..............zat zonet rustig op de bank met mijn handen op mijn buik, net boven mijn schaambeen, tussen mijn schaambeen en navel........plopjes......maar niet de plopjes van mijn darmen maar de plopjes die ik herken van mijn vorige zwangerschap!!! Die voelde ik met 14 weken, en de placenta lag toen aan de voorkant. Nu ligt de placenta aan de achterkant, en ben bijna 13 weken....dus ben er wel van overtuigd dat ik het gevoeld heb!!!!
Lyn, hoe zijn ze er achtergekomen bij jou dan???? Is ook een verhaal zeg!!! Direct maandag ff bellen!!!
goof- bloedtesten omdat ik zoveel miskramen heb gehad in het verleden. Ze hadden een vermoeden en dat kwam uit. Het heet MTHFR. Een groot percentage van de bevolking heeft deze gen mutatie en in de meeste gevallen word het nooit opgemerkt. Het hangt er vanaf hoe erg het is. Er zijn verschillende soorten ook nog. Erg verwarrend en ik weet niet precies welke soort ik heb. Gelukkig wel dat het MILD is
Wat leuk! En wat toevallig ook! Want Romy en ik hebben ook allebei al een kindje en hebben ook op precies dezelfde dag als jij (12w5d) het kindje zo goed gevoeld.
hallo dames idd fijne vaderdag nou doen wij er nog niet helemaal aan, we stonden om half 8 al appels te schillen, mijn zusje viert vandaag haar verjaardag, en mijn moeder had gevraagd of ik een appelstaard wilde bakken .. * net zoals vorige jaar op mijn moeders verjaardag * en op die van mijn oma en op die van papa * oftewel ik ben gebombardeerd tot appeltaarten bakker FIJNE DAG ALLEMAAL
hier ook een appaltaart schoonfamilie 8) dus heb het vak ook geleerd altijd lekker verse appeltaart met slagroom Hier zijn de crossaints klaar en kado ligt erbij en nu naar boven zo om papa wakker te maken 8) fijne (vader)dag ladies!
@goof, wat leuk meis!! Lekker genieten! @ lynn nou maak er maar 3 van. Bij mij was het ook met ruim 12 weken. . Apart he dat je het met een 2e zoveel eerder voelt en herkend ook. Maar blijft super! Hoe voel je je verder?? Ben benieuwd wat de gyn zegt morgen...... @ jullie zijn druk met kamertjes hihi, wij moeten nog beginnen hahaha. @ oee lekker appeltaart, idd vers is atijd lekkerder! En bij mij mag er ook wel een dot zelf gemaakte slagroom op hahaha. iedereen een fijne vaderdag!!
is even stil geweest: heb het rete-druk met zwanger en een kind zonder oppas en/of vriend! Alle dames met mannen in het leger of de vaart: HULDE arme dochter was dus behoorlijk van de kook, wat voor haar heeel zielig was, voor mij heeeeel onpraktisch (3x per nacht haar bedje verschonen terwijl ik nu in Nederland een soort van kampeer-uitrusting heb) en resulteerde in HEEEEL moe. En HEEEEEL moe resulteert in HEEEEL misselijk. Stond met mama in de Prenatal en hield het niet meer. Wat een drama, wat genant, rennen naar buiten en spugen SPUGEN. Niet zo leuk voor de dames van de Prenatal, met name de bezoeksters...zien kotsen maakt he vaak misselijk...en als je dan zwanger bent... enfin, dames van Prenatal waren echt TE lief gewoon. Moest ook wel meteen nieuwe kleren kopen zat onder de narigheid. Jemig wat genant maar nu gaat't weer goed. Gister 16 weken, vandaag NIET misselijk geweest. Heb ook wel mijn mobiel zo geprogrammeerd dat ik elke 45 min een melding krijg, eet dan wat. Zelfs mijn VK hier in Nederland vond dat ik echt snel moest gaan aankomen, ja hallo, ik wil best wel, maar het moet wel binnen blijven! voel inmiddels zo nu en dan wat in mijn buik. LEUK! vraag voor mama's die al een kindje hebben: kun je Avent drink-spenen opnieuw gebruiken? in principe moet je die vaak vervangen, maar als ze nog goed zijn? Anders moet ik die hier (en dus ook NU) in Nederland gaan inslaan.
