December 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door romytamara, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weegschaaltje

weegschaaltje Fanatiek lid

25 okt 2008
    1.118
    0
    0
    verzoring voetrefexologie
    belgie(kempen)
    heykes

wauw das al flink rond buikje aan het worden :)

2. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Proficiat wgev!! Wanneer ga je het hartje luisteren bij de vk?

Zo, we hebben net een vk in Utrecht geregeld, dus nu heb ik er eentje in brabant en eentje in Utrecht :), geeft wel zo'n veilig gevoel. Manlief is nu bezig voor de kraamzorg en ik ga even achter de 20 weken echo aan. Regel regel regel.....

3. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Hi ladies,

Ik kom er gewoon niet toe om veel te schrijven hier, lees op mijn telefoon vaak wel de nieuwe berichten, maar dat is niet zo fijn om uitgebreid te reageren, dan is de computer/laptop toch handiger.

Met mij gaat het goed, ook de 12 weken voorbij en na alle miskramen begint langzaam het vertrouwen te komen dat deze beeb blijft plakken. Dat was eigenlijk ook de reden waarom ik even niet geschreven had, werd zo verdrietig van alle verhalen met zwangerschappen die toch nog misliepen. Had besloten om me daar even voor af te sluiten.

Wij gaan 3 juli voor de geslachtsbepaling, vind dat zo spannend. Veel mensen om ons heen hebben een voorgevoel voor een meisje en dat zou ik fantastisch vinden. Ons zoontje heeft het ook over een meisje in mijn buik, ben zo benieuwd!

Vrijdag nog even hartje luisteren bij de VK. Heb trouwens gehoord dat al mijn waardes goed zijn, dus ik hoef niet meer bij de gyn te blijven, maar mag gewoon onder controle van de VK. Voor de schildklier, blijf ik wel onder controle van internist/endocrinoloog in het zkh.

Jip, ik heb nog een foto van de tompouce/muis traktatie, zag dat je 'm nu ook zelf hebt :) Collega's vroegen zich af of ik al wist dat het een meisje zou worden.....neeeeeheeee, daarom ook de blauwe muisjes :D

4. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Kom net bij de dokter vandaan en ze heeft naar mijn rug gekeken en erop gedrukt! WOW ik ging door de grond van de pijn pffff.
    En ja hoor het is een soort van Isias, (zwangerschapsisias).
    Moet veel rusten en ook blijven bewegen. Heb een doorverwijzing naar een mensendiek dus die ga ik zo maar eens bellen. Ook gevraagd hoe het met werken zit, want rij een uur heen en een uur terug en aangezien ik zwanger ben moet ik 8 uur zittend werk doen, mag de vloer niet meer op. Dus dat wordt hem niet. Momenteel zit ik al in de ziektewet dus voorlopig blijft dit ook nog wel zo. De huisarts zegt dat je er de hele zwangerschap wisselend last van kan blijven hebben......lekker vooruitzicht dus 8)

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ mamavan1, jeetje meid....succes met je rug!!! Hopelijk werkt Mensendieck voor je!!!

6. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    16 juni moet ik weer heen, maar heb het hartje vanmorgen nog gehoord hoor:D

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ wgev, super is dat he? Ik kan niet wachten totdat ik weer mag :). Ik probeer mijn man steeds over te halen om een Angelsounds aan te schaffen.....
    Ik mag de 30e weer naar de vk, maar het wordt dan een intake omdat dit dus een nieuwe vk is....dus ik ben bang dat er geen hartje geluisterd gaat worden :(.....maar dat ga ik wel even vragen natuurlijk :D

8. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    ik heb een angelsound, heerlijk is het,,,, mijn vriend vind het ook super:D

9. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Grrrrr, typ ik een bericht is alles weg. Nou ja nog maar een keer proberen ben toch vrij vandaag en prut weer.

Lucindalice, naar hoor om een paard weg te doen maar in sommige gevallen misschien wel de juiste keuze, al zo het altijd moeilijk blijven. Neem de tijd.
    Ik sta gelukkig erg goedkoop, stalling van 40 euro wat uit verzekering bestaat en stroom en mest afvoer en voor de rest gewoon kuil. Wel alles zelf doen, mesten, voeren en alles regelen. Maar vind het heerlijk, op deze manier kn ik min kneus paardje ook nog even aanhouden. Ze is ook niet verkoopbaar en niet door haar karakter of bouw. Een fokpaard zou het nooit kunnen worden door ernstige OCD, is ze voor geopereerd maar toch. Kogel artrose, al dan niet de lichte vorm. Atactisch, ook licht maar kan geen dressuur meer en moet geregeld een osteopaat langs komen om de boelin de gaten te houden. Om deze reden was ze zelfs volledig afgekeurd. En in november hebben we pat geconstateerd. Ook dat gaat goed maar al met al totaal niets meer waard (voor een ander). Ze wordt nu bijna 11 en is dankzij de endurance en op een andere manier van rijden erg goed geworden maar ik zou nooit moeilijke dingen kunnen vragen aan haar, dat trekt ze niet. Al zij echt weg moet dan is een enkele reis paradijs het beste voor haar. Maar dat hoop ik nog lang uit e stellen, ze hersteld te goed en is erg levenslustig nog.

