December 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door romytamara, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Siri; van harte meis, heerlijk nieuws laat je zien!!
    Lucin; wlkom terug, warmte en hormonen gaat niet echt samen hè?!
    Parr; duimen maken al overuren, op naar posi test in juli!!!

Hyves; ik ga eens spieken, zag een mailtje in m'n inbox!
    Rennies; ja mag idd!!

Hier weer supervermoeid weekend gehad, stomme moeheid! Ik herken Muizz dr verhaal wel hoor.
    Gelukkig maakt de beeb alles goed, voel hem/haar een aantal keren per dag dus voel meteen weer waar ik het voor doe ;)

meiden fijne dag, ik moet er weer uit om op tijd te werken, fijne dag allemaal!

2. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

goedemorgen allemaal.

Pfff ben vroeg wakker vandaag en niet eens om te plassen, dat heb ik vannacht al gedaan hahaha.

@pba volgens mij is de 20 weken echo tussen de 19 en 21 weken maar heb wel eens gehoord van vriendinnen dat ze ook wel eens wat later moesten. Anders even navragen bij de vk??

@ rennies, ja hoor die mag je....ik heb ze nooit gebruikt (gebruikte blanke bla) maar andere zwangere die ik ken leefde erop haha.

Zo ik ga nog even slapen want ben vreselijk moe en onwijs veel last van de isias pffff.......

3. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ siri: Wat gaaf meid!!! GEFELICITEERD!! En een hele mooie reden om ons te verlaten.

@ lucindalice: fijn dat je weer terug bent in Nederland.

Ik ben gewoon moe opgestaan. Heb erg slecht geslapen vannacht en veel gedroomd… van die vreemde dingen die echt niet bij elkaar horen… pfff, en nu weer aan een werkweek beginnen…

4. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    goedemorgen allemaal!

@siri; GEFELICITEERD!!! Ga voor je duimen dat deze beeb goed blijft plakken!

@hier; onwijs last van bandenpijn, al het hele weekend last gehad en had gehoopt dat het vandaag wat minder zou zijn, maar zit al sinds ik uit bed ben met pijntjes. Merk dat ik ook opeens ongelovelijke humeurswisselingen heb! mn humeur kan opeens omslaan van goed naar slecht, ik heb het zelf dan wel door, maar kan er niks aan doen, niks krijgt me dan nog aan het lachen en alles moet het ontgelden!

Nog wel even een vraagje....
    Hebben jullie ook zo'n last van pijnlijke en tintelende vingers?
    Ik heb hier al weken mn ringen niet meer om omdat het dan pijn gaat doen. Zelfs zonder ringen loop ik met pijnlijke en vooral tintelende vingers rond, aan beide handen en knap vervelend!

5. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    hey meiden,

siri gefeliciteerd meid, had je al een pb gestuurd, want weet niet of je dit nog leest....

hmmm ja en verder o, ja. lynn jeetje wat een verhaal....

verder weet ik het echt niet meer hoor, sorry:):)

hier: nou men verteld dat het meestal bij de 12 weken beter gaat, behalve bij mij dus..... gisteren voor het eerst gespuugd en nu alweer kotsmisselijk, denk dat ik zo weer kan rennen. maar.... volgens mij heb ik mijn baby wel gevoeld, nu weet ik alleen niet wat ik moet voelen, maar dit waren niet mijn darmen, dat weet ik zeker :D kan ik het al wel voelen nu???

6. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    ALLEREERST siri mocht je dit nog mee krijgen van harte(!) het is je zo gegunt!!

Lovepeet: behalve rennies kun je ook wat spa Lemon/citroen drinken helpt ook goed wanneer het zuur hebt.

