4e keer alweer...nu zullen we een echt minimensje zien.. las iets over tips.... * 2 verschillende merken tutjes kopen.. mijn dochter kon geen weg met tutjes die afgeplat zijn.. * ook flessen.. ik had een heel pakket van avent gekocht bij dochter lief.. maar t kind kon dr helemaal geen weg mee.. we hebben trouwens heel lang moeten zoeken naar een juiste speen en fles.. * ik had bij myrthe heel veel katoenen luiers en omslagdoeken.. die heb ik heel lang gebruikt als ze in bad of de douche was geweest.. volgens mij wel tot 2 jaar *navelbandje nooit gebruikt *kruikenzakken nooit gebruikt.. ik heb in de kraam geleerd om het met een katoenen luier te doen.. die knopen ze erom heen en is ook nog veiliger. * tip voor later.. ik had altijd overal aankleedkussen hoezen overheen.. zoals maxicosi, wipstoel, autostoel.. ik knipte hier gewoon wat gaten in en die naaide ik even om.. myrthe spuugde erg veel als baby.. zo hoefde ik alleen de hoezen maar uit te wassen.. *ik had de vorige keer 3 bv bh's gekocht voordat ik bevallen ben.. ik heb maar 7 dagen BV kunnen geven dus die bh's waren overbodig. *slabbertjes die je over het hoofd aan kan doen blijven beter zitten dan spuuugdoekjes. (bij FV) want kleine baby's liggen niet stil. volgens mij kan ik nog wel een heel verhaal typen met tips.. hihi.. maar uit ervaring leer je... ik ben officieel een kraamverzorgster dus heb daar veel tips gekregen.. en uit ervaring met mijn dochter. wij maakte trouwens het bedje zo op. eerst moltonhoeslaken, dan hoeslaken, dan molton onderlegger (vierkante molton doek), daarboven een katoenen luier dubbel gevouwen (daar komt het kindje met het hoofd op te liggen) daar ligt het kindje op en dan bovenop het kindje, eerst een moltononderlegger en katoenen luier in elkaar gevouwen, daar bovenop bij de beentjes de kruiken dan een lakentje met dekentje. en alles laag opgemaakt zodat het kindje bijna met de voeten tegen de achterkant van het bed komt. hier gaat het verder wel redelijk... niet meer misselijk!!! maar moet wel opletten wat ik eet.. want als ik maar iets te gekruid eet of uien of kool dan krijg ik een tijdje later meteen krampen en diaree... ook begint mijn buikje te groeien al!! heb nog maar 2 broeken van mezelf die lekker zitten de rest zwangerschapsbroeken! moet zeggen een hele verademing!!! ben blij als vandaag voorbij is.. eindelijk weer een beetje een normaal leven met regelmaat!! dochter weer naar school en hoef manlief niet zoveel meer te helpen in de zaak.. myrthe is de laatste weken veel uit logeren geweest.. deze week heb ik manlief woensdag, donderdag en gisteren geholpen in de zaak.. dan zijn we pas tegen de morgen pas thuis.. vanavond nog een avondje helpen en dan eindelijk uitrusten!!! fijne avond nog allemaal!!
@huisdieren; hier ook een beestenbende hoor. heb 2 honden (moeder en dochter) 3 poezen, 2 fretten en 2 ratten. @voedingskussen; ik ga er wel een halen. Kreeg de tip om hem tijdens het slapen te gebruiken omdat ik veel draai en steeds op mn buik terecht kom. @kleding; vandaag bij prenatal 2 positiebroeken gehaald. Kan ik weer even door!
Ik heb het voedingskussen ook gebruikt om mee te slapen, vond dat echt heel fijn. Zeker als je buik wat groter wordt. Qua tips, ik wil nog wel even zeggen tegen de first time mama's: laat je niet gek maken. Je zal in situaties komen waarbij de kraamverzorger dit zegt, de verloskundige dat, het consultatiebureau, je vriendin, je moeder. Iedereen heeft tips en adviezen en soms tegenstrijdig. Blijf dichtbij jezelf, luister naar je moedergevoel, dan doe je wrs het beste voor je kindje en jezelf! Je zult echt niets verkeerds doen.