Maar ik heb ook nog nieuws.

Vanmorgen belde de behandelend arts van de nekplooimeting om half 8 (wat een tijd zeg pfff). Ze wilde dt ik mijn dag goed zou gaan beginnen dus belde meteen. Bloed was perfect en ik had een kans kleine dan 1:5000 voor down. Geweldig toch.

10. mama van 1

@ PBA dat was ook mijn uitslag!! Super meis!

@ Lucin ik heb ook een angelsound maar heb pas 1 keer het hartje gevonden. Verder wel heeeeeeel veel bewegingen en schoppen tegen het ding gevoeld en gehoord hahaha. Voel het dan ook, zo leuk...... net zo leuk hihihi.

11. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    PBA wat een mooie uitslag, goed nieuws dus.

ik ga mijn nichtje even weer naar school brengen

tot straks

12. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    mama van 1, erg is dat he, ik heb het ook vaak hoor, dan hoor je van alles behalve het hartje haha. maar als je hem dan eenmaal gevonden heb dan smelt ik helemaal, kan er de hele dag wel naar luisteren

13. mama van 1

Ach als ik het zo voel/hoor bewegen vind ik het ook geweldig! Is ook een goed teken hahaha. Net ook nog even geluisterd en gevonden!! Al is het soms wel moeilijk je eigen hartslag te onderscheiden van de kleine z'n/haar hartslag. Maar was wel onwijs mooi en natuurlijk weer een hele verbouwing aan de gang daar binnen hahahaha.

Ik ga bank hangen met een kop boursin soep (ja kon het niet laten) mijn rug is vreselijk!!!!

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hallo dames, !
    hier een blije papa ..thuis !
    hij heeft net ons kindje erkend !! en heeft dan ook
    definitief de handtekening gezet dat hij papa word :D..
    zijn dag kan dus niet meer stuk !

15. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Mama van 1, wat naar zeg van je rug. Hoop voor je dat het snel beter gaat.

Lovepeet, wat fijn dat hij hem nu officieel erkend heeft. Gefeliciteerd.

16. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@Mac : balen zeg, dat je zo slecht geslapen hebt!

@1978 : pfff... hoop ook dat je een goede oplossing gaat vinden! Wat een gedoe...

@Charmed : en hoe was het kdv? Was het leuk? Klinkt in ieder geval geweldig, heerlijk tussen de bomen.

@mama van 1 : Pff wat een gedoe zeg, met je rug! Hopelijk helpt de therapie goed en heb je er snel minder last van.

@romytamara : hihi idd, nog maar 8 daagjes! Gaat snel he :). Hoop 't ook voor je dat je 't hartje wat langer mag horen, ik heb hem helemaal nog niet gehoord, alleen op de echo gezien... Dus hoop dat ze morgen toch gaan luisteren!

@lovepeet : ook jouw buikje komt wel hoor! Ik ben ook niet een van de magerste maar bij mij is hij ook al goed zichtbaar, en ben nu 14+1. En wat fijn dat de erkenning rond is!! Lekker he, om dat geregeld te hebben :).

@Lucinda : heerlijk Curacao!! Ik zit er over te denken om als m'n vriend wil in de vakantie naar Schotland te gaan, vind dat echt een heerlijk land qua natuur enzo en de mensen zijn (althans, 10 jaar geleden :D) meestal erg aardig daar. Fijn dat je een goede beoordeling hebt gehad, maakt je een stuk geruster denk ik. Ben wel benieuwd hoe je het huisje vond :).

@Muizz : pfff vervelend zo'n nacht :(. Als lief hier snurkt geef ik 'm altijd een klein zetje of ik zeg gewoon draai je f om en dan gaat ie goed liggen en snurkt ie niet meer. Gelukkig doet ie dat toch maar zelden anders zou ik gek worden denk ik, heb nog trauma's van een heftig snurkende pa toen ik nog thuis woonde haha. Enne, klinkt idd als nesteldrang :D. Hoop ook dat je snel een nieuwe baan vindt. Werkgevers zijn namelijk niet zo dol een zwangere aan te nemen maar ja dat weet iedereen... Ik heb de pech in de ziektewet te zitten op dit moment, m'n contract wordt niet verlengd eind juli dus dan zit ik ook zonder. En met buik solliciteren gaat een hele opgave worden, zie ze maar eens te overtuigen dan :(. Ik heb ook geen idee of je inentingen kwaad zouden kunnen voor de baby... even overleggen met HA denk ik of de GGD.