Gisteren ben ik stront zeeziek terug gekomen uit engeland, mijn moeder hebben we het op de trip richting het schip verteld dat ze oma word, die ging nog net niet springen van geluk.

mijn schoonouders verwachten nu hun eerste kleinkindje natuurlijk, we hadden een plakboek van mijn dochter gegeven zodat ze ook een beetje weet hoe zij er vroeger uitzag, en eronder zat nog een plakboek met echo fotos, toen ze het doorkregen dat het niet echos waren van sascha begonnen ze allebei te huilen van geluk, en mijn vriend ging fijn ff mee een traan wegpinken, en de emo mystik... nergens last van, alleen van een trotse grijns haha oftewel goed geslaagt!

we hebben marcel zijn zus opgebelt omdat zij er neit bij kon zijn om te zeggen dat zij binnenkort TANTE daan zou worden genoemd , die was er even stil van, normaal een lekkere flapuit ratel de ratel, ze probeerde onaangeslagen over te komen, maar toch zei ze als het maar lekker gezond is en 5 vingertjes en 5 tenen heeft... zegt alweer genoeg, zijn broer is er ook helemaal wouws van.

7. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    o, de link naar de decemberhyves doet het niet, hoe kom ik er nu??

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    dankje wel dames
    voor de info !!!!..

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
  10. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

Heb de link veranderd :D.

Meiden een vraagje.... maken we het "onze" hyves en accepteren we verder niemand of laten we ook andere dec mama's toe????

11. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    ik vind alleen de meiden van deze topic zo blijft het nog een beetje 'bekend' we 'kennen' elkaar vanaf het eerste moment, als er nou andere meiden bijkomen heb je echt helemaal geen idee wie het zijn, aar dat is mijn mening :D vind het gezellig genoeg zo hoor :D

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Macmaszy, knuffel voor jou, in 1x al die zwangerschapskwaaltjes erbij is niet echt fijn.
    Die bandenpijn doet me ook af en toe de das om, vooral bij het niezen of plots op staan ofzo.
    Ik weet niet of die tintelingen in je vingers erbij horen? Heb je soms veel spanning op je polsen anders? (tillen, pc-werk etc.?) Of last van vocht rond je polsen?

@ wgev, hier nog een dame die op 14 weken blijft spugen. Het lijkt bij mij ook in heftigheid toe te nemen i.p.v af te nemen.
    Ook een dikke knuffel voor jou meis!
    Bij mij heb ik een beetje het idee dat het de oververmoeidheid is.
    Heb jij ook iets van tabletten van de huisarts gehad?

@ Mystik, wat een leuke reacties allemaal zeg!!!!

@ Hyves, ik vind het ook fijner om het met jullie te houden zeg maar. Ik ben bang dat hij anders ongelofelijk groot wordt en het overzicht en dus de mensen die je 'kent' helemaal zoek raakt.

Zo, ik ben vanochtend pas op 12u uit mijn bed gerold. Niet echt heel erg handig, want morgen begint mijn 1e werkdag bij mijn ouders in het dorp, dus ik heb nog een hele reis voor de boeg en ook nog alle was van anderhalve week Curacao die schoon moet want aankomende vrijdag ga ik op vriendinnenweekend....Niet echt handig dus dat ik doordeweeks helemaal niet thuis ben....

13. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    lucin, vervelend he he die kwaaltjes. had ook gehoopt dat het af zou nemen, hoop ook voor jou dat we er snel weer vanaf zijn.

en dan ook nog z'n drukke week, jeetje,. oververmoeidheid zou best kunnen idd, heb een heel druk weekend achter de rug. hoop dat het daar dan van komt, dan zou het ook gauw weer over moeten zijn.

nou ik ga afsluiten ga zo met een vriendin naar de babydump, inkopen doen :D

tot vanaaf

14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ wgev, heel veel plezier bij de babydump!!!
    En ik hoop dat je misselijkheid snel afneemt!!

