@charmed; balen joh dat je zo erg misselijk bent. hoop idd voor je dat het straks wat minder wordt. @springmuis; denk dat het moment van innestelen nogal kan schelen en dat daardoor het verschil komt, anders zou het niet te verklaren zijn toch?? ben benieuwd wat ze van die andere follikels zeggen. hier eigenlijk nergens last van, niet misselijk niet al te moe. alleen zo nu en dan pijnlijke borsten, heb zelfs gister bij de hema een groeibeha gekocht zonder beugels,die zit toch echt fijner als mn beugelbh. manlief moest er wel om lachen, ik heb normaal al DD en hij ziet het al naar F gaan straks,,moet er niet aan denken. maak me wel druk bij ieder pijntje wat ik voel, zo van het zal toch niet fout gaan, en heb ook stress dat er straks op een echo niks te zien is. ik heb nml in 2006 een missed abortion gehad. zou toen 7 weken moeten zijn maar bij de inwendige echo was het vruchtje niet verder gekomen dan de innesteling en heb toen een curettage gehad. daarom willen we het nu ook niet al te snel vertellen. eigenlijk pas als de 12 weken echo goed is. nog even een vraagje over het tellen, je leest overal dat je vanaf 6 weken het hartje kan zien kloppen, maar dat is zeker vanaf 6w1d en niet vanaf 5w1d ( bij deze laatste zit je dan in je 6e week?)
ik geloof dat dat dan 6w1d moet zijn. Want in week 6 wordt het hartje gevormd en gaat het kloppen en vanaf 6 weken kan je het waarnemen met een echo. Dus dan is het echt 6w1d. Springmuis: dat is schrikken zeg! gaat het weer een beetje? Ik ga het zo al op mijn werk vertellen, vanwege een client die nu ook 6 weken is. Wordt een heftig verhaal en is niet zo gepast als de begeleider dan net zo ver zwanger is... Jammer, was een spannende zaak en een leuke vrouw, maar t zal emotioneel veel te heftig worden. Werk trouwens als ambulant dienstverlener met verstandelijk beperkte mensen.
@charmed: kan zo ook weer voorbij zijn. Gisteren had ik het ultieme bank-gevoel, kon niet aan eten denken of ik werd al naar in mijn maag en wilde gewoon een beetje liggen, vandaag prrrrima! Bij mij is denk ik het verschil geweest dat ik eerst om 22:30 op bed lag en gisteren gewoon al om 21:00 gestrekt. Ben uitgerust (voor zover dat kan met dat lamme gevoel) en scheelt veel met misselijk @Senna999: welkom bij de club, heb een twijfel DD/ of E en geloof me: zwanger zijn is nog niets vergeleken met wat er gebeurt als je borstvoeding geeft! Mijn meegroeiBH's konden die groei echt niet aan (voelde me ook een beetje mismaakt nadat ik gestopt was met borstvoeden, maar bleek toch weer gewoon DD/ E te zijn, haha, hoe je went aan grote borsten)
@ Charmed, meis ik weet precies hoe je je voelt!! Hier namelijk nog 1......... al die tijd nergens last van gehad en vanmorgen was het zover en nu ben ik brak maar voel me wel een stukje beter.... hopelijk jij ook snel! @ Senna ik weet niet precies wanneer het hartje gaat kloppen maar een vriendin had een echo met 6 weken en 4 dagen en toen klopte het ook al. De vk zei ook dat het kindje met een week of 6 een circulatie heeft dus dan ook een hartslag. Ga maar uit van 6 weken idd. @ Sahi klinkt inderdaad als een interresant beroep. @ Borsten, manlief zat er gister aan en zei gelijk dat ze al gegroeid zijn. Ik begon keihard te lachen maar hij was serieus hahaha. Normaal heb ik altijd een goede B en tijdens de 1e zwangerschap werd dat D maar is weer teruggegaan naar B... ben benieuwd nu met deze zwangerschap hihi. @ Misselijkheid is hier nu ook toegeslagen vanmorgen. Ben benieuwd of het 1-malig is. Nouja en anders maar niet! Doe het graag voor mijn kleintje . @ Springmuis weet je al wat meer????