...lees net dat in week 16 HcG wordt vervangen door Progesteron. ZOU DE MISSELIJKHEID DAN VOORGOED VOORBIJ ZIJN??
Ik heb ook Avent gebruikt bij mijn zoontje en mij is verteld dat zolang ze niet beschadigd zijn, en je ze natuurlijk goed dubbel en dwars steriliseerd, je ze gewoon weer kan gebruiken. En een tip voor jou. Als je ze alsnog nodig hebt koop ze dan via Ebay Hier zijn ze wel te koop, maar de pap spenen niet. Oh en trouwens bedankt voor je respect wat betreft mannen die vaak en veel weg zijn. Zoals je misschien wel eerder hebt gelezen is die van mij tot november weg nu Wanneer zie jij je vriend weer?
1978- Wat rot dat je zo misselijk was. Ik mag afkloppen dat ik het niet heb. I feel for you meis... En wat betreft die Hcg die vervangen word door progesteron, ik heb er nog nooit van gehoord. Wel dat je hcg op een bepaald moment drastisch naar beneden gaat. Ik ga eens googlen
hallo dames!! ik kan het echt allemaal niet bijhouden hier!! ik heb niet iedere dag tijd om te lezen en te reageren... dus sorry als ik niet op iedereen reageer! maar jullie kletsen ook wel heel erg veel!!! @1978 bedoel je die tuitjes voor op een beker?? ik vond de avent antilek bekers echt verschrikkelijk!! lekken bij mij echt heel erg!! en mijn dochter kon de dop zelf los draaien!! ik vind de wizzer antilek beker echt de allerbeste!! die gaat hier al zeker 3 jaar mee!! en hij is nog steeds echt anti-lek!!! @ JAMMIE appeltaart!!!! bij mij lukken die nooit goed!! zijn altijd te nat!! hier morgen 16 weken zwanger!! pff wat gaat de tijd snel!! niet normaal!! dinsdag gaan we een kamertje en kinderwagen bestellen!! leuk leuk leuk!! en savonds voor de eerste keer met myrthe naar de verloskundige!! dus wordt een leuke dag!! verder groeid mijn buik echt goed!! en voel beebje volgens mij wel iedere dag!!! heerlijk gevoel!! de moeheid wil maar niet weggaan hier.. op het moment ben ik ook nog heel erg verkouden erbij.. maar ja wat wil je met zo'n wisselvallig weer!!
Hallo meiden, Ik ben er weer!!!!!!!!!! Ik heb niet zo heel erg goed teruggelezen hoor....na ruim anderhalve week zijn dat toch wel wat pagina's die je weg moet zien te krijgen zeg!! Ik had eigenlijk gehoopt te lezen of mama's in spee al weten of ze een ventje of een meisje krijgen, of ik heb er over heen gelezen, of jullie houden het nog geheim (of weten het gewoon nog niet natuurlijk ) @1978, wat een verhaal zeg....succes meid met alles! (Ik begrijp dat je toch de keuze hebt gemaakt om naar NL te komen?) @lynn, zo november, pfjoew, dat is wel lang zeg En ik ben zoooo blij dat ik weer in Nederland ben . Het was wel fijn hoor, heerlijk met lief anderhalve week weg. Alleen gaat een prille zwangerschap met de overweldigende hitte van Curacao niet zo goed samen bij mij.....Ik heb voornamelijk met zware hoofdpijn en zwetend en puffend op bed gelegen en spugen, spugen, spugen....blegh...Heerlijk dat ik het klimaat hier toch wat beter trek En ik ben natuurlijk blij dat ik weer hier kan mee lezen en bijbabbelen. Mijn buik is erg pijnlijk op het moment nu, ik denk van het reizen/vakantie. Continu steekjes en bij elke stap een scheut. Het lijkt op bandenpijn. Ik denk dat het gewoon allemaal een beetje teveel is geweest....
@1978 alle drink spenen (flessen en bekers) mogen opnieuw gebruikt worden mits ze niet beschadigd zijn en je ze schoonkookt en disinfecteert. Maar heeft jouw vorige kind spruw of iets dergelijks gehad kun je beter nieuwe kopen
hellooo, wil ff mijn banner laten zien.... nu ga ik jullie voorgoed verlaten om me aan te sluiten bij de februari 2011 moeders!!!