O ja, ik wilde jullie nog even zeggen dat mijn man en ik veel gepraat hebben op vakantie over ons studeren/werken/verhuizen/financiele/paarden/etc.-dillemma. En we zijn er toch redelijk uit gekomen. Dat is toch wel een last die van ons af viel. Op het moment ziet het er nu ongeveer zo uit: Ik mag gaan studeren :), ik ga 2 dgn in de week werken, 1 paard komt naar Utrecht, we gaan de komende tijd nog even niet verhuizen en blijven in ons kleine appartementje en dan knappen we dat gewoon wat op. Deze zomer ga ik nog werken in het dorp van mijn ouders, dus we zijn wel even gescheiden van elkaar doordeweeks, maar daarna kan ik lekker gaan studeren en vind ik hopelijk een leuke part-time baan en kan ik me rustig tussen september en november gaan voorbereiden op ons kleintje :)
    Dat wilde ik nog even met jullie delen, omdat jullie allemaal zo lief mee hebben gedacht :)

15. 1978

1978 Actief lid

22 jul 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lucin: fijn dat er een beslissing is, balen dat je moest spugen op vakantie (had nog zo gezegd dat HEEL warm en zwanger resulteert in spugen -heb niet anders gedaan in de 40 graden in Azie)

@ Lynn: mijn God, NOVEMBER??? Diep respect (bow). Vriendlief komt als het goed is over 2 weken een weekje naar Nederland

@ spenen en lekbekers: mijn dochter drinkt al gewoon uit een gewone beker, maar heb nog veel drinkspenen voor op de Avent-flessen, zowel die vanaf 1 dag (maar hoop weer borstvoeding te geven) als tot maat 4 (gewoon melk uit'n pak)

@ego: dag 2 niet misselijk...zou het...??

16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ 1978, ik had beter naar je advies moeten luisteren!
    Wel super dat je hier nu al 2 dagen vrij bent van de misselijkheid :)

Ik heb net weer boven de pot mogen hangen....ik ga toch zo maar even die misselijkheidstabletten nemen, dan word ik wel heel suf, maar goed, dit is niet meer leuk zo....

17. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    #4337 TessNL, 21 jun 2010
    Laatst bewerkt: 21 jun 2010
    Terug van weggeweest!
    Net weer bij de VK geweest. Baarmoeder was mooi gegroeid en eindelijk het hartje gehoord!
    Hier echt even een drama periode achter de rug, vandaar dat ik niet meer op 't forum ben geweest..
    Ik ben nog steeds heeel erg moe en af en toe nog misselijk.
    Ben sinds 3 weken weer begonnen met werken (nieuwe baan) 4 dagen van 7:00 tot (minimaal) 13:00 uur. Wel even extra zwaar. Krijg woensdag een telefoontje vanuit het ziekenhuis. Hopen dat ze er nou achter zijn in hoeverre de ontsteking die nog steeds in m'n baarmoeder zit nou gevaarlijk is..
    Laatste tijd weer extra veel klachten maar dat word nu op banden pijn gegooid.. (Banden pijn bij een 2de kindje vanaf 9 weken? iemand ervaring??)

Hoe gaat het met de andere moeders? Bij iedereen alles nog positief?

18. 1978

1978 Actief lid

22 jul 2009
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Tess: ook mijn respect voor jou

bandenpijn: vanaf 13 weken (2e kindje) maar heb dan ook wel vanaf 8 weken echt een buikje (zie er nu inmiddels uit alsof ik een tweeling krijg en ben van al het spugen wel wat mager)

good luck, enne: fight for your right bij de dokter!

19. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Ik vind het zo raar! Heb echt het idee dat ze het daar maar op gooien zodat ze van het gezeik af zijn?
    Maar goed, ik hoor het woensdag wel;)

20. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Tess- Jouw man zit in het leger neem ik aan? Die van mij in de Air Force. Ik ben blij dat hij NU weg is en niet als de baby geboren word of er net na.

Ik kom net terug van de gyn en alles zag er goed uit. Baarmoeder gemeten en hartje geluisterd. Wat dingen besproken zoals sterilisatie tijdens de ks en de lengte van mijn baarmoederhals. Over 2 weken weer een echo :) Het is dan de bedoeling om mijn baarmoederhals lengte te meten en niet om naar de baby te kijken. Maar de echoscopiste kijkt altijd "stiekem" toch even naar ons prutsje :) Dat heeft ze bij ons zoontje ook gedaan. Ik krijg dan wel geen printjes mee, maar dat maakt niet uit.

Deel Deze Pagina