Wat raar zeg, bevruchting later dan de eisprong? Nog nooit van gehoord... Maar idd, ik heb een hartje gezien en dat is het belangrijkste dat de beeb gezond is. Ik wacht 10 mei wel af, dan weten we wat meer!
@ springmuis he vervelend zeg voor je...ben benieuwd. wij moeten 10 mei naar verloskundige voor intake gesprek..duurt nog ffies zeg..
Hoi! Nou heb de afd. fertiliteit net gebeld, en ik moet morgen ochtend bij hun komen voor een echo, hun willen ook nog even zien hoe het eruit ziet, omdat hun iets meer verstand hebben van een icsi zwschap dan een verloskundige.. dus ben benieuwd! en ze gaan ook gelijk even kijken naar al die follikels die aan het springen zijn.. liefs!
nou heb heet verteld op mijn werk en dat lucht enorm op. Ze vonden het ook goed dat ik het gezegd had! Wordt nu gelijk van de casus afgehaald, omdat het gewoon niet gepast is dat ik daar bij blijf. Helaas, maar zo gaan die dingen. Mijn vriend zegt ook dat mijn borsten zijn gegroeid. Ze zijn al groot (DD en E is hetzelfde btw, ik heb cup E), hoop niet dat het heel veel meer gaat worden. Ze zijn wel supergevoelig en volgens mn vriend zijn mn tepels ook anders. Nou ik weet het niet hoor, vind het zelf allemaal wel goed, maar ja... bevruchting kan zeker later zijn dan je eisprong, als dat ei na een paar dagen nog niet is kapot gegaan en je hebt seks, dan wordt het dan pas bevrucht. Maar het scheelt altijd maar een paar dagen, een week is wel heel veel!
Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd! Ik heb net een testje gedaan op 9dpo en heel vaag positief! Als alles goed gaat kom ik me over een paar dagen officieel melden
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Lynn Je zou pas woensdag testen mutsje!! Maar ben zoooooooooo blij voor je! Insmeren met lijm en vasthouden beebje!!!!!!
Hoi allemaal, Zaterdag heb ik positief mogen testen!! Ben dus zwanger van ons 2e kindje. Voel me erg goed en heb alleen 's ochtends een beetje last van misselijkheid als ik meteen erg druk bezig ben. Ik vind het allemaal best wel weer spannend. Deze eerste weken moet ik even doorkomen. Wij vertellen namelijk pas na de echo dat er weer een kindje opkomst is. Sommige namen van jullie komen me vaag bekend voor. In maart 2009 ben ik bevallen van ons 1e kindje en er zijn hier dus waarschijnlijk meiden die toen ook mee hebben geschreven bij maart 2009.... Gezellig! Ik zal proberen zovaak mogelijk even langs te wippen op het forum om jullie verhalen te lezen en over mij te vertellen. Groetjes Linda.
Gefeli allemaal! Ik snap er nog weinig van...ik kom in mei onder behandeling van een gyneacoloog voor high risk verlossingen... Maar nu weet ik niet of ik ook een verloskundige moet hebben? Mijn ouders beweren dat je OF bij een gyneacoloog OF bij een verloskundige onder behandeling bent, is dat echt zo??
Banaantje volgens mij ben je idd of bij de gyn of bij de verloskundige.. maar misschien alleen bevallen met een gyn en de controles bij de verloskundige.. dat kan ook..
hoi Banaantje81, Volgens mij hebben je ouders gelijk. Mijn schoonzusje is met 30 weken overgedragen aan de gyn en hoefde niet meer naar de VK. Maar je zou de VK of de Gyn hier nog even naar kunnen vragen. Zij kunnen je duidelijkheid geven. Groetjes!!
