December 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door romytamara, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Zowieso iedereen die erbij is gekomen : gefeliciteerd!!!!! 't Wordt hier steeds drukker, gezellig :). Ik probeer altijd op iedereen zo goed mogelijk antwoord te geven maar zal alvast bij voorbaat zeggen dat dat niet altijd lukt. Dat is niets persoonlijks maar gewoon vergeetachtigheid of drukte :).

@JufKyjo : nog even je collega's in spanning houden :). Zal straks een grote verrassing voor ze zijn als ze het horen. Ik zal je vertellen dat ik ook niet weet wat ik allemaal moet regelen nu al, heb wel de verloskundige al geregeld, ik heb de 27e m'n intake. Zelfde als jij, voel ik me ook nog zo onwetend...

@Annepietje : he vervelend die krampen! Kan me voorstellen dat je daar heel erg onzeker van wordt. Idd even laten testen op evt. blaasontsteking, en bij onzekerheid gewoon je verloskundige bellen. Wat gek dat je niets meer hebt gehoord van MvM, toen ik me aanmeldde werd ik gelijk die avond al terug gebeld om een afspraak te maken... vreemd, misschien even er achter aan gaan? Volgens mij gaan daar dan wel meer dingen mis, bij mij hadden ze 3 februari als laatste menstruatiedatum opgeschreven terwijl dat 3 maart is ;).

@Siri : goed dat je het tegen je baas verteld hebt ivm die straling, je wilt toch absoluut niet dat er iets mis gaat met het kindje daardoor. Waar woon je dan eigenlijk omdat je niet meer in Nederland woont?

@Luvmyluver : jemig wat erg, van je moeder :(. Begrijpelijk dat je het dan natuurlijk verteld hebt, zal haar goed gedaan hebben. Heel veel sterkte hiermee!

@Charmedknorrie : is het gegaan op je werk? Paracetamolletje heeft hopelijk beetje geholpen. Heb je 't verteld?

@Sahi : fijn dat je vriend die hele dag heeft vrij gekregen! En goh da's idd wel een beetje lastig, je collega waar het absoluut niet mee wil lukken, kan me voorstellen dat het voor haar niet makkelijk zal zijn om te horen..

@Zonnestraal83 : heerlijk om je eigen tijd in te kunnen delen, voor zover dan mogelijk hè :).

@1978 : jemig da's heel anders dan hier! Hou ons op de hoogte hoe het allemaal verloopt daar ben wel nieuwsgierig :)

@PBA : Hoop dat ze je gerust hebben kunnen stellen. Zowieso even goed in de gaten houden, en bij onzekerheid gewoon bellen hoor!

@Selma : hihi ik kan haast niet wachten tot ik ook positiekleding mag kopen! Leuk is dat, dat je het al zo goed merkt hè. Succes met je echo morgen!

@tijgerlelie : heb eerlijk gezegd m'n temp niet opgenomen, dus weet ook niet of hij hoger is dan normaal?

@Macmaszy : hopelijk is je urineonderzoek morgen wel goed en zijn je suikerwaardes normaal.

@Pat1971 : geen idee hoe lang het bij anderen duurt voor ze je gaan bellen van MvM, weet wel dat ik hen 's ochtends belde en 's avonds de vrouw al belde om een afspraak te maken.

Heb zoveel mogelijk geprobeerd om iedereen te antwoorden :). Hier brak vanochtend de eerste misselijkheid door, moest alleen even hoesten dacht ik maar daar dacht m'n maag anders over, 't was gelijk naar de wc ;). Verder weinig klachten, de krampen beginnen redelijk te verdwijnen. Behalve als ik meer lichamelijke inspanning heb gehad, dan wil m'n buik nog weleens protesteren, die geeft dan echt een teken dat ik rustiger aan moet doen. Verder alles rustig hier :).

2. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    @Shadowcat Ik wilde even bij de aprilmama's posten en ik zie jouw naam staan bij de decembermama's.

van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!

Ik zal je binnenkort wel spreken wanneer je op kraamvisite komt.

3. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Hier ook gisteren aangemeld bij MvM. Ben benieuwd..Bij mijn eerste niet gedaan. Ik hoorde wel dat die bussen enorm stinken:(

4. LadyDii

LadyDii Actief lid

3 nov 2008
    202
    0
    0
    Leiding gevende in een familie vermaak centrum.
    Den Helder
    dat geloof ik graag.... ik heb nog niet eens een bus staan en vind het nu al jeggg...

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Hi dames...ik heb sinds deze cyclus een enorme drang naar gerookte vis (had ik eerder nooit....) nu heb ik dus sinds gisteren een positieve zwangerschapstest. Vanmiddag en net heb ik nog gerookte makreel en forel op (uit de vacuum-verpakking), maar ik realiseer me net dat dat helemaal niet goed is in verband met Listeria...net zoals bij rauwmelkse kazen....
    Ik maak me nu toch best zorgen eigenlijk.....

