December 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door romytamara, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker is dat he die wetenschap dat je het al gehad hebt, ik had hetzelfde maar dan bij een vriendin, bloed laten prikken en klaar.
    Hoef ik me met de kids op mijn werk ook niet meer druk te maken.

2. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan heel goed hoor, ik voelde mijn eerste met 14 weken terwijl de placenta ervoor lag, tis maar hoe bewust je van je eigen lichaam bent en hoe druk de kleine is. De echoscopist vertelde mij dat ik deze wat minder snel zou KUNNEN voelen omdat het een rustige baby is.

Hier trouwens MISSELIJK MET HOOFDLETTERS!!!

3. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    @ tigerlady: Gezellig dat je ook mee komt kletsen!

@ muizz: Balen meid dat je zo ziekjes bent en steeds blijft. Ik heb geen tip voor je.

@ wgev: Ik ben je vriendje geworden en ga meteen kijken!! Leuke wagen!!
    Owww leuk, jij voelt de baby ook al! Super zeg.

@ macmazsy: Grappig dat je baby zo druk in de weer was tegen de angelsound.

Hik: ik weet niet meer wie het vroeg, maar nog helemaal niet gehad.

@ triessie: Wat een leuk moment!

Voelen: Jeetje zeg, wat voelen al veel meiden de baby. Daar word ik wel een beetje jaloers van… ik heb geen idee wat ik moet voelen, ach, het komt vanzelf vast wel.

Gisteravond ben ik bij de vk geweest en nu is eindelijk duidelijk welke datum ze gaan gebruiken. Dat wordt 10 december. Ik ben dus een paar dagen vooruit gezet. Ik mag vandaag ook meteen een afspraak maken voor de 20-weken-echo, dus dat ga ik zo maar eens doen.
    Verder geloofden zij er niet in dat het een hernia of bekkeninstabiliteit was. Zij dachten meer aan ischias… Ik kan naar een fysio hier in de buurt als het weer erger wordt, maar gelukkig is het nu weer ietsje minder.
    Vandaag heb ik lekker een dagje vrij (nee, woon niet bij de TT in de buurt) en mijn mannetje vanmiddag ook, dus wij gaan samen lekker op pad voor kamertjes/ kinderwagen e.d. Ik heb er al helemaal zin in!

4. Pringel

Pringel Niet meer actief

@Jufkyo,

Tegen mij is gezged door VK dat het niet mogelijk is de baby te voelen op dit moment :p
    En nu voel ik ook helemaal niks :p dus dat klopt wel.

Bij pretecho die ik van de week heb laten maken, was de beeb ook ernstig druk, beentjes helemaal recht strekken, maar de wand van mn baarmoeder bewoog niet, dus is het ook logisch dat ik niks voel :p
    De echo was wel heel leuk, handjes open en dicht, flink aan het drinken van vruchtwater, beentjes strekken, schoppen en slaan haha :p

Was leuk en heel bizar om te zien, je ziet iets bewegen maar je merkt er niets van :p

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier ook een voorliggende placenta, maar voel sinds afgelopen zaterdag ook de beeb!
    hier een hele actieve beeb, ze zeggen het bij elke echo, denk dat het daaraan ligt, ik dacht dat je hem/haar nog helemaal niet kon voelen als je placenta voor ligt, maar ik weet echt voor 100% zeker dat het frumpie is hihi en nu ik jou hoor weet ik het 1000% zeker haha!

en bah misselijkheid, hoop dat je je gauw wat beter voelt! misselijkheid is al niet leuk, en al helemaal niet als het ook nog eens zo warm is!
    knuffie!

6. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    oh meiden, tuurlijk kan dat vrij vroeg, (1e kindje meestal niet)
    ik dacht wat voel ik toch met 10 weken? bij de echo vroeg ik of ik het kon voelen, kon wel, hoogstwaarschijnlijk niet zei ze, maar toen ik het voelde zei ik het gelijk, en ja hij zette zich af op dat moment, dus ik kreeg gelijk, nu over de 13 weken voel ik dat iets beter, maar ook alleen maar als de voetjes aan mijn linkerkant zitten, anders niet. bij mijn dochter voelde ik haar pas met 5en halve maand(!) toen was het ook gelijk een schop ook hoor

ik heb nog geen tijd gehad om mijn echo fotos in te scannen helaas, kom nu ook alleen maar ff snel bezoek brengen hiero

jufyo: kan bij jou echt nog 2 of 3 weken duren hoor, maar dan voel je het goed ook hoor, dan weet je gelijk wat je moet voelen

7. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Bij m'n dochter voelde ik haar pas bewust met bijna 20 wkn. Nu weet ik wat ik mag voelen en dat helpt ook mee hoor!

8. vlieg weer even voorbij

voelen
    eerste met 16 weken en deze keer met 14+4

we gaan zo naar een babykamer kijken die we via mp hebben gevonden en als het iets is gaan we hem van de week halen

lees wel regelmatig bij maar geen tijd om te reageren

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

9. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

Nou mijn dochter was megadruk in mijn buik.......
    Ze gooide ook steeds dr kontje naar buiten (auwwwwww).
    Je zag de hielen en voeten gewoon als vorm uit mijn buik steken soms ;). Dus meisjes hoeven niet rustiger te zijn dan jongen :D.

@ Dawo, heb je al een pretecho gehad?? En hoe was het?

10. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames..

hier nog steeds ziekjes... ademen gaat gelukkig wel beter en heb het idee dat het allemaal los komt..

mama van 1. idd misschien meer fruit eten... buiten kom ik heel veel vooral met zo weer als vandaag..

@beeb voelen... ik voelde myrthe met 17 weken... en toen ook meteen heel veel en vaak.. eigenlijk iedere dag wel! nu voel ik al een paar weken een vlindertje in mijn buik.. maar moet zeggen wordt steeds duidelijker en voelt af en toe als kleine schopjes!! heerlijk gevoel!! myrthe kan niet wachten tot zij het kan voelen.. als ik haar laat zit ze de hele dag aan mijn buik.. en maar praten tegen haar brusje!!! zo lief om te zien!! hier is het voor manlief de eerste zwangerschap wat hij van dichtbij meemaakt.. myrthe heeft een andere biologische vader.. dus voor hem is het allemaal nieuw!! hij vind het allemaal spannend maar ook heel erg leuk!! hij doet het heel goed als aanstaande vader.. alleen af en toe te bezorgd hihihihihi...

fijn weekend allemaal!!!

11. Miri75

Miri75 Actief lid

14 mrt 2010
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer naar de gyn geweest. Echo gehad, alles zag er goed uit. Ik vragen of ik volgende keer nu naar de VK mocht. Hij een beetje moeilijk doen en toen zei hij dat de placenta half achter en half onder lag en dat als dat zo blijft dat ik dan daar moet blijven. Hij zei ook wel dat de kans nog groot was dat de placenta met het groeien van de baarmoeder meer naar boven komt te liggen. Afwachten dus maar tot over 4 weken de 30 weken echo.

@Muizz, ik pers iedere ochtend verse sap uit. Doe ik ook voor mijn dochtertje en sinds ik dat doe is ze niet meet ziek geweest. Zelf ben ik ook nooit ziek.

12. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Zo meiden, Hier erg druk vandaar ook erg weinig achter de laptop gezeten.

Het werk is killing met dit weer, terras lopen met een lange broek en sloof en zwarte blouse is waaaaarm. Dat mensen je extra laten lopen omdat ze dat ene glaasje water niet in een keer konden bestellen is ook zo fijn. Dan heb ik het over teminste wel 20 keer op een dag dat dit gebeurd. De mensen die weten dat ik zwanger ben (werk op een golfclub in het restaurant) die doen dat uiteraard niet (die zijn weer overbezorgd dat ik me niet overwerk, jaja nu al).