@ jip 27 gefeliciteerd!!!! @ kartvelibaia en @1978 Ik heb ook zon regelmatige cyclus van 28 en ben ook 3 dagen teruggezet. Laatste ongesteldheid begon 25 february, Mijn ovu test was op 11 maart positief en ik denk op 12 maart mijn ei te hebben gehad . Ik voel het altijd, dacht ik. Volgens de berekening van de gynecoloog zou de bevruchting 14 maart te hebben laats gevonden en ze zei dat ze er een dacht naast kon zitten maar meer ook niet .. de vorige zwangerschap had ik het precies hetzelfde. Ik denk inderdaad dat de bevruchting later plaatsvind dan de eisprong en misschien ook dat de eisprong iets later is dan ik hem denk te voelen .. volgens mij begint de celdeling al als het eitje op weg is naar de baarmoeder dus volgens mij is het moment van bevruchting het begin van de ontwikkeling . @ Sahi Volgens mij kan een ei maar 24 uur overleven na de eisprong en moet het sperma dan al bij de baarmoeder klaarliggen (dus sex moet plaatsvinden voor de eisprong) omdat het sperma anders nooit het ei nog kan inhalen @springmuis Oei ik kann me voorstellen dat je ongerust bent met dat nieuws . 10 eitjes aan het springen begrijp ik dat goed . Kan dat zomaar .. ik hoop dat je snel opheldering krijgt Vandaag was ik extreem moe.... krijg bijna niets gedaan, maar werk gelukkig thuis vandaag..... nu maar weer mijn hardlooprondje, ik voel me bijna altijd beter nadien.... Zijn er meer dames actief of minder actief aan het sporten tijdens de zwangerschap?
o dat kan ook siri, snap er dus ook niet alles van. Vind het maar ingewikkeld. Maar we hebben het in ieder geval goed gedaan, dus ik ga me er de komende tijd ook niet meer te druk over maken, die eisprong. Ik denk ook dat je OF bij de gyn loopt OF de VK, maar je kan het toch altijd even vragen? Mag ik weten waarom je bij de High Risk verlossingen hoort?
Gelijk heb je.... Ik heb zeer ernstig HELLP gehad in mijn eerste zwangerschap en ben na 34 weken met een keizersnede bevallen. Een dubbel risico dus en dan wordt je automatisch begeleid door een gynecoloog.....
@ siri / sporten I wish.... bij 1e zwangerschap was ik tot stipt 12 weken waardeloos (en ben bang dat het dezelfde kant op gaat) maar was daarvoor wel helemaal afgetraind. Nu probeer ik wekelijks te gaan zwemmen, maar verder gaat de temperatuur richting 48 graden, dus zo min mogelijk inspannen en thuis blijven is het devies. Verschrikkelijk! maar goed, we hebben een rollerband voor de fiets gekocht, misschien dat ik dat toch maar eens ga proberen... ben benieuwd wat/of andere zwangeren doen?!
Siri, nou ik heb natuurlijk hormonen gespoten om veel eitjes te krijgen, had er bij de laatste echo voor de punctie 31.. en bij de punctie hebben ze daarvan slechts 11 follikels weggehaald, de rest was daar te klein voor en die zouden gaan slinken, en dat is dus niet gebeurd.. maargoed ben iniedergeval gerustgesteld dat daar de buikpijn van is, maarja zo heb ik het bijv. gister heel erg, en vandaag bijna niet.. neem dus aan dat er op dit moment niet weer 1 is gesprongen hihi er is me gelukkig 2x verteld (gister door vk en vanmorgen door fa) dat het vocht dat in mn buikholte zit geen kwaad kan.. maar morgen weten we hopelijk meer! maar jeetje, zeer ernstige HELLP bij je vorige zwschap, gelukkig word je nu dan goed in de gaten gehouden door de gyn!
scheelt trouwens dat ik door de pijn nou niet echt aan sex moet denken, maar als mannetje zijn vrienden wel goed waren heb je nog kans op een elfeiige elfling ook haha, het scheelt alleen iedere keer een paar weken/dagen qua leeftijd