Weet iemand hier er iets meer vanaf?? Help....

6. maesther

maesther Lid

25 mrt 2010
    24
    0
    0
    Hoi meiden,

Maandag komt bij mij de mvm langs. Ik heb me maandag via internet aangemeld en vanavond belde ze me al, best snel vind ik. Hoelang wachten sommige van jullie er al op dan?

7. pat1971

pat1971 Lid

15 jan 2010
    85
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb me dinsdag via internet aangemeld maar tot nu toe nog niets gehoord, we wachten wel af.

Die bussen stinken idd, dat weet ik nog goed van de vorige keer. Maar het is voor een goed doel dus neem dat maar voor lief.

8. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    hey meiden ik ben woensdag begonnen bij mvm en ja die bussen stinken bleghhh...hahaha maar goed hou me neus gewoon ff dicht bij die bussen vullen.

Directie reageerden gister superenthousiast echt helemaal leuk! Mijn twee zwangerencollega's die al met verlof zijn waren gister ook even op school voor de foto en die heb ik het stiekem ook verteld. Waren ook superenthousiast! ZO leuk!

9. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

#389 mama van 1, 9 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2010
    @ lucindalice, het is nu voor een keer niet erg hoor. Snap heel goed dat je je ongerust maakt. Ik heb ook zoiets gehad maar dan met een vreselijke chloor lucht omdat mijn man heel lief bedoeld de badkamer had ingespoten met HG en chemische dat het stonk! Ik maakte me erge zorgen want ik moest in die lucht slapen. Vervolgens heb ik toen de vk gebeld en die zei toen dat het een keer niet erg is. Bovendien heeft het kindje met 4 weken nog geen circulatie dus krijgt hier ook niks van mee ook niet via jou. Daarom was het ook niet erg dat mensen die niet weten dat ze zwanger zijn in die eerste 4 weken tot de test een extra drankje drinken of lam worden. Zij heeft het me zo uitgelegd en dat was voor mij heel geruststellend.....hopelijk voor jou ook??

@ alle nieuwe meiden welkom!

@ charmed wat leuk dat er zo enthousiast gereageerd is! Daar ga je alleen maar meer van stralen he :D. Wij hebben het nu ook aan vrienden die dicht bij ons staan verteld (directe familie wist het al) en de rest mag wachten tot de 1e echo.

@ er is al iemand met een echo geweest toch?? Hoe was het?

Gister met mijn dochter op het cb geweest en alles was perfect, een ideaal voorbeeld kindje zeiden ze hahaha. Ze schijnt ook qua ontwikkeling ver voor te lopen op leeftijdsgenootjes dus mama helemaal trots hihi. Ennnnnn vandaag 6 weken zwanger!! Nog 2 weken en dan de 1e echo heb er zo een zin in! Nou ik ga nog een poging doen tot slapen wie weet lukt het hahaha.

10. summergirl2

summergirl2 Actief lid

7 jan 2010
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb me ook al een week geleden aangemeld bij mvm maar ook nog niets gehoord. Raar maar we wachten maar geduldig.

Ik mag 27 april voor een echo langs komen:) omdat ik niet weet hoelang ik precies zwanger ben...Spannend!!

11. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hey meiden!

wat leuk om te lezen hoe iedereen reageert op elkaar! Ja ik ben inmiddels begonnen met urine verzamenlen voor MvM wat een stank die bussen, vooral als ik wat misselijk ben. Maar wetend dat ik andere stellen kan helpen, doe ik het met liefde;)
    Ik heb dadelijk om 11.45uur een echo en ben best zenuwachtig. heb het gevoel dat het goed zit, maar 't is nog zo pril he. Ze zullen vast weinig zien, daar hou ik rekening mee. Misschien alleen vruchtzakje en dooierzakje.
    Ik temp trouwens nog steeds iedere dag en zit elke ochtend strak op 37.1 leuk om die grafiek te zien!
    Meiden succes met alle verschijnselen!!

Liefs Selma

12. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Trouwens hebben jullie je al aangemeld voor kraamzorg enzo? Ik ben verzekerd bij IZZ dus krijvg wat extra kraamhulp, altijd leuk!

13. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Fijn om te horen, ik ben zelf ook geboren in december:D:D:D

14. mama van 1

Selma, ik meld me aan met 10 a 12 weken denk ik. Heb ik bij mijn dochter ook gedaan. Scheelt ook wel of je in een stad of dorp woont.........
    Ben benieuwd wat je ziet op de echo.... succes!! (en veel plezier!)

15. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    #395 Siri, 9 apr 2010
    Laatst bewerkt: 9 apr 2010
    @ shadowcat78

Ik woon in noorwegen.... lekker lang zwangerschapsverlof straks, 1 jaar!!!!!!!

Klinkt stom, maar ben blij dat er veel meer van jullie zo onzeker zijn... je gaat je zoveel rare dingen in het hoofd halen.... en gebasseerd op helemaal niets.... een echte zwangerschapskwaal volgens mij......