Dan zijn we begonnen met het grote werk, de paal is geheid en dit weekend zijn we aan het graven (ik niet, want mijn man wil dat niet hebben ik mag andere nuttige dingen doen). Maandag komen de bouwlui om te beginnen aan de serre. Met 3 weken zou dat klaar moeten zijn. Meteen een nieuwe tuin uitgemeten zodat we weten waar alles te dumpen. Ik woon nu echt in een bouwzooi maar goed, is voor een goed doel. Kan alleen nu nergens lekker ontspannen helaas. Daarna uiteraard verder aan de zolder en dan de babykamer. We hebben een drukke zomer maar gelukkig hebben we wat hulp.
    Ben dan zo nu en dan weinig online maar da is hierdoor.

Helaas nog met vlagen misselijk en de vermoeidheid blijft ook nog hangen, niet zo hevig meer maar wel zo dat ik geregeld even moet rusten.

Verder voel ik helaas nog niets maar dat zal binnenkort wel gebeuren.

Wat ik al vervelend ervaar is dat als ik even gelegen heb ik moeilijk weer op gang kan komen met lopen, een beetje in mijn bekken maar kan het moeilijk beschrijven. Andere daar ervaring mee? Het voelt als een belemmering op dat moment.

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heeeezzzzzzzzzzzz.......kijk en bewonder.......nu over dikke drie weken de pretecho....
    En weer had ik dat sterke gevoel dat het een meisje is, vreemd want ik sta er nu 50-50 in deze zwangerschap dus er is niks hoop bij of zo......maar waar komt dat gevoel dan vandaan???

14. essie86

essie86 Lid

31 jan 2008
    16
    0
    0
    Momenteel werkloos en druk bezig huisje in orde ma
    lelystad
    hoi meiden,

bij de eerste zwangerschap voelde ik die kleine al met 13 weken en bij deze begin ik het sinds woensdag af en toe te voelen het ligt eraan hoe goed je je eigen lichaam kent en hoe bewust je ervan bent.
    ik moet maandag naar de gyn voor een controlle, Spannend:D hoop dat alles goed gaat want voel het kindje niet elke dag.

groetjes essie

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh ik ook nog niet hoor.........
    Grappige is dat ik vanmiddag voor een nieuw matras ging kijken en op een tempur matras lag (wat het ook wordt) kwam ik ff tot rust en hoppa tee.....plop plop per de plop.......denk de kleine me een teken wilde geven dat zij of hij dit wel wat vond!!!!

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zit ff buiten met een boekje, kom ik NOOOIT aan toe, kom tot rust even nu, en hoppatee.....direct emotioneel.......ongeloofelijk wat hou ik toch van mijn kleine grote man!!!!!
    Heb zo'n heerlijke dag gehad. Ga ff spammen.

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwijmelllll......

18. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    wat een lekkerding zeg :D

19. wgev

wgev Fanatiek lid

15 feb 2009
    1.620
    0
    0
    o, ja, yeah. wij gaan morgen de meubels van de babykamer ophalen :D:D helaas is de kamer alleen nog niet klaar :( maar daar beginnen we volgende week mee :D

20. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Ik heb weer even lekker bijgelezen, vandaag is het niet zo druk geweest geloof ik.

Grappig dat er zo'n verschil ik het voelen van de baby zit. Hier komt dat ook nog wel... ik wacht (on)geduldig af!

Wij hebben vandaag de babykamer en box besteld... We denken ook al te weten welke kinderwagen het gaat worden, maar denk dat we die dichterbij huis bestellen i.v.m. garantie.
    Wat kiezen jullie als matraslaken?? Vandaag werd aerosleep geadviseerd, maar ik vind de lakendtjes echt superlelijk.....

Deel Deze Pagina