Joeppie, muizz wat goed!!! jammer dat ze nu niet een top echo apparaat hadden, maar iig alvast heeeel veel plezier zaterdag!!
@muizz, mooi dat ze dat al allemaal kunnen zien! hier net de gyn gebeld, moet volgende week woensdag voor de intake, denk niet dat ze dan al een echo maken? ben dan 5w5d. kheb nog gevraagd aan de assistente of dit niet te vroeg was, maar ze zei dat dit de normale gang van zaken was bij een gyn. ... tja
Net de eerste echo gehad.... heb gewoon het hartje zien kloppen.... een pixel op het scherm dat 'uit en aan' gaat, maar oh zo mooi om te zien.... mijn beebje is 5 mm.... Toch opgelucht dat alles goed was, er zit er gelukkig maar een.... Volgende afspraak is de termijnecho bij 12 weken. Mijn zoontje kwam met namen, ik vond de meisjesnaam wel heel mooi, maar de jongensnaam niet. Dus als het een meisje wordt wordt het die naam. Mijn man wil graag de naam van zijn overleden Oma, dat is ook een mooie naam, maar dezelfde als die van mijn ex-schoonmoeder en dat is een feeks, dus liever niet....... Wij willen het geslacht weten, voor mijn gevoel heb je dan 2 keer een 'moment' de dag dat je het geslacht hoort en de dag van de geboorte als je hem/haar voor het eerst ziet..... Bovendien kun je leukere kleertjes kopen als je al weet wat het is... Nou ga gauw weer aan het werk, zit gewoon op kantoor in open landschap hier te schrijven, terwijl niemand nog weet dat ik zwanger ben..... Oja, mijn uitgerekende datum is 3 dagen later..... 5 december.... heb een hele regelmatige cyclus maar beebje is toch 'made in Paris....' Romytamara, ik stuur je wel even een PBtje
@muizz en siri; super dat alles goed was! Ik heb over een week de intake bij de vk, weet niet of ze dan gelijk een echo maken, verschilt geloof ik. Wie weet hebben ze helemaal niks staan daar!
@ lucindallice haha dat is wel leuk dezelfde dag!! ik weet het ook nog niet helemaal maar als het goed is dus de 18e!! @ all heb vanochtend de huisarts gebeld. Heb gewoon drie kwartier in de wacht gezeten werd er gewoon boos van haha. En ja hoor net als bij lucindallice. Neem maar contact op met de verloskundige. Nou als ik daar drie kwartier voor heb zitten wachten pfff... hihi Maar misschien is het vanwege mijn verleden fijner om naar de gyn te gaan. Maar goed dat zal ik wel vragen dan.. @lovepeet lukt het met stoppen met roken?? hier nog 1 die per vandaag is gestopt... ik rookte al niet heel erg veel hoor 2 a 3 per dag. Was meer een gezelligheidsroker. Mijn manneke rookt dus ging ik vaak mee roken...maar heb dr nu toch wel zin in pfff grrrrr..... maar de het niet!!!
@ Muizz wat fijn dat het er allemaal goed uitzag!! En zaterdag alweer even lekker gluren, leuk hoor!!!! Wat zal je in de wolken zijn hihihi. @ Siri wat goed! Altijd leuk om zo een knipperlichtje te zien he . Waarom neem je die naam van je man zijn oma niet als 2e naam?? Vaak is het wel een naam die je nog een beetje kan veranderen. Onze dochter is ook vernoemd naar mijn oma en mijn man . Ze heeft 3 namen . @ all, vandaag voor het eerst een misselijk gevoel bah! Net even wat broodjes gegeten en voel me nog een beetje wee-ig. Ohjee mijn dametje is met druiven aan het spelen ipv opeten hahaha. Wordt dus even ingrijpen hahaha.
@Muizz: is er een reden dat je zo vroeg een echo hebt gekregen? schoonzusje van n viendin van me kreeg m met 7 weken. Ik pas met 10... verschild dat waar je heen gaat ofzoiets? Maar wel leuk!! Ik ben niet gestopt met roken, probeer te minderen maar das ook nog niet echt succesvol. Ach ja, ik ben al eersteklas stresskip als een situatie maar iets veranderd (zoals de eerste maand al zwanger zijn ipv zoals verwacht na maandje of 3/4 slaat de verwarring/stress toe waarna alles paniekerig word ggrr). Zal ongetwijfeld een hoop mensen over me heen krijgen zowel hier als in de omgeving als bij de VK, maar ik blijf toch bij mn beslissing. Gelukkig zijn er aan de andere kant ook mensen die het begrijpen. Vind het zeker wel knap van degene die stoppen of gestopt zijn!
Sowee, wat wordt hier veel gekletst! Ben bang dat ik dat niet bij ga houden, want veel tijd heb ik niet. Ik kom zeker regelmatig kijken, maar ik weet niet of ik overal op kan reageren. (ik dek me bij voorbaat al vast in!). @muizz en siri, wat leuk dat jullie de eerste echo al gehad hebben en dat alles goed was. Heerlijk! WAnt het is toch spannend allemaal. @klachten: Hier ook pijnlijke borsten, ben ik absoluut niet gewend van m'n eerste zwangerschap. Vrijdagmorgen erg misselijk geweest en gisteravond ook weer, maar dat kon ook van de chinees komen (hihi). Verder merk ik ook dat ik er steeds vaker langs praat. Dat ik een beetje onzin uit kraam. Dat had ik bij de eerste ook. @vertellen: We hebben nu bedacht om het met de verjaardag van mijn broer te vertellen (15 mei) ik ben dan ongeveer 9 weken. Ik wil voor de oudste een truitje laten maken met op de voorkant HOERA! en op de achterkant IK WORD GROTE BROER! Eens kijken wie het het eerste ziet.... Maar ja, maar zien of ik dat vol houdt. Ik zie mijn familie heel veel en ze weten ook dat wij bezig zijn, omdat het laatst is mis gegaan. Ik hoop dat niemand het eerder in de gaten heeft. @bellen naar mvm en vk: Ook daar wacht ik denk ik mee tot ik 5 à 6 weken ben. Eerst zeker weten dat het zo lang goed blijft gaan. (sorry, blijf een beetje onzeker) De vorige keer, bij de vmk moest ik mvm afbellen en dat is echt geen pretje! Bij de eerste kreeg ik meteen met 7 weken en echo en heb toen ook z'n hartje gezien. Dus ben benieuwd. Verder heb ik er nu wel een heel goed gevoel over, dat had ik de laatste keer niet en toen bleek het dus ook echt niet goed te zitten. Nou, succes met alle klachtjes en met de afspraken!