Bij mijn eerste zwangerschap was ik helemaal niet op de hoogte van wat er mis kon gaan. Wist niet eens dat het meestal fout gaat in de eerste 10 weken en stond er dus ook niet zo bij stil.... Hoorde dat pas later..... wat niet weet wat niet deert, veel beter......

Maar nu kan ik me ineens zo'n zorgen maken, gisteren bijvoorbeeld een extra zwangerschapstest gedaan.... gewoon voor de gein, ik wilde die 2 streepjes nog eens zien en die had ik nog liggen.....en het streepje was lichter geworden, dus ik ben gelijk de hele nacht bezorgd geweest.....

Nu denk ik maar dat ik er toch niets aan kan doen....ik leef en eet hardstikke gezond, slik foliumzuur en calcium..... en meestal gaat het goed....toch!!! Maandag 12 april naar de VK, zodat ik zeker weet dat er wat zit, en dat het in de baarmoeder zit en dat het goed is.......

16. Herdertje

Herdertje Lid

9 apr 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag met jullie meedoen. 3 december 2010 ben ik uitgerekend.
    Na een paar mk´s was ik een paar dagen wat sceptisch, durfde niet erg blij te zijn, maar ben het nu wel. Maandag de vk bellen voor een intake afspraak en intussen stilletjes genieten.
    Ga me nu eerst even ook een ticker regelen.

17. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ja die onzekerheid is soms echt killing :(
    Mijn darmen rommelen als een idioot, vooral in de ochtenden ben ik flink aan de dunne gepaard met krampen etc...soms denk ik echt ooo nu gaat het mis zo'n kramp in mn darmen maar 's middags gaan het weer goed...bah onzekerheid!!

En weer gezellig nieuwe zwangeren erbij...GEFELICITEERD!!!!

Ik heb me vorige week aangemeld bij MvM en ook nog nix gehoord. Ik had nog niet nagedacht over de stank van de bussen..hmmm...ik zie wel ;)

Siri; wauwie een jaar zw verlof..ik ben jaloers ;)

Selma; ben benieuwd naar je echo! Ik heb ook IZZ is dat standaart zo dan, kan van de 1e herinneren dat ze dat alleen doen wanneer er genoeg kraamzorg is (dat het niet druk is laat maar zeggen) dus ik pin me er niet op vast!

18. tijgerlelie

8 apr 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Siri, wat een heerlijk vooruitzicht, een jaar verlof!
    Je schrijft dat je een test had gedaan, en die lichter was..
    heb je hem met je ochtendurine gedaan? Je hebt gelukkig al snel een afspraak, En je bent id gezond bezig!
    Zelf heb ik vanochtend een digitale test gedaan ook omdat ik onzeker was of ik nog zwanger was, zie eerder berichtje, en gelukkig gaf deze zwanger 3+ oooh wat kan je toch onzeker zijn dan he..
    En ik heb vanochtend de vk gebeld, voor de eerste afspraak, we mogen 12 mei komen! Toen ik belde ging m'n hart echt snel..
    en dat ik ophing heb ik een vreugde dansje gedaan! Het voelt als een soort bevestiging van ik ben zwanger!! Yes,

@ Herdertje heel herkenbaar, je beschermt je zelf eigenlijk een beetje als het ware..
    @ iedereen Is er al iemand voor de eerste afspraak geweest?
    GOOD LUCK TO YOU ALL

19. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    @ tijgerlelie, Wat dom he, dat we zo onzeker zijn dat we er gewoon een dure zwangerschapstest aan wijden om zeker te zijn dat het wel echt waar is!
    Ik deed het gisteravond na veeeeeel water en 0% wijn..... en met een zeer onbetrouwbare test. het was een test die heel lang nog negatief aangaf, terwijl de andere testen al lang positief warenen en dit was ook nog eens een sensitest, dus het is eigenlijk zinloos om daar waarde aan te hechten, maar toch doen he......

Ik ben blij als ik maandag van de vk bevestiging heb dat alles goed is.....

20. mama van 1

@ tijgerlelie, fijn he die test....ik heb hem een paar dagen geleden ook gedaan en ook dezelfde uitslag als jou: zwanger 3+. Toch een goed teken dat de HCG waarde stijgt in je lichaam! Hahaha dansse :D.

@ siri wow een jaar verlof wat fijn! Zouden ze hier ook moeten invoeren hahaha.

@ triessie hier ook hetzelfde, niet aan de dunnen maar wel vaker voor de grote boodschap dan normaal haha. De darmen moeten toch ruimte gaan maken. Als je die steken hebt moet je zeker daarna gelijk naar de wc?? Ik had het met 5 weken gehad. Vette krampen, het zweet brak me uit. Ik zat op de wc en alles vloog eruit. Toen was ik er vanaf ook. Lucht op he hahahaha.

Deel Deze Pagina