HELEMAAL MEE EENS!!!!! Gelukkig hadden wij een kraamverzorgster die nooit iets opdrong. En als er iets echt moest gebeuren (zoals het middagslaapje voor mama) en als ik niet wilde (tja je denkt dat je de wereld aan kan haha) dan legde ze gewoon uit waarom het zo goed is. Werkte voor mij echt perfect! We gaan haar nu ook weer vragen, maarja of het lukt..... Het consultatiebureau.....tja ik zeg gewoon overal "ja is goed" op en "doe ik". Maar ondertussen doe ik lekker zelf wat ik vind wat het beste is. DUS IDD MEIDEN VERTROUW GEWOON OP JE GEVOEL EN ALLES KOMT GOED
Hallo meiden, kom weer even lanswippen. Even erg beroerd geweest maar gelukkig gaat dat nu al een paar dagen goed. Ook de eerste kledingstukjes zijn ingekocht en we zijn volop aan het kijken hoe we de kamer gaan indelen. Laatste dagen ook geen krampen meer gehad maar dan slaat toch weer de twijfel toe of alles wel goed gaat. Mar gelukkig vandaag weer lekker misselijk geweest met spugen aan toe, fijn dan doet alles het nog haha. Na een broodje ging het weer goed. @tips, super handig zeg ga wat opschrijven anders ga ik ze vergeten hoor. @huisdieren, we hebben in de tuin een voillere staan van 4 meter met kanaries, parkieten en 2 konijnen erin. Gaat super samen. Dan thuis een border collie welke niet al te snugger is haha maar wel een ongelovelijke schat. Iets verderop staat mijn paard, op dit moment weinig gereden maar van de week eindelijk erop gestapt, het lijkt net of ze het voelt ze is dan extra braaf. Ik heb geen bak en rijd alleen buiten met haar. Zal proberen wat meer te schrijven maar soms heb ik geen zin om achter de computer te zitten. O ja ik lust geen mc flurrie meer was er altijd gek op.
Ik was bij de eerste ook superonzeker, en heb me af en toe ook voor de gek laten houden door de kraamverzorgster e.d. Dus sommige dingen....daar trap ik dus niet meer in. Hoe rot het ook klinkt, borstvoeding is aan mij niet besteed. Wat een ellende heb ik ermee gehad, iedereen zei het gaat binnenkort beter, gewoon doorzetten. Nou dat heb ik geweten, de eerste twee weken amper wat van de kleine meegekregen (borstontstekingen en het hele gedoe van kolven e.d. lactatiedeskundige noem maar op) Never again dus. Zat echt in een soort van tunnelvisie, en ze bleven maar zeggen dat het goed zou komen, en ik domme muts vol met hormonen trapte er dus in. Consultatiebureau heb ik geen moeite mee gehad....dat is hier namelijk niet zo (wel de entingen via de kinderarts, maar die " bemoeien" zich niet zo overal mee als bij het consultatiebureazu. Voedingskussen, luieremmer waarbij alles meteen in plastic verpakt wordt...allemaal niet aangeschaft en ook niet gemist! Trouwens extra kraamverband is wel aan te raden. Al ziet het er in de doos uit alsof je er de zolder mee zou kunnen isoleren....het is toch wel handig. Eh, sorry als ik hiermee iemand de stuipen op het lijf jaag...dat is absoluut niet de bedoeling. Ik had ontzettende angst voor de bevalling, en dat is eigenlijk reuze meegevallen
O ja ik lust geen mc flurrie meer was er altijd gek op. Ohw mijn god geen mc flurrie meer.....(mm mc flurrie m&m) Ik merk dat ik gewoon heel voorzichtig moet zijn met wat ik eet. Vorige week naar de griek geweest, maar dat was toch niet zo'n strak plan. Dit weekend heb ik het heel voorzichtig aangepakt...morgen een zeer belangrijke dag op mijn werk. Hoop maar dat alles goed gaat, en dat ik me goed voel
Ik heb ook zoiets sufs....ik lust dus geen thee meer....en je raadt het al, ik dronk normaal nooit iets anders dan thee en water....
Wat leuk zeg al die tips!!! helemaal top! Ik zal ook wat opschrijven anders ben ik straks alles kwijt. Dus geen mcflurrie meer? Die vond ik nooit lekker. Nu is er een nieuwe met lion. Schijnt heel lekker te zijn, maar goed ik moet dat sowieso dus al niet ben nu even heeeeel verdrietig. Mijn lief zou om 8 uur thuis zijn, belt net dat ie nu vertrekt...is nog een uur rijden ook. Ik zei vanochtend al dat het vast laat zou worden, nee nee dat was echt niet zo! Nou wel dus. En t gaat al zo lekker! Bah bah bah, tranen met tuiten nu. Komende week weer veel drukte. Nou zou hij zondag vrij zijn, is ie dus vrijdag vrij, maar dan moet ik werken, zaterdag komen zn kids...maandagavond heb ik vergadering, di avond is hij dr niet, do avond is ie dr weer niet...gaat fijn dan he... Als ik dan lees hoe lief jullie mannen zijn met voor je zorgen, buiken insmeren enzovoort...pfffffffff ik wil dat ook!!! Zo lekker ego berichtje he. Ben dr gewoon ff weer zooooooooooooooo zat van!!!! En hijdoet er zo makkelijk over! Bah! Zo, ik duik er maar in, misschien dat dat helpt!