Siri, wat super dat je het hartje hebt gezien!!! Senna, het verschilt een beetje per gynaecoloog met hoeveel weken je de echo krijgt.. mijn fertiliteitsarts doet het bijv. pas met 7 weken..
tja we horen het wel volgende week of ze een echo gaan doen. lijkt me wel gaaf! misschien een beetje zeuren om het feit dat mn cyclus onregelmatig is etccc. hahaha. lijkt me gewoon zo mooi om te zien. hoe doen jullie dit met je werk eigenlijk? heb net al een mail gestuurd naar mn baas dat ik volgende week woensdag de ochtend wil werken (werk halve dagen) omdat ik 'smiddags naar het ziekenhuis moet. ik heb een hartafwijking/pacemaker dus ik moet sowieso wel 3x per jaar naar het ziekenuis, dus heb het daar maar opgegooit. nu moet ik eind mei naar de cardioloog voor extra controle en natuurlijk ook weer naar de gyn eind mei (12 weken). dit gaat me veel dagen kosten en ik denk dat mn baas wel iets in de gaten krijgt. wil het eigenlijk pas na de 12 weken vertellen.
ik heb zo vroeg een echo gekregen omdat ik in februari een MK heb gehad... ik ben daarna meteen zwanger geworden dus wist niet hoever ik ben.. nu is het geschat op ong 6 weken. ik was ook erg onzeker dus vandaar al meteen een echo... en ik heb een geweldige VK.. ze hebben een speciaal echo spreekuur.. daar kun je zo vaak als je wil naar toe om een echo te laten maken van je kleine spruit.. dit om alvast een band te krijgen met je kleinte!! @siri! geweldig het hartje al zien kloppen!!! hoop ik zaterdag ook te zien!! heb je een inwendige echo gehad of uitwendig???? bij mij was het uitwendig.. vandaar ook slecht beeld, en een apparaat wat niet meer geheel van deze tijd is..
Wauw, muizz, dat is wel lekker dan, zo'n spreekuur! en hoop echt dat je zaterdag lekker een kloppend hartje kan zien! krijg je nu ook meer echo's vanwege je eerdere mk?
Meiden, ik denk dat ik me afmeld... Ik merk dat ik me er niet toe kan zetten om te reageren. Ik lees wel regelmatig bij, dus ik weet hoe het met jullie gaat Misschien dat ik later in de zwangerschap wat meer energie heb zodat ik weer wat mee kan schrijven. Allemaal een heel fijne zwangerschap gewenst! Liefs, marb
lekker he zo'n spreekuur.. denk wel dat ik meerdere echo's krijg vooral nu in het begin... ik heb dan vandaag een echo gehad, zaterdag weer, en dan woensdag weer
moe moe moe moe moe en mijn god misselijk misselijk misselijk staat niet in verhouding met mijn eerste zwangerschap. de echo heeft me ook een paar dagen teruggezet. Ben nu pas 5w+6 hou m'n hart vast hoe ik me dan bij 9 weken voel (het absolute dieptepunt bij eerste zwangerschap) yuk sorry hoor, moest er even uit. ZIt op kantoor en heb nu al zweethanden dat ik straks in de auto moet zitten en dan die etenslucht hier, brrrrrrrrrrr
@lucindalice ja met een g van goal en bij hun is dan de uitspraak meestal jon en bij ons is het jun op het eind! @wgev met de g van goal en dan ellie en dan jun we hebben het zelf verzonne en gemixed! @ muizz en siri ben zooooooo jaloers ik kan echt niet meer wachten gewoon hahahaha en blij dat het goed is met jullie bubbies @ dawo ik rook ook en bij mijn 2 meiden heb ik het ook gedaan... is niks mis met hun en mijn schoonzusje heeft ook gerookt en me neefje was ruim 8 pond bij de geboorte!! tuurlijk is het beter om te stoppen maar dat is altijd en niet alleen als je zwanger ben! en ook ik vind het heel goed van de gene die het wel kunne!! @senna999 proberen zoveel mogelijk afsp. te maken als je vrij ben en anders zeg je dat je een cyste heb en daarvoor extra op controle moet @marb wat jammer dat je je eigen afmeld...... ik hoop zeker dat je blijft lezen en dat je nog is terug komt!!
Zo... Vanochtend de verloskundigepraktijk gebeld. We krijgen 21 mei onze eerste echo... WAT DUUURT DAT NOG LANG!!!! Aaaaaarrgghh!!
Ook ik wil me graag bij de december 2010 mama's aansluiten. Volgens calculators moet de uitgerekende datum rond 6 december liggen. We wachten de 1e echo af. Iedereen van harte gefeliciteerd!!!! Melanie
Melanie, Welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! weet je al wanneer je de 1e echo krijgt? liefs muis