@wgev : gefeliciteerd met je 12 weken! Toch weer een mijlpaal, fijn he. Ik heb er ook over zitten denken om zo'n angelsound aan te schaffen, weet nog niet of ik het doe maar vind het wel erg aantrekkelijk eigenlijk.

@L78 : spannend, zo'n geslachtsbepaling! Gelijk heb je dat je even wat afstand van het forum hebt genomen, als dat voor jou goed is. En fijn, dat je naar de VK mag omdat je waardes goed zijn!

@PBA : wat een heerlijk nieuws zo 's ochtends vroeg! Da's een fijn begin van de dag he, ben blij voor je :).

Hier een rustig dagje vandaag, ik wilde gaan stofzuigen, de wc schoonmaken, dweilen, was doen enzo maar 't is 'm niet geworden :(. Heb al de hele dag van wat krampjes in m'n buik en voel me niet echt geweldig dus die vloer enzo komt morgen wel... ga zometeen wel proberen de was op te ruimen, da's niet zoveel werk. Nu ga ik kijken of ik m'n fotoprogramma aan de praat krijg en een buikfoto plaatsen :).

17. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ mystiklady: wat onwijs leuk zo op je buik getekend!! En dat spreekballontje is super!!

Wat hebben er veel meiden paarden. Leuk zeg dat dat ook een gemeenschappelijke hobby is (naast de baby straks!!). Ik heb er zelf helemaal niks mee (vind het zelfs enge beesten…).

@ newtothissurpris: wat leuk al die enthousiaste reacties van iedereen! Dat vond ik echt genieten.

@ lucindalice: GEFELICITEERD met je diploma als dierenarts.

@ muizz: Bedoel je vaccinaties voor Peru?? Ik ben vorig jaar naar Suriname geweest en omdat wij toen al met hormoonbehandelingen bezig waren deden ze bij de GGD erg moeilijk over gele koorts vaccinatie. Ook is mij toen verteld dat ik geen malariatabletten zou mogen slikken als ik zwanger zou zijn. Bij de GGD weten ze dat wel, lijkt mij.

@ mama van 1: hopelijk helpt de mensendieck snel!

@ lovepeet: ow wat heerlijk, die stap is ook weer genomen. Superleuk dat je mannetje er ook helemaal blij van wordt.

Vandaag voor de termijnecho geweest. Ik hoopte stiekem dat er weer mooi 12+6 uit zou komen omdat de vk het niet geloofde aan de hand van mijn laatste menstruatie. Zij kwam uit op 12+4. Zij telde de inseminatie totaal niet mee. Ik vond dat zo vreemd dus hoopte dat er toch gewoon netjes 12+6 uit zou komen. En wat blijkt, de kleine doet het gewoon supergoed. De metingen kwamen namelijk op 13+2. Ik ben dus gewoon ineens 3 dagen verder!
    Het was heerlijk om de kleine te zien. De benen, voeten, 1 arm en 1 hand waren al supergoed te zien. We konden ook al zien dat de kleine een slikreflex heeft (er zat eten/ drinken in zijn/ haar maag) en dat hij/ zij in ieder geval 1 nier heeft die werkt (de blaas was vol). Ook waren de hersenhelften mooi te zien op de echo. Ze heeft echt de tijd genomen om die dingen uit te leggen. Geweldig om te zien vond ik dat!
    De kleine uk was van hoofd tot stuit 7,6 cm. Ze schatte hem totaal rond de 10 centimeter. Wat mij opviel was het grote verschil in ruimte met de eerste echo. Daar was veel meer vruchtwater te zien in vergelijking met de baby. Nu was er veel meer baby te zien in vergelijking met vruchtwater.
    Ik probeer ook meteen een foto bij te voegen (ze hebben 4 foto’s meegegeven, maar ik vond ze lang niet zo duidelijk als de foto’s van de inwendige echo)!!

18. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    mmmm, ik doe iets fout met de foto, maar moet nog even zoeken wat...

19. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ik zie hem hoor! Mooi! Al een echt mini mensje.

20. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    @ reacties
    dankje wel dames
    ja het is wel geweldig om zo'n stap te kunnen zetten
    en dan het alvast soort van aan te geven bij de gemeente!!..

@ mama van 1 ,,
    ik heb ook ooit mensendieck gehad maar ik heb er niets aan gehad
    het bleef hetzelfde helaas
    hoop dat het bij jou wel helpt !

@ wegv
    gefeliciteerd !!!

@ juf
    wat een prachtige echo!!!!

Deel Deze Pagina